Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Sinds 3 weken ouders van een dochter. Ontzettend rustig kind eigenlijk, slaapt en drinkt goed, de avondkrampjes niet nagelagen uiteraard.
Waarschijnlijk heb ik het hiermee gejinxed en breekt ze vanaf morgen regelrecht het kot af.

3 weken vaderschapsverlof waren wel welkom, 2 weken of nog minder zou zeker wel te weinig geweest zijn.
Gefeliciteerd!!!

Sinds deze ochtend vader van een tweede kindje, een meisje.

Je mag me feliciteren, maar voel je niet verplicht.
Zoals Mulan zegt: misschien verre van ideale omstandigheden. Maar uit uw posts merk ik wel dat ge uw kleine graag ziet. Dat zal met de nieuwe mini ook wel zijn.

Proficiat en geniet van de schone momenten samen.

🤭🤫

Ik zeg je eerlijk, ik heb altijd al een zwak gehad voor meisjes al van toen ik zelf nog kind was. Hou zo van dat optutten en die diva toestanden. Jongetjes zijn wat dat betreft gewoon saai hoor maar dat betekent niet dat ik niet van mijn zoontje houd hé. Hij is, hoe zal ik het zeggen...gewoon een jongetje.:unsure:

Plus ik vind mannen met dochtertjes superschattig alleen nooit gedacht dat ik er zelf ooit één aan de haak zou slaan.:tongue:
De oudste zit in een diva fase. Ze heeft een (unicorn)handtas die ze overal mee naartoe sleurt met daarin armbandjes, glitterdiadeem enzovoort.

Tijdens de vakantie met vrienden, had één van die vriendinnen plakoorbellen mee voor de meisjes.
Allebei mega enthousiast. En onze dochter wilde persé haar broer ook elke dag oorbellen opkleven. Die zag dat niet zo zitten en dus werd ik slachtoffer. Paar vreemde blikken gekregen in de Carrefour toen ik later die dag om eten ging. Bleken die dingen nog op m'n oor te hangen.
Bonus: mijne maat die mee was, was ook onder handen genomen door z'n dochter en had ook nog oorbellen op :)

Bonus: mijne maat die mee was, was ook onder handen genomen door z'n dochter en had ook nog oorbellen op :)
Dus, ge gaat al winkelen met ne maat, en ge hebt alletwee oorbellen in :thinking:. Ik denk dat jullie dochters jullie gewoon iets willen doen beseffen dat zij al lang weten, maar jullie al jaren ontkennen :love:. Don't fight it!!!!

Sinds 3 weken ouders van een dochter. Ontzettend rustig kind eigenlijk, slaapt en drinkt goed, de avondkrampjes niet nagelaten uiteraard.
Waarschijnlijk heb ik het hiermee gejinxed en breekt ze vanaf morgen regelrecht het kot af.

3 weken vaderschapsverlof waren wel welkom, 2 weken of nog minder zou zeker wel te weinig geweest zijn.
Proficiat!

Bij mij waren dat nog 2 weken en heb bij beide kinderen 3 weken verlof er achter gepakt want 2 weken is echt véél te weinig.

Ik heb bij beide kinderen 6 weken verlof gepakt (2w vaderschapsverlof + 4w), want imo is zo'n periode véél te kort.

Ik ben na 3 dagen terug binnen werken . Zelfstandige + die kleine hing toch continu aan de borst bij de mama, ik zou niet weten waarmee ik me had moeten bezighouden. Wel thuiswerk omwille van corona dus kon ik wel inspringen indien nodig.

Mijn dochter viel in slaap tijdens het eten van de groentenpap. Bij de laatste hapjes begonnen haar ogen toe te vallen. Toen ik haar uit de stoel haalde om ze naar bed te brengen begon ze zachtjes te snurken. Ik ben dus gesmolten. :love:

Sinds 3 weken ouders van een dochter. Ontzettend rustig kind eigenlijk, slaapt en drinkt goed, de avondkrampjes niet nagelaten uiteraard.

Proficiat!

Wel oppassen, onze dochter was in het begin ook heel makkelijk. Sliep heel makkelijk, goed eten (na de eerste week), ...

