Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

De eerste heeft 's nachts maandenlang op de mama geslapen, wou ook niet in de cosleeper. Maar die kon je wel overdag een uurtje of 2 afleggen in de wieg. Dit klein monster niet :D

Draagdoek wil hij op één of andere manier niet. Ofwel vouwen we die verkeerd en zit hij niet goed.
Haha, hier eerlijk gezegd ook drie kinderen voor wie de co-sleeper toch 'te ver' was. Die eindigden dan ook vaak op of bij mij in bed (op een veilige manier natuurlijk ;)). Bij ons sliep nummer 1 ook makkelijker overdag. Vanaf nummer 2 had ik de indruk dat dat ook was omdat er meer 'rumoer' was, ofwel door nummer 1 ofwel omdat we zelf toch ook meer bezig waren in het huishouden doordat er twee kindjes waren? Of natuurlijk omdat baby's op z'n baby's gewoon hun zinnetje doen :D

Welke doek gebruiken jullie?
 
De eerste heeft 's nachts maandenlang op de mama geslapen, wou ook niet in de cosleeper. Maar die kon je wel overdag een uurtje of 2 afleggen in de wieg. Dit klein monster niet :D

Draagdoek wil hij op één of andere manier niet. Ofwel vouwen we die verkeerd en zit hij niet goed.
Wij hebben zo iemand laten komen die ons leerde hoe we die doek moesten vouwen. Al moet ik achteraf wel zeggen dat we misschien eerder een draagzak hadden gekocht dan een doek. We kregen vaak te horen dat dat een gedoe is met ons lengteverschil, maar daar merk je eigenlijk niks van.
 
Haha, hier eerlijk gezegd ook drie kinderen voor wie de co-sleeper toch 'te ver' was. Die eindigden dan ook vaak op of bij mij in bed (op een veilige manier natuurlijk ;)). Bij ons sliep nummer 1 ook makkelijker overdag. Vanaf nummer 2 had ik de indruk dat dat ook was omdat er meer 'rumoer' was, ofwel door nummer 1 ofwel omdat we zelf toch ook meer bezig waren in het huishouden doordat er twee kindjes waren? Of natuurlijk omdat baby's op z'n baby's gewoon hun zinnetje doen :D

Welke doek gebruiken jullie?


Mss dat een draagzak, zoals @Wilcao zegt wat beter is? Lijkt me ook gewoon handiger te zijn dan altijd te prullen met dat vouwen.
 
Dat achterlaten in de auto is imo iets waarvan veel mensen zeggen "hoe kan je dat nu voor hebben". Terwijl ik die ouders nooit iets kwalijk ga nemen, volgens mij kan iedereen dit voorhebben.

Ik ben IT'er, mijn laptop is dé basis voor mijn werk. En toch ben ik al keren zonder laptop naar het werk vertrokken...
 

Mss dat een draagzak, zoals @Wilcao zegt wat beter is? Lijkt me ook gewoon handiger te zijn dan altijd te prullen met dat vouwen.
Wij hebben een Manduca draagzak. Die vind ik super handig, zeker omdat je die niet moet knopen, maar voor een newborn vond ik die wel minder aangenaam. Meer 'open', veel minder dat zachte en knusse van een draagdoek. Heel jong is het ook veel moeilijker om daar de correcte M-houding in te krijgen voor de baby. Daar zit wel zo een 'insert' in, maar dat is toch niet helemaal ideaal/op maat van zo'n kleintje.

Wij hadden ook een elastische draagdoek (tricot slen). Rekt ook wat, is heel zacht, knooptechniek heb je makkelijk onder de knie en de kindjes zaten daar alledrie heel graag in. Nadeel is dat het echt een gigadoek is, dat kan dan wel warm zijn met de huidige temperaturen.
 
:unsure: sommige mensen willen hun kinderen toch ook dood he. Twintig meter voorop laten lopen in een keidrukke straat met diverse zijbanen. Auto had die net op tijd gezien deze ochtend. Dan denkt ge toch van waar ze mee bezig zijn. :angry:
 
:unsure: sommige mensen willen hun kinderen toch ook dood he. Twintig meter voorop laten lopen in een keidrukke straat met diverse zijbanen. Auto had die net op tijd gezien deze ochtend. Dan denkt ge toch van waar ze mee bezig zijn. :angry:
Qua persoonlijke investering is dat wel goed gezien natuurlijk :unsure:

Weer met twee op reis, extra kamer voor jezelf, meer spaarcenten, wekelijks tripje naar het graf, een zondebok om alles op te steken.
 
Die van ons heeft dus weer iets nieuws. Dat is de camera van de babyfoon pakken. Dus de hele tijd krijg je mooie close-ups van haar gevolgd door beelden waar je geen flauw idee hebt wat je precies moet zien. Dit alles te samen met haar geluidjes. Gisteren had ze zelfs de kabel eruit getrokken.
 
Vannacht 7x van kotsdienst mogen zijn, hoofd voelde de hele tijd koel. Nu wat warm; bam, boven de 39 graden. Yeey! 🙈

(Zonneslag lijkt me onwaarschijnlijk, vrijdag had ze buiten op school de hele tijd haar pet aan en gisteren maximaal 10 minuten buiten gespeeld zonder hoofddeksel)
 
Laatst bewerkt:
Momenteel is het boven 26 graden. Volgens mij kleden we de kleine wat te warm, bodytje zonder benen of mouwen met een dunne katoenen slaapzak.
Hij is toch een keer of 3 wakker gekomen, wat absoluut de gewoonte niet is. Tel daarbij op dat je eigen slaap niet zo super is in dit weer.
Ik gatoch eens informeren on een warmtepomp met airco over het huis te laten plaatsen.
 
Vannacht 7x van kotsdienst mogen zijn, hoofd voelde de hele tijd koel. Nu wat warm; bam, boven de 39 graden. Yeey! 🙈

(Zonneslag lijkt me onwaarschijnlijk, vrijdag had ze buiten op school de hele tijd haar pet aan en gisteren maximaal 10 minuten buiten gespeeld zonder hoofddeksel)
Ge waart niet alleen. Rond 12u aan het huilen en uiteindelijk flink moeten overgeven en 39.5° koorts. Wel zo flink als ze is niet meer moeten huilen en erna doorgeslapen. Ik denk dat we haar te warm hadden aangedaan. Het is soms nog wat zoeken met die "extreme" temperaturen.
 
Ik ben zó blij dat we een dikke twee jaar terug airco's hebben laten plaatsen in de slaapkamers. :bow:

Dat was ook rap beslist, nadat we een nacht van 29° hadden gehad met een baby van een half jaar oud. Tip: een nat washandje in het bedje leggen kan helpen, al is het maar een klein beetje.
 
Ik ben zó blij dat we een dikke twee jaar terug airco's hebben laten plaatsen in de slaapkamers. :bow:

Dat was ook rap beslist, nadat we een nacht van 29° hadden gehad met een baby van een half jaar oud. Tip: een nat washandje in het bedje leggen kan helpen, al is het maar een klein beetje.
Laat gij die snachts opstaan in de kamers van de kinderen?
 
Terug
Bovenaan