Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Een dagje plopsaland De panne

Tickets: 2x 28,50 euro(standaardprijs 41,50 euro per persoon)
parking: 12,50
Ter plekke spenderen: 85,69 euro (ijsjes, eten, schmink voor de kleine)

De kleine heeft zich rot geamuseerd, maar damn dat boel is zwaar overpriced.

Een dagje plopsaland De panne

Tickets: 2x 28,50 euro(standaardprijs 41,50 euro per persoon)
parking: 12,50
Ter plekke spenderen: 85,69 euro (ijsjes, eten, schmink voor de kleine)

De kleine heeft zich rot geamuseerd, maar damn dat boel is zwaar overpriced.
als ge even wilt wandelen kunt ge gratis parkeren aan het station op hun park & ride. Wij hebben een abonnement. Ge haalt dat er dan met gemak uit als ge in de buurt van één van hun parken woont.

echter met de sluiting door corona was ons abonnement enkel verlengt met het aantal dagen dat het toe was in De Panne. Terwijl Hasselt maanden later pas open mocht.

Weer een moeilijke dag en nacht. Gedurende de dag 5 uur wakker en in totaal maar 12 uur slaap. Nu ondertussen al weer 2 uur wakker en constant bewegen en melk uitspugen. Ze slaapt al dagen niet meer dan 12 u / dag. Niets helpt. Het lijkt wel beetje bij beetje beter te gaan 's nachts eenmaal ze slaapt. 🥲

Laatst bewerkt:
Ik denk dat de mijne ook altijd maar 12u sliep hoor, laat de richtlijnen gewoon los, zorgt voor minder frustratie 😉

Heel wat uren in de zetel geslapen met de pruts naast me in de wipper met een warmtekussen op haar buikje tegen de krampen, of gewoon in de draagzak dat ik eerst wat rondliep met de draagzak tot ze in slaap viel en me dan in de zetel met een kussenfort kon placeren om toch zelf nog een dutje te doen.
Voor mij waren de eerste 3 maand daarin het ergste, daarna kalmeerde de maag wat. Ik had via een Nederlands forum de tip gekregen om hipp te gaan kopen (nr1 verkopen ze niet in de apotheek maar wel in kruidvat, Delhaize en Colruyt!) en dat werkte VEEL beter dan de dure potten speciale voeding uit de apotheek bij mij! 😇

Het wordt beter! Negeer gewoon straal het uur waarop ik weer wakker ben (omdat een kleuter om 3u halfslapend om mama riep "omdat ze bang is van de blauwe mier" 🤷🏼‍♀️) en heb vertrouwen! 😁

Inderdaad niets aantrekken van de richtlijnen, Ieder kind is anders.
Wij kwamen aan niet meer dan 8 uur slaap over een hele dag (heel soms eens 10 dat waren de recorddagen) en dat voor zeker 3 maanden ver (ook voeding niet goed + een slechte slaper).

Gelukkig vergeet je al die dingen snel :LOL:

als ge even wilt wandelen kunt ge gratis parkeren aan het station op hun park & ride. Wij hebben een abonnement. Ge haalt dat er dan met gemak uit als ge in de buurt van één van hun parken woont.

echter met de sluiting door corona was ons abonnement enkel verlengt met het aantal dagen dat het toe was in De Panne. Terwijl Hasselt maanden later pas open mocht.
Die abonnementen heb ik ook gezien, maar je moet dacht ik minimum 3x binnen om uw break even te halen. En helaas woon ik niet in de buurt van plopsaland(alhoewel das mss juist positief), het was precies 1 uur rijden. Dus bij de opsomming van de kosten nog mijn naft vergeten mee te tellen ook:ROFLMAO:

Ging hier even terug over kinderen die niet wouden douchen. Onze was er ook met geen stokken in te krijgen. Maar voorbije weekend toch nog eens geprobeerd, hem gewoon opgepakt en mee in de douche genomen. Leuk vond hij het niet maar bleef toch rustig en hem gewoon kunnen wassen.
Tot onze verrassing vroeg hij de dag erna toch terug in de douche te gaan. Nu is het dus ondertussen geen probleem meer en staat hij graag onder de douche. Wat een gemak!

