Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Onze oudste gaat wel redelijk graag naar school, maar toen ik gisterenavond zei dat hij nog 1 dag naar school ging en dan 3 ipv 2 weken vakantie had kwam er enkel een paar keer heel luid: YES YES YES uit.

De jongste werd vorige week dan weer kwaad omdat zijn broer naar school ging en hij zelf naar de crèche, want hij wou ook naar school.

:unsure:

En het heeft welgeteld tien dagen geduurd. Gisteren zonder iets wakker geworden en plots in de namiddag snotneus van hier tot ginder. We hebben weer alle uren van de nacht gezien. :sop:

Al een geluk dat we nog genoeg ajuin hebben liggen. :unsure:

Dat was hier ook zo, maar op zich merken die kinderen daar weinig van hoor of ze al eens zijn gaan kijken of niet. Dat zit vooral in onze gedachten te spelen ^^
Het zijn vooral de ouders die er dan ook last van hebben, of denken dat kinderen last van hebben. Dat zijn zeer flexibele wezens. Hier heeft die ook nooit de klas op voorhand kunnen zien.

Zijn er hier mensen die gebruik maken van specifiek apps om de planning van de kinderen op te volgen? Een planning vastleggen van onze 2 kinderen (creche + school) in combinatie met vakantieperiodes, feestdagen, eigen verlof, opvang bij grootouders begint wat lastig te worden moet ik zeggen :p. Wij hebben tot nu toe altijd een excel sheet gebruikt met kleurcodes maar op een duur zit je met zoveel constraints (school dicht, grootouders die op reis zijn...) dat ik op zoek ben naar iets makkelijkers.

Geen idee of dit wat is?

Ok dan, blij dat die van mij daar niet naar school gaan :lol:

YSqpEug.jpg

Ons kleintje zit iedere nacht kei hard te huilen in zijn slaap en valt dan van zelf terug in slaap.
Nu overdag bij zijn dutjes doet hij dat niet, wel ferm verschieten altijd.

We hebben hem ook al keer een koek aangeboden en stukje appel. Hij weet toch al dat in zijn mondje moet en schraapt het af met zijn tandjes.
Na zijn fruitpap heeft em wel meteen terug honger en we geven al 200 gram, zijn aardappelen is ook al 250 gram. Het is alvast een goeie eter, maar het slapen heeft hij toch niet mee van de papa. Nog paar dagen en hij is ook al 8 maand, echt zot hoe snel da groeit en vooruit gaat.
Kruipen doet hij nog niet, het is meer zwemmen op de vloer :rofl:

Ons kleintje zit iedere nacht kei hard te huilen in zijn slaap en valt dan van zelf terug in slaap.
Nu overdag bij zijn dutjes doet hij dat niet, wel ferm verschieten altijd.

Wij hadden dat ook 's nachts met ons dochtertje vanaf 10-11maanden en nu heel soms nog (2,5j). Was wel eerder iets tussen schreeuwen-wenen-jammeren en duurde nooit echt lang, ma wel verschieten altijd.
Wat ons is opgevallen is dat dit vaak is aan het begin van de week als ze ma-di van de crèche komt of als ze een drukke dag heeft gehad. Daardoor denken wij dat het iets met dromen of verwerken heeft te maken. Als ze woensdag van bij de oma komt of in rustig weekend is dit schijnbaar minder.

Zijn er hier mensen die gebruik maken van specifiek apps om de planning van de kinderen op te volgen? Een planning vastleggen van onze 2 kinderen (creche + school) in combinatie met vakantieperiodes, feestdagen, eigen verlof, opvang bij grootouders begint wat lastig te worden moet ik zeggen :p. Wij hebben tot nu toe altijd een excel sheet gebruikt met kleurcodes maar op een duur zit je met zoveel constraints (school dicht, grootouders die op reis zijn...) dat ik op zoek ben naar iets makkelijkers.

