The Wheel of Time

Prime The Wheel of Time

Ik denk niet dat we elke Aes Sedai, Warder en zelfs keukenmeid moeten gaan benoemen. Er zullen er wss enkel 100 over schieten die benoemd worden in de serie.

Ik denk dat enkele personages wss iets te veel belangrijke acties gaan ondernemen die in de boeken door meerdere personen worden gedaan, maar het is zo al ingewikkeld genoeg.
 
Ik was als niet-boeklezer ook nog wel matig-positief over het eerste seizoen, al had het duidelijk zijn gebreken. Maar nog geen tijd gevonden om de nieuwe afleveringen te bekijken. Het staat nu eenmaal niet bovenaan mijn to-watch lijstje. :unsure:
 
Ik heb me erbij neergelegd dat de serie gewoon een nieuwe wenteling van Het Rad is. Want de veranderingen zijn zeker niet gestopt. Ge komt op een punt dat de ECHTE gelijkenissen bijna de details geworden zijn. Dus ok. Ik zal er maar in meegaan.
MAAR: Wanneer ik dat doe moet ik zeggen dat ik de eerste twee eps (we zijn met de kleine thuis al blij wanneer we er ene kunnen zien) al beter vond dan vorig seizoen. De acteurs lijken gegroeid in hun rol en ze lijken een lijn te kiezen om te volgen zonder achterom te kijken.
 
Net de eerste twee episodes gekeken van seizoen 2, de acteerprestaties bevallen me wel en ga akkoord met wat starspike zegt.

Verhaalgewijs heb ik gewoon hetzelfde gevoel als bij seizoen 1, fanfiction gone wrong. Ik dacht dat de trailers aangaven dat men terug meer de boeken ging volgen, maar wederom zoals starspike zegt, wat er in de boeken gebeurd, zijn gewoon details geworden. Judkins is duidelijk een grote Nynaeve en Moiraine fan en gebruikt deze show om zijn fantasie om te zetten in realiteit. Rand, Mat en Perrin zijn bijna bijrolletjes geworden. Allez, Nynaeve die ninja/amazone gewijs twee Warders bekampt met een zwaard en zelfs bijna wint. Het moet echt niet gekker gaan worden :laugh:

Maar bon, ik wil niet teveel de negatieve toer opgaan, ik meen me te herinneren dat mensen vorige keer ook al aanhaalden dat er een beetje een te negatieve sfeer heerste onder de boekenfans en zoals ik de afgelopen dagen ervaren heb, na de initiele teleurstelling is het bij een rewatch best oke. Ik kan dus zeker wel begrijpen dat voor mensen die de boeken niet gelezen hebben, of de serie nooit uitgelezen hebben of wisten te smaken, dat de TV-serie zeker aangenaam is om te kijken.
 
Net episode 3 gezien, dat vond ik eigenlijk een heel goede episode op het stuk met Perrin na. De doortocht van Nynaeve in de 3 Arches werd echt zeer sterk gebracht.

Edit: Ik moet wel opmerken, dat einde van seizoen 1 wordt COMPLEET genegeerd in seizoen 2 tot dusver :laugh: De gebeurtenissen met Egwene en Nynaeve worden door niemand aangehaald, maar daarbovenop lopen Loial, Uno, Ingtar etc ook allemaal gewoon 100% gezond rond en wordt er geen enkele vermelding gemaakt van hun levensbedreigende verwondingen die ze opliepen in vorig seizoen. Meeste mensen dachten eigenlijk dat die allemaal dood waren. Maar totale windstilte dus!
 
Laatst bewerkt:
Net episode 3 gezien, dat vond ik eigenlijk een heel goede episode op het stuk met Perrin na. De doortocht van Nynaeve in de 3 Arches werd echt zeer sterk gebracht.

Edit: Ik moet wel opmerken, dat einde van seizoen 1 wordt COMPLEET genegeerd in seizoen 2 tot dusver :laugh: De gebeurtenissen met Egwene en Nynaeve worden door niemand aangehaald, maar daarbovenop lopen Loial, Uno, Ingtar etc ook allemaal gewoon 100% gezond rond en wordt er geen enkele vermelding gemaakt van hun levensbedreigende verwondingen die ze opliepen in vorig seizoen. Meeste mensen dachten eigenlijk dat die allemaal dood waren. Maar totale windstilte dus!

Ik was pissig over :

Vorige seizoen was tgv afwijking van de boeken een beetje raar...