Vrijdagavond is dan ook de tuttenfee gepasseerd en heeft hij nu ook geen tut meer. Gaat nu ook al even goed!

Ging hier even terug over kinderen die niet wouden douchen. Onze was er ook met geen stokken in te krijgen. Maar voorbije weekend toch nog eens geprobeerd, hem gewoon opgepakt en mee in de douche genomen. Leuk vond hij het niet maar bleef toch rustig en hem gewoon kunnen wassen.
Tot onze verrassing vroeg hij de dag erna toch terug in de douche te gaan. Nu is het dus ondertussen geen probleem meer en staat hij graag onder de douche. Wat een gemak!

Vrijdagavond is dan ook de tuttenfee gepasseerd en heeft hij nu ook geen tut meer. Gaat nu ook al even goed!
Jaloers!!!

Dit weekend ga ik op hotel met de dochter aan de kust, kamer met douche, ik ga er mij dan misschien ook eens aan wagen, vreemde omgeving + zanderig lijf zou misschien ook wel een goeie combo kunnen zijn voor succes...

Hier weet ze dat de tuut weg moet "als ze 4 is", lag het aan mij was ze al weg, maar papa wil niet meewerken... Ze heeft zelf al gezegd dat ze ze naar het ziekenhuis gaat brengen voor de baby'tjes die geboren zijn 😍
Prachtig dat ze zo mooi kan redeneren vind ik!

Die abonnementen heb ik ook gezien, maar je moet dacht ik minimum 3x binnen om uw break even te halen. En helaas woon ik niet in de buurt van plopsaland(alhoewel das mss juist positief), het was precies 1 uur rijden. Dus bij de opsomming van de kosten nog mijn naft vergeten mee te tellen ook:ROFLMAO:
Met het abonnement krijg je ook nog wel deftige korting (meestal 40%) op andere plaatsen (dierentuinen, Bellewaerde, Walibi, Kinepolis,...). Als je dat wat uitzoekt, haal je de prijs van het abonnement er heel snel uit en als je dan eens een weekend aan zee of in de buurt van coo bent, kan je ook prima voor een paar uur Plopsa doen ipv je « verplicht » te voelen om een ganse dag te gaan owv hoge ticketprijs. Hier sinds juni een abonnement en aan ticketprijzen is dat er nu al uit door bezoeken aan Plopsa en Walibi. Maar iedereen moet dat uiteraard voor zichzelf uitmaken of dat zich loont. Mijn kinderen zijn gek van pretparken en durven overal in dus ik ben heel blij met het abonnement.

Ik heb maar 1 kind en weet dus niet hoe andere kinderen zijn, maar dat wij enorm veel geluk hebben met het onze, dat weet ik wel.
En ik stoef niet graag over mijn dochter, want ik kan zelf niet goed tegen dat "mijn kind goed kind"-gedoe naar mensen van buitenaf toe, maar damn.

Ik kan mij oprecht niet inbeelden hoe het is om een kind te hebben dat slecht slaapt of moeilijkheden heeft met eten of met zindelijkheid of met douchen,.. Alles gaat hier precies zo vanzelfsprekend.

Wij zijn ouders die ons kind eigenlijk veel alleen laat spelen. Af en toe kom ik eens bij haar zitten, maar voor de rest laat ik ze zelfstandig zijn.
Ook naar bed gaan is 1 verhaaltje lezen, 7 kusjes geven (ja, dat is een gewoonte waar ik niet van af raak, want anders denk ik dat er iets gaat gebeuren :unsure: ) en die slaapt rond de klok rond. Ik probeer die routine te behouden.

