Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Wij hebben een Luvion Essential Plus en zijn daar best tevreden over. Geeft goed beeld en detecteert alle geluiden correct. Maakt ook connectie tot in het eind van onze (+/- 100m lange) tuin. Na 3 jaar is de batterij van de monitor wel volledig op, gaat nog maar een half uur mee zonder stroom :sop:.

Maar ik ken meer mensen die negatief dan positief zijn, dus misschien zijn wij toevallig de uitzondering.

Echt? Bij ons blijven ze redelijk categoriek in het niet willen testen van kleuters/peuters. Mijn dochter heeft sinds september al 9 dubbele oorontstekingen gehad, het is me wat.
Onze dochter werd ook niet getest, zelfs met symptomen en hoog-risico contact. Nu staat nergens in haar medisch dossier dat ze Corona heeft gehad, terwijl wij daar wel zeker van zijn want begeleiding in crèche had Corona en ikzelf een week later zonder iemand anders te zien. En soms denken we toch dat ze daardoor zo vatbaar is voor andere virale infecties.

De enige keer dat ze is getest is vorige week en dat was asymptomatische screening in het ziekenhuis omdat ze buisjes hebben gestoken naar 4-5 oorontstekingen. Hebben ze dat bij jouw dochter nog niet gedaan?

Ja, voor de buisjes hebben ze wel getest, maar da's omdat dat dan wel standaardprocedure is. Ondertussen al tweede keer.

De buisjes zorgen er voor dat ze minder pijn heeft, maar that's about it.

Wat zijn jullie ervaringen met baby monitors met camera? Zouden toestellen zoals de Nanit en Owlet van rond de 300 euro het waard zijn? Of kijk ik beter richting mid-range rond de 150 - 200 euro?

Wij hebben ook een Luvion en heel content van. Wel niet diegene met de app, maar de versie eronder.

Nu met het 2de kind hebben we gwn een 2de camera gekocht en deze werkt daar nu gewoon mee. Werkt goed, gaat redelijk ver (oudste ligt nu op de zolder en dat werkt, en het is een nieuwbouw).

Ja, voor de buisjes hebben ze wel getest, maar da's omdat dat dan wel standaardprocedure is. Ondertussen al tweede keer.
De buisjes zorgen er voor dat ze minder pijn heeft, maar that's about it.
Die van ons had vocht achter haar trommelvlies, dat kan dan ook neus en keel verstoppen, daarom hebben ze die gestoken. Dat is volgens mij toch niet enkel voor de pijn hoor.

Wij hebben ook een Luvion en heel content van. Wel niet diegene met de app, maar de versie eronder.

Hier ook Luvion, met scherm, maar eigenlijk niet tevreden van. Heel slechte ontvangst. Staat in de kamer boven de living en vaak valt het signaal al weg. Ook die temperatuur klopt niet. Ding zegt 35° terwijl het 23° is. Batterij gaat ongeveer 2.5-3u mee na 1 jaar. Beeld en geluid zijn wel ok.

Ik heb ook een Luvion babyfoon, monitor met camera maar niet de versie met app. Tevreden van! Zo zien we wat ons masjoefel uitsteekt als er wat geluid is. Bij eerste gebruik wel gemerkt dat de monitor heel snel plat was als hij niet ingeplugd was, maar de klantenservice (NL) was zeer vriendelijk en efficiënt. We konden die snel inruilen. Wel gek: als hij begint te piepen dat de batterij bijna leeg is kan die nog gemakkelijk een uur lang mee.

De jongste is al 3 dagen goed ziek. Koorts, heel veel snot. Al langs de dokter gepasseerd, het zou iets viraal zijn.

En nu houdt ze geen eten meer binnen. Dus straks nog eens langs de dokter. Ze ligt nu uitgeteld op mijne schoot. Toch altijd zo zielig, van die zieke mini's :(

Die van ons had vocht achter haar trommelvlies, dat kan dan ook neus en keel verstoppen, daarom hebben ze die gestoken. Dat is volgens mij toch niet enkel voor de pijn hoor.
Ja, het is gewoon dat de frequentie van haar oorontstekingen nog altijd even hoog ligt.

