Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Weer ruim te laat begonnen om playmobil voor verjaardag dochter in elkaar te steken. Ik heb nog efkes werk. Gelukkig maakt die lach morgen alles weer goed, maar nu ist vloeken 🙈

Om 2u was ik klaar 🙈
Ik laat mij daar echt elke keer aan vangen en denk steeds dat ik dat sneller in elkaar krijg.
De dochter vindt dat niet zo leuk als dat nog niet in elkaar staat. Ze heeft het geduld niet om daar op te wachten 😂

Vandaag zo een speeltuig in elkaar gestoken van Wickey, miljaar wat is me dat! En het was dan zelfs voor mijn petekind en niet voor hier. Mag het hier binnen paar weken nog eens doen hier.. 😐

We komen er nu achter dat we het vaccin tegen het rotavirus niet hebben toe laten dienen (is optioneel). Onze dochter is nu bijna 11 maanden, dus we zijn al lang voorbij de 26 wekendrempel. Nadien wordt dat niet meer toegediend. Is dit iets om ons zorgen over te maken?

We komen er nu achter dat we het vaccin tegen het rotavirus niet hebben toe laten dienen (is optioneel). Onze dochter is nu bijna 11 maanden, dus we zijn al lang voorbij de 26 wekendrempel. Nadien wordt dat niet meer toegediend. Is dit iets om ons zorgen over te maken?
Als ik me niet vergis is dat een ambetante diarree die ze ervan kunnen oplopen. Dus een paar wasmachines extra.

Vaccinatie moet voor 6 maanden gebeuren.

Risico: De ziekteverschijnselen zijn ernstige diarree, braken en koorts. Er is hierbij een grote kans op uitdroging. Soms is een ziekenhuisopname noodzakelijk.

Bron

De eerste dochter heeft het rotavirus gehad. Veel diarree en uiteindelijk een ziekenhuisopname van enkele dagen (om vocht toe te dienen met een infuus). Verre van prettig, maar ook niet levensbedreigend of zo. Ze was overigens wel gevaccineerd, dus dat is geen garantie.

"mama! Ik heb al 2x gezegd dat je stil moet zijn!"

Iemand is haar puzzel wel HEEL ernstig aan het nemen deze avond 🤔🤔🤔

Papaaaaaa!!!! Weet jij wie morgen onze zandbak gaat maken???
Ik: nee, wie?
Allebei in koor: papaaaaaaaa!!!

Daar gaat mijn feestdag :lol:

Ondertussen ligt ze al 3 kwartier in bed.

- ik heb geen melk gekregen! (klopt technisch gezien, ze heeft 2 bekers bij oma gedronken, niet thuis 🤷🏼‍♀️)
- kom! Kom! Ik moet je dringend iets tonen!
- auwie! Ik heb piiiijjjjjn!
- ik moet pipi doen
- ik heb pipi gedaan!
- jij moet mijn pipi doorspoelen
- ik krijg mijn slipje niet aan!
- ik vind mijn boekje niet
- ik kan niet slapen (🙄🙄🙄🙄)
- jij moet ook komen slapen, mama!
- je eef het poortje niet toe gedaan mama!
- wat is dat geluid mama?
- mama, het is licht buiten!
- mama, je eef mij nog nie ingestopt!

Nou... Ze krijgt zeker punten voor creativiteit en volhardendheid! 👌

Net 2 dagen in pairi daiza doorgebracht met het gezin. Ene van 3 jaar en een baby van 2 maand. Leuk is toch anders 😅. Veel gesleur, gedraag en dan was de eerste dag de melkproductie van mijn vriendin opeens gestopt waardoor de baby dus niet genoeg eten.

Maar toch tof als de zoon dan begint de vertellen over alle dieren die hij gezien heeft. En als laatste moeten we de panda’s nog eens opnieuw gaan zien papa! 🥰

😍😍😍 Mijn dochter is na 3.5j eindelijk onder de douche gegaan met mij! 😍😍😍

Ik heb geen bad, ze werd panisch van de douche dus al 3j lang wordt ze in dit soort wasmand gewassen.
Ikea wasmand zonder gaatjes

Nu ging ik naar boven om iets te halen en wou ze per se mee. Dus ook mee de badkamer in. Spontaan gevraagd of ze mee in de douche wou als ze zelf de douchekop vast mocht houden én mama mocht afspoelen. om zeker te zijn niet in zwam te belanden, natspuiten en natmaken maar niet gebruikt :unsure:
Gevolg : een kwartier enthousiast kleutergelach en gegil én ze heeft zichzelf ook voor een stuk durven afspoelen. 💪💪💪

Ik heb gisterenavond laat onze dochter voor de eerste keer héél licht gevoeld, denk ik :biglaugh: alsof er een zeer klein golfje over mijn vriendin haar buik ging :love:

Zijn er goede forums voor advies omtrent baby spullen, welke handig zijn en welke niet? Er is echt zo veel aanbod van alles.
En hier is er enkel dit topic. Iemand heeft dit al eens proberen op te starten hier, maar dat verdwijnt dan ook weer in de zoveelste pagina van deze thread.
De ervaringen die ik hoor komen ook niet altijd overeen met wat de consumentenbond en testaankoop aanbevelen, dus dat maakt de zoektocht nog een stuk moeilijker.

