Op den duur idd overbelasting gekregen op de enkels.Zeker. Kan imo ook nooit goed zijn voor het kind.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Op den duur idd overbelasting gekregen op de enkels.Zeker. Kan imo ook nooit goed zijn voor het kind.
) terug: ja zeg noemen ze dat naar school gaan tegenwoordig? Dat moesten wij allemaal niet doen hoor.
Ja, overdrijf anders. Ik zeg nergens dat ik er elite competitie kickboxers van ga maken hé.Dat is toch anders dan vrije tijd? Ik had achteraf bekeken ook graag een muzikale vorming gehad in mijn jeugd. Ik zal dat dan ook wat meer proberen aanreiken aan mijn zoon, maar als het hem echt niet aanspreekt, dan is dat ook maar zo. Je kind gebruiken om je eigen dromen werkelijkheid te zien worden is imo pervers.
Inderdaad.Ik hoop dat je zelf toch inziet dat je appelen met peren aan het vergelijken bent.
Ik snap @Feignasse zijn uitspraak wel. Er zijn andere manieren om je kind met sport bekend te maken dan ze "dwingen" (let op de de aanhalingstekensJa, overdrijf anders. Ik zeg nergens dat ik er elite competitie kickboxers van ga maken hé.
Ik ben als kind nooit in de richting van één of andere sport geduwd geweest. Ik heb nooit gesport. Dat vind ik achteraf bekeken heel spijtig. Ik wil dat mijn kinderen een basis hebben in gevechtsport. Ik zie dat als deel van hun ontwikkeling. Dat is 1 keer om de 1/2 weken een les van een uurtje.
) gevechtsport doen. Heel kort door de bocht, kwam het voor mij ook over als: "ik had dat niet als kind maar nu geniet ik er via mijn eigen kinderen van". Indien niet: gewoon een misverstand.Sowieso mogen zij daarnaast gelijk welke sport beoefenen. Gelijk welk hobby.Gre
Ik snap @Feignasse zijn uitspraak wel. Er zijn andere manieren om je kind met sport bekend te maken dan ze "dwingen" (let op de de aanhalingstekens) gevechtsport doen. Heel kort door de bocht, kwam het voor mij ook over als: "ik had dat niet als kind maar nu geniet ik er via mijn eigen kinderen van". Indien niet: gewoon een misverstand.
Wat trouwens als ze na een jaar zeggen dat ze het nog altijd niet leuk vinden en liever gaan volleyballen?
Ga je dat dan blijven opleggen? Of zeg je: sport is is sport, doe dat maar".
Hier corona uitbraak op school dus de oudste zit thuis. Vanavond laten testen. Geen koorts, geen symptomen maar met kleine kinderen weet je nooit. Net wat plannen gemaakt (volgend weekend bv een weekend naar Denemarken) dus ik hoop dat die ook ni in't water vallen.

