Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Idd
Als we aan het eten zijn en mijn vrouw iets tegen elkaar aan het vertellen zijn:

Dochter: 'Papa, sssjt, Papa sssjt, Mama ssjt!'

Ik word verdorie de mond gesnoerd in mijn eigen huis door een snotneus van 26 maand. :cautious:
Dat wordt niet beter... die van mij is 3 en ik heb helemaal niks meer te zeggen :(.
Dan zit ge thuis met een vrouw, een dochter en 2 (gecastreerde) katten...
En dan doen ze de cafes ook nog es dicht :unsure:.
 
Korte schets: 2 jongens van 8 en 9 en nu kunnen we eindelijk eens discussiëren over "lang" slapen maar tis elke avond herhalen
De oudsten: ma als ik nu om 7u opsta en jullie dan kom wakker knuffelen (yea right, batista bommen zeker)?
De jongsten: OK, kzal dan wel wat kleuren tot ik mag 'opstaan'

De jongsten heeft astma en toen hij klein was had hij nog eens een slecht ontwikkelde maagklep waardoor bij minste dat em moest hoesten gans de inhoud van zijn maag deruit lag. Prettige tijden waren dat >_>

Ze zeggen niet voor niks dat de koningswens een jongen en een meisje is want die hebben andere interesses en willen niet constant toevallig beiden op hetzelfde moment net DAT stukje speelgoed...

Echt, soms é
 
Dat wordt niet beter... die van mij is 3 en ik heb helemaal niks meer te zeggen :(.
Dan zit ge thuis met een vrouw, een dochter en 2 (gecastreerde) katten...
En dan doen ze de cafes ook nog es dicht :unsure:.
Hier heb ik wel nog iets te zeggen hoor als mijn vrouw en zoon niet thuis. En de vuilbakken buiten staan. Dan ben ik heer en meester.
 
Hier heb ik wel nog iets te zeggen hoor als mijn vrouw en zoon niet thuis. En de vuilbakken buiten staan. Dan ben ik heer en meester.
Ik heb altijd het laatste woord thuis: "ok schat"

Wij hebben hier thuis het Babbelding* ingevoerd aan tafel en degene die het heeft mag vertellen en als ge't niet hebt wachten tot het uw beurt (terug) is of hand opsteken om iets te vragen en dat werkt wel. Wij hebben dat ingevoerd omdat wij nooit konden babbelen zonder onderbreking.


*ooit begonnen met de babbelvlinder, die kwijt geraakt, vervangen door vanalles en nu is dat eigenlijk de babbel-wat-we-maar-kunnen-vastgraaien. Babbelpen, babbel-deksel-van-de-mayonaisepot, babbel-plooimeter-van-papa,..... zolang ze maar duidelijk zien wie aan het woord is/mag
 
@coldplayke Ik denk al een jaar of 7 geleden ;) ik herinner me nog msn en een online spelletje dat we speelden! Ondertussen 2 kindjes en een huis geleden. Zoals andere al gezegd maar 9legacy was zoveel meer dan gaming, een hele community!
 
Mijn dochter begint twee tandjes te krijgen, die is nog geen vier maanden oud. Voorlopig enkel wat gekwijl, nog geen verhoogde koorts of aanhankelijkheid. De eerste hapjes vaste voeding zijn ook binnen. Enfin: de eerste twee dagen er vooral uit, maar vandaag viel ze de lepel aan omdat ze het lekker vond. Anderhalve week geleden heeft ze ook een viertal keer met succes kunnen rollen, maar sindsdien weigert ze dat te doen. :p

't Gaat snel!
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Dit is super herkenbaar bij men zoontje (bijna 3 jaar).

Of als je zegt dat iets niet mag: maar mama zegt van wel / van mama mag da wel.
Hier is het dan - ondersteund met de nodige dramatische lichaamstaal - "jij bent stom! Ik ben boos!!!"

ZELLUF DOEN! wordt ondersteund door een soort gekrijs dat uit dat kleine lijfje komt dat menig mens (vooral de buren) doet denken aan een alarm in een brandweerkazerne....

Maar eigenlijk vind ik de onze haar peuterpuberteit wel meevallen. Geen dramatische scènes in het openbaar, niet elk uur wakker moeten strijden voor vanalles, gewone gezonde rebellie eerder. En zo lang ze op de crèche (vakantie opvang) en school blijven zeggen dat ze zo een makkelijk en vrolijk kind is, denk ik dat we goed bezig zijn 😉
 
Mijn dochter heeft al een tijd jeuk aan haar voorhoofd, soms zo erg dat ze zichzelf openkrabt. We doen haar wel wantjes aan zodat ze zichzelf niet teveel zeer doet, maar dat blijft wel geïrriteerd. We doen sinds kort ook een muts aan zodat ze zich nog minder zeer kan doen, maar uiteraard slaagt ze er regelmatig in om die muts weg te trekken. 's Nachts is dat moeilijk te controleren en een dwangbuis voor baby's zal niet bestaan? :p

We gebruiken Mustela Stelatopia op aanraden van de apotheek (en dokter) en als er een wondje is gebruiken we Fenigel. Wat kunnen we nog doen? Als dit blijft aanhouden gaan we naar de kinderarts en vragen we zwaarder geschut (iets met cortisonen?) om die jeuk weg te krijgen. Het is enkel aan haar voorhoofd en het begon al voor ze met groentenpap begon, dus het ligt niet aan een veranderd eetpatroon.
 
De zwangerschap van mijn vriendin is tot deze week perfect gegaan, maar nu hebben we ons eerste schrikmomentje gehad. De vroedvrouw had moeite met de hartslag te vinden tijdens de controle, en toen ze die vond lag die rond de 100, wat erg laag is. Daarna ging die wel mooi terug naar 130, maar toch.

Ze heeft ons meteen naar het ziekenhuis gestuurd om een half uur het hartritme te monitoren, en daar bleek dat er geen probleem was. Oef. Nog zes (?) weken te gaan.
 
De zwangerschap van mijn vriendin is tot deze week perfect gegaan, maar nu hebben we ons eerste schrikmomentje gehad. De vroedvrouw had moeite met de hartslag te vinden tijdens de controle, en toen ze die vond lag die rond de 100, wat erg laag is. Daarna ging die wel mooi terug naar 130, maar toch.

Ze heeft ons meteen naar het ziekenhuis gestuurd om een half uur het hartritme te monitoren, en daar bleek dat er geen probleem was. Oef. Nog zes (?) weken te gaan.
Better get used to it. Wij hebben ondertussen al 3x in het ziekenhuis gestaan voor de monitor. Waarschijnlijk zat de sensor niet helemaal goed waardoor die een foute meting gaf ;).
Maar het is altijd schrikken en moet mij elke keer rustig houden om niet vol gas naar ziekenhuis te vliegen...
 
Terug
Bovenaan