Heel die nostalgie was er niet geweest als de maatschappij had gezegd: we zullen er geen verhaal rond verzinnen, maar gewoon met Jefke naar de Dreamland gaan waar hij een kar vol mag laden.Dat verandert toch 0,0 aan wat ik zeg?
Gij beschrijft wat jeugd- en vooral tv-nostalgie. Heel mooi, maar staat los van mijn punt.
En als ge dan toch een positief punt aan heel dat gedoe wilt hebben: het kan een goede les zijn in kritisch denken. Leer uw kinderen maar dat als er nog ooit iemand hun wil wijsmaken dat er ne raar geklede 1000 jaar oude man door de schoorsteen kruipt, met cadeau's die fysiek niet eens door de schoorsteen passen (de sint zijne buik die verdacht veel op nonkel Swa zijne bierpens lijkt overigens ook niet), dat ze daar dan toch eens over mogen nadenken en dat in vraag mogen stellen.
zijn visie he, ik ken er ook die zeggen "Hoe hypocriet is dat, jong? Jarenlang uw kind een leugen verkopen en dan al van kleins af aan erin stampen dat liegen niet okee is!"

ik verlang al tot ze die periode bewust gaat meemaken
(we verzetten die elke avond)
Het speelgoed is ondertussen ook goedgekeurd. En dan bij de oma's/opa's was er ook vanalles. Eigenlijk te veel om goed te zijn allemaal op hetzelfde moment, maarja