The Witcher 3: Wild Hunt

RPG PC PS5 PS4 XBOX SWITCH The Witcher 3: Wild Hunt

Ik ga de vraag hier stellen ipv het Steam Deck topic want ik denk dat ik hier sneller een antwoord zal krijgen...


Ik speel dus The Witcher 3 op mijn Steam Deck. Ik heb enkele mods geïnstalleerd en die werken voor zover ik weet deftig.
Maar ik speelde het met de DX12 versie waardoor het spel geregeld bleef hangen.

Na wat googlen wou ik nu dus met de DX11 versie spelen. Maar ik krijg na het laden plots deze melding:

AutoLoot ERROR: Missing / outdated mod

Hoe kan ik dit oplossen?
 
Ik zou die AutoLoot mod eens opnieuw installeren.
Als het om deze mod gaat: https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/7400

D) INSTALLATION:
1) install mod (the best with TW3 mod manager) and run Script Merger after.
2) after the installation you have to copy/update dx11/dx12 files - there are 2 ways:
a) run "...\modAutoLootASNextGen\_[dx Tool].exe" file
b) or run Menu Filelist Updater tool and copy two txt files from "[dx files]" folder to "...\modAutoLootASNextGen\bin\config\r4game\user_config_matrix\pc\"

3) After the installation and starting a game for the first time with AutoLoot you should load a game save first to load default settings of the mod
...Anyway I STRONGLY recommend yet to do a manual reset through the in-game mod menu:
[MODS] - [AUTOLOOT +A.S.] - [SETTINGS] - and the last option here: Reset All Settings...
.
.
4) Continue to this step ONLY if you experiencing some issues ...(like missing in-game menu and/or AutoLoot keybindings doesn't work etc)!
Spoiler:
Show
* _manual_install_(in-game_menu).bat - running this simple file adds in-game menu options (note dx files have to be updated to see mod's in-game menu!)
- run it from the W3 directory after the mod installation!
* Ultimate Installation Tool - or better to run this complex tool -> download (Miscellaneous files) to solve different issues with the mod installation
- before the usage you should watch VIDEO MANUAL firstNOTE: both files have to be run from the mod's folder (when the mod is installed!): " <The Witcher 3 dir> \Mods\modAutoLootASNextGen\"
 
Ik ga de vraag hier stellen ipv het Steam Deck topic want ik denk dat ik hier sneller een antwoord zal krijgen...


Ik speel dus The Witcher 3 op mijn Steam Deck. Ik heb enkele mods geïnstalleerd en die werken voor zover ik weet deftig.
Maar ik speelde het met de DX12 versie waardoor het spel geregeld bleef hangen.

Na wat googlen wou ik nu dus met de DX11 versie spelen. Maar ik krijg na het laden plots deze melding:



Hoe kan ik dit oplossen?
The Witcher 3 Next-Gen gebruikt aparte bestanden voor DX11 en DX12 die je moet aanpassen.

in \Documents\The Witcher 3\ heb je dx12user.settings en user.settings (voor dx11)
in \Steam\steamapps\common\The Witcher 3\bin\config\r4game\user_config_matrix\pc heb je dx11filelist.txt en dx12filelist.txt

Anders kan je ook eens de Nexus pagina controleren op fixes.


Probeer eens "AHDAutoLootConfig.xml;" toe te voegen aan de dx11filelist.txt
 
in "\Steam\steamapps\common\The Witcher 3\bin\config\r4game\user_config_matrix\pc" stond "AHDAutoLootConfig.xml;" om een of andere reden niet in dx11filelist.txt

In "\Steam\steamapps\common\The Witcher 3\Mods\modAutoLootMenu\bin\config\r4game\user_config_matrix\pc", van waar de .bat-file het kopieert stond het nochtans wel :unsure:

Even vlug manueel erbij gezet en alles werkt.. Merci!
 
