Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

De dochter heeft mijn strandmoment geruïneerd.

Vroeger zat ik op het strand, genoot van rond te kijken monikini hier, string bikini daar.

Nu is het enigste waar ik aan kan denken, dat ik er niet aan moet denken dat mijn dochter zo zou rondlopen ooit en dat er een veel te oude vent naar haar staat de gapen...

De kleine hier (7maand) gaat slapen tussen 18u en 19u. Slaapt meestal tot een uur of 6. Structuur is zo belangrijk. Geldt voor iedereen trouwens.

Voor de rest mijn ervaringen met 1ste kind: wij hebben een super makkelijk baby en dit is nog steeds een hele aanpassing. Wat ik vooral geleerd heb is dat je u soms moet neerleggen bij bepaalde zaken. Vriendin is vroedvrouw en pro borstvoeding. Wou echt 2 jaar borstvoeding geven. Alleen de kleine rakker werkte niet zo mee. Viel altijd in slaap bij de borstvoeding, dronk soms slecht en weinig. Vriendin die dus om 2 uur zat te kolven om melkproductie op peil te houden. Vaak voeding geven omdat hij telkens weinig dronk. Na 6 maand besloten om te stoppen met borstvoeding. We hadden het graag anders gehad maar helaas. Hijzelf is nu nog makkelijker en vrolijker. Wij hebben terug meer tijd om te ontspannen. Je moet ook soms aan jezelf denken.
Beetje zelfde situatie hier!
Baby van 5 maand gaat slapen tussen 19 en 20u en slaapt tot een uur of 6. Komt snachts wel nog wakker om te eten. Vriendin super pro borst voeding (zelf 2 jaar gehad) en wil dat zolang mogelijk volhouden.

De dochter heeft mijn strandmoment geruïneerd.

Vroeger zat ik op het strand, genoot van rond te kijken monikini hier, string bikini daar.

Nu is het enigste waar ik aan kan denken, dat ik er niet aan moet denken dat mijn dochter zo zou rondlopen ooit en dat er een veel te oude vent naar haar staat de gapen...
Ik heb nog voor de geboorte gezegd aan mijn ex dat hij dat zeker wél moet blijven doen, zo leert onze dochter dat wanneer ze zich "aantrekkelijk" kleedt voor leeftijdsgenoten, 20% van het doelpubliek wordt bereikt en 80% van de mensen die naar haar kijken, middle aged geklaards zijn! Volgens mij zal ze dan toch minder schaars gekleed de woning verlaten! 😈

Beetje zelfde situatie hier!
Baby van 5 maand gaat slapen tussen 19 en 20u en slaapt tot een uur of 6. Komt snachts wel nog wakker om te eten. Vriendin super pro borst voeding (zelf 2 jaar gehad) en wil dat zolang mogelijk volhouden.
For Christ sake, dochter hier (10 maand) gaat tegen 19u slapen. En wordt tegen 5u wakker...
En tegen 3u, en tegen 1u...

For Christ sake, dochter hier (10 maand) gaat tegen 19u slapen. En wordt tegen 5u wakker...
Dochter, volgende maand 4j, slaapt gelukkig snel terug in tegenwoordig, maar nog steeds frequent (gelukkig minder dan 10 dagen per maand nu) hetzelfde liedje. You're not alone!

(Zei de mama die sinds 3u een klaarwakkere dochter heeft en om 5u het zelf maar opgaf dan en de nog steeds bijzonder wakkere dochter mee naar beneden nam...🙈)

Dochter, volgende maand 4j, slaapt gelukkig snel terug in tegenwoordig, maar nog steeds frequent (gelukkig minder dan 10 dagen per maand nu) hetzelfde liedje. You're not alone!

(Zei de mama die sinds 3u een klaarwakkere dochter heeft en om 5u het zelf maar opgaf dan en de nog steeds bijzonder wakkere dochter mee naar beneden nam...🙈)

Zoonlief werd tot 11 maanden nog 's nachts wakker voor een nachtvoeding, dan beginnen doorslapen van 19u tot 7u tot een paar maand geleden...
Nu meerdere keren per week meermaals per nacht wakker , afgelopen nacht bijvoorbeeld tussen 1u en 4u is hij 4 keer wenend wakker geworden... :sop:

Bij onze jongste hadden wij hét idee ‘dat het niet ging pakken van te roepen als hij wakker was’. Waarop hij geleerd had tegen 15 maanden om zijn eigen uit zijn bed te yeeten en te doen waar hij zin in had.

Zoonlief werd tot 11 maanden nog 's nachts wakker voor een nachtvoeding, dan beginnen doorslapen van 19u tot 7u tot een paar maand geleden...
Nu meerdere keren per week meermaals per nacht wakker , afgelopen nacht bijvoorbeeld tussen 1u en 4u is hij 4 keer wenend wakker geworden... :sop:
Calmomel siroop gaf hier wel wat verlichting op dat vlak!