Uno die gespietst wordt...
Waar is rand die de grond aanveegt met die irritante doders van Uno...
Nynaeve waar het principe van the way comes only one time volledig met de grond wordt gelijk gemaakt...
Matt die even wordt gevangen gezet... ik herinner mij dat nergens van in de boeken
Onze Min die even gevangen wordt gezet en dan met Matt even een toertje gaat doen...
Moraine die haar krachten verliest en Lann al stuurt naar Nynaeve... we zitten begot 10 boeken of zo te vroeg...

Elaine maakt veel goed. Al herinner ik mij niet dat ze met al die poespas geïntroduceerd werd van haar helpers.
Komt mij voorlopig te veel over alsof de mannelijke rollen er maar voor spek en bonen bij staan.

Maar bon, gedachten op 0..., kennis van de boeken deleten... en gewoon bekijken als een ander verhaal dan The Wheel of Time.
Dan is het nog iets of wat genietbaar.

Best dat je wacht met het boek te lezen totdat de serie volledig uitgespeeld is.
 
Ik vind seizoen 2 zelfs best ok als ik in gedachten houd dat het gewoon een ander verhaal is "geïnspireerd door".
Eén ding klopt wel niet in wat je zegt:

Moiraine stuurt Lan niet naar Nynaeve maar naar Alana

Het is ook gewoon zo en logisch dat ze bepaalde personages samenvatten in één personage gezien ze nu eenmaal niet de 14 boeken ruimte hebben.
Liandrin is zo duidelijk Liandrin en Elaida ineen. Verin is ook een "samenvatting". Net zoals Ishamael dat is en zoals Logain Asmodean lijkt te vervangen.
 
Ik was pissig over :

Vorige seizoen was tgv afwijking van de boeken een beetje raar...

Uno die gespietst wordt...
Waar is rand die de grond aanveegt met die irritante doders van Uno...
Nynaeve waar het principe van the way comes only one time volledig met de grond wordt gelijk gemaakt...
Matt die even wordt gevangen gezet... ik herinner mij dat nergens van in de boeken
Onze Min die even gevangen wordt gezet en dan met Matt even een toertje gaat doen...
Moraine die haar krachten verliest en Lann al stuurt naar Nynaeve... we zitten begot 10 boeken of zo te vroeg...

Elaine maakt veel goed. Al herinner ik mij niet dat ze met al die poespas geïntroduceerd werd van haar helpers.
Komt mij voorlopig te veel over alsof de mannelijke rollen er maar voor spek en bonen bij staan.

Maar bon, gedachten op 0..., kennis van de boeken deleten... en gewoon bekijken als een ander verhaal dan The Wheel of Time.
Dan is het nog iets of wat genietbaar.

Best dat je wacht met het boek te lezen totdat de serie volledig uitgespeeld is.

Klopt, er zijn ook een hoop dingen waar ik wat nijdig over ben als boek fan. Maar goed, it is what it is. Seizoen 1 kon ik 2 jaar terug ook niet smaken en bij een rewatch vorige week viel het uiteindelijk nog goed mee, op die laatste episode na waarvan men nu ook toegeeft dat die kut was, want ze negeren alles gewoon. Ik verwacht dat de ergernissen na een tijdje ook verdwijnen en bij een rewatch het best wel oke wordt.

Het enige wat ik wel verwacht, is dat Rand een beetje meer quality screentime krijgt want dat is nog altijd wel HET hoofdpersonage. Voorlopig krijgen de vrouwen toch iets teveel aandacht, maar dat kan snel veranderen. Misschien zal een van de volgende afleveringen veel meer focussen op Rand, zoals vorige aflevering heel veel focuste op Nynaeve.

Maar Rafe Judkins, de showrunner, heeft al aangegeven dat hij de grootste fan was van de White Tower en alles erin en erom heen, dus verwacht je niet te snel aan een vermindering van aandacht voor de vrouwelijke personages en een vermeerdering voor de mannen.

Wat betreft je spoiler opmerkingen:
- Van Uno snap ik het ook niet goed. In de boeken leeft die tot boek 14. Het had me beter geleken dat Masema gedood zou worden, want die Profeet-storyline moet echt niet in beeld gebracht worden.
- Rand vecht pas op het einde van boek 2 tegen de Seanchanen, we hebben dus nog wel tijd voor hem om naar Falme te trekken.
- In de boeken bleef Nynaeve in de 3e Arch ook achter en moest ze zelf channelen om die 3e arch weer te voorschijn te brengen. Misschien niet goed in beeld gebracht in de TV-serie.
- Mat en Min worden in de boeken inderdaad niet echt gevangen gezet, ze bevinden zich wel (los van elkaar) in de Toren voor een geruime tijd. Maar inderdaad geen leuke storyline om te kijken.
- Meest ergerlijke storyline, Moiraine die gestild is en de schrijvers die zo obvious "personal trauma" misbruiken om op kinderlijke wijze een twist te creeeren tussen twee mensen die al 20+ jaren met elkaar op weg zijn. Amateuristisch eigenlijk.

