Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Mag ik dan komen? :love:
thats-what-she-said-what-she-said.gif

Cinema is inderdaad niet goedkoop. Je kan het thuis ook altijd gezellig maken: samen cake bakken, warme chocomelk drinken en dan allemaal onder een dekentje.

Ik kijk uit naar een LOTR-filmmarathon met de dochter op een regenachtig weekend waarbij we een hele dag lekkere snacks eten, maar ze is nog maar 3 en dat is nog wat vroeg om te juichen wanneer de Balrog verschijnt en kippenvel te krijgen wanneer de Riders of Rohan hun machtige cavaleriecharge uitvoeren (die geïnspireerd is op de charge van 20.000 Poolse husaren onder Jan III Sobieski op de snode Osmaanse Turken bij het Beleg van Wenen in 1683).
Thuis ook al vaak voorgesteld (dochter was 9, sinds gisteren 10). Maar de madam zegt dan das nog te eng met al die orks enzo.

Maar dan wel vorig jaar harry potter er mee zitten kijken. :wallbash:

Thuis ook al vaak voorgesteld (dochter was 9, sinds gisteren 10). Maar de madam zegt dan das nog te eng met al die orks enzo.

Maar dan wel vorig jaar harry potter er mee zitten kijken. :wallbash:

HP of Lotr kunt ge nu niet echt vergelijken e.

Mijn zoontje van 6 wilt Jurassic Parc zien, ik was 7 toen ik die heb gezien (zoals zovele van mijn leeftijdsgenoten) maar is toch ook wat te vroeg vind ik.

Mijn zoontje van 6 wilt Jurassic Parc zien, ik was 7 toen ik die heb gezien (zoals zovele van mijn leeftijdsgenoten) maar is toch ook wat te vroeg vind ik.
Weet ik wel zeker de eerste films van HP vallen nog goed mee maar de latere komen toch ook stukken in die minder geschikt zijn voor kinderen.

Agja ooit lukt het wel om ze zo ver te krijgen.

Ik herinner me nog levendig dat ik als kind Aliens heb gezien...dus ik denk dat ik nog een jaar of 5-6 ga wachten met LOTR.

De eerste marathon gaat hier hopelijk een Star wars dag worden. :)

Gisteren naar Euro Space Center geweest met de jongens. We waren toch in de buurt en hadden korting op de tickets via mijn madam haar werk. Wat een complete ripoff zeg. Dat is nu zijn geld totaaaaal ni waard.
De helft van die simulators mag je niet in want alleen voor events/verjaardagen. We hebben een gesimuleerde ruimtewandeling gedaan op zo een mechanische stoel die je sprongvertraging simuleert. En dan met de mini-marsrovers es gereden.
Vervolgens mocht onze jongste niet in alles in want hij was nog geen 1m30, groot drama daar.

Om dan vervolgens vakkundig gepluimd te worden via de giftshop bij het buitengaan.
De raket van kuifje stond er ook. Voor 1250 euro mocht je ze kopen.

Ik herinner me nog levendig dat ik als kind Aliens heb gezien...dus ik denk dat ik nog een jaar of 5-6 ga wachten met LOTR.

De eerste marathon gaat hier hopelijk een Star wars dag worden. :)
Das inderdaad ook nog te doen star wars. :)

We gaan ze hier een DnD sessie laten doen speciaal voor kinderen, daar kijken ze alle 2 al lang naar uit :laugh:

Cinema is inderdaad niet goedkoop. Je kan het thuis ook altijd gezellig maken: samen cake bakken, warme chocomelk drinken en dan allemaal onder een dekentje.

Ik kijk uit naar een LOTR-filmmarathon met de dochter op een regenachtig weekend waarbij we een hele dag lekkere snacks eten, maar ze is nog maar 3 en dat is nog wat vroeg om te juichen wanneer de Balrog verschijnt en kippenvel te krijgen wanneer de Riders of Rohan hun machtige cavaleriecharge uitvoeren (die geïnspireerd is op de charge van 20.000 Poolse husaren onder Jan III Sobieski op de snode Osmaanse Turken bij het Beleg van Wenen in 1683).

Mag ik dan komen? :love:
We verhuizen dit gewoon naar het sociale zoekertjes topic en nodigen zo onszelf uit!

Begin dit jaar vond mijn dochter puzzelen maar niets, maar sinds kort doet ze dat heel graag. Toch gek hoe hard je die kinderen ziet groeien zodra ze naar school gaan. Vanmorgen ging de schoolpoort open en spurtte ze naar de speelplaats. Het was niet meer nodig om afscheid te nemen. Slik.

