Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Dochter is al een aantal dagen koortsig. Gisteren en vandaag met koorts uit bed gehaald en na een shot Nurofen is die de hele dag wel best oké geweest (mét teruggekeerde eetlust), maar tegen de avond voelt die weer warmer aan. Hopelijk morgen beter. Dinsdag zijn mijn vrouw en ik enkele dagen op uitstap in Amsterdam en zit ze bij mijn ouders. Zou verkeerd aanvoelen om weg te gaan terwijl ons kind ziek is.

Eieren geraapt, koers zien passeren, eieren worp gedaan en nog meer eieren geraapt.

Al bij al een succes. Nu morgen om 8 uur terug naar de luchthaven.

Dochter is gisteren met school vertrokken op skireis, deze ochtend kwamen ze toe. Deze nacht toch even wakker gekomen rond 4 uur en berichtje gestuurd naar haar. Blij dat ik iets terugkreeg, met Lommel 2012 in gedachten...

Zal wel als een wrak terugkeren: ze is nu toegekomen zonder geslapen te hebben en gaat al een volle dag skiën. Vrijdag ook een volle dag skiën en dan terug op de bus naar huis tot zaterdagochtend, mogelijks ook zonder slaap (gezien ze slecht slaapt al zittend).

Skireis mogen ze wat mij betreft afschaffen, maar je wil je dochter dat wel gunnen...

Holy shit, slechtste nacht in maanden gehad.
23u (een half uur nadat we zelf in bed kropen) wordt ze wakker. Ik ga er naast liggen zodat ze terug verder zou slapen.
5u is ze in slaap gevallen... 6u lang in een kamer liggen met ne kleuter die niet kan slapen.

En nu ligt ze in haar bedje om wat bij te slapen met mama... "SLAAAP KINDJE SLAAAAAAP!!!! DAARBUITEN LOOPT EEN SCHAAP!"

Na 5 jaar en een paar maanden elke nacht wakker begint hij nu al een paar weken de meeste nachten door te slapen, zalig.

Sinds de uursverandering ook tot 8u ipv tot 6u (combi met wat later gaan slapen door vakantie en uurswissel)

Is er licht aan het einde van de tunnel? :cool:

Na 5 jaar en een paar maanden elke nacht wakker begint hij nu al een paar weken de meeste nachten door te slapen, zalig.

Sinds de uursverandering ook tot 8u ipv tot 6u (combi met wat later gaan slapen door vakantie en uurswissel)

Oppassen dat hij niet wakker wordt van dat licht...

5 jaar.... Hoe hebben jullie dat volgehouden?

Morgen met twee tienermeisjes naar Bobbejaanland. Ik weet niet als ik er naar uit moet kijken of niet.
En ik vraag me af hoe vaak ze met hun ogen gaan rollen en zuchten met mijn grappige opmerkingen...

5 jaar.... Hoe hebben jullie dat volgehouden?

met weinig poepen vooral :rofl:

(hahaha nee kan nie klagen, maar ook nie stoefen :D)

Veel moe zijn dus hé ja... Vooral mijn madam die moest elke nacht bijna opstaan nog. Want als ik ging bleef hij gewoon roepen naar mama lol

Pff na de paasvakantie naar het oudercontact. Met aandrang gevraagd voor onze aanwezigheid om enkele punten te bespreken. Zijn lezen wss. Dat kind leest gewoon niet graag. Punt.
Geen idee hoe we hem nog meer kunnen stimuleren.

En dan als opmerking: ja, zijn niveau is nog van een kind van een jaar lager. Ja juf, maar als ons kind 2 dagen later uit de vagina gevallen was dan zat ie ook bij die kindjes van een jaar lager.

En opmerking ook dat ie wat meer uit zijn schulp mag komen in de klas. Makkelijk gezegd als je de kleinste vd klas bent en die klas ziet er uit alsof hij nog 6 is en de rest 14.

En we hebben nog zo ene op komst voor het lager die 6 dagen te vroeg eruitgevallen is.

Laatst bewerkt:
De dokter zei al dat de dochter nog sneller woordjes ging leren na het zetten van buisjes en ik moet zeggen dat ze op een week enorm veel heeft bijgeleerd. Het enige nadeel is dat ze vannacht om 4u hele verhalen begon te vertellen en zelfs te tellen met wat giechelen erbij. Maar ja, liever zo wakker worden dan met gekrijs.

Pff na de paasvakantie naar het oudercontact. Met aandrang gevraagd voor onze aanwezigheid om enkele punten te bespreken. Zijn lezen wss. Dat kind leest gewoon niet graag. Punt.
Geen idee hoe we hem nog meer kunnen stimuleren.

