Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hier een geluk bij een ongeluk. Dochterlief nog steeds ontregeld door de verkoudheid. Maar hierdoor sliep ze de voorbij nachten wel tot 8u.
Bijgevolg vandaag 7u (maar wel midden van nacht 2u wakker...). Dus eerste uurwissel is hopelijk wat makkelijker te verteren.

Dat ze dat eens afschaffen...

Ook wel grappig in de slaapgidsen zijn de "sleeping Windows" tussen bepaalde uren (onafhankelijk van wakkertijden) benieuwd hoe dat werkt met uurwissels...

Aan de ouders met een elektrische auto. Als uw kinderen met auto's spelen, maken die daar dan geen vroem vroem geluiden als ze het lawaai van de gezinsauto nadoen?

Wordt hier de laatste tijd een beetje zot als ze met 4 tegelijk met de auto's zijn aan het spelen

Hier word ik momenteel gek van "de wielen van de bus gaan open en dicht!" X1000

Er is iets blijven hangen bij het aanleren... just ni het goeie.

De klok verzetten en kleine kindjes :wtf:
En natuurlijk nog met een moeilijk nacht en vroeger wakker worden dan anders erbij
Hier ook ruim een úúr vroeger dan anders en door omstandigheden lag hij er een uur later in dan normaal dus we hadden gehoopt dat hij misschien zelfs iets langer zou slapen dan gewoonlijk, niet dus 😬
Vandaag verjaardagsfeestje deel 2 voor het mannetje 🤗

Aan de ouders met een elektrische auto. Als uw kinderen met auto's spelen, maken die daar dan geen vroem vroem geluiden als ze het lawaai van de gezinsauto nadoen?

Wordt hier de laatste tijd een beetje zot als ze met 4 tegelijk met de auto's zijn aan het spelen
Goeie vraag, geen idee hoe ik dat ga aanpakken :D nu heb ik precies liever dat ze vroemvroem zou doen dan dat ze het geluid van onze auto zou doen :p

bzzzzzzzzzzzzzzzz
- oh leuk, zijn jullie met de autootjes aan het spelen?
* nee hoor papa, we hebben iets gevonden in het nachtkastje van mama
- :eek:

Hier ook ruim een úúr vroeger dan anders en door omstandigheden lag hij er een uur later in dan normaal dus we hadden gehoopt dat hij misschien zelfs iets langer zou slapen dan gewoonlijk, niet dus 😬
Vandaag verjaardagsfeestje deel 2 voor het mannetje 🤗
Proficiat! En ja als je hoopt dat ze iets langer slapen is het meestal noppes 😁

Enige halloween toestanden ginder in België?

Hier was er gisteren een feestje bij wat vrienden met kostuums enzo, evenement in het park hier in de buurt daarnet en toch al 15 groepen kinders aan de deur geweest ook.

Hier de eerste keer sinds we hier wonen toch al bijna 5 jaar, dat er echt verschillende groepjes rond aan het gaan waren. Andere jaren max. 1 of 2 groepjes.

Hier 2 huizen verder was er een heel Halloween feest. Ook jongeren rondgegaan. Je ziet elk jaar de invloed van Halloween een klein beetje toenemen.

Onze nieuwste telg is ondertussen 3 maanden en op bepaalde "groeiperiodes" na is ze eigenlijk perfect. Slaapt veel, eet veel, huilt weinig. Het enige wat me zorgen maakt, is dat ze nu al 6 dagen (vandaag is de 7e) niet gekakt heeft. Af en toe wat scheten, veel pissen, maar niks gekakt.

Langs de ene kant niet erg, hoef ik het niet op te kuisen. Langs de andere kant wel een beetje bezorgd, 6 dagen lijkt me toch extreem veel, of niet?

Onze nieuwste telg is ondertussen 3 maanden en op bepaalde "groeiperiodes" na is ze eigenlijk perfect. Slaapt veel, eet veel, huilt weinig. Het enige wat me zorgen maakt, is dat ze nu al 6 dagen (vandaag is de 7e) niet gekakt heeft. Af en toe wat scheten, veel pissen, maar niks gekakt.

Langs de ene kant niet erg, hoef ik het niet op te kuisen. Langs de andere kant wel een beetje bezorgd, 6 dagen lijkt me toch extreem veel, of niet?

Wij hebben ooit eens een gelijkaardig iets meegemaakt, onze kleine man was toen wel nog wat jonger. De vroedvrouw zei dat we er ons niet te veel zorgen over moesten maken want het kon 7 keer op 1 dag zijn, maar ook 1 keer op 7 dagen. Belangrijker was vooral om te kijken naar hoe hij zich gedroeg. Uiteindelijk werd het bij ons 8 dagen niet, en toen 8 keer op één dag :sop:

Corona test voor de oudste was negatief!
Toch een opluchting.

Volop volgend weekend aan het plannen nu. Eerste keer meerdere dagen van huis zonder vrouw en kinderen. Ik zie er naar uit maar langs de andere kant vind ik het toch wat erg; ik ga die apen toch 3 dagen missen.

Hier hetzelfde meegemaakt. Heel ongerust toen, uiteindelijk een glycerinezetpil gegeven toen ze pijn leek te hebben. Dat werkt wel snel.

Over buikje wrijven en op de poep taptappen, maar dat is voor als het een dag of twee/drie is. Nu zou ik idd ook wel het zetpilletje kiezen.

Vorige week vrijdag zijn we intensief begonnen met potjestraining.
Daarvoor ook al maar de voorbije dagen hebben we ze enkel een onderbroekje aangedaan. Met de nodige accidentjes.
Vandaag hangt ze het heel hard uit, plast op sommige momenten express op de grond.
Veel tellen tot 10...

Vorige week vrijdag zijn we intensief begonnen met potjestraining.
Daarvoor ook al maar de voorbije dagen hebben we ze enkel een onderbroekje aangedaan. Met de nodige accidentjes.
Vandaag hangt ze het heel hard uit, plast op sommige momenten express op de grond.
Veel tellen tot 10...
Heb hier een 3,5 jarige waar het niet lijkt te lukken. En vooral weten dat hij het fysiek kan, maar door met andere dingen bezig te zijn geen tijd maakt om op het potje te gaan zitten.

Terug
Bovenaan