Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ach, ik besef dat die van ons op sommige zaken achter is, gewoon door haar vroeggeboorte plus veel ziek zijn en een gehoorsverlies. Ik schrijf het misschien droog, maar het doet nog steeds fameus zeer. Ik heb me er wel bij neergelegd en vind het belangrijker dat het een vrolijk mieke is dat zich amuseert. Ze wordt goed opgevolgd, op alle vlakken, ogen, oren en ontwikkeling, en als er extra hulp nodig is, zullen we dat wel horen en zal ze die krijgen. En al bij al mogen we ons pollekes kussen dat het dat maar is.
Klinkt bekend.
Onze dochter is ook te vroeg geboren (37 weken), veel ziek geweest en mogelijks gehoorverlies en ze zat helemaal onderaan op de curve
Altijd verschieten mensen als we zeggen hoe oud ze is.
Dit weekend weer, op een feestje met veel kindjes.
2 van dezelfde leeftijd, allebei mond vol tanden, rondlopen, etc... die van ons ni :p
Wel veel socialer

Daar ben ik ook echt geen fan van. Dan vind ik die Jokie & Jet liedjes of die BabyTV liedjes minder irritant. En het lijkt dat ons meisje die mening deelt, gezien ze op die andere dingen veel enthousiaster reageert.
Wie had ooit gedacht dat ge K3 nog ging kunnen appreciëren he... :p

2 van dezelfde leeftijd, allebei mond vol tanden, rondlopen, etc... die van ons ni :p
Andersom is dat ook raar. De onze zit qua lengte bovenaan de curve, en was lentefeest waar een kindje was dat maar een klein beetje jonger was.
De onze stak daar letterlijk met kop en schouders boven uit...

Vorige week donderdag merkte we echt nog veel kak tussen de schaamlippen van onze dochter toen ze terugkwam van de crèche.
En het vel errond had last van intertrigo. Het was echt erg.
Gelukkig is het ondertussen al helemaal in orde.
Soms merken we nog een klein beetje stoelgang als ze terugkomt (en dat is zeker te begrijpen/plaatsen) maar deze keer was het echt wel erg.
We hebben dan vrijdag een mail gestuurd, heel beleefd, waarin we nog eens laten weten hoe blij we zijn met de opvang en hoe ze daar met de kinderen bezig zijn en luisteren naar onze instructies ivm medicaties/eten/slaap/gedrag/etc...
Maar we hebben ook van het voorval verteld en benadrukt dat we hygiëne heel belangrijk vinden zeker met het warme weer.
En niet alleen voor onze dochter maar voor alle kindjes.

Het was totaal niet aanvallend geschreven, net heel beleefd en vol respect voor het werk dat ze doen.
Vandaag kregen we een antwoord van de verantwoordelijke (we hadden dit naar haar en naar haar verantwoordelijke gestuurd)
Basicly zegt ze dat het nieuwe stoelgang was en geen restje dat bij het verschonen is gebleven, dit na overleg met de groep.

Dikke bullshit, dat was geen nieuwe stoelgang, er was niets te zien aan de anus enkel tussen de schaamlippen...
Ik wist niet dat kak vandaar kwam.
Dat "overleg" met de groep geloof ik ook niks van.
Afgelopen weken verschillende keren de opmerking gehad van de begeleiders dat ze niet wisten dat Nell afwezig was op bepaalde dagen, terwijl wij dat altijd op de juiste manier melden.
Ze had nu ook enkel naar ons gestuurd en haar verantwoordelijke niet in cc gezet.
Als je die persoon tegenkomt op de crèche zegt die ook nooit hallo.
Van de begeleiders hoor ik ook weinig goeds over de nieuwe verantwoordelijke (ik werk voor dezelfde organisatie)

Ik kijk al uit naar het antwoord van mijn vriendin.
Die heeft in haar leven al meer kak gezien dan die verantwoordelijke (lang zorgpersoneel in rusthuizen geweest)

Klinkt bekend.
Onze dochter is ook te vroeg geboren (37 weken), veel ziek geweest en mogelijks gehoorverlies en ze zat helemaal onderaan op de curve
Altijd verschieten mensen als we zeggen hoe oud ze is.
Wel veel socialer
37 weken wordt toch beschouwd als voldragen, niet?

