Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Geen zorgen, je kan het niet forceren, op school zien ze het van elkaar en veel structuur, dan zijn veel kinderen snel droog. 's nachts gewoon pamper aandoen terug.
 
Blij dat het bijna vakantie is. Ma-di-woe heb ik de twee neven hier 's ochtends voor ik die samen met mijn dochter naar school breng, maar die zijn elkaar beu heb ik de indruk. De oudste is 8, de andere 4, mijn dochter 3 en samenspelen is dan niet altijd zo evident. Bij momenten ben ik blij dat het tijd is om ze aan de schoolpoort af te zwieren. Het liefst van al wil ik dat die kinderen flink samenspelen zonder zeuren terwijl ik koffie drink en een boek lees. Soms kan dat wel eens lukken, maar soms is het gezeur en gebleit. En dan zwijg ik maar over de autoritten waarbij ze alledrie sinterklaasliedjes zingen in fokking maart.

Maar misschien ben ik ook het type dat zijn eigen kind graag ziet, maar in het algemeen niet zo kinder-minded is.

Naar volgend jaar toe misschien toch eens voorstellen ze naar de voorbewaking te sturen. Dat is toch 1 dag minder in de week. :unsure:
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Gewoon even om te luchten.

Potjestraining is hier een processie van Echternach. Ze deed het vrij goed, heeft erna een tijd gewoon geweigerd om op het potje te gaan. Lees: Ze loopt naar het toilet en moet eigenlijk dringend pipi doen, maar draait dan terug om een accidentje te hebben (en daar echt wel triest om te zijn). Eventjes pauze genomen en nu gaat ze thuis toch al weer op het potje zitten, maar al weken geen druppel pipi op het potje. Ook amper ongelukjes want ze wacht echt op haar pamper 's middags om een dutje te doen en 's avonds om gaan te slapen (en 's ochtends nat van de pipi en we moeten haar 's nachts wakker maken als wij gaan slapen omdat ze kaka gedaan heeft). Als je haar vraagt wat ze wilt aandoen, pamperbroek of onderbroek, kiest ze resoluut voor de onderbroek. Ze doet zelf de pamper uit om een onderbroekje te kunnen aandoen. Vandaag, na een week verlof, terug een dagje naar de onthaalmoeder en daar doet ze wel wat pipi op het potje, maar ook niet voluit (na een plasje ook een accidentje). Morgen mag ze twee uurtjes gaan proberen op school en ik had ze zo graag zindelijk gekregen, maar dat is dus niet gelukt.
Bij de dochter in de klas zijn de meesten die starten nog niet op het punt dat ze al beseffen dat ze pipi moeten doen. Dus je staat volgens mij al voor op het gemiddelde hoor ;).
Structuur van een klas (vaste momenten) en het zien van andere kinderen kan ook wel stevig helpen.
 
Zoonlief vroeg zondagavond als ik 'luistergaatjes' in zijn oren kan maken zodat hij beter kan horen, luisteren en er minder op hem gegrommeld wordt ... Juf gemaild en ja de juf zegt dat ze idd veel dingen moet herhalen voor hij in actie schiet maar dat schreef ze eerder toe aan zijn houding. Toch maar langs de huisarts en blijkbaar zit er veel vocht achter zijn trommelvliezen en zijn ze ook goed ontstoken. Het arm kind hoort dus idd niet goed.
Ik zit er al heel de dag mee in mijn hoofd en hoe langer ik er over nadenk hoe meer situaties mij te binnen schieten waaruit blijkt dat hij volgens mij al even niet meer goed hoort. 😞
Mega schuldgevoel nu dat ik het niet eerder door had.
 
Zoonlief vroeg zondagavond als ik 'luistergaatjes' in zijn oren kan maken zodat hij beter kan horen, luisteren en er minder op hem gegrommeld wordt ... Juf gemaild en ja de juf zegt dat ze idd veel dingen moet herhalen voor hij in actie schiet maar dat schreef ze eerder toe aan zijn houding. Toch maar langs de huisarts en blijkbaar zit er veel vocht achter zijn trommelvliezen en zijn ze ook goed ontstoken. Het arm kind hoort dus idd niet goed.
Ik zit er al heel de dag mee in mijn hoofd en hoe langer ik er over nadenk hoe meer situaties mij te binnen schieten waaruit blijkt dat hij volgens mij al even niet meer goed hoort. 😞
Mega schuldgevoel nu dat ik het niet eerder door had.
Laat dat toch ook maar even weten aan de juf ...
 
