The Wheel of Time

Prime The Wheel of Time

De aflevering van vandaag focusde zich vooral op Egwene in Falme, en de actrice deed dat werkelijk uitmuntend. Episode 6 is echt de Egwene-show en al de rest is supporting cast.
Perrin kwam zelfs helemaal niet aan bod.

Wat mij betreft de beste episode van het seizoen tot dusver. Er waren een aantal hmm, hmm momentjes maar het waren er maar een paar.

Ik hoop dat anderen ook weer beginnen te posten hier, ik zit hier al twee weken tegen mezelf bezig :laugh:
 
Ik wacht nog even met kijken totdat alle afl uit zijn.
Ik had gewild dat ik dat ook kon doen.

Ik jaag mij elke week op omdat ik niet verder kan kijken...

al vond ik deze aflevering wel ok.
ik kan niet wachten tot Egwene die andere een een koekje van eigen deeg geeft en Rand die allemaal van Falme wegveegt.

Al herinner ik mij niet dat Rand op dat moment al bij de grote bazin der Sedai's moest komen... Dacht dat dat pas ergens later was, waar ook nog een volledige verhaalarc aan gekoppeld is waarom het dan wel gaat en nu vb niet.
 
Zonet het eerste seizoen uitgekeken. Ik weet nog niet goed wat ik ervan moet vinden. Op sommige momenten brengen ze de sfeer van de boeken wel heel goed over en de acteurs zijn best goed gekozen. Op (veel) andere momenten vroeg ik me wel af wat ze eigenlijk aan het doen waren met het verhaal :shutup:.

Ik ga het tweede seizoen wel een kans geven, aangezien ik wat positievere signalen hierover opvang.
 
Ik had gewild dat ik dat ook kon doen.

Ik jaag mij elke week op omdat ik niet verder kan kijken...

al vond ik deze aflevering wel ok.
ik kan niet wachten tot Egwene die andere een een koekje van eigen deeg geeft en Rand die allemaal van Falme wegveegt.

Al herinner ik mij niet dat Rand op dat moment al bij de grote bazin der Sedai's moest komen... Dacht dat dat pas ergens later was, waar ook nog een volledige verhaalarc aan gekoppeld is waarom het dan wel gaat en nu vb niet.

Begin van boek 2 had Rand een audientie bij de Amyrlin toen ze nog allemaal in Fal Dara waren. Ze doen het hier dus later en op een andere locatie.
 
Nog 2 afleveringen en het seizoen is afgelopen. Ik heb een zeer positief gevoel van dit seizoen, er wordt heel wat van de boeken overgenomen. Hier en daar zijn er wat shortcuts genomen, maar alles reduceren tot 8 afleveringen per seizoen verkleint noodzakelijkerwijze de scope.

Persoonlijk vind ik de verhalen van Lan en Moiraine dit seizoen wat tegen vallen, zo laat in het seizoen zijn ze quasi blijven stil staan. Rosamund Pike is natuurlijk de grote naam, dus mss moest ze verplicht elke aflevering in beeld komen om kijkers te lokken, maar het lijkt me ook te reduceren tot 1 episode ipv zo lang uit te spinnen.
 
Hoewel ik dit seizoen in het algemeel kan smaken, was deze aflevering toch wel de eerste die ik met volledige concentratie heb uitgekeken omdat ze zo goed in elkaar stak. Als ze dit niveau zouden kunnen aanhouden wordt het nog een dijk van een serie.
 
Boeken nooit gelezen hier. Seizoen 1 vond ik ok, goed genoeg om uit te kijken. Maar dit seizoen vind ik best wel sterk. Kijk iedere week toch uit naar de volgende aflevering
 
Ik hoop dat anderen ook weer beginnen te posten hier, ik zit hier al twee weken tegen mezelf bezig :laugh:

Ik heb de boeken niet gelezen dus ik vind uw posts wel leuk als achtergrondinformatie, met vaak leuke /rants er gratis en voor niets bij. :)

Seizoen 2 is ook een stuk aangenamer om te volgen dan seizoen 1, hoewel ik Pike nog altijd niet graag bezig zie, noch de acteur die Matt speelt.

Egwene heeft ook onze zieltjes gewonnen in de laatste episode. Heel knap gespeeld. Hopelijk komt er een mooie wraakscène die voldoening geeft en wordt het geen GOT scenario waar de helden alleen meer meer lijden. :hug:
 
Alé, toch maar overstag gegaan en mij ook aan seizoen 2 gewaagd. Alle afleveringen tot nu gezien en ik moet wel zeggen dat het als op zichzelf staande serie dit seizoen tot zijn recht begint te komen. Leuk om te volgen en ik kijk uit naar de volgende afleveringen.

Als adaptatie blijft het wel een ongelofelijke miskleun. Sommige verhaallijnen, scenes en personages zijn heel goed vertaald maar over het algemeen blijft het veruit minderwaardige fanfictie waarbij je vele beslissingen ook niet kan vergoeilijken met 'we moesten het aanpassen voor tv'. Hopelijk krijgen we ooit toch nog eens een adaptatie die het origineel meer recht aan doet. Maar ik ben al blij dat deze 'adaptatie' nu toch al beter op zichzelf staat, waardoor de naam Wheel of Time niet meer verdoezeld wordt.
 