Maar, dat verandert eens de melatonine van de mama uit hun lijf is :D

Ik was 1 van de eersten met 3 weken ouderschapsverlof (4/01/2021) en ik was toch echt blij daarmee. 2 weken is (zeker na een keizersnede) echt te kort.

Ik ben na 3 dagen terug binnen werken . Zelfstandige + die kleine hing toch continu aan de borst bij de mama, ik zou niet weten waarmee ik me had moeten bezighouden. Wel thuiswerk omwille van corona dus kon ik wel inspringen indien nodig.

Hier ook. Gewoon werknemer maar de vriendin deed ook borstvoeding en voor de rest sliep die.

Bij de eerste had ik 2 weken vaderschapsverlof en had ik nog 2 weken extra gepakt. Geweldig spijt van gehad, na een week was het ook al goed geweest terug te gaan werken. Gelukkig was het in de zomer. Bij de 2de 2 maanden terug had ik 3 weken vaderschapsverlof, weer hetzelfde verhaal… Begrijp niet goed dat mensen daar zoveel verlof voor nemen, een platte baby is nu toch echt geen werk?

Begrijp niet dat mensen daar zoveel verlof voor nemen, een platte baby is nu toch echt geen werk?
:unsure:

Als die van jullie geen werk is, top!

Maar voor de meeste zit dat toch wel anders 😉
Ik had bvb een inleiding die uitgelopen is op spoedkeizersnede. Dat was dus al 2 werkdagen eer die kleine er nog maar was! Keizersnede = bedgebonden mama. Dus papa die het huishouden moest doen, de was en de plas, achter van alles en nog wat naar de winkel dat we toch niet in huis bleken te hebben,...
Wij hadden wel afgesproken 1 week voltijds thuis (dusja, tegen dat ik goed en wel thuis was uit het ziekenhuis in praktijk) en de overige week heeft hij in halve dagen opgenomen.

Mijn vrouw heeft 2x een keizersnede ondergaan, dan zijn er echt wel dingen waar hulp nodig is. En ook, het aanpassen aan het nieuwe leven als kersverse vader? Ik vond dat zalig, enkele weken de tijd om gewoon te geraken aan het nieuwe leven. Alles op een gezapig tempo. Onze 2e werd een goeie week voor 1 september geboren waar onze oudste voor het eerst naar school ging. Ideaal ook om even tijd te nemen.

:unsure:

Als die van jullie geen werk is, top!

Maar voor de meeste zit dat toch wel anders 😉
Ik had bvb een inleiding die uitgelopen is op spoedkeizersnede. Dat was dus al 2 werkdagen eer die kleine er nog maar was! Keizersnede = bedgebonden mama. Dus papa die het huishouden moest doen, de was en de plas, achter van alles en nog wat naar de winkel dat we toch niet in huis bleken te hebben,...
Wij hadden wel afgesproken 1 week voltijds thuis (dusja, tegen dat ik goed en wel thuis was uit het ziekenhuis in praktijk) en de overige week heeft hij in halve dagen opgenomen.
Hier ook 2 keer keizersnede (wel niet met spoed, weet niet of dat een verschil is), telkens 5 dagen ziekenhuis denk ik. Maar tegen dat ze dan uit het ziekenhuis was kon die toch gewoon alles doen. Ik hielp natuurlijk wel in het huishouden maar daar moet ik nu niet speciaal verlof voor nemen. Ik heb het natuurlijk wel over de man waarvoor zoveel weken verlof voor mij niet nodig is. Maar bon, goed dat de optie er is voor diegene die het nodig hebben.

Heb er spijt van dat ik die 3 weken bij de geboorte heb opgenomen afgelopen mei. Had beter 2 weken gehouden tot nu in de zomer, nu is het veel meer werk met een 3 jarige 2 maanden thuis.

Hier ook 2 keer keizersnede (wel niet met spoed, weet niet of dat een verschil is), telkens 5 dagen ziekenhuis denk ik. Maar tegen dat ze dan uit het ziekenhuis was kon die toch gewoon alles doen. Ik hielp natuurlijk wel in het huishouden maar daar moet ik nu niet speciaal verlof voor nemen. Ik heb het natuurlijk wel over de man waarvoor zoveel weken verlof voor mij niet nodig is. Maar bon, goed dat de optie er is voor diegene die het nodig hebben.