(Verlichting, niet verwarren met "maakte hier een einde aan")

Dan 's avonds rond 17u30 nog bezoek. Wij al 36 uren aan een stuk wakker. Iedereen tegen mij: 'aléé jong, ge zijt precies niet enthousiast?!'.
Hier gelijkaardig verhaal, plus mijn schoonmoeder dat er een ganse week van 's morgens tot 's avonds gezeten heeft.

Dégoutant vond ik het, geen moment rust gehad.

Hier gelijkaardig verhaal, plus mijn schoonmoeder dat er een ganse week van 's morgens tot 's avonds gezeten heeft.

Dégoutant vond ik het, geen moment rust gehad.
Ik was eigenlijk heel blij dat door Corona er geen bezoek mocht komen. Grootouders had van mij nog gemogen (maar niet continu), maar het was wel zalig om die eerste week alle tijd samen te hebben.

FB-IMG-1637398757275.jpg

Hier zijn ze tegenwoordig bijna altijd vroeg wakker, dan lopen ze naar elkaars kamer enal.
Vandaag dus aangename verrassing want ze waren pas om half 8 wakker! :love:

De dochter heeft weer ondervonden dat papa niet op alles het antwoord weet, we reden langs een geitenboerderij, en het ging over geitenmelk:
- “Papa, hoe weet je dat ze geiten kunnen melken?”
- “Dat heb ik op school geleerd.”
- “En hoe wist de allereerste mens dan dat hij een geit kon melken?”

Morgen gaan we naar de Sint om haar tut af te geven. Dus om te repeteren proberen we het vanavond al zonder. De voorbije weken hebben we elfhonderd keer het verhaal van Anna die haar tutje afgeeft verteld en gezegd dat enkel baby's tutjes gebruiken.

Het geluid dat hier momenteel weerklinkt kan echter het best omschreven worden als Gillende Keukenmeid

:sop:

Eind volgende maand is het bij ons zo ver, "als ik 4 jaar ben, ga ik geen tuutje meer hebben, die gaan we aan de kleine baby'tjes geven want die hebben dat niet!"
Ik ga op voorhand eens bij pediatrie binnen springen als de corona regels dat toe laten, omdat ze weet dat ze daar als baby'tje veel lag en ze kwam er deze zomer zelf mee af dat de tuutjes naar het ziekenhuis moesten voor de baby's.

Al 2x zonder geprobeerd telkens na een half uur kwam ze op haar beslissing terug. En aangezien ze nog geen 4j is, is dat ook prima. 😇

Eind volgende maand is het bij ons zo ver, "als ik 4 jaar ben, ga ik geen tuutje meer hebben, die gaan we aan de kleine baby'tjes geven want die hebben dat niet!"
Ik ga op voorhand eens bij pediatrie binnen springen als de corona regels dat toe laten, omdat ze weet dat ze daar als baby'tje veel lag en ze kwam er deze zomer zelf mee af dat de tuutjes naar het ziekenhuis moesten voor de baby's.

Al 2x zonder geprobeerd telkens na een half uur kwam ze op haar beslissing terug. En aangezien ze nog geen 4j is, is dat ook prima. 😇
Is 4j niet vrij oud? De onze heeft het op 3 (denk ik) af gegeven, en dat vond de tandarts al beschamend laat :unsure:.

Ik ben wel nog aan het wachten op de eerste tekenen dat mijn kind transformeert in een konijn. Ze eet dan wel graag wortelen, maar dat is dan weer goed :thinking:.

Hi
Is 4j niet vrij oud? De onze heeft het op 3 (denk ik) af gegeven, en dat vond de tandarts al beschamend laat :unsure:.

Ik ben wel nog aan het wachten op de eerste tekenen dat mijn kind transformeert in een konijn. Ze eet dan wel graag wortelen, maar dat is dan weer goed :thinking:.
Hier heeft shock therapie goed geholpen. De vrouw had de oudste een foto laten zien van een kindje zijn tanden die volledig misgroeit waren door het tutten.

Zoon heeft direkt zijn tut afgeven en nooit nog achter gevraagd.

Mijn dochter ging eens punten scoren bij de grootouders. Armen rond de nek, stevige knuffels geven en daar nog eens kusjes bij. Als ze naar oma of opa ging, zei ze nog "aai" en gaf dan ook werkelijk een zachte aai. Die wil een stevige nieuwjaarspremie ...

Boodschappen met kleuters.
Ondertussen is de kleinste te groot voor het stoeltje in de kar. Om de chaos toch ietwat binnen de perken te houden, is zij doorgeschoven naar “in de grote kar” terwijl haar broer naast mij stapt (of aan de kar hangt). Dit was niet helemaal naar haar zin en ze zei dat ze ook uit de kar wou. Ik zei haar dat het druk was in de winkel en het daardoor te moeilijk was om haar en haar broer tegelijk in de gaten en bij elkaar te houden. “Maar ik blijf altijd bij jou!” met haar engelengezichtje.

‘Dat heeft uw mama ooit ook gezegd’ volgde misschien iets te spontaan. Een vrouw in dezelfde gang schoot in de lach :unsure:

Terug
Bovenaan