Net episode 7 gekeken, ze wijken weer serieeeuuusss af van de boeken, en wederom vind ik het totaal onnodig en zelfs gewoon slechter. Man, je hebt een van de beste boekenseries ter wereld in het genre, wat ga je nu zoveel lopen te wijzigen.
Bon, Nynaeve en Elayne waren heel leuk, al kwamen ze maar kort in beeld. Aviendha gaf ons een korte introductie tot het vreemde Aiel eer systeem, wat volgens mij veel wenkbrauwen gaat doen fronsen :laugh: De befaamde *flicker**flicker* scene uit de boeken komt in een variatie aan bod, niet meer bij Rand maar bij Mat. Lan en Moiraine komen weer bij mekaar, jeuj.
Maar zoals altijd, de storyline rond Rand is serieus gewijzigd en wat mij betreft helemaal niet ten goede. Jammer, jammer.

Volgens deze Reddit post is de show ook aan het zinken, en lijkt het weinig waarschijnlijk dat er een seizoen 4 of 5 komt.
 
Ik kan ook alleen maar denken: waarom? Het enige dat nog redelijk trouw is aan de boeken is Egwene in Falme. En dat zijn dan ook veruit de sterkste scènes. Heel vreemd toch. Nynaeve en Elayne zitten in Falme ook nog redelijk dicht bij de boeken, maar alle andere personages en hun verhaallijnen gaande van Rand tot Morraine tot Logain tot de Forsaken zijn allemaal bijna onherkenbaar herschreven.

En ik zei het eerder al, S2 is een veel meer coherente en genietbare serie geworden dan S1, maar dit is hoogstens nog losjes geïnspireerd op WoT te noemen dan een adaptatie. En ik ben er van overtuigd dat dit echt niet zo hoefde te zijn om WoT naar het kleine scherm te brengen. Een meer getrouwe adaptatie had ook een veruit superieure serie geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: Avi
Ik kan ook alleen maar denken: waarom?
meestal clueless show writers die willen teren op een grote naam en beroemd worden omdat ze er hun eigen ding van gemaakt hebben.

heb je een 1 op 1 adaptation en een goed ontvangen serie gaat iedereen gewoon zeggen, aah maarja hij volgde gewoon de boeken, iedereen kan dat verfilmen.

dus willen ze er allemaal hun eigen ding van maken, voegen ze wat actualiteit en politieke correctheid toe, en dan wordt het na x seiezoenen gecanceld en ligt het aan de fans die niet weten wat ze willen :rofl:


dat ze allemaal eens een voorbeeld nemen aan one piece. daar is ook enorm aan gesleuteld maar niks van de essentie is verloren gegaan ondanks dat het een bijna onverfilmbare comic is.... en dat hebben ze genailed, en krijgen massas respect van de fans, critics, en de originele auteur.
 
Laatst bewerkt:
Zelfde voor Game of Thrones toch. Op voorhand denk je daar toch ook van dat het veel te groot en ruim is voor het TV-scherm, ondanks dat bepaalde aspecten zeker heel sterk tot hun uiting komen via datzelfde medium. Maar dat kan je ook over WoT zeggen, zoveel scenes die echt gewoon wow zouden kunnen zijn op het scherm (Dumai Wells, of de White Tower in boek 4, bv).

Maar GoT verdubbelde in kijkcijfers van seizoen 1 naar seizoen 2 toe. S1E1 was quasi hun slechtst bekeken episode en het groeide achteraf alleen maar. WoT is omgekeerd, S1E1 is de best bekeken episode en naderhand daalde het zienderogen. Er waren maar 50% zoveel kijkminuten voor S1E8 als S1E1, en maar 45% voor S2E1. Niet enkel vervreemde je een groot gedeelte van de boekfans, je weet ook maar een beperkt aantal onafhankelijke kijkers te boeien.
Bon, de cijfers zijn niet slecht, er zijn nog altijd veel kijkers. Maar het momentum is duidelijk downwards trending. Al ben ik mogelijks te voorbarig, het seizoen is kwalitatief gesproken wel beter dan vorig seizoen dus voor hetzelfde geld zijn een hoop afgehaakte fans wel teruggekeerd na een paar weken. Zoals Meneer Killalot.
 
Buh ik vond seizoen 1 maar zozo maar seizoen 2 vind ik echt wel sterk, ik kijk er toch elke week hard naar uit en het niveau is X10 imo.
Ik hoop dan ook dat de seizoenen die ze van plan waren om te maken er ook daadwerkelijk zullen komen want het niveau gaat alleen maar omhoog imo.
Dat ze afwijken van de boeken kan me niet zoveel schelen al kan ik de fans hier wel deels in begrijpen, overgrote meerderheid van de kijkers kent de boeken niet dus die zullen zich ook niet storen hieraan imo
 
overgrote meerderheid van de kijkers kent de boeken niet dus die zullen zich ook niet storen hieraan imo
waarom denk je dat? het is op lotr na, letterlijk de meest verkochte/ gelezen high fantasy reeks ooit. met 100 miljoen verkochte boeken zijn er 5 keer zoveel boekenlezers dan mensen die de eerste afl bekeken hebben. Ik durf er mijn hand voor in het vuur steken dat zeker 50% van de kijkers boekenlezers zijn.
 
waarom denk je dat? het is op lotr na, letterlijk de meest verkochte/ gelezen high fantasy reeks ooit. met 100 miljoen verkochte boeken zijn er 5 keer zoveel boekenlezers dan mensen die de eerste afl bekeken hebben. Ik durf er mijn hand voor in het vuur steken dat zeker 50% van de kijkers boekenlezers zijn.

100 miljoen / 14 boeken he, dus laat ons zeggen 7 miljoen boekenlezers.
 
Terug
Bovenaan