Qua zindelijkheid zijn wij 1 week voor ze naar school moest ermee begonnen. Veel te laat, I know, maar na 2 dagen was ze er al mee weg en sindsdien nooit nog een pamper, nooit geen natte broek gehad en 1x in bed geplast omdat ik vergeten was haar voor het slapengaan pipi te laten doen.

Haar tutje hebben we weggedaan toen ze 2.5j was, geen seconde heeft ze er om geweend, we een paar keer achter gevraagd waar haar tutje nu naartoe was.

Ook gaat ze super graag naar school en kan al heel mooie zinnen maken en zelfs al bij vele werkwoorden op de juiste moment de verleden tijd gebruiken.

Ze eet ook alles, soms al eens met tegenzin, maar ze doet het wel.

Kortom, wij zijn met ons gat in de boter gevallen. Elke dag sta ik op met een glimlach om haar dan nog te zien slapen in haar bedje.
Het kan van korte duur zijn, maar ze is nu net 3 jaar geworden en deze 3 jaar vol gemak nemen ze ons alvast niet meer af.

Laatst bewerkt:
Met het abonnement krijg je ook nog wel deftige korting (meestal 40%) op andere plaatsen (dierentuinen, Bellewaerde, Walibi, Kinepolis,...). Als je dat wat uitzoekt, haal je de prijs van het abonnement er heel snel uit en als je dan eens een weekend aan zee of in de buurt van coo bent, kan je ook prima voor een paar uur Plopsa doen ipv je « verplicht » te voelen om een ganse dag te gaan owv hoge ticketprijs. Hier sinds juni een abonnement en aan ticketprijzen is dat er nu al uit door bezoeken aan Plopsa en Walibi. Maar iedereen moet dat uiteraard voor zichzelf uitmaken of dat zich loont. Mijn kinderen zijn gek van pretparken en durven overal in dus ik ben heel blij met het abonnement.
Het blijft toch duur.

Abo
2x funcard : 198 euro
abo parking: 35
totaal: 233 euro/jaar

Dagtickets
toegang: 2x 28,50 euro met parking(12,50) = 69,50 euro

233/69,50 = 3,35....

4x gaan om uw geld eruit te halen dus. Als je 2x in het jaar gaat zijn dagtickets goedkoper.

En de rest van de voordelen (bellewaarde, kinepolis,dierentuin....) heb ik ook via de werkgever. Mij lijkt dat toch niet echt de moeite.

Het blijft toch duur.

Abo
2x funcard : 198 euro
abo parking: 35
totaal: 233 euro/jaar

Dagtickets
toegang: 2x 28,50 euro met parking(12,50) = 69,50 euro

233/69,50 = 3,35....

4x gaan om uw geld eruit te halen dus. Als je 2x in het jaar gaat zijn dagtickets goedkoper.

En de rest van de voordelen (bellewaarde, kinepolis,dierentuin....) heb ik ook via de werkgever. Mij lijkt dat toch niet echt de moeite.
Momenteel wel promo op de funcard; 2x 85 = 170 + parking is 205.
205/69.5 = 3 ipv 4 🤓

Maar als je de andere voordelen al via andere weg hebt, is het voor jou idd minder de moeite dan voor mij.

Ik heb maar 1 kind en weet dus niet hoe andere kinderen zijn, maar dat wij enorm veel geluk hebben met het onze, dat weet ik wel.
En ik stoef niet graag over mijn dochter, want ik kan zelf niet goed tegen dat "mijn kind goed kind"-gedoe naar mensen van buitenaf toe, maar damn.

Ik kan mij oprecht niet inbeelden hoe het is om een kind te hebben dat slecht slaapt of moeilijkheden heeft met eten of met zindelijkheid of met douchen,.. Alles gaat hier precies zo vanzelfsprekend.