Ik vind seizoen 2 zelfs best ok als ik in gedachten houd dat het gewoon een ander verhaal is "geïnspireerd door".
Eén ding klopt wel niet in wat je zegt:

Moiraine stuurt Lan niet naar Nynaeve maar naar Alana

Het is ook gewoon zo en logisch dat ze bepaalde personages samenvatten in één personage gezien ze nu eenmaal niet de 14 boeken ruimte hebben.
Liandrin is zo duidelijk Liandrin en Elaida ineen. Verin is ook een "samenvatting". Net zoals Ishamael dat is en zoals Logain Asmodean lijkt te vervangen.

Rafe Judkins heeft nochtans in een interview bevestigd dat Elaida in een later stadium op de proppen komt. Liandrin is dus niet een "samenvatting" van meerdere personages, of alleszins niet van Elaida en andere personages.
Wat betreft Verin lijkt het me te vroeg om een oordeel te vellen, ze is herschreven omdat de hele fase waarin ze in de boeken geintroduceerd werd, geschrapt is. En de persoon die geschrapt is op de locatie waar ze nu geintroduceerd was, is toch maar een heel minor character. Er valt weinig samen te vatten.
Van wie denk je dat Ishy een samenvatting is, die heeft toch gewoon tot dusver enkel maar gedaan wat er in de boeken stond? Behalve dan een iets directere rol bij de Seanchanen ipv op de achtergrond.

Ik vind vervangen trouwens een te zwaar woord, "overnemen van enkele taken" lijkt me een betere beschrijving zeker bij Logain omdat die een veel belangrijker personage was dan Asmodean.
 
Dat van Elaida klopt. Had ik op reddit ook al ergens gelezen, maar was ik weer helemaal vergeten!
En je laatste zin ook akkoord mee/.

Qua Ishamael: Ik ben in boek 5 van mijn re-read en ik herinner het me niet meer helemaal, maar was het geen andere Verzaker bij de Seanchanen? Of was het die EN Ishamael?
 
Dat van Elaida klopt. Had ik op reddit ook al ergens gelezen, maar was ik weer helemaal vergeten!
En je laatste zin ook akkoord mee/.

Qua Ishamael: Ik ben in boek 5 van mijn re-read en ik herinner het me niet meer helemaal, maar was het geen andere Verzaker bij de Seanchanen? Of was het die EN Ishamael?

Semirhage is inderdaad bij de Seanchanen, maar die is bij Tuon en niet bij Suroth/Turok. We zien Semirhage ook pas heel laat in de boeken opduiken, rond boek 8 ofzo? Benieuwd of de show zo ver geraakt :laugh:
 
Moiraine stuurt Lan niet naar Nynaeve maar naar Alana
ja maar dat gebeurd in de boeken ook zo, eerst naar Alena om daarna de bond over te geven naar Nynaeve. Ik vermelde gewoon de shortcut ;p. Maar zoals gezegd dat gebeurd veel veel veeeeeeel verder in het verhaal. En leek mij op dit moment in de tijd gewoon veel te vroeg

Ach ja, zoals gezegd deze serie kijken zonder de boeken gelezen te hebben. En dan valt het voorlopig nog wel mee. Als je de boeken gelezen hebt zijn er gewoon rare zaken tegen de tijdslijn en hoe de boeken opgevat zijn.
Dat men zaken schrapt etc, daar kan ik mee leven. Maar het verwart gewoon een beetje zoals men het nu afhandelt.
 
Ivm Moiraine/Lan/Alana/Nynaeve

Ik verwacht eerder dat ze Nynaeve haar potentieel vlugger gaan "unlocken", waardoor die Moiraine gaat genezen à la Siuan/Leane. Wat er dan met Lan gebeurt, is de vraag. Mogelijk verandert Moiraine van Ajah, want dat deden (als ik me goed herinner) Leane en Siuan ook in de boeken, en heeft ze geen zwaardhand meer nodig.
 
