The Witcher 3: Wild Hunt

RPG PC PS5 PS4 XBOX SWITCH The Witcher 3: Wild Hunt

Ben het nu voor de derde keer aan het uitspelen en ga alleen in Skellige niet alles gezien hebben. Blijft een fantastisch spel en van Blood en Wine kunnen developers echt eens leren wat een DLC is.
 
Ik ben voor de derde of vierde keer herbegonnen. Fantastisch spel, maar nooit verder geraakt dan Novigrad. Er is gewoon zoveel te doen dat ik 'opgebrand' geraak voor ik halverwege ben.

Net terug in Novigrad geraakt, we gaan zien hoe ver ik dit keer kom :')
Haha, ik ben ook in dat geval. Gisteren ook nog eens opnieuw begonnen.
Na het een kleine 4 jaar niet gespeeld te hebben draait het voorlopig wel een pak vlotter dan ik mij herinner (base ps4).
 
In de PS Store > The Witcher 3: Wild Hunt – Game of the Year Edition voor €9.99

Bevat deze ook de 2 expansions?
 
In de PS Store > The Witcher 3: Wild Hunt – Game of the Year Edition voor €9.99

Bevat deze ook de 2 expansions?
Ja hoor, dit staat ook in de beschrijving bij het spel zelf:
De Game of the Year Edition bestaat uit The Witcher 3: Wild Hunt, alle 16 DLC's en de 2 uitbreidingen Heart of Stone en Blood and Wine.
 
Ja hoor, dit staat ook in de beschrijving bij het spel zelf:
De Game of the Year Edition bestaat uit The Witcher 3: Wild Hunt, alle 16 DLC's en de 2 uitbreidingen Heart of Stone en Blood and Wine.
Had ik ook al gedacht maar wou toch zeker zijn. In de store staat:

Word een Witcher, een van de laatste monsterslachters. Reis door koninkrijken die door oorlog zijn verscheurd om het kind uit de voorspelling op te sporen - een levend wapen dat ongelofelijke verwoesting kan aanrichten.

INCLUSIEF ALLE EXTRA AVONTUREN

Enfin, tnx! :)
 
Zou hier ook wel graag aan beginnen, maar ik heb hetzelfde probleem als velen hier.

Ik speel heel graag open world games, maar behalve de GTA's geraak ik er ook zelden of nooit helemaal door.

Fallout 3 en 4 bv vond ik ook beide fantastisch, maar nooit doorgeraakt. Idem RDR2, fantastisch spel maar zit nog maar aan de helft denk ik. Ik dwaal steeds veel te vaak af. En het tempo ligt in deze games, in tegenstelling tot de GTA's, heel laag, daarom denk ik dat ik die laatste wel allemaal uitspeel.

Ik vermoed dat het tempo in The Witcher ook zo traag is?
 
Ik ben niet echt een gamer (het lijstje games waarvan ik de hoofdverhaallijn heb uitgespeeld, is niet langer dan Skyrim, wat Pokémon en Harry Potter games als kind, één Tomb Raider en South Park: TSoT), maar deze ga ik toch zeker uitspelen. Nu zit ik ongeveer halverwege de main quests in Skellige voor zover je dat zonder voorkennis kan inschatten.

Deze inleiding doe ik om te zeggen dat ik het net omgekeerd ervaar aan degenen die hier zeggen het spel niet uitgespeeld te hebben. Ik vind het net heerlijk om op eigen tempo wat af te wisselen tussen witcher contracts, side quests en de main quest, naargelang van waar ik zin in heb. Ik speel enkele avonden per week eens een/anderhalf uur en dan doe ik een paar zaken die me aanspreken.

Ik ben wel totaal geen completionist meer, misschien speelt dit mee. Als een sidequest me (even) niets zegt, laat ik die links liggen. Dit is puur ontspanning. Ik ga niet om 'alles uit het spel te halen' mezelf vervelen met quests waar ik geen zin in heb. Zodra ik cut scenes skip, merk ik dat het genoeg is geweest. In dit spel laat ik met de tijd die ik erin steek (4-5u/week) bijvoorbeeld al dat Gwent aan me voorbijgaan. Ik heb al gelezen dat je daar ook gemakkelijk 100 uren kan insteken, maar dat zegt me nu niet zo veel.

Over het spel zelf: dit is echt een must play voor wie het nog niet gespeeld heeft. Humor (in zowat elke dialoog/cutscene kan er minstens een glimlach af), een leuk verhaal, waanzinnig uitgewerkte personages (Bloody Baron, die vrouwen, Dijkstra,...), machtige wereld (Novigrad vind ik compleet waanzinnig, Skellige is ook cool tot nu toe), geniale quests (de befaamde varkensquest, dat eiland met die doden,. ..), dit spel heeft alles.

Enig nadeel is dat soms de gameplay lijdt onder de kleine vervelende bugs:
- regelmatig zie ik iets geel/rood worden met behulp van mijn witcher senses, maar moet ik mijn camera 100 keer draaien voor ik een interactie kan trigeren,
- missies waarbij cutscenes niet getriggerd worden, je maar wat ronddwaalt en ze later toch ineens triggeren op de juiste plek zonder dat je ook maar iets bent tegengekomen,
- een volledige missie die het geluid deed buggen waardoor je het verhaal niet goed kon volgen,
- ...

