Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hier ook al een hele week een ziek kind in huis... En de winter moet nog beginnen!

Is het bij jullie ook zo'n strijd om de medicatie toe te dienen?
We moeten haar in een houtgreep vasthouden om neusje te spoelen. En perdolan weigert ze tegenwoordig ook.
Proberen met perdolan, neurofen en dafalgan en hopen dat ze een van de 3 liever heeft?

Bij ons is de ene dochter meer fan van neurofen en de andere van perdolan. Maar soms is het idd wel een struggle. Koekje ofzo aanbieden en dan rap die pipet leegduwen in de mond. En dan koekje tegen de drama

Woensdagmiddag heeft mijn vrouw, na een GEWELDIG STERKE bevalling, ons zoontje op de wereld gezet! :woohoo: Merci voor de tips iedereen, want mijn vrouw heeft gezegd, quote, "dat ik haar perfect heb ondersteund tijdens de bevalling, het kon niet beter".

Ze hebben het toch ingeleid, ondanks dat de gynaecoloog dacht dat het breken van de vliezen genoeg zou zijn om de weeën op gang te brengen. Die beslissing resulteerde in ongelofelijk sterke weeën: 1e wee - 4 min - 2e wee - 2 min - 3e wee - 1 min, en hierna volgden de weeën elkaar op om de 50 seconden. Niet te doen eigenlijk, maar dat had wel als resultaat dat de hele bevalling (van 2 cm ontsluiting tot geboorte) maar 3 uur in beslag heeft genomen. Mijn vrouw heeft nog om epidurale gesmeekt maar het ging te snel vooruit, dus is ze zonder bevallen. Ik ben ongelofelijk trots op allebei!

Onze zoon is gezond, 3,2 kg zwaar en 50 cm groot. Ik vind ook dat hij bijzonder "vredig" is, heel rustig en op zijn gemak. Wat een zaligheid om dat kleine mensje in mijn armen te houden! Het verzorgen lukt ons allebei goed, en hij lust (net als zijn papa :laugh:) wel een stel lekkere borsten.

Alles goed tot hiertoe! Morgen gaan we naar huis en maakt onze hond kennis met het nieuwe gezinslid. Ik ben nog tot begin november thuis en ik kijk er keihard naar uit!

Hier ook al een hele week een ziek kind in huis... En de winter moet nog beginnen!

Is het bij jullie ook zo'n strijd om de medicatie toe te dienen?
We moeten haar in een houtgreep vasthouden om neusje te spoelen. En perdolan weigert ze tegenwoordig ook.

Perdolan, hoestsiroop, .. kan je ook in het flesje melk of ander drank doen. Dat merken ze niet op :sneaky:

Proberen met perdolan, neurofen en dafalgan en hopen dat ze een van de 3 liever heeft?

Bij ons is de ene dochter meer fan van neurofen en de andere van perdolan. Maar soms is het idd wel een struggle. Koekje ofzo aanbieden en dan rap die pipet leegduwen in de mond. En dan koekje tegen de drama
Perdolan en Dafalgan hebben hetzelfde actieve product, opgelet, misschien bedoelde je dat niet zo. Maar ja, sommige kindjes kunnen niet op de kersensmaak van Perdolan, dan is Dafalgansiroop een optie. Nurofen normaal pas in tweede lijn (al dan niet in combinatie met paracetamol), paracetamol is altijd de basis (tenzij in specifieke gevallen waarbij de ontstekingswerende eigenschappen nodig zijn). Er zijn ook nog Perdolansuppo's, als de siropen moesten mislukken. Maar dat wordt minder gebruikt omdat de opname beter gecontroleerd is als je de siroop gebruikt. Met het pipetje kan je ook perfect de dosis geven afh van het gewicht.

Hebt ge geen verschillende smaken Perdolan?
Wij kopen een genetische variant. Die valt hier bij alle drie wel in de smaak.

De jongste (1 jaar) wil dat wel alleen via een lepeltje en niet via een spuitje.

Hebt ge geen verschillende smaken Perdolan?
Wij kopen een genetische variant. Die valt hier bij alle drie wel in de smaak.

De jongste (1 jaar) wil dat wel alleen via een lepeltje en niet via een spuitje.
Je hebt nog Paracetamol Teva, met sinaasappelsmaak, klopt. Dat is een generiek.

Perdolan is Perdolan echter, bestaat enkel met kersenaroma.

Perdolan en Dafalgan hebben hetzelfde actieve product, opgelet, misschien bedoelde je dat niet zo. Maar ja, sommige kindjes kunnen niet op de kersensmaak van Perdolan, dan is Dafalgansiroop een optie. Nurofen normaal pas in tweede lijn (al dan niet in combinatie met paracetamol), paracetamol is altijd de basis (tenzij in specifieke gevallen waarbij de ontstekingswerende eigenschappen nodig zijn). Er zijn ook nog Perdolansuppo's, als de siropen moesten mislukken. Maar dat wordt minder gebruikt omdat de opname beter gecontroleerd is als je de siroop gebruikt. Met het pipetje kan je ook perfect de dosis geven afh van het gewicht.
ja klopt je mag ze inderdaad niet alledrie combineren :p

Die suppo's gebruiken wij ook als er te veel drama is om siroop te nemen

Je hebt nog Paracetamol Teva, met sinaasappelsmaak, klopt. Dat is een generiek.