Zoonlief vroeg zondagavond als ik 'luistergaatjes' in zijn oren kan maken zodat hij beter kan horen, luisteren en er minder op hem gegrommeld wordt ... Juf gemaild en ja de juf zegt dat ze idd veel dingen moet herhalen voor hij in actie schiet maar dat schreef ze eerder toe aan zijn houding. Toch maar langs de huisarts en blijkbaar zit er veel vocht achter zijn trommelvliezen en zijn ze ook goed ontstoken. Het arm kind hoort dus idd niet goed.
Ik zit er al heel de dag mee in mijn hoofd en hoe langer ik er over nadenk hoe meer situaties mij te binnen schieten waaruit blijkt dat hij volgens mij al even niet meer goed hoort. 😞
Mega schuldgevoel nu dat ik het niet eerder door had.
Hier zijn we al maanden bijna wekelijks naar de huisarts aant gaan, elke keer "het lijkt ook echt alsof ze niet goed hoort".

"Ja, er zit wat vocht achter trommelvlies, hier antibiotica". Nu laatste keer gezegd "wij willen doorverwezen worden naar NKO".

Die kijkt 2 minuten, meet wat na. "Ja, uw dochter heeft waarschijnlijk al maandenlang een oorontsteking die niet geneest zonder buisjes hoor". Echt om zot van te worden dat huisartsen dan zelf niet die doorverwijzing adviseren. Volgende week operatie, en ik ben heel benieuwd hoe haar gehoor nadien gaat evolueren.
 
Hier zijn we al maanden bijna wekelijks naar de huisarts aant gaan, elke keer "het lijkt ook echt alsof ze niet goed hoort".

"Ja, er zit wat vocht achter trommelvlies, hier antibiotica". Nu laatste keer gezegd "wij willen doorverwezen worden naar NKO".

Die kijkt 2 minuten, meet wat na. "Ja, uw dochter heeft waarschijnlijk al maandenlang een oorontsteking die niet geneest zonder buisjes hoor". Echt om zot van te worden dat huisartsen dan zelf niet die doorverwijzing adviseren. Volgende week operatie, en ik ben heel benieuwd hoe haar gehoor nadien gaat evolueren.
Die van ons heeft maandag buisjes gekregen. Ben benieuwd of het helpt.
 
Hier zijn we al maanden bijna wekelijks naar de huisarts aant gaan, elke keer "het lijkt ook echt alsof ze niet goed hoort".

"Ja, er zit wat vocht achter trommelvlies, hier antibiotica". Nu laatste keer gezegd "wij willen doorverwezen worden naar NKO".

Die kijkt 2 minuten, meet wat na. "Ja, uw dochter heeft waarschijnlijk al maandenlang een oorontsteking die niet geneest zonder buisjes hoor". Echt om zot van te worden dat huisartsen dan zelf niet die doorverwijzing adviseren. Volgende week operatie, en ik ben heel benieuwd hoe haar gehoor nadien gaat evolueren.
Heb je doorverwijzing nodig voor NKO?
Ik heb vandaag zelf een afspraak gemaakt voor half april bij een NKO.

Hopelijk merk je snel beterschap!
 
Even ventileren/ragen maar vandaag hadden we een klas (buitengewoon onderwijs)op bezoek op't werk met autistische kinderen. Hoe die leerkrachten sommige behandelden. Commentaar als "geen wonder dat je mama niet met jou durft buiten komen, je brengt ze in schaamte"

What the fuck man. Ik moest mij echt inhouden.

Oké het is niet altijd evident en waarschijnlijk soms/vaak frustrerend maar kies dan niet voor die sector als je zo gaat reageren. Echt waar, moest ik ooit te weten komen dat er een leerkracht zo tegen mijn kind spreekt
 
Even ventileren/ragen maar vandaag hadden we een klas (buitengewoon onderwijs)op bezoek op't werk met autistische kinderen. Hoe die leerkrachten sommige behandelden. Commentaar als "geen wonder dat je mama niet met jou durft buiten komen, je brengt ze in schaamte"

What the fuck man. Ik moest mij echt inhouden.

