Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hier begin februari geplande besnijdenis. Liever niet, maar volgens uroloog ist chronisch.
Hopelijk valt het allemaal mee. Maar tis toch vies.

Dat mijn ma een nieuwe heup laat steken deze maand, geen probleem mee 🙃
Mijn zoontje heeft ook een besnijdenis moeten laten uitvoeren toen hij nog maar enkele maanden was, om urinewegontsteking te vermijden wegens nierproblematiek. Ik weet nog dat die hechtingen er de eerste dagen niet goed uitzagen, maar na een week begon dat gelukkig wel te beteren... Dat was inderdaad geen leuke periode.

Naast dafalgan voor de koorts, nessivine en puffers voor de longen en het snot, is er terug een urinestaaltje binnen omdat ze 20x per dag moet gaan plassen... Joepie! 🙈
Mama en papa liggen ook in de lappenmand dus ook de zorg voor haar wordt momenteel verdeeld.

1699353467598.png

Stuur hulp.

Ik ben precies blij dat die van ons bijna geen tv kijkt. Van Sarah en Kaatje hebben vorige week 1 namiddag 3 kinderliedjescompilaties van Youtube opgestaan toen ze ziek was.

Ik vind BabyTV eigenlijk wel best tof. Als nu iemand "gezondheid" zegt, is dat automatisch "lalala lalala gezondheid" in mn hoofd :biglaugh: Ook "Jokie & Jet" vind ik wel leuk. Maar die CocoMelon of Juf Roos... Nee, das echt utter crap.

Nu, ik kijk dan ook wel uit naar de Studio 100-fase (Maya de bij is nu al een hit) en al helemaal naar de meisjes-toestanden als LikeMe en zo. Dus maybe I'm differently wired :music:

en al helemaal naar de meisjes-toestanden als LikeMe en zo. Dus maybe I'm differently wired :music:
Favorieten van de dochter op Ketnet? Rox en Nachtwacht. Hoewel Rox tegenwoordig vervangen wordt door Gamekeepers.
Jup, de typische meisjestoestanden... :unsure:

(Oma kwam eens babysitten, daarna mega verontwaardigd moeten horen dat oma geen goede babysitter was "Want ik mocht niet eens nachtwacht kijken, ze vindt dat te eng! Ik wil nooit meer dat oma babysit!"
Gelukkig in haar bijzijn kunnen uitleggen aan oma dat oma gelijk heeft dat vampieren en weerwolven eng kunnen zijn MAAR dat zij die niet eng vindt en er dus wel naar mag kijken van mij. Oma is terug welgekomen "als ze het maar niet vergeten is dat dat wèl mag!')

Hier werd er vooral veel liedjes geluisterd in de auto en dat waren vaak gewoon oude cd's met kinderliedjes maar daar is ook heel veel kapitein winokkio bijgekomen en dat vond ik zelf ook gewoon leuk om te horen (helaas is dat ondertussen precies gepasseerd, kzal ze maar voor mezelf opzetten dan :unsure: )

Tegenwoordig is het de Alfred jodocus kwak cd (ja die kindermusical van eind de jaren 70), deze haan heeft laarzen aan of Peter en de wolf op repeat in de auto. Ik klaag niet (te veel, want zelfs Kwek Kwek Kwek ik ben wel goed maar ik ben niet gek 100 keer achter u horen meegeschreeuwd worden, steekt al eens tegen).

Het geluidshuis heeft ook wel een paar toffe dingen maar die voor de oudere leeftijden vind ik minder

Kijken doen ze tegenwoordig vooral naar YouTube, dat is echt onbegrijpelijk voor mij maar bon. Andere generatie zeker :v
En met de Google nest zet de oudste vaak muziek op. Keuze tussen Urbanus, de Tekentovenaar of muziek van de Efteling. Ik doe iets heel mis en iets heel juist tegelijk denk ik.

