Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

We zijn begonnen met het potje te introduceren. (20 maand)
Dit eigenlijk na een reeks voorgevallen.
Afgelopen weekend is ze verschillende keren een pamper komen brengen en dan had ze effectief pipi gedaan.
En op zondag is ze zelf op haar verzorgingstafel gekropen (via de zetel) en toen ik ze zag zitten en vroeg wat ze deed zei ze volmondig kaka.
En wederom, ze had kaka gedaan.

Gisteren dus het potje gezet en een optrekpamper aangedaan.
Ze wou er nu wel niet meer af :p

In de crèche gaan ze het nu ook introduceren.
Ze had al veel interesse als ze de andere kindjes zag gaan.

We zijn begonnen met het potje te introduceren. (20 maand)
Dit eigenlijk na een reeks voorgevallen.
Afgelopen weekend is ze verschillende keren een pamper komen brengen en dan had ze effectief pipi gedaan.
En op zondag is ze zelf op haar verzorgingstafel gekropen (via de zetel) en toen ik ze zag zitten en vroeg wat ze deed zei ze volmondig kaka.
En wederom, ze had kaka gedaan.

Gisteren dus het potje gezet en een optrekpamper aangedaan.
Ze wou er nu wel niet meer af :p

In de crèche gaan ze het nu ook introduceren.
Ze had al veel interesse als ze de andere kindjes zag gaan.
Uren aan dat potje gezeten en boekjes voorgelezen.
De dingen die je beschrijft zijn in elk geval grote tekenen dat het wel de moment is om het te introduceren.

Mijn madam zet onze baby van 6m al reeds een maand op het potje elke ochtend, ze let dan een beetje op de lichaamstaal en tis meestal rond hetzelfde uur.

Nu kakt die zo goed als elke ochtend in het potje.

Hier ook al even bezig met het potje, 21 maand nu. Pipi lukt wel, maar we zitten er vaak ook lang met boekjes e.d.. Kaka heeft ze er ook al gedaan, maar dat was 'per ongeluk'. Want als ze dat echt voelt, houdt ze zich op tot ze een pamper aanheeft. Maar we kunnen maar goed in het weekend oefenen, bij de oma's is het niet zo succesvol en in de creche doen ze geen moeite als het maar af en toe is.

Hier was dat toch een periode ja. Vroeg uit de veren 😝 Bij de 2de gelukkig (nog) niet!
Om 04:30 "papaaaaaa poetje kijken!" Als ik niet reageer hoor ik dan "papa slapen he" en met een beetje geluk valt ze ook terug in slaap maar 90% van de gevallen begint ze dan gewoon te wenen :crazy:

Ook mega veel wakker worden rond 00:30, en dan loop ik er toch een goed 1.5-2h mee rond voor ze terug gaat slapen. Zijn al een pittige twee weken geweest maar aan de andere kant, goede training voor baby #2 :p

De oudste haar wittebroodsweken met de grote school lijken voorbij.. tegenwoordig wel elke ochtend gezaag en gedoe voor ze vertrekt en binnen gaat. Waar ze een maand geleden mega enthousiast was om mee te rijden met twee vriendinnetjes (en de oma van één ervan). Is het nu altijd een gedoe.

Eens in de klas is het wel altijd in orde en wanneer we ze afhalen vertelt ze veel en heeft ze toch meestal een leuke dag gehad.
Ik denk misschien toch nog wat onder de indruk van de verhuis naar de hoofdschool. Uiteindelijk is het een shift van een school met 50 kindjes naar een school met 3 klassen van 20 kinderen per jaar.

Er zijn er blijkbaar die daar nog last van hebben (en hadden, de mama van een meisje die een jaar ouder is zei dat haar dochter vorig jaar toch ook wel tot aan Kerst nodig had om echt haar draai te vinden).

Het is vooral vervelend voor mijn vriendin. Ik moet dezer dagen veel de baan op voor't werk. En zij zet de kinderen af.
Ofwel is het een gedoe om ze met de bomma mee te krijgen. Soms lukt het niet en dat moet ze eerst de kleintjes op de wijkschool af zetten en dan naar de hoofdschool bollen. Ofwel is't tranen aan de schoolpoort.
De herfstvakantie is in ieder geval wel gekomen.

Gelukkig ook goe nieuws: ze pikt wel alles snel op. Echt zot hoe vlot lezen eigenlijk al gaat. En ze is zot van rekenen.

De oudste haar wittebroodsweken met de grote school lijken voorbij.. tegenwoordig wel elke ochtend gezaag en gedoe voor ze vertrekt en binnen gaat. Waar ze een maand geleden mega enthousiast was om mee te rijden met twee vriendinnetjes (en de oma van één ervan). Is het nu altijd een gedoe.

Eens in de klas is het wel altijd in orde en wanneer we ze afhalen vertelt ze veel en heeft ze toch meestal een leuke dag gehad.
Ik denk misschien toch nog wat onder de indruk van de verhuis naar de hoofdschool. Uiteindelijk is het een shift van een school met 50 kindjes naar een school met 3 klassen van 20 kinderen per jaar.

Er zijn er blijkbaar die daar nog last van hebben (en hadden, de mama van een meisje die een jaar ouder is zei dat haar dochter vorig jaar toch ook wel tot aan Kerst nodig had om echt haar draai te vinden).

Het is vooral vervelend voor mijn vriendin. Ik moet dezer dagen veel de baan op voor't werk. En zij zet de kinderen af.
Ofwel is het een gedoe om ze met de bomma mee te krijgen. Soms lukt het niet en dat moet ze eerst de kleintjes op de wijkschool af zetten en dan naar de hoofdschool bollen. Ofwel is't tranen aan de schoolpoort.

Gelukkig ook goe nieuws: ze pikt wel alles snel op. Echt zot hoe vlot lezen eigenlijk al gaat. En ze is zot van rekenen.
Is natuurlijk een super grote stap voor kinderen. Zeker als ze ook van locatie etc veranderen!
Maar zou het kunnen dat ze ook wat extra uitdaging zou kunnen gebruiken in de klas, gezien lezen en rekenen echt zo vlot gaat?

Maar zou het kunnen dat ze ook wat extra uitdaging zou kunnen gebruiken in de klas, gezien lezen en rekenen echt zo vlot gaat?
Lezen gaat vlot maar ik denk niet uitzondelijk vlot? Rekenen kan ze wel iets meer aan denk ik.
Volgende week oudercontact dus dat wordt dan allemaal is besproken.

Vakanties doen wel deugd, dat merk ik hier thuis ook. Het is nodig om daar even een pauze in te lassen.

Voor Sinterklaas/Kerstmis willen we graag aan de grootouders iets van een houten trein(set) vragen. Onze zoon zal dan 1 jaar en 4 maand zijn.
Iemand tips voor bepaalde merken of sets? Liefst iets dat ook nog wat makkelijk uitbreidbaar is (al dan niet met spul van een ander merk).

Intussen kruipt hij nu toch al wat meer echt op zijn handen en knieën, maar nog niet super vlot. Qua woordjes ook nog niet echts iets. Ja ik weet dat je niet veel mag vergelijken, maar als je dan zijn neefje van 6 weken jonger ziet dit al een maand of 2 op zijn eigen benen staat en verschillende woordjes zegt...

Terug
Bovenaan