De onze heeft een achterstand van 10 weken in te halen, qua lengte en motoriek lijkt dat wel ongeveer in orde enkel de taalontwikkeling hinkelt achterop, door gekende problemen. Die lengte kan ik wat vergelijken met haar nichtje van 3 maand ouder en dochterlief is hard haar best aan het doen om nichtje in te halen. Ze heeft nog tot het eind van't jaar, als ze 2 wordt op haar oorspronkelijk uitgetelde datum, om op controle te laten zien waar ze staat en tegen dan kan er nog veel gebeuren.

Zoals nu ook. Ze groeit gelijk een kool na haar operatie van half april, ze lijkt van maatje 80 meteen naar maatje 92 gewipt te zijn. Plus zowel haar fijne als grove motoriek zijn er keihard op vooruit gegaan, ze 'babbelt' ook meer. Mijn moederhart bloedt bij de achterstand maar ik weet ook dat we op de juiste plaats zijn, moest er hulp nodig zijn, om ons op weg te helpen. En onze meid is een doorzetter, dat heeft ze al bewezen, die komt er wel.

En ik hou steeds in het achterhoofd dat zelfs tussen kindjes die op hun uitgetelde datum geboren zijn, er nog reuzengrote verschillen zijn.

Ja toch halen ze vaak aan dat door op 37 weken geboren te zijn toch wel wat achterstand kan hebben.
Ze is nu 1 jaar en 4 maand, vanmorgen had ze nog een 62 aan van t-shirt, maar dan wel een 80 van broek :p
ze is gewoon klein en fijn.
Haar nichtje van 10 maand is groter en weegt meer dan haar.

Vorige week donderdag merkte we echt nog veel kak tussen de schaamlippen van onze dochter toen ze terugkwam van de crèche.
En het vel errond had last van intertrigo. Het was echt erg.
Gelukkig is het ondertussen al helemaal in orde.
Soms merken we nog een klein beetje stoelgang als ze terugkomt (en dat is zeker te begrijpen/plaatsen) maar deze keer was het echt wel erg.
We hebben dan vrijdag een mail gestuurd, heel beleefd, waarin we nog eens laten weten hoe blij we zijn met de opvang en hoe ze daar met de kinderen bezig zijn en luisteren naar onze instructies ivm medicaties/eten/slaap/gedrag/etc...
Maar we hebben ook van het voorval verteld en benadrukt dat we hygiëne heel belangrijk vinden zeker met het warme weer.
En niet alleen voor onze dochter maar voor alle kindjes.

Het was totaal niet aanvallend geschreven, net heel beleefd en vol respect voor het werk dat ze doen.
Vandaag kregen we een antwoord van de verantwoordelijke (we hadden dit naar haar en naar haar verantwoordelijke gestuurd)
Basicly zegt ze dat het nieuwe stoelgang was en geen restje dat bij het verschonen is gebleven, dit na overleg met de groep.

Dikke bullshit, dat was geen nieuwe stoelgang, er was niets te zien aan de anus enkel tussen de schaamlippen...
Ik wist niet dat kak vandaar kwam.
Dat "overleg" met de groep geloof ik ook niks van.
Afgelopen weken verschillende keren de opmerking gehad van de begeleiders dat ze niet wisten dat Nell afwezig was op bepaalde dagen, terwijl wij dat altijd op de juiste manier melden.
Ze had nu ook enkel naar ons gestuurd en haar verantwoordelijke niet in cc gezet.
Als je die persoon tegenkomt op de crèche zegt die ook nooit hallo.
Van de begeleiders hoor ik ook weinig goeds over de nieuwe verantwoordelijke (ik werk voor dezelfde organisatie)

Ik kijk al uit naar het antwoord van mijn vriendin.
Die heeft in haar leven al meer kak gezien dan die verantwoordelijke (lang zorgpersoneel in rusthuizen geweest)
Amai, dat vind ik er toch over, hygiëne moet toch met stip bovenaan staan :o Dan heb ik liever dat ze een boekje minder lezen bij wijze van spreken, en een half minuutje langer doen over een pamperwissel maar dat wel alles proper is. Hier nog nooit tegengekomen dat bij afhalen de poep en omgeving nog vuil zijn.

Amai, dat vind ik er toch over, hygiëne moet toch met stip bovenaan staan :eek: Dan heb ik liever dat ze een boekje minder lezen bij wijze van spreken, en een half minuutje langer doen over een pamperwissel maar dat wel alles proper is. Hier nog nooit tegengekomen dat bij afhalen de poep en omgeving nog vuil zijn.
Ge zou bijna gaan controleren de moment dat je ze afhaalt om de mensen te confronteren met hun eigen onkunde.

