Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hier kwam dat eigenlijk heel natuurlijk (al is het voorlopig alleen de oudste die het 'weet'). Zij heeft daar nooit echt vragen over gesteld en toen ze dat hardnekkiger begon te vragen antwoordden wij steeds met 'hoe denk je zelf dat het is/ wat denk je zelf?'. Toen kwam boven dat ze zelf al dacht dat wij de eitjes en sintcadeautjes brachten... Daar hebben wij dan op gereageerd dat het zo was en dat zij vanaf nu ook mee mocht 'helpen'. Daarmee was de kous af. Ze was er dan bv bij toen we cadeau kochten voor de jongste en dat vond ze dan heel leuk om te doen. En verder gaat ze ook gewoon mee slapen 's avonds want een stuk van de verwondering en magie 's morgens blijft toch!
 
Volgens tinternet moet je het vertellen tussen 6 en 9, en tegenwoordig eerder richting 6 :unsure:
Oei dienen van mij wordt er binnen een half jaar 10 en lijkt allesbehalve in die richting te gaan. Ofwel gelooft hij het nog volop ofwel houdt hij hem bewust van de domme. Ik zou het vrij raar vinden dat hem het op school zo nog niet opgevangen heeft. We wachten tot hij er spontaan mee afkomt maar voorlopig nog niets van gehoord. En het is nu niet direct de vraag om te stellen he: zeg kom is hier, wat denk jij van Sinterklaas? 🤣😆
 
Hier ook eentje ziek thuis. Gisteren belde de opvang, tijdens mijn derde dag op mijn nieuwe job. De baby heeft (opnieuw) impetigo, het doet de ronde in de opvang en er zijn 2 andere kinderen die het ook al hadden. Dinsdag had hij 1 plekje dat nog twijfelachtig was, intussen zijn er bijgekomen. Heeft geen koorts en geen andere klachten maar regels zijn dat ie niet mag gaan en eerst minstens 48u behandeld moet worden voor hij mag teruggaan.
Mijn man heeft vandaag een beurs voor het werk dus moeder is weer de sigaar. Mooie start 😑 Mijn schoonmoeder is net geopereerd aan haar knie dus zij kan ook niet inspringen en verder is ons netwerk (qua opvangen) beperkt.
Terwijl ik dit schrijf, denk ik ineens aan ‘opvang zieke kinderen’ via de mutualiteit, maar daarvoor ben ik voor vandaag wellicht al te laat en hebben we nog geen ervaring mee. Morgen zou mijn man kunnen thuisblijven bij de baby dus kan ik dan wat werken zodat ik toch aan mijn uren kom.
Voor 13u bellen voor volgende dag en ik heb nog nooit gehad dat er geen plaats was. Je hebt nog 20 minuten :p.

Is goede service. Nadeel enkel dat je moet langs de dokter gaan voor een doktersattest en ja het kost wel iets (45 euro voor 9u)
 
Eentje ziek thuis. Dat wordt proberen van thuis te werken, op en af naar het werk zal er wellicht niet meer van komen mochten mijn ouders kunnen doorkomen. Ik denk ook dat ze gewoon oververmoeid is van school, maar daar krijg je misschien geen 38 graden koorts van.
Hoe pakken jullie dat eigenlijk aan? Op mijn nieuwe job heb ik éindelijk de mogelijkheid tot thuis werken.

Ik kan mij inbeelden dat ik vrij goed van thuis uit kan werken als de jongste ziek is gezien die nog vaak slaapt en "content" is als ze in de sitter wat kan spelen. Met onze oudste (2j4m) klinkt dat als mission impossible.

@Put_met_keren zeker eens beroep op doen, wij zijn tot nu toe zeer tevreden van de thuishulp voor zieke kinderen. Ook vrij flexibel, je kan tot 17:00 de dag ervoor zonder kosten annuleren. Een doktersbriefje is inderdaad wel een vereiste.
 
Hier heeft de instapklas een gezichtje moeten tekenen voor in de schoolkrant. Toch direct een paar dingen die opvallen naar hoe goed ze dit kunnen:
1) Meisjes zijn duidelijk beter hier in. Ik vermoed deel cultureel (jongens moeten voetballen, meisjes moet knutselen/tekenen/...)
2) Het leeftijdsverschil tussen die instappers. Een tekening van een kind dat sinds September op school zit, is vrij duidelijk een gezicht. Een tekening van eentje die nu pas start is gewoon wat gekrabbel.
 
De sierk in De Haan is ook een absolute aanrader, zeker voor die leeftijd.
Was natuurlijk nog niet open deze week :p Is wel een beetje een misrekening geweest, nog geen paasvakantie in belgie dus +/- alles is gesloten of gaat pas open in de avond ( zwembaden eg.)
 
