Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Het verschil tussen een kleuter van januari of een kleuter van het einde van het jaar blijft je nog wel een paar schooljaren merken hoor.
Mijn vierjarige is van het einde van het jaar en dat verschil zie je wel.
Hij kan nog steeds geen fatsoenlijke mannetjes tekenen trouwens maar tekent het liefst bouwplannen met waterleidingen en elektrische kabels ... 🤦 (Slimme uitleg wel voor gewoon wat kleurig gekribbel)
Burgie in wording.
 
Burgie in wording.
ttt... hij tekent plannen, aan zo'n praktische nonsens zou een Burgie zich toch niet wagen. 't is dus zeker een industrieel ingenieur.

Alhoewel, niemand begrijpt hem en hij denkt het beter te weten, maar 't is niet bruikbaar in de praktijk. Toch een burgie dus.
 
  • Haha
Waarderingen: Lint
ttt... hij tekent plannen, aan zo'n praktische nonsens zou een Burgie zich toch niet wagen. 't is dus zeker een industrieel ingenieur.

Alhoewel, niemand begrijpt hem en hij denkt het beter te weten, maar 't is niet bruikbaar in de praktijk. Toch een burgie dus.
Ik voel me aangevallen
 
  • Leuk
Waarderingen: asmo
Tips voor tandenpoetsen bij 1.5 jarige? Mond gaat snoeihard dicht en draait zich weg. Ik ben bekend met de methode om hem op de grond te leggen en armen onder je benen, maar dat lijkt mij niet bevorderlijk naar het gewoon te worden.
Doe het ook altijd voor, maar neemt dan gewoon mijn tandenborstel om mee te prutsen.
Dit opzetten:
 

Geen verwijt naar de school, maar in wil nu toch eens weten wat voor toestel dat dan was?? Kan me echt niet voorstellen dat je zo'n telefoontje krijgt van school.
 

Geen verwijt naar de school, maar in wil nu toch eens weten wat voor toestel dat dan was?? Kan me echt niet voorstellen dat je zo'n telefoontje krijgt van school.
Tussen de spijlers van een klimmuur
 
Godver, klaar om het speelgoed en chocola in de tuin te gaan wegsteken.

Drasj national over onze kop. Zo gieten :(
 
(Cadeau/vakantie/zomaar) speelgoed-tip:

Crayola Color Chemistry is een soort chemie-set maar werkt met het ontdekken van kleuren, mengen en sensorisch zoals sneeuw maken, een potje met kleuren van verschillende texturen etc en oefent op afmeten van hoeveelheden (ml, druppels, schepjes etc).
De set is uitgebreid zonder dat het einde zoek is, wel wat eindejaars-minded met een sneeuwman en denneboom testje om te doen, maar alles is stevig en geschikt voor kinder- of minder motorische handen.
Onze zoon wou graag ‘a chemistry set’, maar ik zag op tegen uitbarstende vulkanen of te veel geploeter (zoon is soms een warhoofd, echt chemie-set is hij te jong voor).
Deze is echt wel een aanrader, Crayola heeft een veel groter aanbod dan enkel de tekenmaterialen.
 
Dochter is al een aantal dagen koortsig. Gisteren en vandaag met koorts uit bed gehaald en na een shot Nurofen is die de hele dag wel best oké geweest (mét teruggekeerde eetlust), maar tegen de avond voelt die weer warmer aan. Hopelijk morgen beter. Dinsdag zijn mijn vrouw en ik enkele dagen op uitstap in Amsterdam en zit ze bij mijn ouders. Zou verkeerd aanvoelen om weg te gaan terwijl ons kind ziek is.
 
Dochter is gisteren met school vertrokken op skireis, deze ochtend kwamen ze toe. Deze nacht toch even wakker gekomen rond 4 uur en berichtje gestuurd naar haar. Blij dat ik iets terugkreeg, met Lommel 2012 in gedachten...

Zal wel als een wrak terugkeren: ze is nu toegekomen zonder geslapen te hebben en gaat al een volle dag skiën. Vrijdag ook een volle dag skiën en dan terug op de bus naar huis tot zaterdagochtend, mogelijks ook zonder slaap (gezien ze slecht slaapt al zittend).

Skireis mogen ze wat mij betreft afschaffen, maar je wil je dochter dat wel gunnen...
 
Holy shit, slechtste nacht in maanden gehad.
23u (een half uur nadat we zelf in bed kropen) wordt ze wakker. Ik ga er naast liggen zodat ze terug verder zou slapen.
5u is ze in slaap gevallen... 6u lang in een kamer liggen met ne kleuter die niet kan slapen.

En nu ligt ze in haar bedje om wat bij te slapen met mama... "SLAAAP KINDJE SLAAAAAAP!!!! DAARBUITEN LOOPT EEN SCHAAP!"
 
Na 5 jaar en een paar maanden elke nacht wakker begint hij nu al een paar weken de meeste nachten door te slapen, zalig.

Sinds de uursverandering ook tot 8u ipv tot 6u (combi met wat later gaan slapen door vakantie en uurswissel)


Is er licht aan het einde van de tunnel? :cool:
 
Na 5 jaar en een paar maanden elke nacht wakker begint hij nu al een paar weken de meeste nachten door te slapen, zalig.

Sinds de uursverandering ook tot 8u ipv tot 6u (combi met wat later gaan slapen door vakantie en uurswissel)


Is er licht aan het einde van de tunnel? :cool:
5 jaar.... Hoe hebben jullie dat volgehouden?
 
Morgen met twee tienermeisjes naar Bobbejaanland. Ik weet niet als ik er naar uit moet kijken of niet.
En ik vraag me af hoe vaak ze met hun ogen gaan rollen en zuchten met mijn grappige opmerkingen...
 
5 jaar.... Hoe hebben jullie dat volgehouden?

met weinig poepen vooral :rofl:


(hahaha nee kan nie klagen, maar ook nie stoefen :D)

Veel moe zijn dus hé ja... Vooral mijn madam die moest elke nacht bijna opstaan nog. Want als ik ging bleef hij gewoon roepen naar mama lol
 
Terug
Bovenaan