Man man, dat nieuws over die moeder die in coma is en nog niet weet dat haar twee kinderen omgekomen zijn in een brand. Ik lees de laatste tijd véél te vaak over jonge kinderen die overlijden. Tijdje geleden ook die moeder die uit het raam sprong om haar kinderen op te vangen die haar man wou redden van een andere woningbrand. Zij zwaargewond, hij en de kinderen stikken in de rook. Dan weer een kleuter die overlijdt na een aanrijding ...

Onze dochter heeft nu al 2 weken last van verlatingsangst bij het slapen gaan (enkel 's avonds)

dan moeten we er gewoon naast gaan zitten in de schommelstoel tot ze in slaap valt. Allemaal geen probleem als dit een kwartiertje is oid maar soms zitten we daar een uur.

wegwandelen heeft geen zin want dan krijst ze hysterisch en is het echt zielig.
aan de andere kant wil ik er ook geen gewoonte van maken om daar te zitten. Nu is het nog geen 'probleem' maar als #2 er zal zijn...

iemand tips? want 's middags kan ze het wel zonder problemen + dit weekend bij oma en opa blijven slapen en daar lukt het uiteraard ook meteen.

Onze dochter heeft nu al 2 weken last van verlatingsangst bij het slapen gaan (enkel 's avonds)

dan moeten we er gewoon naast gaan zitten in de schommelstoel tot ze in slaap valt. Allemaal geen probleem als dit een kwartiertje is oid maar soms zitten we daar een uur.

wegwandelen heeft geen zin want dan krijst ze hysterisch en is het echt zielig.
aan de andere kant wil ik er ook geen gewoonte van maken om daar te zitten. Nu is het nog geen 'probleem' maar als #2 er zal zijn...

iemand tips? want 's middags kan ze het wel zonder problemen + dit weekend bij oma en opa blijven slapen en daar lukt het uiteraard ook meteen.
Ik weet niet hoe oud ze is, maar rond haar 2,5j begon dat bij ons ook. Wij zijn dan begonnen met de logica "als jij kan bewijzen dat je alleen kan slapen, wil ik graag bij jou inslapen".
En zo was de afspraak dat ze eerst 1 avond alleen insliep, en 1 avond met mij.

Dat werkte best wel goed en doen dat nu nog, maar dan 1 op 3 a 4 avonden (ook omdat ik het stiekem wel leuk vind als ze in slaap valt al knuffelend met mij).

Ik weet niet hoe oud ze is, maar rond haar 2,5j begon dat bij ons ook. Wij zijn dan begonnen met de logica "als jij kan bewijzen dat je alleen kan slapen, wil ik graag bij jou inslapen".
En zo was de afspraak dat ze eerst 1 avond alleen insliep, en 1 avond met mij.

Dat werkte best wel goed en doen dat nu nog, maar dan 1 op 3 a 4 avonden (ook omdat ik het stiekem wel leuk vind als ze in slaap valt al knuffelend met mij).
1j7m is ze :)

hier moeten we zelf niet knuffelen ofzo, echt gewoon in de stoel naast haar zitten :unsure: (heeft ook wel ergens een "voordeel", kan op mijn gemak een uurtje in een boek lezen) maar toch, liever niet :P

ook wel het gevoel dat ze er wat een spelletje van maakt want als je dan zegt "je moet slapen" gaat ze meteen neerliggen en pakt ze haar knuffel vast.

1j7m is ze :)

hier moeten we zelf niet knuffelen ofzo, echt gewoon in de stoel naast haar zitten :unsure: (heeft ook wel ergens een "voordeel", kan op mijn gemak een uurtje in een boek lezen) maar toch, liever niet :p

ook wel het gevoel dat ze er wat een spelletje van maakt want als je dan zegt "je moet slapen" gaat ze meteen neerliggen en pakt ze haar knuffel vast.
Hier geleidelijk aan opgeschoven. 10 minuten naast bed, dan 2m opschuiven, 5 minuten later aan de deur gaan staan (zichtbaar), dan net achter de deur,... En toen ik ze dat gewend was, gewoon sneller opschuiven.

En nu is dat na het bedritueel naar beneden en ze mag mij nog 1x roepen. Meestal "ik wil samen een boekje kiezen" of gewoon "ik wil nog een knuffel". 1x mag, dan is het nog een extra gezellig momentje, de 2de keer krijgt ze onder haar vijs.n😁

Wij proberen momenteel de Engelstalige YT video's te mijden voor onze dochter.