Perdolan is Perdolan echter, bestaat enkel met kersenaroma.
Hier is de dochter trouwens zot van die kersensmaak. Ik vind dat best vervelend als ze 's avonds ergens last van heeft, en je ze dan eigenlijk volstompt met iets dat een veel zoetere smaak heeft dan haar normale voeding. Dan probeer je heel de dag daar op te letten, en dan is die medicatie zo zoet als iets ...

Zotte dagen en nachten achter de rug. De dochter(1.5j) heeft haar enkele dagen geleden verschrokken, achteruit gevallen en met haar nek op de tafel rand gevallen. Meteen overgeven, grote paniek uiteraard. Gelukkig niks permanente, wel een hersenpudding.
Gisteren weer thuis en gelijk meteen kei verkouden, loopeus hoesten,... Weer een slapeloze nacht. Hopelijk kan ze nu wel Doorslapen, iedereen heeft nood aan rust :p

Hier is de dochter trouwens zot van die kersensmaak. Ik vind dat best vervelend als ze 's avonds ergens last van heeft, en je ze dan eigenlijk volstompt met iets dat een veel zoetere smaak heeft dan haar normale voeding. Dan probeer je heel de dag daar op te letten, en dan is die medicatie zo zoet als iets ...

I feel you...maar langs de andere kant ben ik al content dat ons zoontje er geen punt van maakt als hij dan siroop krijgt.
Hij wordt al enthousiast als hij de spuit met siroop ziet. Het zou evengoed anders kunnen zijn dat het een drama is om ook maar iets van siroop en medicatie te geven.
Gelukkig is dat momenteel ook het enige zoete wat hij binnenkrijgt.

Sinds enkele weken weent onze jongsten vanaf hij wakker is. We halen hem er dan snel uit omdat anders ons dochter ook wakker wordt, ondanks ze in een aparte kamer slapen.

Natuurlijk weet hij op den duur dat we er direct staan wanneer meneertje begint te wenen. Heel vervelend.

Iemand tips? :wtf:

Sinds enkele weken weent onze jongsten vanaf hij wakker is. We halen hem er dan snel uit omdat anders ons dochter ook wakker wordt, ondanks ze in een aparte kamer slapen.

Natuurlijk weet hij op den duur dat we er direct staan wanneer meneertje begint te wenen. Heel vervelend.

Iemand tips? :wtf:

Hoe oud is hij? Misschien nachtmerries ofzo?

Den onzen deed dat ook, probeerde er niet veel aandacht aan te geven. Kamer binnen, tuut geven en terug weg. Zonder al te veel te zeggen.
Heeft gelukkig maar een weekje geduurd.

Hoe oud is hij? Misschien nachtmerries ofzo?

Den onzen deed dat ook, probeerde er niet veel aandacht aan te geven. Kamer binnen, tuut geven en terug weg. Zonder al te veel te zeggen.
Heeft gelukkig maar een weekje geduurd.
Hij wordt 2 jaar op 1 januari.

's Nachts valt het mee (nu niet omdat hij ziek is), dan geven we hem zijn tuut en 't is gedaan. Maar 's morgens als hij wakker is weent hij, terwijl hij vroeger wat lag te chillen tot we hem gingen halen.

Allemaal zo erg niet als dat om 7u is. Maar meestal is hij daar al om 5u40.

Laatst bewerkt:

's Nachts valt het mee (nu niet omdat hij ziek is), dan geven we heb zijn tuut en 't is gedaan. Maar 's morgens als hij wakker is weent hij, terwijl hij vroeger wat lag te chillen tot we hem gingen halen.

Slaapwekker en laten kelen, ook als zus dan wakker wordt. 🤷 het is niet dat hij dat de komende 17j zal blijven doen he maar als hij de slaapwekker aan moet leren, zal je het er bij moeten nemen dat zus ook wakker kan worden .

's Nachts valt het mee (nu niet omdat hij ziek is), dan geven we heb zijn tuut en 't is gedaan. Maar 's morgens als hij wakker is weent hij, terwijl hij vroeger wat lag te chillen tot we hem gingen halen.

Een tip die ik kreeg van een collega, die iets gelijkaardig had me zijn dochtertje, was in bed enkele tuutjes extra leggen.
Als ze eentje kwijt zijn, hebben ze er nog over. Werkt perfect bij hem.
Ik heb da onthouden voor als den onzen die leeftijd bereikt.

Een tip die ik kreeg van een collega, die iets gelijkaardig had me zijn dochtertje, was in bed enkele tuutjes extra leggen.
Als ze eentje kwijt zijn, hebben ze er nog over. Werkt perfect bij hem.
Ik heb da onthouden voor als den onzen die leeftijd bereikt.
Dan hoor je gewoon heel de nacht vallende tutten door de babyfoon :')

Bij ons ligt er een tuut of 8 in zijn bed :rofl:
We kunnen geen bedbumpers gebruiken want hij breekt dat volledig af.

Terug
Bovenaan