TNTim
Well-known member
Vind ik ook, maar is een controversieel standpunt om in te nemen tegenwoordig...Er is wel een verschil tussen (leren) zelfstandig slaap vallen en gewoon laten weten tot ze in slaap vallen...

Kind in bed leggen en minuutje laten wenen -> gaan checken of alles in orde is, maar toch zo rustig mogelijk blijven en kind liefst ook laten liggen. Kind daarna desnoods nog 2 minuutjes laten wenen en opnieuw checken. -> herhaal dit een paar keer.
Daarna om de 5 minuten tot het kind slaapt.
Heeft hier nooit langer dan 3 kwartier geduurd denk ik...
Hou dat een paar dagen, desnoods weken, vol en bij het overgrote deel van de kinderen zal het slaapritueel gigantisch verbeteren.
Ik kan dat op zich wel volgen, hoor. Maar dat krijg ik zeker niet verkocht bij mijn vriendin en ik heb op zich ook geen issues met ff in de kamer te zitten.

) maar dat ging op zich wel; hij weende wel maar je hoorde dat het meer zeurwenen was dan paniek. Bij de tweede lukte dat helemaal niet, die ging in overdrive en paniekerig en die kreeg je nooit terug rustig op korte tijd (en zonder te pakken). Daar zijn we dus altijd bij blijven liggen. Ondertussen is die 5 en valt die alleen in slaap dus uiteindelijk lukt dat allemaal ook wel (ik moet toegeven dat het tot en met zijn 4 wel pittig was, inclusief vaak snachts nog wel eens wakker).
, werkt hij tot we ze hem opnieuw komen geven. We praten nu over de Sint en dat hij zijn tuutje dan mag/moet meegeven en dat de Sint die dan meeneemt voor baby’tjes die geen tuutje hebben en dat hij dan in ruil een cadeautje krijgt en dan blijft wel hangen. Echter zei hij ‘n keer dat de Sint zijn tuutje dat ook wel weer ging terugbrengen
dus dat wordt wel nog wat, vrees ik. De Sint komt effectief op bezoek dus ik hoop dat dat al wat scheelt dat hij ze fysiek kan afgeven.
Die valt mijn aorta nu al aan met zijn klauwen.