De blood and wine DLC nogmaals gespeeld met de next-gen patch.
Die boss fight op het einde was mij toch iets te pittig met een sign Build, dus vlug een potion Build in elkaar gestoken en dat ging precies heel vlot toen.
Vanavond/straks de andere DLC nog eens doen.
Zijn de mutaties die in de BW DLC geïntroduceerd daar nog beschikbaar?

h2Ai9DF.jpg

d3F3LjR.jpg
 
Ik heb op een kleine drie weken ondertussen meer dan 35u in The Witcher 3 gestoken. Lang geleden dat ik nog zo in de ban van een spel was. Ik heb het lang uitgesteld omdat ik gigantische open wereldspellen een beetje moe was en The Witcher 1 en 2 wel goed vond maar geen enorme fan was.

Wat een fantastisch spel! Op zich doet The Witcher 3 niet zoveel anders dan andere open world RPG’s met veel quests die een variant zijn op ‘ga naar daar, dood wat dingen, haal uw beloning op’. Alleen is de uitwerking ervan zoveel beter. Zelfs kleine quests of contracts zijn gewoon veel beter geschreven dan bij concurrenten waardoor je meer betrokken bent.

Ik was begonnen op de normale moeilijkheidsgraad en dan is de gameplay… wel ok maar niet zo speciaal. Na een tijdje heb ik echter de moeilijkheid verhoogd, iets wat ik zelden doe. Hier maakte dat het spel nog beter, omdat je dan pas de diepte van gameplay ervaart. Het was pas toen dat ik me echt moest verdiepen in de potions en oils en gevechten effectief moest voorbereiden.

Het enige waar ik een beetje schrik voor heb, is burnout krijgen. Na die 35u zit ik nog bijlange niet door Act I, ik heb nog een hoop sidequests en contracts te doen. Maar ik ga tussendoor wat pauze nemen en iets anders spelen, denk ik.
 
Ik heb op een kleine drie weken ondertussen meer dan 35u in The Witcher 3 gestoken. Lang geleden dat ik nog zo in de ban van een spel was. Ik heb het lang uitgesteld omdat ik gigantische open wereldspellen een beetje moe was en The Witcher 1 en 2 wel goed vond maar geen enorme fan was.

Wat een fantastisch spel! Op zich doet The Witcher 3 niet zoveel anders dan andere open world RPG’s met veel quests die een variant zijn op ‘ga naar daar, dood wat dingen, haal uw beloning op’. Alleen is de uitwerking ervan zoveel beter. Zelfs kleine quests of contracts zijn gewoon veel beter geschreven dan bij concurrenten waardoor je meer betrokken bent.

Ik was begonnen op de normale moeilijkheidsgraad en dan is de gameplay… wel ok maar niet zo speciaal. Na een tijdje heb ik echter de moeilijkheid verhoogd, iets wat ik zelden doe. Hier maakte dat het spel nog beter, omdat je dan pas de diepte van gameplay ervaart. Het was pas toen dat ik me echt moest verdiepen in de potions en oils en gevechten effectief moest voorbereiden.

Het enige waar ik een beetje schrik voor heb, is burnout krijgen. Na die 35u zit ik nog bijlange niet door Act I, ik heb nog een hoop sidequests en contracts te doen. Maar ik ga tussendoor wat pauze nemen en iets anders spelen, denk ik.

Bloody Baron quest al gedaan?
 
Bloody Baron quest al gedaan?
Yup, beste stuk van het spel tot nu toe.

Wel een nadeel: ik heb Gwent tot nu toe totaal genegeerd en nu ben ik niet meer helemaal mee met hoe dat werkt. En misschien had ik al sterkere kaarten moeten hebben voor waar ik nu al zit… Gisteren eens een paar rondjes geprobeerd en winnen is geen sinecure.
 
Ik heb eind vorig jaar The Witcher 3 gespeeld, na dat ik het in 2015 ook al eens geprobeerd had op PS4 maar ben toen afgehaakt vanwege de clunky controls etc. Uiteindelijk dit spel volledig grijs gespeeld. En mijn grootste verslaving in dit spel was echt wel Gwent, is echt zo geniaal uitgewerkt.
 
