Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Slaapwekker en laten kelen, ook als zus dan wakker wordt. 🤷 het is niet dat hij dat de komende 17j zal blijven doen he maar als hij de slaapwekker aan moet leren, zal je het er bij moeten nemen dat zus ook wakker kan worden .
Sounds like a plan! We hebben nog zo'n kikker staan. Nu hopen dat hij geen schrik heeft er van, 't is daar geen held in.

Een tip die ik kreeg van een collega, die iets gelijkaardig had me zijn dochtertje, was in bed enkele tuutjes extra leggen.
Als ze eentje kwijt zijn, hebben ze er nog over. Werkt perfect bij hem.
Ik heb da onthouden voor als den onzen die leeftijd bereikt.
Er liggen 5 extra tuuten in z'n bed. :thumb:

En dan heb je nog zo nachten dat ze het kot bijeen blijten omdat ze hun tut niet meer hebben ... is het gewoon omdat ze te tam zijn om hun hand 5 cm naar links te bewegen, waar er drie tutten liggen.

En dan heb je nog zo nachten dat ze het kot bijeen blijten omdat ze hun tut niet meer hebben ... is het gewoon omdat ze te tam zijn om hun hand 5 cm naar links te bewegen, waar er drie tutten liggen.

Have kids they said, it will be fun they said ^^

Alle gekheid op een stokje. Het is serieus triall and error. Ik kan het nog niet weten want den onzen is nog maar 8 maand.
Voorlopig is zijn tuut als troost en geeft hij er verder overdag niet veel aandacht aan.

Zoals hierboven al aangehaald heb ik van die wekker ook al gehoord. Trachten te leren dat ze "geen lawaai" mogen maken als het lampje nog op rood staat en dat ze mogen opstaan of roepen als het op groen staat bv.
Geen idee of dat uberhaupt al mogelijk is met een kleintje van 2.5...:sarcastic:

Laatst bewerkt:
Hier ook al een hele week een ziek kind in huis... En de winter moet nog beginnen!

Is het bij jullie ook zo'n strijd om de medicatie toe te dienen?
We moeten haar in een houtgreep vasthouden om neusje te spoelen. En perdolan weigert ze tegenwoordig ook.
Ben jij toevallig mijn vrouw? :unsure: Klinkt bijna exact als onze dochter. Enkel perdolan gaat, want dat smaakt naar caramel, maar neusdruppels is een enorm gevecht, moet je met twee voor zijn, en dan nog... :sop: Sinds gisteren aan de antibiotica. Driftbui van tien minuten omdat ze niet wou. Pff, het mag gaan ophouden. Enige positieve is dat ze deze nacht al een pak minder gehoest heeft, alleen is bibi wakker geworden met keel- en hoofdpijn. :sop:

Vroeg genoeg stoppen met die tuten, of er zelfs niet met beginnen als het kan. We verbannen tuten overdag heel snel en bij de oudste was het mij (ja, dit was een papa succes :cool:) gelukt om op zijn 2,5 's nachts die ook weg te krijgen.

Vroeg genoeg stoppen met die tuten, of er zelfs niet met beginnen als het kan. We verbannen tuten overdag heel snel en bij de oudste was het mij (ja, dit was een papa succes :cool:) gelukt om op zijn 2,5 's nachts die ook weg te krijgen.
Hier ook, de eerste maanden (te beginnen in het ziekenhuis) geen tut gegeven, scheelt een hoop ellende blijkt. Gouden tip geweest.

Tja, als je kinderen hebt die geen grote zuig- en troostbehoefte hebben, dan is dat misschien een goede tip. Maar de echte gouden tip is: kijk naar uw kind (en uzelf).

Wij hebben die van ons nooit een tuut gegeven, heel erg blij dat we dat nooit hebben gedaan.

Ze sliepen eigenlijk van bij het begin als baby ook vrij goed door. Maar het slaappatroon verandert wel vrij snel vind ik.

Den oudsten (7) krijgen we met geen stokken in zijn eigen bed 's avonds, die moet of in ons bed of bij ons in de zetel in slaap vallen. En 's nachts kruipt hij, zeker sinds we 1,5 maand geleden verhuisd zijn, quasi altijd bij ons in bed.

