The Witcher 3: Wild Hunt

RPG PC PS5 PS4 XBOX SWITCH The Witcher 3: Wild Hunt

Kaka. Was aan het wachten op de next-gen versie om eindelijk eens door The Witcher 3 te geraken vanuit de luie zetel.
2e kwart 2022 is toch wel heel laat…
Ja idd, ik ook. Maja, ik ga toch effectief wachten. Nu gaat dat halfjaar voor mij het ook niet meer maken. Ma toch, had gehoopt dit jaar...
 
Ik ga ook wachten hoor, heb nog genoeg om te spelen: Divinity Original Sin 2 eindelijk eens afwerken, hetzelfde geldt voor KOTOR en dan waarschijnlijk nog eens een replay van Disco Elysium. Gewoon jammer dat ze zo laat iets laten weten en dan zo lang uitstellen, is niet dat ze dat nog maar net weten dat ze ver achter zitten op schema lijkt mij.
 
Ik ga ook wachten hoor, heb nog genoeg om te spelen
This aged badly :unsure:
Ondertussen net iets over 30u aan het spelen en heb de Velen en Novigrad questlines complete. Tussendoor nog wat contracts en side-quests gedaan. Voor ik naar Skellige ga, ga ik eerst nog wat map opruimen, side-quests en treasure hunts doen. Zou dan ook level 18 moeten zijn tegen dan.
 
Ik ben ondertussen lvl 21 & moet nu van iedere character hun (side)quests completen om verder te gaan met de main missie.
Ben wel bang dat ik tegen dan overpowered ga zijn.
 
Zoek zeker eens op hoe je de witcher gear sets kan vinden. Quasi onmogelijk om 'per ongeluk' te vinden en ze zijn wel heel cool.
En ge wilt toch echt wel in een witcher tenue rondlopen.
 
Ik heb er nochtans al 3 toevallig gevonden. Moeite gestoken in 1 om te vervolledigen en te craften (Cat). De andere is Bear en spreekt me niet aan en eentje die te hoog level is om nu al mee bezig te zijn.
 
Via de Notice Boards en aantal vraagtekens krijg je regelmatig Treasure Hunts voor die sets. Heb die van de Griffin gedaan, ga nu voor de upgrade (lvl 18) gaan. Cat sla ik over, want wil eerder voor een heavier armour set gaan in combinatie met mijn potion build.
 
Ik heb er nochtans al 3 toevallig gevonden. Moeite gestoken in 1 om te vervolledigen en te craften (Cat). De andere is Bear en spreekt me niet aan en eentje die te hoog level is om nu al mee bezig te zijn.

Ik had er ook wel wat "toevallig" gevonden, maar wel geen volledige set. Daarvoor ben ik ook wel in walkthroughs gedoken :D
 
als je alle vraagtekens/side quests doet kom je ze vroeg of laat wel tegen. ik heb alle quests gedaan in de game en had nog wat lege doezen op de map staan maar had elke set verzameld...

kan niet wachten op de RTX update om het nog eens te herspelen op mijn RTX 3080. toen witcher 3 uitkwam heb ik het gespeeld op een radeon 280x en heb het nooit gezien met die hairworks en ultra settings. pracht van een game....
 
Ik ben onlangs dit spel begonnen, momenteel level 4 en kan niet meer tellen hoeveel keer ik gedood ben. De potions en ingrediënten in men inventaris is voor mij helemaal niet overzichtelijk en heb geen idee, wat ik met de meesten moet aanvangen, laat staan iets creëren.
 
Ik ben onlangs dit spel begonnen, momenteel level 4 en kan niet meer tellen hoeveel keer ik gedood ben. De potions en ingrediënten in men inventaris is voor mij helemaal niet overzichtelijk en heb geen idee, wat ik met de meesten moet aanvangen, laat staan iets creëren.
Het is heel erg van belang dat je genoeg probeert te ontwijken tegen monsters en probeert te pareren tegen mensen. Tussendoor kan je dan zelf een aantal lichte of zware aanvallen uitvoeren (gebruik ook zeker je magie).
In je inventaris heb je voornamelijk tabblad 3, 4 en 5 nodig. 1 en 2 kan je momenteel nog laten voor wat het is. Als je zaken wil creëren (zoals drankjes, bommen en oliën), dan ga je in het hoofdmenu naar alchemie. Maar je hebt natuurlijk wel de recepten nodig en die vind je in de wereld of kan je bij sommige handelaars kopen. Je kan ook wapens of bescherming maken, maar dat kan je alleen maar bij een handelaar (en vaak moet je zelfs de juiste vinden).
 