Hier werd er vooral veel liedjes geluisterd in de auto en dat waren vaak gewoon oude cd's met kinderliedjes maar daar is ook heel veel kapitein winokkio bijgekomen en dat vond ik zelf ook gewoon leuk om te horen (helaas is dat ondertussen precies gepasseerd, kzal ze maar voor mezelf opzetten dan :unsure: )

Tegenwoordig is het de Alfred jodocus kwak cd (ja die kindermusical van eind de jaren 70), deze haan heeft laarzen aan of Peter en de wolf op repeat in de auto. Ik klaag niet (te veel, want zelfs Kwek Kwek Kwek ik ben wel goed maar ik ben niet gek 100 keer achter u horen meegeschreeuwd worden, steekt al eens tegen).

Het geluidshuis heeft ook wel een paar toffe dingen maar die voor de oudere leeftijden vind ik minder

Kijken doen ze tegenwoordig vooral naar YouTube, dat is echt onbegrijpelijk voor mij maar bon. Andere generatie zeker :v
En met de Google nest zet de oudste vaak muziek op. Keuze tussen Urbanus, de Tekentovenaar of muziek van de Efteling. Ik doe iets heel mis en iets heel juist tegelijk denk ik.
Mijn auto heeft geen cd speler meer... :p

In de crèche moet ze nu in een ander bedje liggen.
Vandaag is het inslapen niet goed gegaan. Er is iemand moeten bij zitten tot ze sliep.

Nu thuis slaapt ze altijd op onze arm in. Meestal in de zetel.
Werkt perfect voor ons en we genieten daar ook van. Nu beseffen we wel dat dit vroeg of laat gedaan is. En vandaag dus geprobeerd om haar in haar bed te leggen.
Het ging niet zo vlot 😅
Wenen toen ik haar erin legde.
Niet kalmeren, ik ging ernaar op de grond zitten. Geen effect.
Nu rapporteer ik dus vanuit het kinderbedje van IKEA 😅
Was de enige manier om haar rustig te krijgen.

In de crèche moet ze nu in een ander bedje liggen.
Vandaag is het inslapen niet goed gegaan. Er is iemand moeten bij zitten tot ze sliep.

Nu thuis slaapt ze altijd op onze arm in. Meestal in de zetel.
Werkt perfect voor ons en we genieten daar ook van. Nu beseffen we wel dat dit vroeg of laat gedaan is. En vandaag dus geprobeerd om haar in haar bed te leggen.
Het ging niet zo vlot 😅
Wenen toen ik haar erin legde.
Niet kalmeren, ik ging ernaar op de grond zitten. Geen effect.
Nu rapporteer ik dus vanuit het kinderbedje van IKEA 😅
Was de enige manier om haar rustig te krijgen.

Ons meisje slaapt ook altijd in onze armen in. We zetten ons in de kamer, geven een laatste flesje en wanneer we het gevoel hebben dat ze goed weg is, leggen we ze neer. We hebben ook al te horen gekregen dat dat niet de bedoeling is en we die moeten wakker wegleggen en die maar laten wenen. Maar we (vooral de mama, maar ik in iets mindere mate ook) krijgen dat niet over ons hart. En dit werkt momenteel voor ons. We wassen dat varkentje wel wanneer het nodig is...

Ons meisje slaapt ook altijd in onze armen in. We zetten ons in de kamer, geven een laatste flesje en wanneer we het gevoel hebben dat ze goed weg is, leggen we ze neer. We hebben ook al te horen gekregen dat dat niet de bedoeling is en we die moeten wakker wegleggen en die maar laten wenen. Maar we (vooral de mama, maar ik in iets mindere mate ook) krijgen dat niet over ons hart. En dit werkt momenteel voor ons. We wassen dat varkentje wel wanneer het nodig is...

'niet de bedoeling is' :') Ik denk dat dit net de meest natuurlijk bedoelde manier is. En laten wenen... Ik begin er zelfs niet aan om daarop te reageren.