Ik heb mij er trouwens al over gezet dat je overal qua prijs serieus in het zak gezet wordt. Amai, welke hoofdprijzen er voor simpele zaken gevraagd worden :o ik vermoed dat we zeer veel tweedehands gaan kopen.

Wat mij betreft : simpel boerenverstand:wat ze 50j geleden gebruikten, is handig.
Voor al de rest : afwachten, lenen van iemand als iets wordt aangeraden en als het werkt: top! Kan je zelf 1 aankopen.
Indien niet: geen geld verbrast.

Concreet: kleren, luiers, tuutje, flesjes, sterilisator, slabben:noodzakelijk.
Autostoel en kinderwagen: noodzakelijk.

Totaal niet essentieel: elektrische schommelstoel, babyfoon met camera, reisversie van een flessenwarmer (hier dronk ze altijd haar flessen op kamertemperatuur en de borstvoeding was 15 graden warmer, nooit miserie mee gehad), mobile, lepeltjes die de temperatuur van het gemixt eten aangeven,.. Dat zijn allemaal zaken die ècht kunnen wachten en waarvan de toekomst wel zal uitwijzen of ze voor jullie een meerwaarde vormen of niet. 🤷🏼‍♀️

Zijn er goede forums voor advies omtrent baby spullen, welke handig zijn en welke niet? Er is echt zo veel aanbod van alles.
En hier is er enkel dit topic. Iemand heeft dit al eens proberen op te starten hier, maar dat verdwijnt dan ook weer in de zoveelste pagina van deze thread.
De ervaringen die ik hoor komen ook niet altijd overeen met wat de consumentenbond en testaankoop aanbevelen, dus dat maakt de zoektocht nog een stuk moeilijker.

Ik heb mij er trouwens al over gezet dat je overal qua prijs serieus in het zak gezet wordt. Amai, welke hoofdprijzen er voor simpele zaken gevraagd worden :eek: ik vermoed dat we zeer veel tweedehands gaan kopen.
1) koop geen kleren op voorhand behalve een paar bodies van maat 50 eventueel. Ook geen kleding op de geboortelijst.
2) de dingen die je echt nodig hebt: maxi Cosi, badje, verzorgingskussen, Pampers, wieg/cosleeper/..., Eventueel park
Zowat al de rest kan eventueel nadien nog.

Voor dan de lijst voor nadien, overdrijf daar niet in. Die dingen kosten echt hopen geld, en je weet op voorhand eigenlijk niet wat je gaat gebruiken. Een voorbeeld is een buggy met een wieg. Die wieg kan je 6 maanden gebruiken, maar je moet weten dat je die eerste 6 maanden vaak stikkapot bent. Hoe vaak ga je die dan effectief gebruiken als de Maxi-Cosi ook kan.

Sterilisator hoeft trouwens niet meer. Het advies daarrond is aangepast.

Ohja, regel een kolfapparaat bij uw ziekenkas, goeie apparaten en kosten niet veel om te gebruiken. Kan je nadien nog beslissen of jullie willen blijven kolven of niet. Als je een Medela-apparaat kiest, kan je de flesjes (niet de koppelingen) ook hergebruiken nadien, aangezien bijna iedereen een Medela-apparaat koopt ook.

Ikzelf vind maxicosi's complete ondingen! De eerste 6 maand er wel eentje gebruikt, dan de milofix gekocht voor in de auto. Had ik die eerder ontdekt, had ik nooit een maxi cosi gekocht. Dus de milofix vind ik top! Uit de auto gebruikte ik de draagzak (ergobaby 360 😍) of de ligmand van de buggy.

Ikzelf vind maxicosi's complete ondingen! De eerste 6 maand er wel eentje gebruikt, dan de milofix gekocht voor in de auto. Had ik die eerder ontdekt, had ik nooit een maxi cosi gekocht. Dus de milofix vind ik top! Uit de auto gebruikte ik de draagzak (ergobaby 360 😍) of de ligmand van de buggy.
Wel, wij hebben ook de ergobaby 360, maar de dochter moet daar niks van hebben. Wij gebruiken nu een draagdoek, en dat werkt toch beter.
Wij hebben trouwens deze autostoel:

Maxi-Cosi en autostoel in 1, de Maxi-Cosi is uitneembaar en je kan die ook draaien. Tot nu toe heel tevreden van.

Terug
Bovenaan