Ivm Moiraine/Lan/Alana/Nynaeve

Ik verwacht eerder dat ze Nynaeve haar potentieel vlugger gaan "unlocken", waardoor die Moiraine gaat genezen à la Siuan/Leane. Wat er dan met Lan gebeurt, is de vraag. Mogelijk verandert Moiraine van Ajah, want dat deden (als ik me goed herinner) Leane en Siuan ook in de boeken, en heeft ze geen zwaardhand meer nodig.
enkel Leane deed dat
 
Even een langere feedback neerschrijven dan enkel bovenstaande vervloeking, want het was zeker niet allemaal slecht. Meer zelfs, ik vond het eigenlijk een vrij deftige aflevering op hetzelfde niveau als de rest van het seizoen, maar er waren dan net weer een aantal scene's/momenten die het compleet vernielden. Misschien dat er wat discussie gegenereerd wordt als ik wat nuance aanbreng :)

Goed, aflevering is sinds een paar dagen beschikbaar, maar ik zal toch nog spoilertags gebruiken.

- De Wolfbroeder specialiteiten zijn ontzettend moeilijk om te zetten in een audiovisueel wijze. Reukzin, gedachten uitwisselen, verrekijker-zicht. Dat gaat quasi niet. Dus de weg die men is ingeslaan, vind ik niet slecht.
- De introductie van Hopper naar Perrin toe was leuk als boekfan.
- Zoals gewoonlijk waren Nynaeve, Egwene en Liandrin top. Ook Elayne begint zich goed te ontwikkelen en krijgt de mogelijkheid om impact te maken. Het is duidelijk te zien dat de White Tower het favoriete onderdeel van de boekenserie was voor Rafe Judkins.
- De Selene en de Rand storyline beviel me wederom. De trip naar de hut, de gesprekken, top. Behalve hoe het afliep, maar daarover later meer.

- Mat blijft echt een chronisch tekort aan aandacht krijgen. Maar goed, dat valt nog te verklaren omdat hij in de boeken ook maar een bijrol speelt tot einde boek 2, en het enige waarvoor hij in de aandacht kwam (de dolk) is hem ontnomen.
- Het verzinsel van Moiraine's zuster was voor mij niet nodig, en die scene's hadden gerust geschrapt kunnen worden. We hebben echt wel genoeg exposition over Moiraine gehad en gekregen, beter was er wat meer aandacht naar andere personage's gegaan. Maar bon, Rosamund Pike enzo.
- Het feit dat Moiraine dus blijkbaar verantwoordelijk is voor de aanwezigheid van Logain in Cairhien en dat ze wil dat hij Rand instructeert. Maar Rand is ook enkel maar in Cairhien omdat Logain er zit. Dus Moiraine heeft op goed geluk Logain naar daar gestuurd in de hoop dat Rand geruchten zou op vangen en naar daar zou gaan? Some next level manipulatie.
- Dat Selene zichzelf zo snel als Lanfear (wou) out(en) aan Rand is spijtig. Zoals het in het boek was, was het beter. Hier kreeg je als kijker ook al de reveal, maar zou het toch spannender zijn om te zien wanneer Rand het zou doorkrijgen.
- Min die nu dus Mat moet meelokken naar Cairhien en een deal sluit met frigging Ishamael om van haar visioenen af te geraken. Toch ook even moeten slikken.
- Dat ze Lan filmen terwijl die tegen een boom staat te pissen op de boerderij, wtf, was de wc bezet ofzo? :laugh:
- Liandrin die eigenlijk Leane bedreigt, beetje te publiekelijk agressief me dunkt.

- Liandrin die het briljante trio aanvalt terwijl ze de Toren gaan verlaten. Huh? Die zijn sowieso op weg naar waar jij wil, wat is het probleem juist??
- De Lan-storyline in het algemeen is gewoon heel zwak, waarbij er continue gefocust wordt op zijn problemen omdat hij de Bond kwijt is met Moiraine. Hij doet gewoon niks behalve wat zeuren en wegkwijnen.
- Alanna en haar Warders die door Lan's persoonlijke spullen zoeken en zo op de prophecy stuiten. Hallo, what the hell.