Oké het is niet altijd evident en waarschijnlijk soms/vaak frustrerend maar kies dan niet voor die sector als je zo gaat reageren. Echt waar, moest ik ooit te weten komen dat er een leerkracht zo tegen mijn kind spreekt
Dat had ik precies niet gedaan, en als ze nog wat commentaar geven had ik het zelfs opgenomen met de directie van de desbetreffende school. Respect is het minste wat er verwacht kan worden.
 
Bij de dochter in de klas zijn de meesten die starten nog niet op het punt dat ze al beseffen dat ze pipi moeten doen. Dus je staat volgens mij al voor op het gemiddelde hoor ;).
Structuur van een klas (vaste momenten) en het zien van andere kinderen kan ook wel stevig helpen.
Dat valt goed mee hier op school, maar ze hebben hier twee klassen van het eerste kleuter en daarover worden tijdens het jaar de instappers verdeeld. Er was zo'n wc-momentje, en dochterlief is heel flink het potje gaan proberen. Zonder plasje wel. Vijf minuten later stond ze weer aan de deur van het toilet met haar broek en pamperbroekje op haar enkels. 🙈 (weer zonder plasje)
 
Eentje ziek thuis. Dat wordt proberen van thuis te werken, op en af naar het werk zal er wellicht niet meer van komen mochten mijn ouders kunnen doorkomen. Ik denk ook dat ze gewoon oververmoeid is van school, maar daar krijg je misschien geen 38 graden koorts van.
 
Hier ook eentje ziek thuis. Gisteren belde de opvang, tijdens mijn derde dag op mijn nieuwe job. De baby heeft (opnieuw) impetigo, het doet de ronde in de opvang en er zijn 2 andere kinderen die het ook al hadden. Dinsdag had hij 1 plekje dat nog twijfelachtig was, intussen zijn er bijgekomen. Heeft geen koorts en geen andere klachten maar regels zijn dat ie niet mag gaan en eerst minstens 48u behandeld moet worden voor hij mag teruggaan.
Mijn man heeft vandaag een beurs voor het werk dus moeder is weer de sigaar. Mooie start 😑 Mijn schoonmoeder is net geopereerd aan haar knie dus zij kan ook niet inspringen en verder is ons netwerk (qua opvangen) beperkt.
Terwijl ik dit schrijf, denk ik ineens aan ‘opvang zieke kinderen’ via de mutualiteit, maar daarvoor ben ik voor vandaag wellicht al te laat en hebben we nog geen ervaring mee. Morgen zou mijn man kunnen thuisblijven bij de baby dus kan ik dan wat werken zodat ik toch aan mijn uren kom.
 
Mijn vrouw staat in het onderwijs en kan niet zomaar vrij nemen*, meestal zorg ik voor onze dochter als ze ziek is tijdens de schoolwerken. Daar tegenover staat wel dat mijn vrouw (bijna) altijd paraat staat tijdens de schoolvakanties.

*sociaal verlof kan wel, maar dat is onbetaald en ik kan tijdens het thuisblijven nog wel tussendoor proberen werken. Dat is moeilijk als je thuis bent en tegelijk voor de klas moet staan.
 
Terwijl ik dit schrijf, denk ik ineens aan ‘opvang zieke kinderen’ via de mutualiteit, maar daarvoor ben ik voor vandaag wellicht al te laat en hebben we nog geen ervaring mee. Morgen zou mijn man kunnen thuisblijven bij de baby dus kan ik dan wat werken zodat ik toch aan mijn uren kom.
Probeer toch eens. Al is het maar een halve dag opvang dat je hebt, het is ideaal dat je het eens kan testen als het nu minder noodzakelijk is en je toont je goeie wil aan je nieuwe werkgever door deze namiddag toch nog te gaan + je man moet morgen dan niet per se thuis werken (of kan thuiswerken met een kinderoppas die hem ontzorgt).
 
Hier komen we op het punt om de oudste te vertellen dat de paashaas, kerstman en sint eigenlijk niet bestaan.

Tegen deze babbel kijk ik nog meer op dan de toekomstige bloemetjes-en-bijtjes-babbel.

Hoe hebben jullie dat aangepakt?
 
Hier komen we op het punt om de oudste te vertellen dat de paashaas, kerstman en sint eigenlijk niet bestaan.

Tegen deze babbel kijk ik nog meer op dan de toekomstige bloemetjes-en-bijtjes-babbel.

Hoe hebben jullie dat aangepakt?
Die bestaan niet, eigenlijk geven papa en mama al die cadeautjes omdat ze jou graag zien? :unsure:
 
Terug
Bovenaan