Ik zou niet beknibbelen op de bedrade UTP punten. Je kan er later geen bij toveren.
- elke plek waar je een vaste bureau wil inrichten (of kan inrichten) (slaapkamers kinderen dus!, al dan niet op meerdere mogelijke locaties in een kamer als je nog niet zeker bent of wil kunnen veranderen).
- minstens een dubbel waar je een tv zet (of in de toekomst kan zetten)
- dubbel aan de (toekomstige) laadpaal
- aan de digitale meter (als punt om met de p1 kabel uit te komen van je laadpaal, voor je pv-omvormer, als je isp modem daar staat en je eigen netwerkkast elder als punt om je wan door te verbinden, ...)
- aan de ventilatie unit
- aan de warmtepomp
- overal waar het interessant is om een AP te hebben (typisch aan locatie bureau, op de bovenverdieping aan beide kanten van het huis)
- waar je denkt ip camera's te kunnen zetten
(- in uw tuinhuis)
Laat die allemaal samenkomen aan een netwerkkast en leg af op een patchpaneel en plaats daar al je netwerk en it stuff.
Ik heb 36 patches in mijn serverkast.
Kan in de buurt van je elektrische kast maar hoeft niet. Mijn serverkast staat 3m naast m'n domoticakast maar de netwerkkabels hebben een aparte doorvoer en kabelgoot.
Plaats de netwerkkast op een beetje een makkelijk bereikbare locatie
Voorzie wat ruimte (en stopcontacten) voor als je in de toekomst wat IT materiaal hebt weg te bergen (home servertje voor weet ik wat, nas, ...)
Unifi biedt ook wat goedkoper materiaal voor POE. Ze hebben bv een "Ubiquiti UniFi Switch Lite 8 PoE", voor +/- 100€.
Unifi heeft ook een 24p PoE switch voor 400€ trouwens volgens mij, ipv de 800€ die jij aanhaalt:
https://www.getic.com/product/unifi-switch-24-250w
Het is de 48p variant die 800€ kost.