Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Echt niet normaal wat er nu al allemaal uit mijn dochter hare mond komt :D
Ik kan daar legit al betere gesprekken mee voeren dan met haar moeder!

Op 2u tijd gebeld geweest door de opvang dat de groep van de dochter (ènkel kleuters en ènkel voor mensen die in de zorg werken!) niet door gaat deze paasvakantie, 2u later mail van school dat de school maandag voor alle niveaus, dus ook kleuter, gesloten wordt. Wél opvang voorzien voor wie het nodig heeft.
Als klap op de vuurpijl wordt mijn moeder over 2 weken geopereerd waardoor ze 6 weken rolstoelgebonden zal zijn.
Van "yess, alles goed geregeld!" op 2u tijd naar "hoe gaan we dit nu weer moeten oplossen?!?" 😓

Hier hetzelfde. Enkel opvang voor kinderen van wie niet kan thuis werken... ik zie mezelf niet veel werken met eentje van 4 en 1,5 jaar in huis. We zullen beroep moeten doen op de grootouders. Mentaal toch wel even zwaar hier. Het is hier werken-kinderen-huishouden en repeat.

ik heb nu ouderschapsverlof gevraagd om gewoon een dag per week NIET met de kinderen bezig te moeten zijn, en dingen doen voor mezelf.

Ik heb wel maar eentje, maar ik kan echt heel goed werken met haar thuis.
Af en toe komt ze wel eens aan mijn been hangen, maar als ik zeg dat ik even een vergadering of telefoon heb, dan gaat ze onmiddelijk op haar eentje spelen.

Maar ik stop wel geregeld met werken om een kwartiertje vollenbak met haar te spelen.

Hier mag hij nog gaan naar kleuterklas maar gaan enkel nog maandag doen. De rest van de week zullen we hem maar thuishouden.

:laugh:

Hier ook zowat de wanhoop nabij, word stilletjes aan knettergek door deze hele teringzooi (corona). Ik ben allang blij dat dit forum nog steeds bestaat.:clap:
Mijn (plus)dochterje van 10 got some wrong attitude en denk dat ze aan het puberen is.:confused2:

:laugh:

Hier ook zowat de wanhoop nabij, word stilletjes aan knettergek door deze hele teringzooi (corona). Ik ben allang blij dat dit forum nog steeds bestaat.:clap:
Mijn (plus)dochterje van 10 got some wrong attitude en denk dat ze aan het puberen is.:confused2:
Ja, waar bleef gij?

Ja, waar bleef gij?
Verstopt onder een deken voor "orkaan Tiene(r)?"
Zus heeft er ook zo eentje rondlopen, dagelijks" ik mag niets van jou! /ge zijt een egoïst! Gij denkt enkel aan uw eigen! Gij doet alleen dingen voor mij als het u uit komt! Gij wilt geen geld uitgeven om mij iets te gunnen! "
And so on and so on. Terwijl mijn zus een doorsnee single moeder is en absoluut geen laks, egoïstisch kreng is zoals het lijkt door de tirade van haar eerstgeborene... 😓

Blijkbaar ben je zo goed als imuun voor het coronavirus als je een rhinovirus hebt.

Dankzij mijn 2 kindjes loop ik al 5 jaar permanent verkouden rond

dank u schattekes :love:

Beetje bang afwachten of het individueel kijkmoment op de kleuterschool kan doorgaan. Zou toch niet willen dat we ons dochtertje na de paasvakantie daar gewoon moeten afzetten zonder dat ze heeft mogen gaan kijken.

Ik heb wel maar eentje, maar ik kan echt heel goed werken met haar thuis.
Af en toe komt ze wel eens aan mijn been hangen, maar als ik zeg dat ik even een vergadering of telefoon heb, dan gaat ze onmiddelijk op haar eentje spelen.

Maar ik stop wel geregeld met werken om een kwartiertje vollenbak met haar te spelen.
Idem. Da's niet het grote probleem hier maar gewoon het gebrek aan sociaal contact. Die heeft echt andere kindjes nodig.
Dus wordt het uitkijken naar hoe we het gaan doen: paar dagen verlof en dan een vriendje of vriendinnetje uitnodigen en omgekeerd: vragen of ze eens bij iemand mag gaan spelen.

Mevrouw is ook helemaal in de ban van ballet.
We hebben dit boek van de bib mee: https://www.standaardboekhandel.be/p/het-zwanenmeer-9789060388822
Ze was nieuwsgierig naar ballet en die muziek. Dus al een tijdje elke dag wat ballet op tv ipv Paw Patrol of Peppa :p

Beetje bang afwachten of het individueel kijkmoment op de kleuterschool kan doorgaan. Zou toch niet willen dat we ons dochtertje na de paasvakantie daar gewoon moeten afzetten zonder dat ze heeft mogen gaan kijken.
Wij hebben gelukkig ons zoontje vorige week al eens een woensdagvoormiddag kunnen laten proeven van school.

Idem. Da's niet het grote probleem hier maar gewoon het gebrek aan sociaal contact. Die heeft echt andere kindjes nodig.
Dus wordt het uitkijken naar hoe we het gaan doen: paar dagen verlof en dan een vriendje of vriendinnetje uitnodigen en omgekeerd: vragen of ze eens bij iemand mag gaan spelen.

We hebben dit boek van de bib mee: https://www.standaardboekhandel.be/p/het-zwanenmeer-9789060388822
Ze was nieuwsgierig naar ballet en die muziek. Dus al een tijdje elke dag wat ballet op tv ipv Paw Patrol of Peppa :p
Dat is wel een verbetering. :laugh:

Ik hoop dat onze dochter snel in een andere school kan ingeschreven worden. Bij de kleuterschool waar ze nu staat ingeschreven zijn we toch al niet zo tevreden. School is blijkbaar gefuseerd en verhuisd en we zijn daar als ouders niet vanop de hoogte gebracht. Zelf maar moeten uitzoeken waar de nieuwe school is en welke naam deze heeft.

Helaas loopt het niet altijd zoals je wilt met dat meldjeaan-systeem in Antwerpen.

Van dezelfde auteur ligt bij de grootouders zo'n boek van De Notenkraker. Echt tof met die tekeningen en die muziekjes. Ik lees altijd graag mee. :)

Dat was hier ook zo, maar op zich merken die kinderen daar weinig van hoor of ze al eens zijn gaan kijken of niet. Dat zit vooral in onze gedachten te spelen ^^

amai, ze had hier een verstopping in darmen precies. Na 1.5 dag (letterlijk) niks mee aan te vangen, daarnet zo'n glycerinepil moeten geven. Eerste keer rust op 36u tijd, het doet iets met een mens.

Dat was hier ook zo, maar op zich merken die kinderen daar weinig van hoor of ze al eens zijn gaan kijken of niet. Dat zit vooral in onze gedachten te spelen ^^

De onze startte 1 september dus ook nooit vooraf kunnen gaan kijken met haar, voor onze dochter zou het enkel extra verwarrend geweest zijn, deze zomer meermaals driftbui in de auto wanneer we school passeerden en ik zei dat dit haar school was, maar dat die dicht was. Paar keer moeten stoppen om te tonen dat er geen juffen waren, door het raam gluren om te bewijzen dat er geen kindjes waren,... 🙈🙈🙈

Terug
Bovenaan