Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Jammer genoeg weten we nog steeds niet wanneer onze jongste uit het ziekenhuis mag. Zijn gewicht is stabiel, maar nu heeft hij last van zijn stembanden en is hees. Wat op zich niet abnormaal is gezien wat de andere patiëntjes hebben. Mijn vrouw wilt dat hij zo snel mogelijk thuiskomt -ik ook natuurlijk, maar het is dubbel omdat hij in dat ziekenhuis op zich goed omringd is. Als er hulp nodig is hebben we maar te bellen. Dat is thuis natuurlijk anders. Ik wil ook met een 100% genezen kind naar huis ipv 90% genezen.
Vooral op mijn vrouw begint het te wegen. Ze is het ziekenhuis kotsbeu. Toen ik gisterenavond thuis kwam -schoonmoeder deed de nacht- zat ze tv te kijken. Wat stond er op?

Kinderziekenhuis 24/7

Jackie-Chan-WTF.jpg

Snap het wel. Want door de ellende van anderen voelt ze zich minder ellendig. Ieder heeft zijn eigen manier om ermee om te gaan. Ik zet als het kan 's avonds liever een sitcom op zodat verstand op 0 gezet kan worden. Maar was toch even een wtf-momentje. :lol:

@shellshock : Ik snap uw vrouw wel. Helpt om uw eigen situatie wat te relativeren, ook al is die niet minder erg daardoor. @Coolguy snapt ook niet dat ik ernaar kan kijken. Mij laat het zien wat voor sterke meid wij hebben en hoeveel geluk dat we hebben gehad. (plus het spotten van wie ons geholpen heeft)

Tip voor waar er leesboekjes op de verlanglijstjes staan: 3 boekjes voor €20 bij bol.

Stapelstein. M'n vrouw toonde me ooit een afbeelding: 'kijk, dat zou nog plezant zijn om in een kerstpakje te draaien hé?!'.
Ja ja, doe maar.

Kerstavond. Cadeau's gaan open. Plots die stenen. Tof. Ik fluister: 'wat kost dat eigenlijk?'

160 euro ofzo voor 6 onnozele stenen, ik viel achterover.
Stapelstein stenen vorig weekend te koop gezet. 8 stuks voor €120.
Nog geen 5 minuten later verkocht.

Eindelijk een trauma die ik kan beginnen verwerken.

Hoor ik dan dat er budget is vrijgekomen voor een Wobbel?!
Begint er niet aan hé! M'n vrouw is daar ook al eens mee afgekomen. 'Wat denk je schat? Super plezant toch?'

Een gebogen plank van 150 euro.

We hebben 2 kinderen, dus een Stapelstein of 16 samen met 2 Wobbels kopen en dan hebben we ecologisch, duurzaam en veilig speelgoed. Dit alles voor de spotprijs van € 650.

5 keer met de Wobbel gespeeld (educatief duurzaam speelgoed van 120€, de premium versie met vilt en extra kussen maar even goed nog altijd een kromme plank voor yuppie wijven met te veel geld)

Staat nu in de weg in de garage. De krijswedstrijd verloor ik vorige maand maar ik blijk nu wel de morele winnaar. Joy.
↑↑↑ Mijn post van zes maand geleden, dit schrijnwerkafval is ook verkrijgbaar bij de firma Aldi voor 30€

↑↑↑ Mijn post van zes maand geleden, dit schrijnwerkafval is ook verkrijgbaar bij de firma Aldi voor 30€
Duidelijk dat jij niet zelf naar een Aldi bent geweest voor dat speelgoed. Denk dat om 10u alles al uitverkocht was, sommige Aldi's al om 8u31... Dus maar 1 dag op het jaar, als je geluk hebt.

Bon, na 4 weken ziek zijn waarvan 3 thuis, vanmorgen naar de pediater geweest met de pruts. Een longfoto en bloedafname later, blijkt ze een zware bronchitis te hebben. 2de of 3de keer dat ze (meerdere artsen) het niet met de stethoscoop kunnen horen maar de longfoto heel duidelijk is. Nog 1 bloedresultaat afwachten om te zien of er antibiotica bij moet komen of niet, maar voorlopig aerosol ipv puffers en dagelijkse kine. En nog een week thuis. 🙈
Ahja en nog een angine ook.
Terwijl madammeke behalve blafhoesten en soms verhoging geen enkel ziektesymptoom heeft. 😬