Bij bepaalde woorden begon zij eerder de Engelse dan de Nederlandse versie te gebruiken, dat heb ik niet zo graag.
Ze mag gerust zoveel mogelijk talen kennen, maar niet dat ze harder moet zoeken naar het Nederlandse woord :nono:

En dan waren het vaak echt nog wel moeilijke woorden en verschoot ik ervan hoe goed haar Engelse uitspraak is.

De laatste keer was het bij "blad, steen, schaar", waarbij we allebei schaar hadden en ze doodleuk zei "Wat een coincidence"

Hier geleidelijk aan opgeschoven. 10 minuten naast bed, dan 2m opschuiven, 5 minuten later aan de deur gaan staan (zichtbaar), dan net achter de deur,... En toen ik ze dat gewend was, gewoon sneller opschuiven.

En nu is dat na het bedritueel naar beneden en ze mag mij nog 1x roepen. Meestal "ik wil samen een boekje kiezen" of gewoon "ik wil nog een knuffel". 1x mag, dan is het nog een extra gezellig momentje, de 2de keer krijgt ze onder haar vijs.n😁
Hier heeft ze ondertussen weer wat nieuwe dingen gevonden...
1) We zijn wat extra potjestraining aan het doen. Ze kan het wel, maar er lijkt weinig "motivatie" te zijn. Nu heeft ze door dat als ze moet gaan slapen en ze dan zegt "kaka doen", dat heel het circus rond slaapzak uit, pyjama uit, potje zitten, pyjama aan, slaapzak aan, ... begint. En dat ze zo weer een kwartier gewonnen heeft.
2) Hetzelfde maar dan met water drinken
3) Zelfstandig het licht kunnen aandoen. We hebben een schakelaar staan op "nachtkastjeshoogte", want dat leek ons handig in een slaapkamer. Wrong decision.
4) Ze doet dat enkel bij mij (ik doe normaal de avonden/nachten). Vanaf mijn vrouw dan over neemt omdat het niet lukt, gaat ze gewoon direct liggen

Ik weet dat ze dat allemaal doet om wat extra tijd met mij te hebben (ik ben niet heel de dag beschikbaar om te spelen...), maar het is wel enorm frustrerend.

En dan ninja-gewijs de kamer buitenschuifelen. Een inbreker is er niks tegen hoe geruisloos ik ondertussen uit die kamer kan verdwijnen. Elk stukje krakend laminaat ken ik vanbuiten en ik weet perfect hoe ver ik de deur mag opendoen zonder dat ze piept.

En dan doe je die deur toe met een zelfvoldane blik, maak je aanstalten om naar beneden te sluipen en dan begint het gekrijs: PAPAAAAAA

Wij proberen momenteel de Engelstalige YT video's te mijden voor onze dochter.

Bij bepaalde woorden begon zij eerder de Engelse dan de Nederlandse versie te gebruiken, dat heb ik niet zo graag.
Ze mag gerust zoveel mogelijk talen kennen, maar niet dat ze harder moet zoeken naar het Nederlandse woord :nono:

En dan waren het vaak echt nog wel moeilijke woorden en verschoot ik ervan hoe goed haar Engelse uitspraak is.

De laatste keer was het bij "blad, steen, schaar", waarbij we allebei schaar hadden en ze doodleuk zei "Wat een coincidence"
Good luck. Dat is toch altijd een moeilijk iets om al die filmpjes te weren. Hier is het nu bij verbazing Oh My Goodness. Het kind is 4 jaar. Gelukkig loopt het voor de rest wel ok.

Ja, makkelijk is het niet.
Ook als ik haar iets vraag "yes yes". Ze weet dat ik daar niet tegen kan, dus ze doet het dan nog eens iedere keer met opzet, de schelm.
Binnen 6 dagen is ze 5 jaar, ik wil ze terug klein maken :cry2:

Ja, makkelijk is het niet.
Ook als ik haar iets vraag "yes yes". Ze weet dat ik daar niet tegen kan, dus ze doet het dan nog eens iedere keer met opzet, de schelm.
Binnen 6 dagen is ze 5 jaar, ik wil ze terug klein maken :cry2:
Persoonlijk vind ik die Engelstalige en Franstalige filmpjes nog wel ok. Het is vooral al die Russische en Slavische brol die me wat tegensteekt. Uiteindelijk zou YT afschaffen ook een oplossing zijn, maar garantie dat ze dat dan bij de grootouders wel te zien krijgt.

Gisteren nog een foto van vorig jaar op exact dezelfde locatie en damn ze worden inderdaad groot. Als ouder merk ik dat niet altijd zo.

Terug
Bovenaan