Thermostaat

Green Mamba

Well-known member
Hi,

Voor onze woning met een enkele verwarmingskring zijn we op zoek naar een modulaire thermostaat. Omdat we met een Vaillant-ketel zitten die enkel door Ebus gestuurd kan worden en niet in aanmerking komt voor een OpenTherm-module moeten we ons zowat beperken tot het Vaillant gamma.

Op dit moment hebben we een simpele aan/uit thermostaat met enkel wat graden op. Graag wil ik dit vervangen. Zelf heb ik al eens gekeken naar de
sensoHOME, maar dat lijkt me dan weer net is te simplistisch daar we later nog de ambiSENSE willen toevoegen aan onze radiatoren. Dan leek de sensoCOMFORT me iets meer geschikt. Alleen heb ik geen idee of dit ook gewoon binnentemperatuur kan meten en aan de ketel doorgeeft dat deze moet draaien.

Iemand een idee of ik hiermee op het juiste pad zit en/of er alternatieven zijn voor mijn idee hierboven? Zo'n thermostaat ben ik ook niet meteen van plan om elke paar jaar te kopen natuurlijk.

Alvast bedankt om even mee te denken. Op dit moment zie ik even niet meer wat ik best kan nemen en of bovenstaande opstelling wel correct zou werken.
 
Initeressant, maar dan zit ik dus gebonden aan een abonnement? Ik had met ook al laten vertellen dat voor mijn model van boiler dit niet mogelijk was. Het gaat dan om een Vaillant ecoTEC pro VCW 286/53 R2 (EBE).
Abbo is optioneel voor de geofencing
 
Terug
Bovenaan