Wij zijn ouders die ons kind eigenlijk veel alleen laat spelen. Af en toe kom ik eens bij haar zitten, maar voor de rest laat ik ze zelfstandig zijn.
Ook naar bed gaan is 1 verhaaltje lezen, 7 kusjes geven (ja, dat is een gewoonte waar ik niet van af raak, want anders denk ik dat er iets gaat gebeuren :unsure: ) en die slaapt rond de klok rond. Ik probeer die routine te behouden.

Qua zindelijkheid zijn wij 1 week voor ze naar school moest ermee begonnen. Veel te laat, I know, maar na 2 dagen was ze er al mee weg en sindsdien nooit nog een pamper, nooit geen natte broek gehad en 1x in bed geplast omdat ik vergeten was haar voor het slapengaan pipi te laten doen.

Haar tutje hebben we weggedaan toen ze 2.5j was, geen seconde heeft ze er om geweend, we een paar keer achter gevraagd waar haar tutje nu naartoe was.

Ook gaat ze super graag naar school en kan al heel mooie zinnen maken en zelfs al bij vele werkwoorden op de juiste moment de verleden tijd gebruiken.

Ze eet ook alles, soms al eens met tegenzin, maar ze doet het wel.

Kortom, wij zijn met ons gat in de boter gevallen. Elke dag stap ik op met een glimlach om haar dan nog te zien slapen in haar bedje.
Het kan van korte duur zijn, maar ze is nu net 3 jaar geworden en deze 3 jaar vol gemak nemen ze ons alvast niet meer af.
Wij hadden ook zo eentje. Dan maar een tweede genomen, what could go wrong?

Maar ik zie ze alle 2 doodgraag hoor. :lol:

voor onze oudsten die soms es wat "stout" is (genoeg om mijn madam een zenuwinzinking te bezorgen, ikzelf kan er beter tegen)

Den truk met de 3 ventjes works like a charm :love:

3 mannekes op de kast gezet. En als hij stout is nemen we een ventje weg.

1 ventje weg: verwittiging, opletten vent!
2 ventjes weg: tablet voor bed: no go
3 ventjes weg: naar bed zonder verhaaltje (echt drama)

en als hij 's anderendaags braaf is kan hij 1 ventje terugverdienen, dus bij echt stout zijn is het zeker 2 volle dagen zonder tablet.

Maximum dat we afgelopen 2 weken gehaald hebben is 1 ventje weg, en die van ons is genietbaarder. Het is mss een lucky shot maar blij dat het effect heeft.

Heb vrienden die iets gelijkaardigs doen. 3 waarschuwingen als ze iets (niet) moeten(/mogen) doen. Eerste waarschuwing verbaal. Tweede waarschuwing geen tablet. Derde waarschuwing geen playstation voor een week. Ze hebben het een paar keer moeten doen, en ze herhalen de regels steeds. Na twee keer luisterden ze. Soms nog eens een tweede verwittiging. Heel soms als ze echt rebels zijn derde maar dan zeggen ze duidelijk dat ze er al twee hadden gegeven en vragen ze of ze begrijpen waarom.

Trots op mijn 3 jarige als hij stars wars herkent en de namen kan opnoemen. Wie heeft Bumba nodig als je Yoda kan hebben.

Iets minder was dan wel dat hij een ongelukje had gehad in de Lego kamer en ik er pas 2 dagen erna achterkom dat er nog vastgekoekte diarree tussen het steentapijt ligt.

Jaloers!!!

Dit weekend ga ik op hotel met de dochter aan de kust, kamer met douche, ik ga er mij dan misschien ook eens aan wagen, vreemde omgeving + zanderig lijf zou misschien ook wel een goeie combo kunnen zijn voor succes...

Hier weet ze dat de tuut weg moet "als ze 4 is", lag het aan mij was ze al weg, maar papa wil niet meewerken... Ze heeft zelf al gezegd dat ze ze naar het ziekenhuis gaat brengen voor de baby'tjes die geboren zijn 😍
Prachtig dat ze zo mooi kan redeneren vind ik!
Spoelt haar eens af onder de douches opt strand juist voor de dijk?

Terug
Bovenaan