Heb er spijt van dat ik die 3 weken bij de geboorte heb opgenomen afgelopen mei. Had beter 2 weken gehouden tot nu in de zomer, nu is het veel meer werk met een 3 jarige 2 maanden thuis.
Afaik niet. Eerste was hier met spoed, tweede en derde gewoon.
M'n vriendin liep hier na die dagen kliniek gewoon rond en had enkel voor wat specifieke zaken echt hulp nodig. Nu moet ik wel zeggen: bij nummer 2 en 3 was het makkelijk dat ik er was vooral om te helpen met de oudste( n ). Er zit niet veel leeftijd tussen (3 jaar en 3 maand). Dus er moest wel regelmatig eens ééntje opgepakt worden enz.

Anyway, zelfs al moest ik niet helpen: ik vond dat toch fijn. Baby bij u pakken, op u leggen en samen in de zetel in slaap vallen.
Zeker bij de eerste: die heeft in de couveuse gelegen en nadien weigerde die de borst. Dat was dus papjes geven en en samen dutjes doen nadien :)

Hier ook 2 keer keizersnede (wel niet met spoed, weet niet of dat een verschil is), telkens 5 dagen ziekenhuis denk ik. Maar tegen dat ze dan uit het ziekenhuis was kon die toch gewoon alles doen.
Het enige verschil is dat ik al 36u wakker was waarvan 24u met zware weeën waardoor je fysiek veel meer uitgeput bent. Dat is het enige verschil.

En ik kon nu wel zelfstandig rondlopen etc maar stofzuigen of een dweilke slaan zat er absoluut nog niet in nadat ik terug thuis was (3 dagen na de geboorte, ik had het er meer dan gehad!)

Maar dat je tijd als papa nuttiger zal zijn in de schoolvakanties, daar kan ik helemaal inkomen!

Hier ook. Gewoon werknemer maar de vriendin deed ook borstvoeding en voor de rest sliep die.

Bij de eerste had ik 2 weken vaderschapsverlof en had ik nog 2 weken extra gepakt. Geweldig spijt van gehad, na een week was het ook al goed geweest terug te gaan werken. Gelukkig was het in de zomer. Bij de 2de 2 maanden terug had ik 3 weken vaderschapsverlof, weer hetzelfde verhaal… Begrijp niet goed dat mensen daar zoveel verlof voor nemen, een platte baby is nu toch echt geen werk?
Niet elke baby is hetzelfde (en het herstelproces is ook niet hetzelfde voor elke vrouw). Die van mij hadden overdag altijd krampen waardoor ze alleen konden slapen bij mij in de zetel (in de wipper of aan het wiegen). Dus hoewel ik wekenlang gewoon op mijn reet zat, betekende dat ook dat ik overdag geen enkel moment rust had (laat staan slapen). Veel werk kunt ge dat misschien niet noemen :'), maar dat het nutteloos was om er iemand bij te hebben dat ook zeker niet.

Sinds de scheiding heb ik beide kinderen op mijn naam staan (overeengekomen in de EOT)
Nu ik ben gaan samenwonen, wil mijn ex opeens samen gaan zitten om te bespreken om ieder een kind ten laste te nemen. Ze zegt dat ze teveel nadeel heeft tov mij.
Los van het gratis stroom/water/rsz...
Wat als je op vakantie wil gaan en kids staan op verschillend adres?
Welke nadelen zijn er praktisch aan verbonden?

Vriendin heeft ook 2 kinderen ten laste, dus samen 4 ten laste onder 1 dak, geen idee als dit een voordeel is om ze toch beide op mijn naam te houden

Kindergeld komt bij haar toe en stort 'normaal gezien' maandelijks de helft door.
Ik was aan het denken om dit op mijn rekening te laten storten en haar dan de helft door te storten alsof het onderhoudsgeld is, dan kan dit op de belastingbrief gerecupereerd worden.
(verschil zou ik dan weer flink delen)

We hebben geen ruzie, dus dat scheelt wel

Terug
Bovenaan