Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Alleen : makkelijk parkeren daar voor iemand met de parkeerskills van een hoogbejaarde?
En doenbaar met een driejarige, of niet echt de ideale leeftijd?
Buggy gaat in elk geval mee 😉
Geen idee of de driejarige goed kan parkeren, maar dat park is op zijn best voor kinderen 3-8 jaar vind ik, dus zeker een goeie uitstap.

Indien het warm zou zijn of je kind een waterrat is: zeker zwemkledij meenemen. Daar is nu al enkele jaren een mooie waterspeelplaats

Hoe laat stop(p)(t)en jullie jullie 6-jarige in bed?

Mijn vrouw blijft vasthouden aan 19h-19h30, maar ik vind dat precies wat vroeg worden. Persoonlijk denk ik dat 20h beter is voor een 6-jarige, hopelijk ligt hij dan ook wat langer in bed 's ochtends.

Wat is de tendens onder mijn collega's op het forum?

Mijn vrouw blijft vasthouden aan 19h-19h30, maar ik vind dat precies wat vroeg worden. Persoonlijk denk ik dat 20h beter is voor een 6-jarige, hopelijk ligt hij dan ook wat langer in bed 's ochtends.

Dat elk kind individueel wel wat het uur bepaalt + het uur dat er vertrokken moet worden 😜

Anders eens een week 19u30 doen en dan een week 19u45 en zien wat dat al geeft?

19:00 hier, allez nog niet maar dat zal het geval zijn

Mijn zoontje is nu anderhalve week oud nadat hij 3 weken te vroeg is geboren en ik heb echt elke dag het idee dat ik totaal niet weet waar ik mee bezig ben. Een paar boeken gelezen tijdens de zwangerschap maar dat is toch andere koek dan the real thing.
Aaaah, die eerste weken :p
Zenuwen dat ik had bij eerste pamper, eerste flesje, eerste badje, ...

Ge wordt ongelofelijk snel getraind in die dingen, maar het gevoel "waar ben ik mee bezig" blijft wel :D

In elk geval: proficiat!
En zoals al aangegeven: luister naar 1 iemand. Iedereen heeft goede raad, en die spreken mekaar continu tegen. Zelfs medisch personeel onderling. Bij ons was het de zelfstandige vroedvrouw, de rest kon de boom in met hun goede raad.

7-jarige: Tijdens schoolweken (ongeveer) 19u erin, 6u45 eruit. Weekends 19u30-20u erin, 7u30 eruit
11-jarige: Tijdens schoolweken idem erin, maar mag blijven lezen/knutselen/spelen in haar kamer tot 20u30 (vind ze nog niet zo erg). Weekends soms met broer erin, soms wat later. Dit jaar gaan we haar wss wel een stuk langer laten opblijven. Eruit idem zoals broer.

Hier iedereen erin om 20h 11m, 3j, 5j en 7j.

Tegen 6h half 7 wordt de eerste wakker.

De 2 oudste waren niet de beste slapers, lang savonds/snachts mee rondgelopen. Jongste twee vallen goed mee.

Enkel de 3jarige wordt soms nog wakker om dan eens iets te drinken. Jij heeft een waterfles in bed, maar moet mij toch nog gezien hebben.

Echt een topdag gekozen voor boudewijnpark, gemiddelde wachttijd voor attracties : 40 seconden 😇 weinig volk en heerlijk genieten, perfect voor kleuters! 👌👌👌👌

Prijs met actiecode "flash" 37 euro voor 1 volwassene, parking en 1 kleiner dan 1m, daarvoor moet je het ook niet laten! Ik ben fan!!!

Ik voel me al slecht bij het bezoeken van een dierentuin, laat staan waar ze dolfijnen "trainen".

Ik voel me al slecht bij het bezoeken van een dierentuin, laat staan waar ze dolfijnen "trainen".
Ik herkende eigenlijk HEEL veel van hoe ik de hond train 😂
Belonen met snoep en aanrakingen, bevelen geven aan de hand van gebaren,... Met het trainen dus geen enkel probleem, hoop alleen dat ze voldoende bewegingsvrijheid / ruimte hebben... :unsure:

Echt een topdag gekozen voor boudewijnpark, gemiddelde wachttijd voor attracties : 40 seconden 😇 weinig volk en heerlijk genieten, perfect voor kleuters! 👌👌👌👌

Prijs met actiecode "flash" 37 euro voor 1 volwassene, parking en 1 kleiner dan 1m, daarvoor moet je het ook niet laten! Ik ben fan!!!
Cool. Ik weet volgende week weer wat te doen

Amai, zou een droom zijn mochten die van ons om 19u30 allebei slapen, hoeveel extra tijd zou ik dan niet hebben lol.

Onze 3-jarige blijft al sinds ze 2 jaar is altijd wakker tot 21u, vroeger erin stoppen heeft geen zin want dan verzint ze toch maar excuses om tijd te rekken of is ze om 6u 's morgens al terug wakker (doet wel nog middagdut maar dat proberen we nu af te bouwen). Onze 6-maander gaat ten vroegste om 19u30 gaan slapen, maar de laatste maand meestal sowieso nog wel een intermezzo rond 20u30 waardoor die vaak pas rond 21u aan zijn grote slaap begint (en om 5u dan terug wakker is...). Het komt altijd terug maar ons kinderen slapen niet zo veel (hebben ze van mij mee :unsure: ).

Terug
Bovenaan