Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

De bekleding van die autostoel eraf gehaald en in de was gestoken, maar de geur is ook in de niet-verwijderbare stukken van de stoel gekropen. Stinkt al wat minder dan gisteren nadat we die hebben gekuist, maar zure Yogolino-geur, op smaak gebracht met maagzuur, is nog altijd vaag aanwezig.
Wat hier het best werkt daartegen: autostoel er zo snel mogelijk uit en overvloedig afspuiten met tuinslang.

Wat hier het best werkt daartegen: autostoel er zo snel mogelijk uit en overvloedig afspuiten met tuinslang.
We moeten nog drie kwartier rijden en mijn vrouw was zeer tegen het idee van tuinslang om de stank die erin gekropen is weg te krijgen. Enfin, zo hebben we geleerd hoe we de bekleding er af moeten krijgen. :p

Als je dan thuis bent, is het ook nog zo snel mogelijk...

Vrijdag alleen thuis gekomen met een zoontje die net hetzelfde had gedaan.
Mocht hem eerst in douche steken en kon dan pas de autostoel afspuiten, werkte ook nog.
Gelukkig hadden zijn schoot + autostoel alles opgevangen en was er op de rest van de binnenbekleding niets.

Als je dat niet doet, dan hangt die stank er nog weken in. Ik spreek uit ervaring... :tongue:

Wij hebben het geluk gehad dat we nog een aeromoov-matje in de autostoel hebben gelegd tegen het zweten, dat ving nog het meeste op en kon je gewoon verwijderen. En ook geluk dat we leren autozetels hebben in plaats van stoffen.

Mijn vrouw komt juist van de dokter met de dochter. Ze heeft hand-voet-mondziekte. Balen. :frown:

Laatst bewerkt:
Wij hebben het geluk gehad dat we nog een aeromoov-matje in de autostoel hebben gelegd tegen het zweten, dat ving nog het meeste op en kon je gewoon verwijderen. En ook geluk dat we leren autozetels hebben in plaats van stoffen.

Mijn vrouw komt juist van de dokter met de dochter. Ze heeft hand-voet-mondziekte. Balen. :frown:

zeer besmettelijke ziekte maar weinige worden er echt ziek van dacht ik.

een grote puzzelbox van Pokemon met 4 puzzels (4x100 stukjes), 2 Pokemon kleurboeken en een grote doos met random Lego-blokjes (eens gewoon normale Lego gekocht ipv die Ninjago) en al 3 dagen dat dieje van ons non stop ermee bezig is. Nog nooit meegemaakt. Meestal verliest hij interesse na een paar uur in puzzels en Ninjago Lego. Nu blijft de interesse levende.

Chanceke dat ik die Amazon voucher van't werk niet aan dingen voor mezelf heb besteed :D

De hand-voet-mondziekte is hier ook gepasseerd bij de zoon op jonge leeftijd. Dat is denk ik het ergste dat hij momenteel gehad heeft (nu is hij 2,5 jaar). Vol pijnlijke uitslag stond hij met blazen in de keel en mond die pijn deden bij het drinken. Dat was eventjes afzien.

Als ik de foto's ervan bekijk, krijg ik er nog rillingen van over hoe hij er toen uitzag. Maar gelukkig waait het ook weer over en is het slechts een herinnering en mini voetnoot in zijn leven.

Ik weet niet of het hier al aan bod is gekomen, maar heeft er iemand tips voor een spaarrekening voor de kleine spruit? De beste formules, speciale acties, beste lange termijnvoordelen, ...

Ik denk dat ons dochtertje (3,5j) wat te verwerken heeft. Elke 10min gaat ze (al slapend) rechtop zitten en roept "ALLES OK" om terug te gaan liggen :laugh:.

Voor context: Vandaag naar een subtropisch zwembad gegaan. De onze is nogal ... nooit bang van iets tot op het punt dat we ze regelmatig wat moeten intomen of ze zou al 100 keer gestorven zijn. Uiteraard vind ik dat stiekem zeer leuk (als ik over mijn initiëel attackske ben).
In het zwembad wou ze dus ab-so-luut in de wildwaterbaan. Zo gezegd, zo (50 keer) gedaan.
Na elke "wilde sectie" waar ze 3 keer onder water gaat, vis ik ze even op om te vragen "alles ok?" waar ik elke keer "ALLES OK" als retour kreeg.

Mijn dochter wil niet slapen. In de voormiddag met haar neefjes zitten spelen aan het Zilvermeer en nu zit ze in bed continu te kronkelen en te jammeren. Ga je haar kamer binnen zie je een gigantische smile en loopt ze over van vreugde wanneer ze wordt vastgenomen. Maar papa moet werken en mama heeft nog teveel werk in huis om zich met de kleine bezig te houden. Toch maar chloroform bestellen?

Mijn dochter wil niet slapen. In de voormiddag met haar neefjes zitten spelen aan het Zilvermeer en nu zit ze in bed continu te kronkelen en te jammeren. Ga je haar kamer binnen zie je een gigantische smile en loopt ze over van vreugde wanneer ze wordt vastgenomen. Maar papa moet werken en mama heeft nog teveel werk in huis om zich met de kleine bezig te houden. Toch maar chloroform bestellen?
Perdolan, da's bijna hetzelfde :unsure:

Omwille van het belachelijke overaanbod hier eens polsen:
Welke educatieve apps op de tablet kunnen jullie aanraden?
Ook gezwicht voor een tablet nu en dus wil ik nu een app of 3 installeren niveau 2de/3de kleuterklas die haar vaardigheden wat aan kan scherpen.

Ook gezwicht voor een tablet nu en dus wil ik nu een app of 3 installeren niveau 2de/3de kleuterklas die haar vaardigheden wat aan kan scherpen.
Freddy Fish, Putt Putt en consoorten? Dat waren nog uitdagende spelletjes dacht ik.

Na nog eens slaaptraining te proberen, is de dochter eindelijk overschakeld op 1 nachtvoeding. De dutjes overdag lukken nu ook terug zonder al te veel geween.
Hopelijk volgende week met de grootouders een even groot succes!

Ketnet junior heeft wel leuke educatieve spelletjes.

Sinds 3 weken ouders van een dochter. Ontzettend rustig kind eigenlijk, slaapt en drinkt goed, de avondkrampjes niet nagelaten uiteraard.
Waarschijnlijk heb ik het hiermee gejinxed en breekt ze vanaf morgen regelrecht het kot af.

3 weken vaderschapsverlof waren wel welkom, 2 weken of nog minder zou zeker wel te weinig geweest zijn.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan