Ik vraag het mij soms ook af hoe mensen het doen en om dan ook nog hun huis(houden) op orde te hebben.
Gewoon niet meedoen met de ratrace

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik vraag het mij soms ook af hoe mensen het doen en om dan ook nog hun huis(houden) op orde te hebben.

Wat is "op orde" uiteindelijk? Ik vind dat je met een of meerdere kleine kind(eren) nu eenmaal wat meer rommel mag tolereren.Gewoon niet meedoen met de ratrace![]()
Wat is "op orde" uiteindelijk? Ik vind dat je met een of meerdere kleine kind(eren) nu eenmaal wat meer rommel mag tolereren.
Wij hebben ook vrienden waar, als we er es mee willen afspreken, we maaaaaaanden op voorhand moeten al beginnen doodlen om een gemeenschappelijk slot te vinden.
En het ligt niet aan ons, ik kan nu al zeggen dat ik de komende 6 weekends niks op de agenda heb, zonder in mijn agenda te moeten kijken. Bij hen is het de 4 hobbies van de zoon, het schoolwerk van haar, de hobby van de papa, hun eigen gezinsuitstappen die ze al lang op voorhand gepland hebben.
Dan ben ik toch blij dat die van ons entertained genoeg zijn op een weekend met hun lego, de trampoline in de tuin (het zwembad in de zomer natuurlijk) en de occasionele wandeling op zondag als het mooi weer is.
Ik zou het niet willen dromen dat elk uur van mijn weekend al maanden op voorhand vastgelegd is.

Ik ken ook zo een koppel. Vrouw is een Spaanse, man een Belg. Beide serieuze jobs bij multinationals in de chemische sector, hij moet heel de wereld rondreizen, zij vooral naar Spanje. Hebben dan twee kinderen, en dat is gewoon elke week schipperen, dan is hij weg, dan zij, dan familiebezoek in Spanje, dan komt haar zus babysitten, dan haar moeder logeren, en dat al jaren. Proberen dan nog een hobby te houden ook. Resultaat is dus dat die een gedetailleerde planning hebben, en als je er eindelijk mee kan afspreken (wat al wat voeten in de aarde heeft), krijg je dan te horen dat de volgende keer toch pas binnen X maand zal zijnWij hebben ook vrienden waar, als we er es mee willen afspreken, we maaaaaaanden op voorhand moeten al beginnen doodlen om een gemeenschappelijk slot te vinden.
En het ligt niet aan ons, ik kan nu al zeggen dat ik de komende 6 weekends niks op de agenda heb, zonder in mijn agenda te moeten kijken. Bij hen is het de 4 hobbies van de zoon, het schoolwerk van haar, de hobby van de papa, hun eigen gezinsuitstappen die ze al lang op voorhand gepland hebben.
Dan ben ik toch blij dat die van ons entertained genoeg zijn op een weekend met hun lego, de trampoline in de tuin (het zwembad in de zomer natuurlijk) en de occasionele wandeling op zondag als het mooi weer is.
Ik zou het niet willen dromen dat elk uur van mijn weekend al maanden op voorhand vastgelegd is.

Veel hangt natuurlijk af van de 'chance' van uw eigen situatie.Ik vraag het mij soms ook af hoe mensen het doen en om dan ook nog hun huis(houden) op orde te hebben.
Het probleem is tegen dat je kan beginnen stofzuigen moet je eerst al een uur opruimen van al het speelgoed dat hier overal rondslingert.
Wij zijn niet zo'n ouders waar je toekomt en het kraaknet ligt omdat het kind amper iets mag uithalen om te spelen.
Hier ligt de hele living soms letterlijk vol dat je door een hindernissen parkour moet stappen, omdat de kleine dan een stoet (parade) gemaakt heeft met letterlijk al zijn speelgoed. Als die dat graag doet is dat goed hé.
1 probleem hij ruimt het nooit op
Onze robotstofzuiger is al in jaren niet meer kunnen rondrijden jammergenoeg.

Ik wil het niet horen!Dochter van 12.
Dochter adoreert haar vader gedurende die eerste 12 jaar. In de armen springen, rond de benen hangen, met alles lachen, iedere avond mee naar boven om ze in te stoppen. Soms wel eens lachen met die "oude papa" maar allemaal nog onschuldig.
Ergens denk je "hoe lang zal dat blijven duren" maar steeds denk je "ze is nog klein, we zijn nog eventjes goed".
De laatste weken een gedaantenverwisseling om U tegen te zeggen. Imago, kledij, vriendinnen, ... alles wordt complex en over alles wordt nagedacht. Spontane knuffels blijven achterwege om van spontaan gedrag in het openbaar te zwijgen.
Je weet dat het er ooit aankomt maar ik verwonder me toch over de snelheid waarin het gebeurt. Dat beginnend puberen. Finaal weet je het "ik ga ze nu een paar jaar kwijt zijn" en kan enkel hopen dat het pubergedrag binnen de perken zal blijven. Maar bon, weer een nieuwe fase die zich aandient.
En net op zo een dag stuurt google natuurlijk een compilatie van "dochter door de jaren heen". Van baby tot 12 jaar. Ik wil het niet emotioneel noemen maar toch minstens confronterend. De jaren zijn voorbij gevlogen. Het idee dat ze bijgevolg voor je het beseft 24 zal zijn (hout vasthouden) is nog een element om stil te staan bij de sneltrein die ons leven finaal is.

.Maak u geen zorgen.Ik wil het niet horen!
Als ik zie, hoe ze nu aan mij hangt...pff mijn hart gaat breken
Join the club. Ook vandaag terug gegaan en er komt een afspraak voor buisjes en poliepen te verwijderen uit de neus. Ook gaan ze bloed nemen om te kijken of er iets is met haar immuunsysteem. En uiteraard opnieuw (zwaardere) antibiotica. Dat kind heeft al meer antibiotica gehad op 1.5 jaar dan ik in mijn heel leven. Hopelijk hierna beterschap.Allé, hier voor de zoveelste keer naar de huisarts. Aanhoudende longontsteking en oorontstekingen. Nu doorverwijzing naar NKO voor buisjes.
Het blijft hier maar duren.
Zijn ze dan zeker dat het steeds bacteriële infecties zijn? Dat ze zoveel (en zwaardere) antibiotica voorschrijven?Join the club. Ook vandaag terug gegaan en er komt een afspraak voor buisjes en poliepen te verwijderen uit de neus. Ook gaan ze bloed nemen om te kijken of er iets is met haar immuunsysteem. En uiteraard opnieuw (zwaardere) antibiotica. Dat kind heeft al meer antibiotica gehad op 1.5 jaar dan ik in mijn heel leven. Hopelijk hierna beterschap.

Wij zijn dan zo'n koppel vermoed ik.Wij hebben ook vrienden waar, als we er es mee willen afspreken, we maaaaaaanden op voorhand moeten al beginnen doodlen om een gemeenschappelijk slot te vinden.