Onze dochter sliep tot ze 14 maanden was in een zelfgemaakte cosleeper naast ons (de dutjes overdag deed ze wel in haar eigen kamertje). Uiteindelijk de switch gemaakt en ze sliep best vlot in haar eigen kamer. Tot aan 19 maanden kwam ze nog wakker om te drinken, erna niet meer. Toen ze iets over 2 jaar was, hebben we zo'n grondbed gekocht. Ik dacht dat dit een fiasco zou zijn, maar ze vindt het heerlijk en ze kruipt er zelf eigenlijk niet echt uit. Ze kan het nochtans wel, want 's ochtends roep ik haar en komt ze. Tot aan 19 maanden kwam ze dus nog wakker, nu slaapt onze 27-maander basically in een groot eenpersoonsbed zonder moeite. Echt wow. Allemaal op haar eigen tempo.

Er is wel een verschil tussen (leren) zelfstandig slaap vallen en gewoon laten weten tot ze in slaap vallen...

Die van ons weent met haar ogen dicht. Waar valt dat onder? :unsure:

Iedereen heeft daar zijn of haar visie over hoe het wel/niet moet. Ik denk persoonlijk niet dat er echt verkeerde manieren zijn want in the end ken je je eigen kind nog altijd het beste. Wanneer ze hier stikkapot is gaat ze bij ons in de cosleeper liggen omdat de oudste nog beneden aan het spelen is. Dan is ze vaak nog 10 - 20 minuten aan het wenen, maar zoals ik al zei ook vaak een stuk met haar ogen dicht. Wenen is voor een groot stuk ook iets wat babies doen om dingen te verwerken, maar dat ligt nog wel mijlenver van zich compleet in de rooie te schreeuwen.

Grondbed incoming :D
'niet de bedoeling is' :') Ik denk dat dit net de meest natuurlijk bedoelde manier is. En laten wenen... Ik begin er zelfs niet aan om daarop te reageren.

Onze dochter sliep tot ze 14 maanden was in een zelfgemaakte cosleeper naast ons (de dutjes overdag deed ze wel in haar eigen kamertje). Uiteindelijk de switch gemaakt en ze sliep best vlot in haar eigen kamer. Tot aan 19 maanden kwam ze nog wakker om te drinken, erna niet meer. Toen ze iets over 2 jaar was, hebben we zo'n grondbed gekocht. Ik dacht dat dit een fiasco zou zijn, maar ze vindt het heerlijk en ze kruipt er zelf eigenlijk niet echt uit. Ze kan het nochtans wel, want 's ochtends roep ik haar en komt ze. Tot aan 19 maanden kwam ze dus nog wakker, nu slaapt onze 27-maander basically in een groot eenpersoonsbed zonder moeite. Echt wow. Allemaal op haar eigen tempo.
Hier ook lang moeten ze in slaap wiegen in onze armen. Ondertussen (34 maand) slaapt ze al een 1.5 jaar ofzo op een grondbed omdat we het niet meer aan konden om er zo lang mee rond te lopen en ze dan te zien wakker schieten bij het neerleggen. Dat grondbed was de beste beslissing ooit.

Nu moeten we er naast liggen tot ze in slaap valt, soms wordt ze 's nachts wakker en kruipen we de rest van de nacht er naast, meestal wordt ze niet wakker. Vorige week zei ze plots zelf dat ze wou proberen om alleen in slaap te vallen. Niet gelukt, maar ze geeft eigenlijk wel zelf haar tempo aan.

Voor de middagdutjes laten we ze wel even "wenen", ze weent dan niet echt, maar roept (of zingt, of ...) even om de voormiddag-prikkels te verwerken. Ze blijft dan trouwens gewoon in haar grondbed zitten.

Moesten we nu opnieuw beginnen, dat grondbed had er veel vroeger gekomen. Ze is in al die tijd 1x er uit "gevallen" (dat is 20cm hoog he), en 1x er uit gekropen. Dat is echt zo'n angst die je krijgt als je het nooit probeert, maar blijkt hier geen enkel probleem te zijn.

Terug
Bovenaan