Auto Theorie Rijbewijs B

Noscoped420

Well-known member
Ik heb een vraag over het oefenen van theorie rijbewijs B.

Ik oefen dit nu al enkele dagen op de site MijnRijbewijsb.be, van wat ik heb gevonden is deze blijkbaar een initiatief van de Vlaamse Overheid en ergens een kleine 2 jaar geleden online gekomen.
Nu haal ik daar al tal van keren na elkaar moeiteloos meer dan genoeg punten om te slagen ( 49 of 50 ) maar na even op te zoeken vond ik op een ander rijbewijs forum topics over het feit dat deze site vol met fouten zou staan.

Nu zijn die topics wel van rond de tijd dat de betreffende website pas online kwam en vind ik van na die datums ook geen andere topics daarover dus ik vroeg me af of tegenwoordig die site klopt of nog steeds fouten bevat, als iemand dit weet ?

Ervoor had ik geoefend op de site mijnrijbewijs.eu en het valt me tussen beide op dat op deze laatste vragen voorbij komen die ik nooit zie op mijnrijbewijsb.be.
Zoals bv vragen over ''wat betekend dit lampje in je wagen '' of de diepte van bandengroeven of situaties met een afbeelding van bv 3 wagens op een kruispunt en dan de vraag '' sleep de auto's in de volgorde van voorrang '' of '' welke vloeistof moet ik hier bijvullen ''

En deze laatste stelt ook vragen over bv 1 situatie maar dan in verschillende locaties zoals bv '' op hoeveel afstand moet de gevarendriehoek op de autosnelweg '' of '' op hoeveel afstand moet de gevarendriehoek buiten de autosnelweg ''
Of '' Ik rij in het Waalse gewest, hoe snel mag ik op deze weg '' of '' ik rij buiten de bebouwde kom in het Vlaamse gewest, hoe snel mag ik hier ''

Op mijnrijbewijsb.be dan weer lijken die vragen meer generic, zoals '' hoe snel mag ik hier buiten de bebouwde kom '' of '' hoe snel mag ik op deze weg ''
Of '' op hoeveel afstand moet de gevarendriehoek zichtbaar zijn '' en andere situaties ontbreken helemaal op deze site zoals bv de afbeeldingen van 3 wagens op een kruispunt en dan de vraag '' zet deze in volgorde van wie voorrang heeft ''

Anyway lang verhaal maar als ik enkel op mijnrijbewijsb.be vertrouw krijg ik dan gelijkaardige vragen in het examencentrum, ik zou dan toch denken als deze site in samenwerking is met de Vlaamse overheid dat je dan met hulp van de site je theorie in een Vlaams examencentrum met hetzelfde gemak zou kunnen als op deze site ?
 
Gratis rijbewijs online is nog altijd de beste imo.
Dan mogen ze toch wel eens de naam veranderen 😂
Nuja 10 jaar geleden had ik mijn theorie gehaald met een website die gebaseerd was op het theorieboek dat je in de boekhandel kan kopen, die foto's waren ook identiek aan die in het examencentrum op de vragen dus ik wist de antwoorden al aan de hand van de foto's zonder de 3 opties te bekijken.

Ik denk dat die site een afkooksel of opvolger is daar van want ik weet dat ik toen ook moest betalen om die vragen 2 of 3 dagen te mogen doen, maar toen hadden ze er ook wel die gratis waren maar dat waren dan altijd 50 dezelfde.
In de week eens 1x voor betalen voor 3 dagen en zien of het bijster verschillend is met mijnrijbewijsb.be van de overheid.
 
VAB heeft ook een site voor gratis theorie oefeningen in samenwerking met KBC. Die vragen zijn ook wel goed.
 
Terug
Bovenaan