Er zijn zo van die games die iedereen eens moet gespeeld hebben maar wanneer je eraan begint het toch geen match blijkt te zijn. Witcher 3 was voor mij zo in 2015 en 2018, tweemaal geprobeerd maar door de clunky controls en fights ben ik telkens maar een 5tal uur ver geraakt.

Met wat ouder worden gaf ik het toch eens een nieuwe kans. Ik game nu veel minder maar het mag allemaal gerust wat trager gaan en nu wordt het pas duidelijk hoe geweldig deze game is.

Ik zit terug nog maar een 5tal uur ver maar het is een volledig nieuwe beleving.
 
Deze staat ook nog altijd op mijn Backlog. Heb eigenlijk weinig ervaring met Open World RPGs, altijd een beetje schrik ook dat het me te snel te ingewikkeld gaat worden, en hoe meer vrijheid in een spel hoe meer keuzestress ik krijg (en vooral stress dat ik de verkeerde keuzes zou maken). Enige in het genre die ik (uit)gespeeld heb is Horizon Zero Dawn waar ik me wel zeer goed mee geamuseerd heb. Ik denk echter dat TW3 qua complexiteit toch nog een niveau hoger staat.

Het helpt ook niet dat ik ook nog een hoop andere (oude) PlayStation toptitels in mijn backlog zitten heb: Red Dead Redemption 2 (waarvan mijn zoon mij om de zoveel weken vraagt wanneer ik er eindelijk ga aan beginnen - hij heeft die op PC uitgespeeld), Death Stranding, Bioshock Trilogy, The Last Of Us, Bloodborne, enz... Veel te veel goeie games, veel te weinig tijd :p.

PS: TW3 zelfs blijkbaar al in December 2019 gekocht voor een luttele €6.30. Fuck die irresistible sales :).
 
The Witcher 3, 1 van mn favoriete games aller tijden! Heb deze met release uitgespeeld en kijk er nog steeds op terug als een geweldige game-ervaring! Ik wil deze al een tijdje herspelen, maar haak telkens na x aantal uur af jammer genoeg. Een game voor de 2de maal uitspelen werkt niet altijd zo gemakkelijk voor mij. Toch is het de bedoeling om er nog eens aan verder te doen 😊 veel plezier aan de mensen die hem nu, zoveel jaren na release, toch nog ontdekken! Het is en blijft een pareltje!
 
Ik heb TW3 gespeeld eind 2022, begin 2023 en heel blij dat ik het gedaan heb. Het is idd een van de allerbeste RPG's die er zijn. En ik had een enorme Gwent verslaving ook, zat zo goed in elkaar.
 
Ik heb hem bij release uitgespeeld, dan tussen mijn twee jobs 7 jaar geleden maingame plus DLCs uitgespeeld en ik 2022-2023 nog eens main game plus DLC. Blijft een fantastisch spel.
 
Deze staat ook nog altijd op mijn Backlog. Heb eigenlijk weinig ervaring met Open World RPGs, altijd een beetje schrik ook dat het me te snel te ingewikkeld gaat worden, en hoe meer vrijheid in een spel hoe meer keuzestress ik krijg (en vooral stress dat ik de verkeerde keuzes zou maken). Enige in het genre die ik (uit)gespeeld heb is Horizon Zero Dawn waar ik me wel zeer goed mee geamuseerd heb. Ik denk echter dat TW3 qua complexiteit toch nog een niveau hoger staat.

Goh. Eigenlijk vallen de keuzes in dit spel goed mee hoor. En het is eigenlijk helemaal niet zo complex (ik speel wel veel RPG's). Het verhaal vormt een heel goede leidraad, maar je kan ook zelf op ontdekking gaan. De map 100% clearen (dus alle monsters en schatten doen) raad ik wel niet aan. Het wordt snel saai en het beste gear krijg je toch van specifieke collection quests.
 
Terug
Bovenaan