Hier ook Luvion, met scherm, maar eigenlijk niet tevreden van. Heel slechte ontvangst. Staat in de kamer boven de living en vaak valt het signaal al weg. Ook die temperatuur klopt niet. Ding zegt 35° terwijl het 23° is. Batterij gaat ongeveer 2.5-3u mee na 1 jaar. Beeld en geluid zijn wel ok.
Ja, die temperatuur is inderdaad ook compleet fout. Simpele reden: de camera zelf wordt (echt) warm, natuurlijk meet die thermometer dan fout...

Dus Luvion toch redelijk gemengde meningen, hmm...
Hier heb ik ook een Luvion. Kwaliteit van beeld en geluid zijn goed. Weet niet hoe lang de batterijen meegaan. Minpunt vind ik de slaapmelodietjes. Die van Philips zijn veel beter op vlak van die melodietjes toch. Qua signaal heb ik geen problemen en ik woon in een nieuwbouwappartement dan nog. GSM signalen zijn een groter probleem. Nu heb ik geen babyfoon meer nodig, maar ik zou opnieuw naar Philips gaan.

Wat zijn anno 2021 eigenlijk de ervaringen met het laten mee eten van (kleine) kinderen op restaurant door gewoon een extra bordje te vragen?

Wordt er doorgaans met plezier gewoon een leeg bordje en bestek gegeven zonder dat de kleine zelf iets van het kindermenu bestelt, of wordt daar ook wel eens wat minder begripvol gereageerd (of zelfs expliciet verboden) en verlangt men dat er dan iets apart besteld wordt?

Die van ons (3,5 jaar) zit namelijk in zo'n fase waarin hij niet altijd al te best wil eten. Als dat dan iets echt goedkoop is, cava nog, maar ge ziet vaak toch ook wel plaatsen waar ge zelfs voor kindergerechten al gauw +10 euro kwijt en dan is dat toch wel zonde van het geld, zeker aangezien m'n vriendin doorgaans haar porties al niet op krijgt en hij dus gerust daar van had kunnen mee eten.

Wat zijn anno 2021 eigenlijk de ervaringen met het laten mee eten van (kleine) kinderen op restaurant door gewoon een extra bordje te vragen?

Wordt er doorgaans met plezier gewoon een leeg bordje en bestek gegeven zonder dat de kleine zelf iets van het kindermenu bestelt, of wordt daar ook wel eens wat minder begripvol gereageerd (of zelfs expliciet verboden) en verlangt men dat er dan iets apart besteld wordt?

Die van ons (3,5 jaar) zit namelijk in zo'n fase waarin hij niet altijd al te best wil eten. Als dat dan iets echt goedkoop is, cava nog, maar ge ziet vaak toch ook wel plaatsen waar ge zelfs voor kindergerechten al gauw +10 euro kwijt en dan is dat toch wel zonde van het geld, zeker aangezien m'n vriendin doorgaans haar porties al niet op krijgt en hij dus gerust daar van had kunnen mee eten.
Je neemt gewoon zelf een mini bordje mee
Als daar commentaar op komt kunnen ze de order afsluiten en rij ik wel door naar ergens waar ze me wel willen bedienen.

Ik doe dat ook, eigenlijk nog nooit negatieve reacties op gekregen.
Je bestelt toch al iets extra? Een drankje voor de kleine en waarschijnlijk een grotere portie dan je anders zou nemen. 🤷🏼‍♀️

Ik doe dat ook, eigenlijk nog nooit negatieve reacties op gekregen.
Je bestelt toch al iets extra? Een drankje voor de kleine en waarschijnlijk een grotere portie dan je anders zou nemen. 🤷🏼‍♀️
Ik vind dat maar vreemd. Bestel iets uit de kindermenu?

Ik vind dat maar vreemd. Bestel iets uit de kindermenu?

Dat eet ze totaal niet op en ik ben ook een kleine eter, dan zie ik totaal het nut niet in van veel te veel eten te bestellen dat toch niet op geraakt.

Normaal bestel ik, als ik uit eten ga, enkel iets uit de voorgerechten. Ga ik uit eten met de dochter, bestel ik een hoofdgerecht.

Als we frietjes gaan eten, bestel ik ook een kleintje voor ons 2 en voor elk een stukje vlees. Doorgaans blijft de helft van de frieten over en eet de hond de overschot van het vlees op, om je een idee te geven van onze gezamenlijke eetporties.

Het zijn niet allemaal fretzakskes gelijk @Tomski zijn kroost 😋

Terug
Bovenaan