Als je hierdoor heen kijkt, kan een singleplayer voor mij persoonlijk niet veel beter worden. Eens je (als quasi niet-gamer) combat en alles wat er bij komt kijken zoals de bestiary die je soms nodig hebt en de zaken als characterontwikkeling wat onder de knie hebt, is dit genieten van begin tot einde.

9.5+/10 voor mij.
 
In dit spel laat ik met de tijd die ik erin steek (4-5u/week) bijvoorbeeld al dat Gwent aan me voorbijgaan. Ik heb al gelezen dat je daar ook gemakkelijk 100 uren kan insteken, maar dat zegt me nu niet zo veel.

Gwent is nochtans zalig. Het is gewoon een game in een game en zit veel tactiek in.
 
Ik ben momenteel ook bezig met mijn eerste playtrough van W3. Na eerst W1 en W2 doorgesparteld te zijn. Niet dat die 2 slechte games zijn, verre van en ik zou mensen aanraden van ze toch te spelen voor aan W3 te beginnen. De extra backstory vindek een verrijking voor het spelen van W3. Maar ten opzichte van de eerste 2 is de 3de telg toch wel van een heel ander kaliber.

Ik zit momenteel begin Novingrad met toch al een 30tal uur bezig te zijn. Die sidequests zijn zo goed uitgewerkt dat de mainqueest soms wat op een zijspoor komt te liggen. Als ik snel een voorbeeld moet geven zou het de quest van de bloody baron moeten zijn en ter uitbereiding die met die heksen. De muziek en sfeer als je in aanraking komt met de heksen, kippenvel.

En ja, gwent. Een verslaving in het spel zelf. Als er een nieuwe quest start rond gwent vlieg ik hier direct op. Ook bij iedere nieuw ontdekte merchant moet deze eerst tot de grond gelijk gemaakt worden met een spel gwent.

Tis gewoon een topsspel!
 
Als ik snel een voorbeeld moet geven zou het de quest van de bloody baron moeten zijn en ter uitbereiding die met die heksen. De muziek en sfeer als je in aanraking komt met de heksen, kippenvel.
Is de Bloody Baron quest geen onderdeel van de main quest? Hetzelfde voor de quest met de heksen?
 
De bloody baron is idd deel van main. Maar ik dacht dat het stuk met de heksen optioneel was om in verder te gaan? Kan mis zijn hoor, ik ging er gewoon direct in mee :)
 
Ik denk ook van hier eens aan te beginnen op de PS5, of wacht ik beter op de upgrade voor PS5?

Die upgrade is in september of oktober ofzo aangekondigd? Sindsdien is er precies geen nieuws meer van verschenen. Geen idee hoeveel werk zo'n upgrade is, maar ik vermoed dat CD Project Red zich momenteel volledig op Cyberpunk 2077 aan't richten is, dus dat kan nog wel even duren...

Ik heb het ook nog liggen en geef voorlopig andere spellen voorrang tot ik iets van een release hoor.
 
Dandelion gered! Nu ... probeer ik eerst alle side quests en contracts in Velen te doen, of ga ik toch eindelijk voor het eerst eens naar Skellige??
 
Deze ook in 2020 eindelijk gespeeld. Zes maanden eraan gegeven (met wel een kleinere game of twee tussendoor) en uiteindelijk geëindigd op een 190 uur voor de main quest, zeer veel sidequests (elke quest die ik tegenkwam heb ik gedaan), alle Gwent actievements en de twee DLC. Supergame. Maar nu toch ff geen quasi 200 uur game meer :D
 
Tijdje geleden ook nog eens begonnen. Drie/vier jaar geleden uitgespeeld en nu zat er genoeg tijd tussen om het nog eens 'fris' te spelen.
Net de Bloody-Baron questlijn afgewerkt en nu onderweg naar Novigrad.

Spelen jullie met mods? Ik heb er een paar grafische geïnstalleerd. Die HD-reworked mod is echt wel de moeite!
 
Tijdje geleden ook nog eens begonnen. Drie/vier jaar geleden uitgespeeld en nu zat er genoeg tijd tussen om het nog eens 'fris' te spelen.
Net de Bloody-Baron questlijn afgewerkt en nu onderweg naar Novigrad.

Spelen jullie met mods? Ik heb er een paar grafische geïnstalleerd. Die HD-reworked mod is echt wel de moeite!
Ik heb die mod ook. Daarnaast ook No time for Gwent (soms moet het gewoon even vooruit gaan), The Gwent Card Dealer (nog niet gebruikt, maar just in case), Jump in shallow water (obviously), Fast travel from anywhere (gezien dit de vierde keer is dat ik het spel speel), Over 9000 weight limit mod (zelfde als hiervoor) en dan nog een mod die alle quest objectives toont op de map.
 
Haha, ik ben ook in dat geval. Gisteren ook nog eens opnieuw begonnen.
Na het een kleine 4 jaar niet gespeeld te hebben draait het voorlopig wel een pak vlotter dan ik mij herinner (base ps4).

Gisteren voor de eerste keer tot in Skellige geraakt na de main quest in Novigrad en nog enkele side quests gedaan te hebben.
Ik heb nu een veel beter evenwicht gevonden tussen main quest, side quests en Gwent.
Vorige keer was ik opgebrand na de eerste paar Novigrad quests, maar dat is nu absoluut niet het geval. Dat er ook quasi niks van framerate problemen meer zijn helpt ook wel.

Fantastisch spel.
 
Terug
Bovenaan