En kan je nu zelf ook eens verantwoorden waarom ze een gevechtsport moeten doen? En waarom niet turnen? of Yoga? of ballet? of letterlijk eender welke andere hobby? Dat is toch allemaal deel van hun ontwikkeling?Ja, overdrijf anders. Ik zeg nergens dat ik er elite competitie kickboxers van ga maken hé.
Ik ben als kind nooit in de richting van één of andere sport geduwd geweest. Ik heb nooit gesport. Dat vind ik achteraf bekeken heel spijtig. Ik wil dat mijn kinderen een basis hebben in gevechtsport. Ik zie dat als deel van hun ontwikkeling. Dat is 1 keer om de 1/2 weken een les van een uurtje.
Daaruit leid jij dus af: je kind gebruiken om je eigen dromen werkelijkheid te zien worden.
Perverse kloot dat ik ben.
Ik had ook heel specifiek judo en karate aangehaald op meerdere redenen:En kan je nu zelf ook eens verantwoorden waarom ze een gevechtsport moeten doen? En waarom niet turnen? of Yoga? of ballet? of letterlijk eender welke andere hobby? Dat is toch allemaal deel van hun ontwikkeling?
Of... is het omdat je zelf een gevechtsport doet/hebt gedaan en uw dromen op uw kinderen spiegelt?
.Daarin geen keuze, inderdaad. Maar dat staat los van het 'pushen' in andere sporten, wat ik vroeger niet had. Dat wil ik nu wel doen, en daarmee bedoel ik: ze laten proeven van verschillende sporten/hobby's tot ze iets vinden wat ze graag doen.Tja, ergens blijf je wel vasthouden aan het feit dat ze daarin geen keuze zullen hebben - ik vind dat vreemd - het blijft overkomen als een nogal sterke compensatie voor iets wat je zelf jammer vindt.
En als ik full judgmental ga, zie ik ook niet in waarom je je kind zou stimuleren in een aanvalssport waarbij het de bedoeling is andermans brein tot moes te slaan en en passant zelf ook wat hersenschade op te lopen, maar bon![]()
Voor o.a. de redens die Mulan opgeeft.En kan je nu zelf ook eens verantwoorden waarom ze een gevechtsport moeten doen? En waarom niet turnen? of Yoga? of ballet? of letterlijk eender welke andere hobby? Dat is toch allemaal deel van hun ontwikkeling?
Of... is het omdat je zelf een gevechtsport doet/hebt gedaan en uw dromen op uw kinderen spiegelt?
En de 3 eerste dingen gelden ook voor een schietclub. Maar ik neem aan dat ge uw kind daar niet naartoe wilt sturen. En face it, uw 16-jarige dochter met karate kennis, gaat het waarschijnlijk nog niet halen tegen 1 of meerdere 25-jarige mannen he...Ik had ook heel specifiek judo en karate aangehaald op meerdere redenen:
- discipline staat daar hoog in het vaandel, veel meer dan in een doorsnee dansles bvb. De jeugd kan wel wat discipline gebruiken.
- het is NUTTIG om de kennis te hebben om, indien nodig, jezelf of de mensen dicht bij je te verdedigen tegen zinloos geweld bvb. Ik heb liever dat mijn dochter als 16-jarige tijdens het uitgaan vol zelfvertrouwen ongewenste intimiteiten kan afweren omdat ze WEET dat ze m aankan indien nodig.
- zelfvertrouwen, zie bovenstaande
- conditie kweken of op peil houden (wat bij yoga al minder op "uithouding" gedicht zal zijn bvb.)
Ik heb nooit een gevechtssport gedaan, en ik zal er ook niet mee beginnen.En de 3 eerste dingen gelden ook voor een schietclub. Maar ik neem aan dat ge uw kind daar niet naartoe wilt sturen. En face it, uw 16-jarige dochter met karate kennis, gaat het waarschijnlijk nog niet halen tegen 1 of meerdere 25-jarige mannen he...
Dan stuur je ze beter naar atletiek zodat ze er van kan weglopen...
Allé, niks mis mee om uw kinderen dezelfde hobbies te laten doen als dat je zelf doet, ik zou het ook tof vinden moest mijn dochter autofreak worden en skateboarden. Maar stop het dan niet weg achter "maar het is niet omdat ik dat zelf doe ze".

Maar dat is het punt natuurlijk. Je kiest als ouder altijd waarvoor je uw kind inschrijft, aangezien zij onmogelijk kunnen weten wat er kan. Zolang je luistert naar de wensen van uw kind, is dat totaal geen probleem. Maar "ze moeten sowieso een gevechtsport doen" is iets helemaal anders heIk heb nooit een gevechtssport gedaan, en ik zal er ook niet mee beginnen.
Maar vind dit wel "nuttig". En zal om die redenen haar met plezier ervoor inschrijven als ze op de lagere school zit. En vindt ze het niets, dan is dat zo. Dan ga ik haar geen jaren dwingen.
Maar als ouder "kies" je voor je kind waar je het van laat proeven. En dan heb ik veel liever dat ze een gevechtssport doet dan dansles, waarvoor ze op dit moment toch 0,0 aanleg voor heeft.![]()
.Wat hij later verduidelijkt heeft, of zo lees ik het toch, is dat ze het moeten proberen.Maar dat is het punt natuurlijk. Je kiest als ouder altijd waarvoor je uw kind inschrijft, aangezien zij onmogelijk kunnen weten wat er kan. Zolang je luistert naar de wensen van uw kind, is dat totaal geen probleem. Maar "ze moeten sowieso een gevechtsport doen" is iets helemaal anders he.

Van waar komt dat nu plots weer uit?Maar stop het dan niet weg achter "maar het is niet omdat ik dat zelf doe ze".
En als ik full judgmental ga, zie ik ook niet in waarom je je kind zou stimuleren in een aanvalssport waarbij het de bedoeling is andermans brein tot moes te slaan en en passant zelf ook wat hersenschade op te lopen, maar bon![]()
Dit. Maar lang niet alle vechtsportscholen zijn daarop gericht.En daar bent ge verkeerd. Die sporten zijn gebaseerd op het verkleinen van uw ego. Het aanbrengen van discipline, en het kweken van respect.
Heeft nu eens 0,0 te maken met andermans brein tot moes te slaan ze
Had ‘em dan een curryworst special moeten bestellen?onze kleinste van net geen drie "wadafaaak" horen zeggen![]()
"Respect" is een hol begrip, zelfde genre als "duurzaam". Meestal gebruikt door personen of instellingen die er allesbehalve oprecht mee begaan zijn. Maar dat geheel terzijde.En daar bent ge verkeerd. Die sporten zijn gebaseerd op het verkleinen van uw ego. Het aanbrengen van discipline, en het kweken van respect.
Heeft nu eens 0,0 te maken met andermans brein tot moes te slaan ze