Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Zijn ze dan zeker dat het steeds bacteriële infecties zijn? Dat ze zoveel (en zwaardere) antibiotica voorschrijven?

Mijn dochter heeft tussen haar 1 en 2 jaar een stuk of 10 zware dubbele oorontstekingen gehad (met van die looporen waarbij dan haar hele bed doordrenkt was met etter, good times). Het weghalen van haar neuspoliepen was de magische wonderoplossing. Die waren te groot, waardoor alles altijd bleef zitten en broeien. Nadien geen enkele oorontsteking meer gehad, sliep ook veel rustiger*, ...

Bij ons hebben ze trouwens ook gekeken voor dat immuunsysteem, zelfs een bioptie van de trilharen in haar neus om te zien of daar niets mis mee was, kinetherapie gedaan, ... maar het moest (bij haar) dus eigenlijk allemaal zo ver niet gezocht worden. Ze wachten liever met die poliepen omdat bij het groeien er automatisch meer ruimte ontstaat in de neus, maar ik had het toch graag stukken eerder laten uitvoeren.

* De eerste weken wel heel vaak gaan kijken of ze nog ademde, want de twee jaar voordien ademde ze heel luid door die poliepen, en nadien fluisterstil :laugh:
Ik ga daar toch vanuit dat ze denken aan een bacteriële infectie. Allè, ik hoop toch dat ze geen antibiotica voorschrijven op goed geluk.

Ik hoop dat het bij ons ook hetzelfde wonder doet als bij jullie, want dit is niet meer te doen voor onze dochter. Na de vorige zwaardere antibiotica en cortisone ging het lang goed, maar nu is het weer dubbel en dik terug helaas.

Wij hebben ook vrienden waar, als we er es mee willen afspreken, we maaaaaaanden op voorhand moeten al beginnen doodlen om een gemeenschappelijk slot te vinden.

En het ligt niet aan ons, ik kan nu al zeggen dat ik de komende 6 weekends niks op de agenda heb, zonder in mijn agenda te moeten kijken. Bij hen is het de 4 hobbies van de zoon, het schoolwerk van haar, de hobby van de papa, hun eigen gezinsuitstappen die ze al lang op voorhand gepland hebben.

Dan ben ik toch blij dat die van ons entertained genoeg zijn op een weekend met hun lego, de trampoline in de tuin (het zwembad in de zomer natuurlijk) en de occasionele wandeling op zondag als het mooi weer is.

Ik zou het niet willen dromen dat elk uur van mijn weekend al maanden op voorhand vastgelegd is.
Goh, ik snap wat je wil zeggen.
Bij ons moet er wel redelijk wat gepland worden. Onze 2 kinderen hebben elk 1 hobby, toevallig allebei voetbal, gelukkig is dat ook mijn "passie" dus coach ik den oudste zijn ploeg sinds dit seizoen (en met veel plezier, ik wil dat ook blijven doen).
Dus op maandagavond en woensdagavond heeft de jongste een uurtje training. Op dinsdagavond en donderdag den oudste (en ik dus ook). De jongste speelt nog geen wedstrijden maar den oudste wel (en ik coach hen, dus moet daar ook zijn), dus elke zaterdag naar de voetbal.

Dat is redelijk druk, maar alles valt of staat met hoe graag je iets doet denk ik. Regel bij ons is wel 1 sport per kind, ik heb er al genoeg gezien waar ze heel de week van hier naar daar en naar ginder mogen rijden voor de tekenschool, muziekschool, volleybal en rope skipping.

Wij proberen wel vaak genoeg de zaterdagavonden en/of zondagen rustig te houden om eens rustig met het gezin thuis te zitten of iets te doen.

Allé vrijdag moet hij onder narcose om zijn gaatjes te vullen.

In privé clinic, want alle ziekenhuizen in een straal van 100km hadden een wachttijd van 6 maanden+

Kost ons wel 550 euro uit eigen zak voor de narcose blijkbaar, rest is mutualiteit.
Maarja wat moet je doen, je kan je kind geen half jaar met tandpijn laten lopen hé

Dat is redelijk druk, maar alles valt of staat met hoe graag je iets doet denk ik. Regel bij ons is wel 1 sport per kind, ik heb er al genoeg gezien waar ze heel de week van hier naar daar en naar ginder mogen rijden voor de tekenschool, muziekschool, volleybal en rope skipping.