Wij gebruiken al aantal jaren TimeTree op aanraden van nicht en we zijn hier toch redelijk tevreden van. Ge kunt hier geen zotte toestanden mee doen, maar werkt eenvoudig en is met kleurcodes. Is vooral om globaal overzicht te behouden. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat mijn vriendin dit vooral bijwerkt en ik hier gewoon in kijk :)

Wij = mama, papa, dochter
Gezin nicht = mama, papa, drie kinderen tussen 5-8-11j

Allez. Ons kind overleeft al zes weken. Echt een absurde ervaring soms. Elke paar dagen gedraagt die zich anders. Telkens als we denken dat we 'het gevonden hebben' om die tot rust te krijgen, lijkt die weer anders te reageren. Het is eigenlijk een constante zoektocht naar nieuwe wapens tegen de wakkerheid van onze baby.
Eerst lukte het heel goed om die goed tegen de borst aangedrukt te houden en lichte bewegingen op en neer te maken.
Dan wilt die ineens totaal niet meer tegen iemand aanliggen, maar is die alleen gelukkig als ze op een halve meter naar je kan staren.
Dan is dat ook al niet meer goed, en wilt ze vooral neerliggen terwijl we met haar beentjes spelen.
Wat wordt het volgende? :p

We hebben zo'n Luvion babyfoon met webcam. Bij momenten heel grappig om te zien. Mijn dochter was net aan het spelen met haar tut, maar ze moet nog zeker tot 15u slapen. Dus ik zet het muziekje op en die valt op 5 seconden in slaap in een heel bizarre positie met de tut aan haar lippen.

We hebben zo'n Luvion babyfoon met webcam. Bij momenten heel grappig om te zien. Mijn dochter was net aan het spelen met haar tut, maar ze moet nog zeker tot 15u slapen. Dus ik zet het muziekje op en die valt op 5 seconden in slaap in een heel bizarre positie met de tut aan haar lippen.
Hier zien we ze regelmatig super agressief wroeten (benen recht omhoog, hoofd super agressief links rechts slaan, kreunen, ...)
en dan ineens zo ne "plof", alles plat en KO voor een uur.

Kan er iemand mij is uitleggen waarom er ouders zijn die de tut van hun kind in hun mond stoppen als die op de grond is gevallen?

Vorige week op baby-bezoek bij collega, tut van onze dochter was gevallen op de grond, collega raapt tut op en geeft die terug aan ons. Dus ik zeg kunt ge die afwassen: "ah jullie steken die niet in uwe mond?"

Zelfs zonder dat die op de grond is gevallen zie ik soms ouders die uit hun zak pakken, eerst in de mond en dan in de mond van die kleine...WHY?

Kan er iemand mij is uitleggen waarom er ouders zijn die de tut van hun kind in hun mond stoppen als die op de grond is gevallen?

Vorige week op baby-bezoek bij collega, tut van onze dochter was gevallen op de grond, collega raapt tut op en geeft die terug aan ons. Dus ik zeg kunt ge die afwassen: "ah jullie steken die niet in uwe mond?"

Zelfs zonder dat die op de grond is gevallen zie ik soms ouders die uit hun zak pakken, eerst in de mond en dan in de mond van die kleine...WHY?
Om die proper te maken 🤷die valt vaker zonder een wasbak in de directe omgeving dan met natuurlijk 😜. En vochtige doekjes geven een veel te vieze smaak af op de tuut.
Hier komt er anders commentaar op van de dochter dat er - al dan niet onzichtbare - pluisjes op hangen of (veel terechter) hondenhaar.
Speeksel uitwisselen met een vreemde vinden de meeste vies, maar van hun eigen kind of partner blijkbaar niet 🤷

Daarom dat wij ook altijd verschillende tutten bij hebben :unsure:

Ik snap dat wel dat het is om proper te maken maar ik zie dikwijls ouders dat die stelselmatig in hun mond steken, zelfs propere tutjes.

Soit, ieder zijn ding natuurlijk.

Hier stopt de dochter haar tut soms in onze mond. Ik was deze ochtend wakker geworden met wat keelpijn. "Dokter" kwam me onderzoeken. Ik moest "AAA" zeggen en eens kuchen, waarna ik als medicijn een tut kreeg. Probleem opgelost.

giphy.gif

Speeksel doodt ook veel bacteriën dacht ik. Dus als die op de grond valt kan je een hoop bacteriën al doden door de tut in je eigen mond te steken. Nu doe ik dat zelf niet altijd, want terwijl je dat doet eten ze achter uwe rug de halve zandbak op (of steken ze een speeltje in hun mond wat al 5 dagen onder de zetel ligt), en bovendien zal hun speeksel even goed veel van de bacteriën doden.

Overigens het dingetje van speeksel op een wonde doen is dus niet zomaar om een kind gerust te stellen, dat helpt ook echt te ontsmetten. Al zou ik het niet als vervanger voor een ontsmettingsmiddel aanraden is het beter dan niks.

Terug
Bovenaan