Ik ben onlangs dit spel begonnen, momenteel level 4 en kan niet meer tellen hoeveel keer ik gedood ben. De potions en ingrediënten in men inventaris is voor mij helemaal niet overzichtelijk en heb geen idee, wat ik met de meesten moet aanvangen, laat staan iets creëren.
Ik ben ook onlangs voor het eerst begonnen, zonder dat ik ervaring heb in enig welke RPG. Ik was het mikpunt van spot bij mijn kinderen omdat ik constant dood ging bij alles. Wolven, honden, ghouls, zwakke soldaten, bandieten....
Eens je leert je battles te kiezen, leert pareren, leert juist te timen van je slagen en leert getimed te ontwijken, gaat het wel een stuk beter. Als je dan nog eens voorbij level 10 bent gaat het plots allemaal een stuk gemakkelijker.
Tegenwoordig kan ik zonder doodgaan een (cave)Troll of Griffoen uitschakelen die makkelijk 5 of 8 levels hoger zijn dan mij, omdat ik de mechanics doorheb, goeie uitrusting en wapens equip en dan de juiste oils en powerups gebruik.

Het spel gaat je doorzetten wel dubbel en dik belonen in ieder geval!
 
Witcher 3 is de enige die ik niet uitgespeeld heb, weet niet waarom, heb ook telkens zin te herbeginnen, maar zo voor de 4de keer herbeginnen demotiveerd toch wel, ookal weet ik dat ik het opnieuw leuk zal vinden op een manier. Wrs zal ik als nog weer quiten na 40 uur ofzo. Denk da ik eens ga beginnen kijk voor een Series X en als die enhanced versie er is die spelen op de Xbox. Probleem is gewoon dat ik niet meer weet welke keuzes ik maakte in deel 1 en 2 en dus ook niet meer weet wat de doen in het begin van 3.

Also los hiervan, neig aant twijfelen de boeken box te kopen. Gene grote lezer, maar al meermaals gedacht dit te doen, nu weer die twijfel nu ik Season 1 van de serie ben beginnen herkijken, echt grote fan van de serie en de eerste 2 games, waarom de 3de me altijd stopt, geen idee.
 
Ik moet wel zeggen dat door de serie gezien te hebben, het verhaal van deze game en de lore me meer duidelijk is (en me ook gewoon meer interesseert). Het is volgens mij ook al de 4e keer dat ik deze opnieuw speel. De eerste twee keer maar tot aan Novigrad geraakt, de derde keer tot na Skellige (Kaer Morhen story deel) en nu ben ik toch weer klaar om naar Skellige te gaan en voel nog geen vermoeidheid. Kans bestaat nog steeds dat ik weer stilval, maar ben echt veel meer op mijn gemak aan het spelen: alle lore lezen, vooral main quests, maar tussendoor eens wat map exploration, contracts, side quests. Ik denk dat we voor mij momenteel genoeg te doen is om niet uitgeblust te geraken.
 
Dandelion gered! Nu ... probeer ik eerst alle side quests en contracts in Velen te doen, of ga ik toch eindelijk voor het eerst eens naar Skellige??

Update: begonnen aan de side quests en dan door een bug bij een van de armor quests geragequit en sindsdien (een jaar geleden al dus) niet meer opgepikt. Als ik nu nog eens start, ga ik toch proberen voort te gaan waar ik vorig jaar geëindigd ben. Een 5de keer herstarten en de Bloody Baron questline doen zie ik echt niet zitten :laugh:
 
Ik moet wel zeggen dat door de serie gezien te hebben, het verhaal van deze game en de lore me meer duidelijk is (en me ook gewoon meer interesseert). Het is volgens mij ook al de 4e keer dat ik deze opnieuw speel. De eerste twee keer maar tot aan Novigrad geraakt, de derde keer tot na Skellige (Kaer Morhen story deel) en nu ben ik toch weer klaar om naar Skellige te gaan en voel nog geen vermoeidheid. Kans bestaat nog steeds dat ik weer stilval, maar ben echt veel meer op mijn gemak aan het spelen: alle lore lezen, vooral main quests, maar tussendoor eens wat map exploration, contracts, side quests. Ik denk dat we voor mij momenteel genoeg te doen is om niet uitgeblust te geraken.
Snap u gevoel en de wereld en lore kennen helpt inderdaad veel. Ik heb destijds wel 1 en 2 gespeeld dus ik was sowieso wel al iets meer mee, maar het blijft een complex geheel. Ik merk ook dat andere meer problemen hadden met de serie dan dat ik ervaarde. Ik vond die niet zo heel ingewikkeld, maar misschien om dat ik al wat basis principes kende van de personages, wereld en hoe die geleid wordt etc...
 
Terug
Bovenaan