Wij proberen wel vaak genoeg de zaterdagavonden en/of zondagen rustig te houden om eens rustig met het gezin thuis te zitten of iets te doen.
Naar mijn ervaring zijn het niet de hobbies van de kinderen die ervoor zorgen dat afspreken met vrienden moeilijk wordt en drie maand op voorhand moet vastgelegd worden. Mijn kinderen doen best veel hobby's (ik profiteer er nog even van om ze van verschillende dingen te laten proeven) maar dat is zo goed als allemaal doordeweeks. En ik spreek zelf sowieso maar zelden doordeweeks af. Elke vrijdagavond, zaterdagmiddag/avond en zondagnamiddag/avond zijn hier in principe vrij (uiteraard eens verjaardagsfeestje of uitstapje daargelaten. Er zijn net twee drukke weekend geweest met elke dag iets, maar da's echt uitzonderlijk).
Tis vaak de plannen van de andere volwassenen die roet in het eten gooien :v. Ook toen ik als enige kinderen had (zonder hobbies toen nog) was het meestal een Doodle met x maand aan datums om iets te vinden bij bepaalde vriendengroepen. En daar is dat dus zo gebleven.

Naar mijn ervaring zijn het niet de hobbies van de kinderen die ervoor zorgen dat afspreken met vrienden moeilijk wordt en drie maand op voorhand moet vastgelegd worden. Mijn kinderen doen best veel hobby's (ik profiteer er nog even van om ze van verschillende dingen te laten proeven) maar dat is zo goed als allemaal doordeweeks. En ik spreek zelf sowieso maar zelden doordeweeks af. Elke vrijdagavond, zaterdagmiddag/avond en zondagnamiddag/avond zijn hier in principe vrij (uiteraard eens verjaardagsfeestje of uitstapje daargelaten. Er zijn net twee drukke weekend geweest met elke dag iets, maar da's echt uitzonderlijk).
Tis vaak de plannen van de andere volwassenen die roet in het eten gooien :v. Ook toen ik als enige kinderen had (zonder hobbies toen nog) was het meestal een Doodle met x maand aan datums om iets te vinden bij bepaalde vriendengroepen. En daar is dat dus zo gebleven.
Fair play, klopt eigenlijk ook wel!
Hier is het de combinatie denk ik, nuja ik kan soms genieten van rust (zondagochtend in ‘t zonnetje zitten buiten terwijl de kinderen buiten spelen. Maar eens een druk weekend met vanalles te doen is ook eens tof.

Aan mij ligt het niet hoor dat we nooit afspreken!

Het is maar waar je je energie uithaalt zeker? Ik vind het top dat mijn kinderen aan sport doen en wedstrijden spelen in het weekend. Ik heb dan ook veel interesse in sport. Wij zitten zelf ook nog eens met wedstrijden, dus weekends kunnen soms heel druk zijn. Zalig.

Wacht maar tot ze eventueel hobby's met competitiewedstrijden hebben ;). Bij ons is het nu "in het seizoen" elke week een wedstrijd. Terwijl het in de herfst nog in onze (ruime) regio was (vanuit Ieper: Oostende/Kortrijk), is het dit voorjaar al bijna allemaal Gent of Brugge :(.

Hier volgende agenda:
Maandag: zoon afzetten bij basket, gaat dan zelf naar circusclub (enkele huizen verder). Dochter gaat zelf naar circusclub, beide dan ophalen 's avonds.
Dinsdag: niks
Woensdag: taxipapa namiddag: zoon naar basket, terug van basket. Naar atletiek, terug van atletiek
Donderdag: dochter fietst zelf naar turnen & terug
Vrijdag: niks
Zaterdag: zoon naar atletiek en terug voeren, dochter zelf naar tumbling & terug, namiddag chiro heen & terug fietsen
zondag: zoon meestal basketwedstrijd (soms op zaterdag).

Gelukkig dat dochter (14) nu alles zelf doet, dan is het vlot doenbaar om zoon (10) zo te voeren.

25/03 wordt de dochter al geopereerd (buisjes en verwijderen van poliepen in de neus). Ben wel blij dat het al zo snel gaat gebeuren, al zal de dag zelf wel wat spannend zijn voor ons en haar.

Om 18u ging de inschrijving open voor de zomervakantie speelplein opvang van de gemeente.

We zijn na een kwartier wachten ingelogd geraakt en de site is down gegaan. Het zullen weer tomorrowland toestanden worden :rolleyes:

net op de "ge zetj van... " groep :lol:

Aan ticketten geraken voor Tomorrowland ga makkelijker dan u kinderen inschrijven voor zomeropvang.
Site overbelast
😒

en... ik ... heb.... TICKETS!

