Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Met die buisjes is de kleine zijn koorts wel weg en hij eet ook beter, maar zijn slaap blijft een ramp. Hij is ook 2 tandjes aan het krijgen dus misschien ligt het daaraan maar een goede slaper zal hij niet direct worden vrees ik.

In combinatie met mijn onuitstaanbare tandpijn (beschrijving, zie dit topic) zijn het aantal slapeloze nachten weer niet te tellen. Ik heb nog nooit zo zwaar afgeteld naar het komende verlof. Nog 4 dagen werken.

Laatst bewerkt:
Pfff, hier was het ook weer een ramp vannacht. half 12 wakker, half 3 terug in slaap.
En dan beslist mijn lichaam/brein natuurlijk nog om te gaan stressen om 5u dat ze terug wakker gaat schieten.

Dus een nacht van een kleine 3u gehad.

Ik weet heel goed dat we niet de enigen zijn met dat probleem (zie @mac-bc, die volgens mij nog een zwaardere lading te verduren krijgt), maar het voelt wel enorm aan alsof je alleen bent.

Ieder uur gezien deze nacht.
De kleinen geraakt niet van zijn hoest vanaf in combinatie met snotjes...is sinds gisteren beginnen hees worden ook. Mega triestig om te horen.
Met als gevolg dat hij enorm hangerig is. Ook snachts. Hij begint nu plots te huilen in zijn slaap en is ontroostbaar tenzij je hem efkes uithaalt. Heel raar want hij wordt echt niet wakker.
Vanavond opnieuw naar de dokter. Hopen op iets beters nu.

Lang leve de creche aka microbenbak. Het is daar precies het front, tis de een na de andere die daar sneuvelt.

Hier dit weekend gemerkt dat de tweede zijn tandjes krijgt, 5 maanden is hij. 2 voorste onderste tanden komen er al goed door. Gelukkig geen last van, heeft zelfs voor de eerste keer doorgeslapen vannacht van 9 tot 7! Dat is wat anders dan de eerste waar het 11 maanden bij geduurd heeft voor er nog maar sprake was van een tandje😅.

Ieder uur gezien deze nacht.
De kleinen geraakt niet van zijn hoest vanaf in combinatie met snotjes...is sinds gisteren beginnen hees worden ook. Mega triestig om te horen.
Met als gevolg dat hij enorm hangerig is. Ook snachts. Hij begint nu plots te huilen in zijn slaap en is ontroostbaar tenzij je hem efkes uithaalt. Heel raar want hij wordt echt niet wakker.
Vanavond opnieuw naar de dokter. Hopen op iets beters nu.

Lang leve de creche aka microbenbak. Het is daar precies het front, tis de een na de andere die daar sneuvelt.
Op zo een momenten, als ze echt die fysieke nabijheid nodig had, nam ik ze wél mee in bed. Vooral voor haar eigen comfort, veel minder het mijne.
En na een paar dagen terug naar haar eigen bed dan, hier was dat dan 2 nachten tanden bijten omdat ze terug in het grote bed wou, maar dat nam ik er wel bij. Dat is natuurlijk een afweging die elk voor zich moet maken.

Op zo een momenten, als ze echt die fysieke nabijheid nodig had, nam ik ze wél mee in bed. Vooral voor haar eigen comfort, veel minder het mijne.
En na een paar dagen terug naar haar eigen bed dan, hier was dat dan 2 nachten tanden bijten omdat ze terug in het grote bed wou, maar dat nam ik er wel bij. Dat is natuurlijk een afweging die elk voor zich moet maken.

Het rare is dat hij niet wakker is als hij ligt te huilen. Zijn tuut geven en wa troosten helpt niet, tenzij hij efkes op de arm komt, zijn hoofd kan leggen en dan terug in zijn bed. Hij heeft het nooit gemerkt. Very strange.
Mocht het grote bed een optie zijn, zouden we da ook wel overwegen.

Het rare is dat hij niet wakker is als hij ligt te huilen. Zijn tuut geven en wa troosten helpt niet, tenzij hij efkes op de arm komt, zijn hoofd kan leggen en dan terug in zijn bed. Hij heeft het nooit gemerkt. Very strange.
Mocht het grote bed een optie zijn, zouden we da ook wel overwegen.
Dat was bij de mijne ook zo als ze ziek was, die had echt die nabijheid nodig.
En omdat ze zo vaak ziek was én we geen bed groot genoeg hadden voor ons alle3 veilig te laten slapen, heb ik na een jaar een peuterbed gekocht dat tegen mijn bedkant op dezelfde hoogte stond. Dan ging ik samen met haar gaan slapen en ik schoof haar daar dan naar toe, soms met succes, soms lag ik ook half in het peuterbed 🤣 (wij hebben eentje dat tot 120kg kan dragen, daar heb ik wel op gelet dat een volwassene er ook bij kan indien nodig).

En omdat ze zo vaak ziek was én we geen bed groot genoeg hadden voor ons alle3 veilig te laten slapen, heb ik na een jaar een peuterbed gekocht dat tegen mijn bedkant op dezelfde hoogte stond. Dan ging ik samen met haar gaan slapen en ik schoof haar daar dan naar toe, soms met succes, soms lag ik ook half in het peuterbed 🤣 (wij hebben eentje dat tot 120kg kan dragen, daar heb ik wel op gelet dat een volwassene er ook bij kan indien nodig).

Hahaha een tip die ik ga onthouden. Wat een ouder niet allemaal voor zijn kind zou doen.
En voor eigen nachtrust :sarcastic:

Over welke leeftijd spreken we dan?

Want hier waren we nu aan het zien voor een co-sleeper (dit is niet lang meer houdbaar), maar die gaan maar tot 9kg. Heb een beetje schrik dat ze uit een peuterbed uit gaat klauteren (ze wordt bijna 10 maand en begint zich overal aan op te trekken).

Over welke leeftijd spreken we dan?

Want hier waren we nu aan het zien voor een co-sleeper (dit is niet lang meer houdbaar), maar die gaan maar tot 9kg. Heb een beetje schrik dat ze uit een peuterbed uit gaat klauteren (ze wordt bijna 10 maand en begint zich overal aan op te trekken).

Gecombineerd met gewone luiers, het duurde ook even voor ik mijn draai er in vond.
Maar kei schattig wel om die billetjes er in te zien hè.
We zijn nu rustig bezig met potjes training en ik ben aan het kijken voor de wasbare oefenbroekjes. Daar goede ervaringen mee?

Ook een wasbare luierkont daar? Dan zijn we al met 3 in dit topic! 💪

Het rijk der vrijheid voor de dochter =ontdekken dat ze zelfstandig uit haar bed kan komen.
Heel goed alleen jammer dat het al verschillende avonden rond 4 uur 's nachts is.
Als je dan werkt in shiften is het redelijk vermoeiend.

Het rijk der vrijheid voor de dochter =ontdekken dat ze zelfstandig uit haar bed kan komen.
Heel goed alleen jammer dat het al verschillende avonden rond 4 uur 's nachts is.
Als je dan werkt in shiften is het redelijk vermoeiend.
jij werkt in shiften, je dochter slaapt in shiften. Eenvoudig toch?

Terug
Bovenaan