En dan als opmerking: ja, zijn niveau is nog van een kind van een jaar lager. Ja juf, maar als ons kind 2 dagen later uit de vagina gevallen was dan zat ie ook bij die kindjes van een jaar lager.

En opmerking ook dat ie wat meer uit zijn schulp mag komen in de klas. Makkelijk gezegd als je de kleinste vd klas bent en die klas ziet er uit alsof hij nog 6 is en de rest 14.

En we hebben nog zo ene op komst voor het lager die 6 dagen te vroeg eruitgevallen is.
Misschien lees ik het verkeerd, maar ik vind deze post enorm neerbuigend tov de leerkracht. Een beetje symptomatisch voor deze tijd...

De juf neemt het initiatief om een oudercontact af te dwingen om haar bezorgdheid te uiten. En dan wordt dat op deze agressieve manier onthaald.

De leerkracht beoordeelt de ontwikkeling van de kinderen die in haar klas zitten, o.a. leesvaardigheden. Dat je kind niet graag leest, lijkt me toch geen excuus te mogen zijn. Je kan de juf ook moeilijk verwijten dat ze niet van buiten weet wat de geboortedatum is van je zoon of uitgerekende datum of wat dan ook.

Maar nogmaals, misschien heb ik de post verkeerd begrepen.

Misschien lees ik het verkeerd, maar ik vind deze post enorm neerbuigend tov de leerkracht. Een beetje symptomatisch voor deze tijd...

De juf neemt het initiatief om een oudercontact af te dwingen om haar bezorgdheid te uiten. En dan wordt dat op deze agressieve manier onthaald.

De leerkracht beoordeelt de ontwikkeling van de kinderen die in haar klas zitten, o.a. leesvaardigheden. Dat je kind niet graag leest, lijkt me toch geen excuus te mogen zijn. Je kan de juf ook moeilijk verwijten dat ze niet van buiten weet wat de geboortedatum is van je zoon of uitgerekende datum of wat dan ook.

Maar nogmaals, misschien heb ik de post verkeerd begrepen.

Je leest het verkeerd. We zijn de juf alleen maar dankbaar voor het geleverde werk. Mijn post is een rant dat het gene cadeau is om een kind te hebben dat op het eind van het jaar geboren is, lichamelijk zijn groeispurt nog niet gekregen heeft en absoluut niet graag leest.

Je leest het verkeerd. We zijn de juf alleen maar dankbaar voor het geleverde werk. Mijn post is een rant dat het gene cadeau is om een kind te hebben dat op het eind van het jaar geboren is, lichamelijk zijn groeispurt nog niet gekregen heeft en absoluut niet graag leest.
Is er geopteerd geweest om hem een jaartje langer in het kleuterklas te houden bv?
Dat vind ik echt een minpunt aan ons onderwijs dat er in hoofdzaak gekeken wordt naar het kalenderjaar om kinderen in te delen.

Lezen niet gemakkelijk blijkbaar, als ik de juf hoor van onze oudste zoon heeft meer dan de helft van zijn klas (2e lj) problemen met lezen en zit niet op niveau.

Is er geopteerd geweest om hem een jaartje langer in het kleuterklas te houden bv?
Dat vind ik echt een minpunt aan ons onderwijs dat er in hoofdzaak gekeken wordt naar het kalenderjaar om kinderen in te delen.

Lezen niet gemakkelijk blijkbaar, als ik de juf hoor van onze oudste zoon heeft meer dan de helft van zijn klas (2e lj) problemen met lezen en zit niet op niveau.

Nee, er is nooit over gesproken geweest. "Dat komt wel goed, tegen het derde leerjaar merk je daar amper nog iets van".
En kijk, we zitten in het derde leerjaar.

Niet graag lezen - moeilijk kunnen lezen, de twee kunnen elkaar ook op een negatieve manier versterken en het kan dan een beetje kip of ei verhaal zijn. Onderzoek naar preventief ingrijpen voor kleuters en kinderen met risico op een leerstoornis toont trouwens ook hoe belangrijk het is die kindjes net al vroeg 'in aanraking' te brengen met letters, technisch lezen etc. Dan/daarom is een jaartje extra 'kleuteren' net niet aangewezen.

En hier is de buikgriep ook gepasseerd. Onze zoon had het vorige week; overgeven, diarree, slecht slapen, niets goed,... Sinds vrijdag beter, maar nu zitten wij zelf met de symptomen. :sop:

Terug
Bovenaan