OvvF122.gif
OvvF122.gif
OvvF122.gif
OvvF122.gif
OvvF122.gif
OvvF122.gif
OvvF122.gif

Om 18u ging de inschrijving open voor de zomervakantie speelplein opvang van de gemeente.

We zijn na een kwartier wachten ingelogd geraakt en de site is down gegaan. Het zullen weer tomorrowland toestanden worden :rolleyes:
Hier voor de opvang tijdens de paasvakantie, mailen vanaf donderdagavond 18.30u. Met de vermelding dat wie vóór half 7 stuurt, de mail als laatste zal behandeld worden. Om 18.34u alle plaatsjes al ingenomen.

Het is maar waar je je energie uithaalt zeker? Ik vind het top dat mijn kinderen aan sport doen en wedstrijden spelen in het weekend. Ik heb dan ook veel interesse in sport. Wij zitten zelf ook nog eens met wedstrijden, dus weekends kunnen soms heel druk zijn. Zalig.
Dit hé.

Ik hou van drukke weekends. Altijd wel iets te doen.

Ik hou eerder van afwisseling. Een druk weekend kan leuk zijn als het gevuld is met zaken die je energie geven en die je gelukkig maken, maar ik kan even goed gelukkig worden van een "lui" weekend waar we gewoon genieten van het mooie weer in onze tuin.

Zoals @Cerv.Be zegt: het is maar waar je je energie uithaalt. Dat moet ieder voor zichzelf maar bepalen.

De jongste is nu bijna 1 maand. Maar wat een verschil met de eerste. Ze huilt heel de dag door, het is een mirakel als ze eens 5 minuten stil is.
Ook enorm moeilijk om in slaap te krijgen. Ondertussen is ons nan expertpro complete comfort aangeraden in plaatst van de gewone Nan optipro 1. (wat een namen ook) Afgezien van dat ze nu nog trager drinkt, nog maar weinig beterschap in zicht. Ze ligt nu ook weer in haar wiegje te kreunen tot de volgende huilbui er is. Hopelijk is het maar een periode.

Dat in combinatie met ons zoontje van 1,5 jaar zorgt er voor dat ik heel graag naar mijn werk ga.

De jongste is nu bijna 1 maand. Maar wat een verschil met de eerste. Ze huilt heel de dag door, het is een mirakel als ze eens 5 minuten stil is.
Ook enorm moeilijk om in slaap te krijgen. Ondertussen is ons nan expertpro complete comfort aangeraden in plaatst van de gewone Nan optipro 1. (wat een namen ook) Afgezien van dat ze nu nog trager drinkt, nog maar weinig beterschap in zicht. Ze ligt nu ook weer in haar wiegje te kreunen tot de volgende huilbui er is. Hopelijk is het maar een periode.

Dat in combinatie met ons zoontje van 1,5 jaar zorgt er voor dat ik heel graag naar mijn werk ga.

Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.

Had onze jongste het eerste kind geweest ik vrees dat ie enig kind zou gebleven zijn. :laugh:

Maar ja, een voorbeeldige grote broer qua eten, slapen en stil zijn int algemeen: what could possibly go wrong for nr 2?

:laugh:

Eet perikelen zetten zich verder.
"Schat, hebt ge honger? Seffes gaan we zalm eten met pasta, mag je graag he?"
Neeeee
"Alé komt toch maar aan tafel zitten, want wij gaan eten.

==> 4 borden pasta met zalm op -_-

Andere dagen eet die soms bijna niks. Laat het los, ik weet het.

Had onze jongste het eerste kind geweest ik vrees dat ie enig kind zou gebleven zijn. :laugh:

Maar ja, een voorbeeldige grote broer qua eten, slapen en stil zijn int algemeen: what could possibly go wrong for nr 2?

Voorbeeldige grote broer heeft tijdens de zwangerschap beslist dat met letterlijk alles gooien een zalige bezigheid is.
Nogal een geluk dat die slaap best goed blijft gaan.

Eerste sliep niet, borstvoeding was een ramp enz..

Omdat we meer dan 1 kind wouden toch voor een 2de gegaan, sliep nog slechter, borstvoeding nog erger, gezondheidsproblemen,... En 1 + 1 kind is niet gelijk aan 2 kwam drukte

Omdat we dachten dat het echt niet erger kon zijn dan dat voor een 3de gegaan. Was veel rustiger in vergelijking met de andere 2. Toch een kleine verademing.

Het verschil met een 4de zal nu toch wel niet zo groot zijn, dachten we en dat valt inderdaad allemaal goed mee.

Maar dat moeilijk doen hebben ze van de moeder!

Terug
Bovenaan