De jongste (4) die ging altijd braaf in haar eigen bed slapen tot ongeveer een jaar of 2, dan wou ze ook in ons bed of in de zetel. En nu sinds de verhuis vraagt die zelf spontaan om toch in haar eigen bedje te gaan liggen.

Vreemde wezens toch :unsure:

Onze dochter is geen tutverslaafde, maar als ze moe is en begint te zeuren is dat toch wel hét middel tegen beginnen wenen of schreeuwen.

Tja, als je kinderen hebt die geen grote zuig- en troostbehoefte hebben, dan is dat misschien een goede tip. Maar de echte gouden tip is: kijk naar uw kind (en uzelf).

Dat, beter een tut (of een doekje) dan op de vingers/duimen zuigen. Dat is wat moeilijker af te nemen.

Die van mij haddden een hele grote zuigbehoefte maar wouden wel geen tut. Dat is ook niet zo plezant :v.
Als ze wat ouder waren begonnen ze dan soms op hun handje te zuigen en dan moffelde ik hun knuffeldoekje daar altijd tussen. Er is hier serieus wat afgezogen op knuffels: armpjes, neuzen, de tentakels van een kwal,... :rofl:

Nooit een tut gegeven (ze is ook nog maar 9 maand...), maar moest ik het nu opnieuw doen zou ik misschien wel 1 geven.
Want elke baby wordt wel wakker 's nachts, maar het verschil tussen "ik prop ne tut in haar mond", en "ik moet er een half uur mee gaan bezig zijn" is best groot...

Mijn jongste is ter wereld gekomen met op beide handjes een wonde van in de baarmoeder erop te liggen sabbelen. Geen tut geven was dan ook geen optie, want dan zou ze sowieso aan het duimen gaan. Geen idee hoe we die van haar tut gaan af krijgen 's nachts.
Mijn oudste leek die zuigbehoefte niet te hebben en die keek als baby nooit om naar haar tut. Intussen hebben we wel gemerkt dat die 's nachts begint te zuigen op het voetje van haar knuffel, eigenlijk ook niet ideaal.

Vanavond (normaal gezien) de voorlaatste echo :)

Ferm aan het twijfelen of we al dan niet een babyborrel gaan organiseren, we vinden niet meteen een goede locatie om dit zelf te fixen / uit de hand geven is toch nét iets te prijzig IMO.

Natuurlijk wel gemakkelijker dan constant volk over de vloer krijgen..

Vanavond (normaal gezien) de voorlaatste echo :)

Ferm aan het twijfelen of we al dan niet een babyborrel gaan organiseren, we vinden niet meteen een goede locatie om dit zelf te fixen / uit de hand geven is toch nét iets te prijzig IMO.

Natuurlijk wel gemakkelijker dan constant volk over de vloer krijgen..

Wij hebben voor optie 2 gekozen. Deels omwille van Corona, deels omwille van het volgende:
Ik vind het altijd jammer dat gasten amper de kleinen zien (eten, slapen, ...) en dat de ouders vooral handjes schudden als de gasten toekomen. In veel gevallen blijven ze dan gewoon hangen omdat wanneer de laatste toegekomen zijn, de eerste al terug vertrekken. Met als gevolg je nooit echt bij je genodigden bent.
Wij staan ook niet graag in de spotlights, dus het was sowieso al een gemakkelijkere keuze.

Het is wel wat plannen en lastig als je volk over de vloer krijgt, maar door Covid is er sowieso al een deel die al rapper afhaakt daarvoor.
En tenslotte plan je je eigen agenda met bezoekjes. Wij planden bv om de dag 1tje, zodat je niet alle dagen met uw kot vol volk zit.
Je hebt ook zo kwalitatievere babbels met uw volk die je gevraagd hebt. En zo heb je van eerste keer iedereen nog eens deftig gezien ;-)

Mocht de situatie zich nog eens voordoen, zouden we waarschijnlijk het terug opnieuw zo doen.

:lol:

diene van ons keek gelukkig vrolijker

245982860_1984859445057586_5920880028558920418_n.jpg

Terug
Bovenaan