Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ik voel me precies wel ècht "badass" naast sommige papa's hier (en ook die van mijn dochter) want ik vind dat net geweldig om ze te zien groeien en bloeien, om "zelluf doen!" toegesnauwd te krijgen, heb geen traan gelaten op de eerste crèche- of schooldag, ik geniet echt volop van elke nieuwe fase! Nog een jaar of 10 dus en dan begint de puberteit en dan word ik waarschijnlijk heel wat minder euforisch door haar zelfstandigheid :unsure:

Ik zou het fysiek en mentaal echt niet aankunnen om er nog een derde bij te nemen, maar eerlijk is eerlijk, zo dat leven naar die bevalling en die eerste momenten met je kindje (als alles goed gaat natuurlijk!), dat zou ik toch wel nog eens willen meemaken :love:

Ja, is wel speciaal. Vooral omdat er uiteraard geen handleiding bij is of er geen richtlijnen voor bestaan.
Klinkt een beetje onnozel natuurlijk, maar 't is wel zo dat je gewoon scenario's en verhalen moet beginnen afspelen in je hoofd om er enigszins zeker van te zijn dat je op z'n minst de spullen in huis hebt om eerste paar dagen thuis aan de slag te kunnen :).

Dan begin je natuurlijk te plannen en te rekenen:

Hoeveel pampers is genoeg voor die eerste paar dagen?

...en heb ik wel genoeg tetradoeken?

...hoeveel slaapzakjes heeft zo'n baby feitelijk nodig om altijd proper te blijven?

...zijn die 3.000 body's die mijn vrouw heeft gekocht wel voldoende voor die eerste paar dagen?

...en... en...

giphy.gif

:unsure:

Net 3 dagen buikgriep gehad, dochterlief zit er ook al 2 dagen mee.
Ironisch genoeg ga ik half-dood, zij kakt wel alles onder maar lijkt voor de rest nergens last van te hebben. Al lukt het slapen wel niet goed, maar dat is een combineren van factoren.

Ik voel me precies wel ècht "badass" naast sommige papa's hier (en ook die van mijn dochter) want ik vind dat net geweldig om ze te zien groeien en bloeien, om "zelluf doen!" toegesnauwd te krijgen, heb geen traan gelaten op de eerste crèche- of schooldag, ik geniet echt volop van elke nieuwe fase! Nog een jaar of 10 dus en dan begint de puberteit en dan word ik waarschijnlijk heel wat minder euforisch door haar zelfstandigheid :unsure:
Ja zelfde hier. Ik vind mijn dochter oprecht superschattig, maar soms voel ik me slecht dat andere venten hier zo vaak "geëmotioneerd" geraken en ik niet.
Daarnaast: Hoe meer ze zelf kunnen, hoe beter indeed, daar "push" ik ook echt wel naartoe.

Juist hopen dat mijn dochter zo geen chefke wordt als mijn madam, want 'k heb hier nu al niks te zeggen in huis :biglaugh:
Als ervaringsdeskundige: Don't count on it :help:

Het aftellen begint hier toch lang te duren. Vandaag uitgerekend, maar het ziet er niet naar uit dat het snel in gang gaat schieten. Afleiding zoeken wordt toch wel steeds moeilijker. 😅

Strippen al gebeurd, maar zonder effect jammer genoeg. Keizersnede is nog geen sprake van. :)
Ik bedoelde in gang steken 🙈 (wat bij mij resulteerde in keizersnede).
Strippen is idd maar 30% kans of zo, hebben ze bij mij dan toch 2x mogen doen hoor, ik wou ze dringend vanaf 😂

Het aftellen begint hier toch lang te duren. Vandaag uitgerekend, maar het ziet er niet naar uit dat het snel in gang gaat schieten. Afleiding zoeken wordt toch wel steeds moeilijker. 😅
Hier waren de kindjes 4 dagen en 8 dagen "te laat". Steeds is het alsnog op natuurlijke wijze in gang geschoten :).

Vraagje:
Weet er iemand of het ballenbad in Mayaland open is in Plopsaland?

Volgende week vakantie en ze voorspellen wisselvallig weer. Mocht dat open zijn, willen we het er nog op wagen...

Vraagje:
Weet er iemand of het ballenbad in Mayaland open is in Plopsaland?

Volgende week vakantie en ze voorspellen wisselvallig weer. Mocht dat open zijn, willen we het er nog op wagen...
In het boudewijnpark was het alvast afgesloten omwille van corona (kwijl op de ballen).

Vrees ik ook voor.

Al 1x geweest in coronatijden en toen was het dicht, maar dat is wel al ff geleden.

Mocht er iemand overwegen om naar Harry Malter te gaan: niet doen dit jaar.
Al het leuke (circusvoorstelling, kamelenrit, tussen de apen stappen) is afgelast onder het mom van corona...

Terug
Bovenaan