Ik begin toch wat ongerust te worden. De dochter is net één geworden, maar raakt het niet echt gewoon in de crèche.
Ze is nu net een paar weken ziek geweest en deze week terug naar de crèche. Vandaag kregen we dan zo’n bericht dat ze een hele tijd heeft zitten huilen en dat ze er weinig mee konden aanvangen.
Ik had wel de indruk dat het voor haar ziek zijn, beter was. Maar het is niet de eerste keer dat dat in de app staat …

Ik begin toch wat ongerust te worden. De dochter is net één geworden, maar raakt het niet echt gewoon in de crèche.
Ze is nu net een paar weken ziek geweest en deze week terug naar de crèche. Vandaag kregen we dan zo’n bericht dat ze een hele tijd heeft zitten huilen en dat ze er weinig mee konden aanvangen.
Ik had wel de indruk dat het voor haar ziek zijn, beter was. Maar het is niet de eerste keer dat dat in de app staat …
Na wekenlang thuis door ziekte, bouwde ik de crèche terug op. Geen idee of jullie een netwerk hebben die daarin kan ondersteunen?
Bvb de eerste dag 2u, dan 2 dagen 3u, dan... voor ons leek het wat absurd om van complete rust naar een leefgroep met 16 te gaan zonder opbouwen. Omdat ik deeltijds werkte moest ik mijn ouders maar minimaal inschakelen ook hiervoor.

Duidelijk dat jij niet zelf naar een Aldi bent geweest voor dat speelgoed. Denk dat om 10u alles al uitverkocht was, sommige Aldi's al om 8u31... Dus maar 1 dag op het jaar, als je geluk hebt.
1 dag op het jaar om een gebogen plank van €30 euro te kopen is er één teveel.

Ondertussen zijn hier zo goed als alle Sinterklaas aankopen gebeurd. 't Was afgelopen zaterdag al heel druk en ik haat de drukte als je de week ervoor naar de winkels gaat. Online kopen doe ik niet meer, ik doe dat eigenlijk wel graag in de winkel zelf. Op een bepaald moment begon mijn vrouw serieus te twijfelen wie er het meest enthousiast was voor Sinterklaas, de kindjes of ik.

Ondertussen zijn hier zo goed als alle Sinterklaas aankopen gebeurd. 't Was afgelopen zaterdag al heel druk en ik haat de drukte als je de week ervoor naar de winkels gaat. Online kopen doe ik niet meer, ik doe dat eigenlijk wel graag in de winkel zelf. Op een bepaald moment begon mijn vrouw serieus te twijfelen wie er het meest enthousiast was voor Sinterklaas, de kindjes of ik.
We hebben dit jaar alles via bol.com besteld. Gewoon vanuit onze luie zetel besteld. Vorig jaar hadden we nog kortingsbons van Dreamland en zijn we naar de winkel geweest om onze selectie te maken.

Het leuke is dat onze dochter nu echt begint te beseffen dat de Sint eraan komt, dus dat ze extra flink moet zijn. Ideaal drukkingsmiddel om ze in het gareel te doen lopen.

Mijn madam begint nu te zeggen dat ik maar iets moet zoeken, terwijl ik het een paar maand geleden al heb gezegd, begin er op tijd aan 🙃

We hebben dit jaar alles via bol.com besteld. Gewoon vanuit onze luie zetel besteld. Vorig jaar hadden we nog kortingsbons van Dreamland en zijn we naar de winkel geweest om onze selectie te maken.

Het leuke is dat onze dochter nu echt begint te beseffen dat de Sint eraan komt, dus dat ze extra flink moet zijn. Ideaal drukkingsmiddel om ze in het gareel te doen lopen.
Ook al ieder jaar online besteld. Ik vond dat dan meer een 'klus'. De magie was er niet.

M'n dochter zit in het eerste leerjaar en ik besef dat dit misschien het laatste (of met wat geluk het voorlaatste) jaar is dat we dit kunnen doen voor haar. Ik heb er miserie mee. Ik wou de sfeer in de speelgoedwinkel ervaren en persoonlijk alles gaan bekijken en uitkiezen (samen met haar lijstje).

Ik ben blij dat ik het gedaan heb. Ik ga er extra van genieten dit jaar. Dan zal Sinterklaas erop zitten (buiten haar kleinere broer die nog enkele jaren zoet is).

't Leven mag dan wat beginnen afremmen. De mijlpalen vliegen mij om de oren.

M'n dochter zit in het eerste leerjaar en ik besef dat dit misschien het laatste (of met wat geluk het voorlaatste) jaar is dat we dit kunnen doen voor haar.
Ik ga ook niet naar een speelgoedwinkel maar gisteren exact dezelfde bedenking gemaakt en tickets geboekt voor de Sinterklaasshow in eigen stad voor het eerst. En misschien voor het laatst.

Terug
Bovenaan