Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hier zal tut afgeven ook een drama worden. Ze draagt hem vaak ook overdag. Niet altijd, maar bijvoorbeeld op weg van en naar de crèche zal en moet ze haar tut hebben. Als ze me ziet, is het vaak het eerste dat ze vraagt. Ik wil ze eerst zindelijk krijgen vooraleer ik aan die tut wil werken. Eén drama met een keer. :unsure:

Hier wou ik de tuut vroeger kwijt, maar als we zagen hoe ze met een snoekduik naar die tuut greep zodra ze in de auto stapte na school, hebben we haar meer tijd gegeven hierin. Ze had die ècht nodig na school. Op school mocht van ons niet, die moest in de auto blijven. De tandarts (ze was 3 tijdens de eerste controle) had er haar rechtstreeks over aangesproken, ik heb haar foto's getoond van mensen met verzorgde, witte tanden die scheef stonden en gezegd dat de tandarts daarom ook van haar tuut af wou. Voordeel van een iets ouder kind is dat ze ook rationele argumenten beter begrijpen. Ook regelmatig gezegd: "Ik versta je niet met die tuut in" terwijl dat nooit een probleem geweest is. Ze was er gewoon meer klaar voor aan haar 4de verjaardag. Maar heeft toch nog enkele weken gejammerd dat ze haar tuut wou.

Ik vind BabyTV eigenlijk wel best tof. Als nu iemand "gezondheid" zegt, is dat automatisch "lalala lalala gezondheid" in mn hoofd :biglaugh: Ook "Jokie & Jet" vind ik wel leuk. Maar die CocoMelon of Juf Roos... Nee, das echt utter crap.

Nu, ik kijk dan ook wel uit naar de Studio 100-fase (Maya de bij is nu al een hit) en al helemaal naar de meisjes-toestanden als LikeMe en zo. Dus maybe I'm differently wired :music:
Ik vond BabyTV ook wel plezant. Die liedjes om te gaan slapen enz. bleven toch altijd hangen.

Ondertussen zingt m'n dochter mee met Camille.

Hulp is onderweg!

9625341c3b6146b98a28b2cd33967aff.jpg

Hier wou ik de tuut vroeger kwijt, maar als we zagen hoe ze met een snoekduik naar die tuut greep zodra ze in de auto stapte na school, hebben we haar meer tijd gegeven hierin. Ze had die ècht nodig na school. Op school mocht van ons niet, die moest in de auto blijven. De tandarts (ze was 3 tijdens de eerste controle) had er haar rechtstreeks over aangesproken, ik heb haar foto's getoond van mensen met verzorgde, witte tanden die scheef stonden en gezegd dat de tandarts daarom ook van haar tuut af wou. Voordeel van een iets ouder kind is dat ze ook rationele argumenten beter begrijpen. Ook regelmatig gezegd: "Ik versta je niet met die tuut in" terwijl dat nooit een probleem geweest is. Ze was er gewoon meer klaar voor aan haar 4de verjaardag. Maar heeft toch nog enkele weken gejammerd dat ze haar tuut wou.
Hier afgegeven aan eerste bezoek tandarts. Zal ook rond die leeftijd geweest zijn

Hier na 8weken nog steeds geen tut gegeven en hopen het ook zo te houden aangezien die zuigbehoefte binnenkort toch afneemt. Nu even volhouden lijkt mij eenvoudiger dan het later terug af te leren.
Hier willen we een tuutje geven maar ze wilt 'm niet :tongue: al 5 soorten gegeven maar nope.

Ze heeft al sinds dag 4 een verstopte neus en gaat naar niet voorbij, buh. Constant spoelen en uitzuigen maar het is er instant terug.

Wel al goed boven haar geboortegewicht :) 4kg340, big baby.

Laatst bewerkt:
Manman wij hebben hier zo een wobbel speelgoed ding. Een kromme plank die belachelijk duur is voor wat het is. (Madam Musk vond het geweldig, net zoals die stapelstenen, maar soit)

Da’s nu al de derde keer dat een van die koters hun vinger knelt tussen de parket en die plank. Zijn mijn kinderen zo onbekwaam of is dat eigenlijk een beetje gevaarlijk speelgoed :unsure:

Hier willen we een tuutje geven maar ze wilt 'm niet :tongue: al 5 soorten gegeven maar nope.

Ze heeft al sinds dag 4 een verstopte neus en gaat naar niet voorbij, buh. Constant spoelen en uitzuigen maar het is er instant terug.
Hier had ze hetzelfde, nooit een tuutje gehad.
Manman wij hebben hier zo een wobbel speelgoed ding. Een kromme plank die belachelijk duur is voor wat het is. (Madam Musk vond het geweldig, net zoals die stapelstenen, maar soit)

Da’s nu al de derde keer dat een van die koters hun vinger knelt tussen de parket en die plank. Zijn mijn kinderen zo onbekwaam of is dat eigenlijk een beetje gevaarlijk speelgoed :unsure:
De vraag stellen is ze beantwoorden zeker :P

ze maken er hier parcours mee, die stapelstenen en die wobbel en dan is dat een hindernissenparcours in de living.

Maar voor wat dat kost, belachelijk. Een kromgetrokken parketplank had ook goed geweest :p
Wij hebben dat hier ook al een jaar of twee, en daar wordt eigenlijk zelden tot nooit mee gespeeld ...

Blijkbaar ging het vandaag beter op de crèche, want soms is ze wat "moeilijk", alleen zat ze op straf omdat ze een wenend kind had gewurgd :unsure: . Al begreep de opvangster het wel, want dat kind was echt aan het krijsen blijkbaar :laugh: .

Nog twee weken tot de uitgerekende datum.
Dat ze nog maar een goeie week blijft zitten want heb nog rap een allerlaatste week me-time verlof opgepakt maandag.
Mijn allerlaatste zorg is gelukkig weggevallen. We hebben sinds eergisteren eindelijk een crèche, in Gent, op tien minuten wandelen.
Maar drie dagen in de week, maar we zijn euforisch.

Ik heb mij daar zelf 2 keer aan pijn gedaan op 1min tijd. Één keer door over mijne eigen voet te rollen terwijl ik er op stond met de andere. Tweede keer door erin te zitten en achteruit mijne kop te slaan op de hoek van de koffietafel.

Dus ik stem dat het gewoon gevaarlijk speelgoed is :angry:.

Edit: Ik bedenk mij zelfs, DRIE keer pijn gedaan. Als ge dat naast dat ding staat, en met uwe voet doet "opspringen" door te rollen, kan dat soms ver genoeg springen totdat de andere kant tegen uwe knie vliegt. Rotding.

Iemand die spelletjes voor op de tablet kan aanraden genre de spelletjes van de Ketnet app? Onze 4 jarige begint die beter en beter te kunnen en amuseert zich daar wel mee maar andere spelletjes zijn dikwijls te moeilijk of enkel in het Engels

Terug
Bovenaan