  • Verdrietig
Waarderingen: JPV
Hier heeft de instapklas een gezichtje moeten tekenen voor in de schoolkrant. Toch direct een paar dingen die opvallen naar hoe goed ze dit kunnen:
1) Meisjes zijn duidelijk beter hier in. Ik vermoed deel cultureel (jongens moeten voetballen, meisjes moet knutselen/tekenen/...)
2) Het leeftijdsverschil tussen die instappers. Een tekening van een kind dat sinds September op school zit, is vrij duidelijk een gezicht. Een tekening van eentje die nu pas start is gewoon wat gekrabbel.
Het verschil tussen een kleuter van januari of een kleuter van het einde van het jaar blijft je nog wel een paar schooljaren merken hoor.
Mijn vierjarige is van het einde van het jaar en dat verschil zie je wel.
Hij kan nog steeds geen fatsoenlijke mannetjes tekenen trouwens maar tekent het liefst bouwplannen met waterleidingen en elektrische kabels ... 🤦 (Slimme uitleg wel voor gewoon wat kleurig gekribbel)
 
Het verschil tussen een kleuter van januari of een kleuter van het einde van het jaar blijft je nog wel een paar schooljaren merken hoor.
Mijn vierjarige is van het einde van het jaar en dat verschil zie je wel.
Hij kan nog steeds geen fatsoenlijke mannetjes tekenen trouwens maar tekent het liefst bouwplannen met waterleidingen en elektrische kabels ... 🤦 (Slimme uitleg wel voor gewoon wat kleurig gekribbel)
Burgie in wording.
 
Burgie in wording.
ttt... hij tekent plannen, aan zo'n praktische nonsens zou een Burgie zich toch niet wagen. 't is dus zeker een industrieel ingenieur.

Alhoewel, niemand begrijpt hem en hij denkt het beter te weten, maar 't is niet bruikbaar in de praktijk. Toch een burgie dus.
 
  • Haha
Waarderingen: Lint
ttt... hij tekent plannen, aan zo'n praktische nonsens zou een Burgie zich toch niet wagen. 't is dus zeker een industrieel ingenieur.

Alhoewel, niemand begrijpt hem en hij denkt het beter te weten, maar 't is niet bruikbaar in de praktijk. Toch een burgie dus.
Ik voel me aangevallen
 
  • Leuk
Waarderingen: asmo
Tips voor tandenpoetsen bij 1.5 jarige? Mond gaat snoeihard dicht en draait zich weg. Ik ben bekend met de methode om hem op de grond te leggen en armen onder je benen, maar dat lijkt mij niet bevorderlijk naar het gewoon te worden.
Doe het ook altijd voor, maar neemt dan gewoon mijn tandenborstel om mee te prutsen.
Dit opzetten:
 

Geen verwijt naar de school, maar in wil nu toch eens weten wat voor toestel dat dan was?? Kan me echt niet voorstellen dat je zo'n telefoontje krijgt van school.
 

Geen verwijt naar de school, maar in wil nu toch eens weten wat voor toestel dat dan was?? Kan me echt niet voorstellen dat je zo'n telefoontje krijgt van school.
Tussen de spijlers van een klimmuur
 
Godver, klaar om het speelgoed en chocola in de tuin te gaan wegsteken.

Drasj national over onze kop. Zo gieten :(
 
(Cadeau/vakantie/zomaar) speelgoed-tip:

Crayola Color Chemistry is een soort chemie-set maar werkt met het ontdekken van kleuren, mengen en sensorisch zoals sneeuw maken, een potje met kleuren van verschillende texturen etc en oefent op afmeten van hoeveelheden (ml, druppels, schepjes etc).
De set is uitgebreid zonder dat het einde zoek is, wel wat eindejaars-minded met een sneeuwman en denneboom testje om te doen, maar alles is stevig en geschikt voor kinder- of minder motorische handen.
Onze zoon wou graag ‘a chemistry set’, maar ik zag op tegen uitbarstende vulkanen of te veel geploeter (zoon is soms een warhoofd, echt chemie-set is hij te jong voor).
Deze is echt wel een aanrader, Crayola heeft een veel groter aanbod dan enkel de tekenmaterialen.
 
Dochter is al een aantal dagen koortsig. Gisteren en vandaag met koorts uit bed gehaald en na een shot Nurofen is die de hele dag wel best oké geweest (mét teruggekeerde eetlust), maar tegen de avond voelt die weer warmer aan. Hopelijk morgen beter. Dinsdag zijn mijn vrouw en ik enkele dagen op uitstap in Amsterdam en zit ze bij mijn ouders. Zou verkeerd aanvoelen om weg te gaan terwijl ons kind ziek is.
 
Terug
Bovenaan