1m80 op haar 13e maar het lijkt nu wel stilaan gedaan. Puberteit ook volop aan de gang al meer dan een jaar, ik denk dat dat indicatief wordt genomen als het ogenblik waarop de groei gedaan is

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Zot!![]()
Een kindje afstaan ter adoptie - Parentia
Een zwangerschap is in de meeste gevallen een heuglijke gebeurtenis. Wanneer je met twijfels zit, dan zijn er verschillende opties die je kan overwegen.www.parentia.be
Heeft zij dan geen groeipijnen gehad?1m80 op haar 13e maar het lijkt nu wel stilaan gedaan. Puberteit ook volop aan de gang al meer dan een jaar, ik denk dat dat indicatief wordt genomen als het ogenblik waarop de groei gedaan is![]()
Heeft zij dan geen groeipijnen gehad?

Hier juist hetzelfdeHier zit de dochter heel veel op het potje maar er gebeurt nooit iets.![]()
vraagt er vaak naar en wil haar pamper uitdoen maar momenteel is het vooral een blote poep-troon om boekjes te lezen.Uren aan dat potje gezeten en boekjes voorgelezen.We zijn begonnen met het potje te introduceren. (20 maand)
Dit eigenlijk na een reeks voorgevallen.
Afgelopen weekend is ze verschillende keren een pamper komen brengen en dan had ze effectief pipi gedaan.
En op zondag is ze zelf op haar verzorgingstafel gekropen (via de zetel) en toen ik ze zag zitten en vroeg wat ze deed zei ze volmondig kaka.
En wederom, ze had kaka gedaan.
Gisteren dus het potje gezet en een optrekpamper aangedaan.
Ze wou er nu wel niet meer af
In de crèche gaan ze het nu ook introduceren.
Ze had al veel interesse als ze de andere kindjes zag gaan.
Tot de puberteit!Slaap regressie rond +-2j, is het een ding?![]()

Hier was dat toch een periode ja. Vroeg uit de verenSlaap regressie rond +-2j, is het een ding?![]()
Bij de 2de gelukkig (nog) niet!Om 04:30 "papaaaaaa poetje kijken!" Als ik niet reageer hoor ik dan "papa slapen he" en met een beetje geluk valt ze ook terug in slaap maar 90% van de gevallen begint ze dan gewoon te wenenHier was dat toch een periode ja. Vroeg uit de verenBij de 2de gelukkig (nog) niet!

Is natuurlijk een super grote stap voor kinderen. Zeker als ze ook van locatie etc veranderen!De oudste haar wittebroodsweken met de grote school lijken voorbij.. tegenwoordig wel elke ochtend gezaag en gedoe voor ze vertrekt en binnen gaat. Waar ze een maand geleden mega enthousiast was om mee te rijden met twee vriendinnetjes (en de oma van één ervan). Is het nu altijd een gedoe.
Eens in de klas is het wel altijd in orde en wanneer we ze afhalen vertelt ze veel en heeft ze toch meestal een leuke dag gehad.
Ik denk misschien toch nog wat onder de indruk van de verhuis naar de hoofdschool. Uiteindelijk is het een shift van een school met 50 kindjes naar een school met 3 klassen van 20 kinderen per jaar.
Er zijn er blijkbaar die daar nog last van hebben (en hadden, de mama van een meisje die een jaar ouder is zei dat haar dochter vorig jaar toch ook wel tot aan Kerst nodig had om echt haar draai te vinden).
Het is vooral vervelend voor mijn vriendin. Ik moet dezer dagen veel de baan op voor't werk. En zij zet de kinderen af.
Ofwel is het een gedoe om ze met de bomma mee te krijgen. Soms lukt het niet en dat moet ze eerst de kleintjes op de wijkschool af zetten en dan naar de hoofdschool bollen. Ofwel is't tranen aan de schoolpoort.
De herfstvakantie is in ieder geval wel gekomen.
Gelukkig ook goe nieuws: ze pikt wel alles snel op. Echt zot hoe vlot lezen eigenlijk al gaat. En ze is zot van rekenen.
Oh jaSlaap regressie rond +-2j, is het een ding?![]()
Lezen gaat vlot maar ik denk niet uitzondelijk vlot? Rekenen kan ze wel iets meer aan denk ik.Maar zou het kunnen dat ze ook wat extra uitdaging zou kunnen gebruiken in de klas, gezien lezen en rekenen echt zo vlot gaat?
Vakanties doen wel deugd, dat merk ik hier thuis ook. Het is nodig om daar even een pauze in te lassen.De oudste haar wittebroodsweken met de grote school lijken voorbij.. tegenwoordig wel elke ochtend gezaag en gedoe voor ze vertrekt en binnen gaat. Waar ze een maand geleden mega enthousiast was om mee te rijden met twee vriendinnetjes (en de oma van één ervan). Is het nu altijd een gedoe.
Eens in de klas is het wel altijd in orde en wanneer we ze afhalen vertelt ze veel en heeft ze toch meestal een leuke dag gehad.
Ik denk misschien toch nog wat onder de indruk van de verhuis naar de hoofdschool. Uiteindelijk is het een shift van een school met 50 kindjes naar een school met 3 klassen van 20 kinderen per jaar.
Er zijn er blijkbaar die daar nog last van hebben (en hadden, de mama van een meisje die een jaar ouder is zei dat haar dochter vorig jaar toch ook wel tot aan Kerst nodig had om echt haar draai te vinden).
Het is vooral vervelend voor mijn vriendin. Ik moet dezer dagen veel de baan op voor't werk. En zij zet de kinderen af.
Ofwel is het een gedoe om ze met de bomma mee te krijgen. Soms lukt het niet en dat moet ze eerst de kleintjes op de wijkschool af zetten en dan naar de hoofdschool bollen. Ofwel is't tranen aan de schoolpoort.
De herfstvakantie is in ieder geval wel gekomen.
Gelukkig ook goe nieuws: ze pikt wel alles snel op. Echt zot hoe vlot lezen eigenlijk al gaat. En ze is zot van rekenen.