Hier blijft ze enorm verloren lopen met de stap naar het lager...
Wipt de auto uit, roept en wuift enthousiast naar een klasgenootje en stapt glimlachend naar de schoolpoort.
De afscheidsknuffel duurde wat lang en ik krijg de boodschap dat die moet duren tot de bel gaat. Gaan we niet doen, dus in vertrek. Tegen dat ik 20 meter verder naar haar zoek voor de laatste wuif, zie ik al een rood snoetje met bengelende tranen... 🥹
Teruggekeerd voor nog 1 laatste knuffel en gelukkig stond de opvangjuf al bij haar tegen dat ik terug aan de schoolpoort was zodat ik met de laatste knuffel haar toch aan een "veilig" iemand over kon laten.
En ik kom al gans het schooljaar pas 5 minuten voor de school start, toe net om dit zoveel mogelijk te vermijden. 🙁

Wilt mijn oudste zoon ook al sinds hij 4 is 😅. Is er nu 5 en paar maanden terug heeft hij de film gezien tot als de T-Rex tevoorschijn komt. Net voor de mensen gingen opgegeten worden ben ik dan gestapt.
Denk eigenlijk wel dat hij daar goed tegen zou kunnen, maar toch nog maar een jaar of 2 wachten.

Hier blijft ze enorm verloren lopen met de stap naar het lager...
Wipt de auto uit, roept en wuift enthousiast naar een klasgenootje en stapt glimlachend naar de schoolpoort.
De afscheidsknuffel duurde wat lang en ik krijg de boodschap dat die moet duren tot de bel gaat. Gaan we niet doen, dus in vertrek. Tegen dat ik 20 meter verder naar haar zoek voor de laatste wuif, zie ik al een rood snoetje met bengelende tranen... 🥹
Teruggekeerd voor nog 1 laatste knuffel en gelukkig stond de opvangjuf al bij haar tegen dat ik terug aan de schoolpoort was zodat ik met de laatste knuffel haar toch aan een "veilig" iemand over kon laten.
En ik kom al gans het schooljaar pas 5 minuten voor de school start, toe net om dit zoveel mogelijk te vermijden. 🙁
Ik trapte ook makkelijk in die val: ze net voor de schoolbel afzetten om gedoe te vermijden of ze zo min als mogelijk met tranen op de speelplaats laten.
Toen mijn gasten in de kleuterklas zaten gaf de directrice (een heel warme en zorgzame vrouw) mee dat het voor de ontwikkeling van een kind net belangrijk is dat zo veel als mogelijk met andere klasgenootjes om gaan, ook op de speelplaats. Mijn gasten gingen 's middags ook over huis eten en toen zag ik vrij snel in dat het zo niet verder kon. In de jaren nadien zette ik ze dan ook netjes op tijd af, dat ze toch zeker nog 15-20 minuten speeltijd voor de boeg hadden en dat probleem loste inderdaad zichzelf op.

Ik probeer ze toch meestal af te zetten wanneer de poort open gaat, ook omdat ik moet gaan werken en liever om 8u30 terug thuis ben dan 8u45. Zelden moeilijke momenten gehad en als ze er zijn, is het meestal de juf die het overneemt.

Ik trapte ook makkelijk in die val: ze net voor de schoolbel afzetten om gedoe te vermijden of ze zo min als mogelijk met tranen op de speelplaats laten.
Ik doe het omdat er dan nog geen klasgenoten zijn van haar, de eersten komen om 8u35 toe dus ik zorg nu dat ik pas vanaf 8u35 op de parking sta. Anders loopt ze nog veel meer verloren!
Toen mijn gasten in de kleuterklas zaten gaf de directrice (een heel warme en zorgzame vrouw) mee dat het voor de ontwikkeling van een kind net belangrijk is dat zo veel als mogelijk met andere klasgenootjes om gaan, ook op de speelplaats.
Dat loopt hier dus mis omdat ze er nog niet zijn. 😬
Op de kleuterspeelplaats kende iedereen iedereen en speelde ze met kinderen van alle klassen. Ik kon ze dan ook perfect om 8u20 afzetten en pas om 16u30 ophalen en te horen krijgen dat in terug weg moest want dat ze nog wou spelen. Nu is het echt omdat ze als klein grut een onbekende is voor 80% van de kinderen. (Ze heeft 1j samen gezeten met de kinderen uit het 2de lj dus die kent ze gelukkig ook wel)

Toen mijn gasten in de kleuterklas zaten gaf de directrice (een heel warme en zorgzame vrouw) mee dat het voor de ontwikkeling van een kind net belangrijk is dat zo veel als mogelijk met andere klasgenootjes om gaan, ook op de speelplaats. Mijn gasten gingen 's middags ook over huis eten en toen zag ik vrij snel in dat het zo niet verder kon. In de jaren nadien zette ik ze dan ook netjes op tijd af, dat ze toch zeker nog 15-20 minuten speeltijd voor de boeg hadden en dat probleem loste inderdaad zichzelf op.
Wij zetten ze ook altijd af kort nadat de speelplaats opengaat 's ochtends. Zij kunnen spelen, ik kan sneller aan het werk.

Wij zetten ze ook altijd af kort nadat de speelplaats opengaat 's ochtends. Zij kunnen spelen, ik kan sneller aan het werk.

Als plus is het dan ook vrij rustig en meestal leerkracht beschikbaar om het kind aan te nemen.

Ik kwam vroeger altijd nog paar minuten voor de poort opengaat maar tegenwoordig zet ik eerst de dochter aan de crèche dus is het net iets nadat de poort opengaat.

De 2x dat ik is maar net op tijd kwam was het daar belachelijk druk.

Terug
Bovenaan