En de eer gaat naar de Rand/Moiraine/Lanfear scene. Bijna middernacht, iedereen in huis aan het slapen en ik heb toch luidop "WTF" geroepen.
Dus, Rand wordt aangevallen door een Myrddraal maar stelt daar achteraf NUL vragen bij. Hij vraagt zich niet af hoe die daar kunnen komen is, of er nog andere Schaduwschepsels in de buurt zijn (beetje raar om gewoon 1 Myrddraal in Cairhien te zien opduiken of all places) en waarom die daar is. En neen, het antwoord op dat laatste is niet "hij vermoedt dat die voor hem is gekomen" want hij gaat achteraf gewoon een chickie bangen, laat zijn zwaard rondslingeren en heeft 0 aandacht voor de omgeving.
Dan, Selene en Rand zijn aan't bangen in de cowgirl positie en plots gaat daar het zwaard van Rand door haar heen en komt Moiraine als een duiveltje uit een doosje, zonder dat Lanfear of Rand haar hebben gehoord, gezien, opgemerkt of aangevoeld. HOE DE FUCK KOMT DIE DAAR???
Ten eerste zitten Rand en Selene vrij afgelegen. No way dat die gevolgd zijn door iemand en dat die iemand op tijd terug in Cairhien was om het aan Moiraine's zuster mee te geven die het dan weer aan haar meegedeeld heeft en dat zij naar die cabin is getrokken. De timeline does not work out.
Ten tweede zitten Rand en Selene binnen in een houten cabin, en draagt Moiraine laarzen. Je hoort mensen over de vloer wandelen in zo'n context.
Ten derde komt zij van buiten, want Rand heeft zijn zwaard buiten gelaten, en is het een zware houten deur die duidelijk hoorbaar geluid maakt wanneer ze die achteraf terug opent bij het ontsnappen. Daarnaast als een deur opent, heb je eventueel tochtvlagen of luider geluid van buiten.
Ten vierde, no fucking way dat die bij het benaderen van het bed met een zwaard in haar hand uit het gezichtsveld blijft van Rand.
Ten vijfde, in het geval dat Moiraine enkel afgeschermd is van Saidar door Ishamael en niet gestild, zou Lanfear haar ook gewoon moeten kunnen voelen.
En dan na die aanval, zegt ze tegen Rand "Hey, ik kan niet liegen, dat is een Verzaker." en Rand loopt onmiddellijk met haar weg. Ja hallo. Oke, ze kan niet liegen, maar ze kan wel gewoon fout zijn. Niet kunnen liegen, wil niet zeggen dat je de universele waarheid spreekt altijd.

Die scene is weer een puur verzonnen moment dat niet in de boeken voorkomt, om Rosamund Pike meer eer en glorie te geven ten nadele van Rand, die eigenlijk gewoon weer gecucked wordt. Eerst in seizoen 1 in Tarwin's Gap door Egwene/Nynaeve en nu weer. Wanneer krijgt Rand eens eindelijk wat badass momenten? Hij is uiteindelijk toch de Dragon Reborn en het hoofdpersonage, met een hele hoop epic scenes in de boeken.

En ja, ik snap wel dat ze niet alles letterlijk kunnen omzetten naar het scherm. En ik ben daar zeker bij de rewatches ook heel geduldig mee omgegaan. Maar als je alles gaat schrappen wat ik effectief leuk vond, ja dan houdt het gewoon op en kan ik er echt maar weinig van genieten. Er is een hoop irrelevante filler ingestoken ten koste van onze helden. Er is echt geen enkele reden waarom Lan en Alanna zoveel screentijd krijgen bv, dat kan serieus gereduceerd worden en in Rand/Selene/Logain/Moiraine gestoken worden bv. Ik wil een zo goed mogelijke retelling van het effectieve verhaal, niet gewoon een fanfic met focus op compleet andere dingen. Game of Thrones en Lord of the Rings hebben veel geschrapt, maar bleven het originele bronmateriaal wel vrij trouw. Hier ga je na amper 1 seizoen al compleet andere richtingen uit. Kan toch niet man.

Edit: ik ga wel nog verder kijken, het einde van boek 2 was episch dus ik hoop dat ze daar toch iets van coveren in de tv-serie.
 
Laatst bewerkt:
Ge zijt wel enorm kritisch hè :D
Het is niet dat ge zever verkoopt, absoluut niet. Uw punten zijn zeker en vast logisch, maar veel van die dingen zou ik echt nog niet bij stilstaan tbh. Enkel nu omdat ik ze hier lees. Maar ja, uw utter garbage punt stoorde me niet zo hard als u, maar khad daarna toch ook wel een moment waar ik mijn vriendin vol enthousiasme vertelde hoe die shit in de boeken was gegaan en hoe dat veel cooler was :D

Vraagske wel, want nogmaals: tis lang geleden

Kunnen verzakers echt niet gewoon doodgaan? Ik dacht eerder dat ge amper aan hen kwam owv hun krachten, maar dat wanneer ge ene zn kop eraf hakte die ook gewoon dood was?

En ja, de Moiraine focus stoort me ook wel wat.

Twee opmerkingen over enkele momenten die ge aanhaalt:

* De bedreiging van Leane. De ep ervoor heeft Liandrin het over "Moiraine's secret". Volgens mij was dit een eerste aanzet naar hoe gaat uitkomen dat Moiraine en Siuan (en Leane dus) het Dragon Reborn ding geheim houden en daar hun eigen plannen mee hebben. Weer een Elaida momentje voor Liandrin? Kvond het dus wel min of meer zijn plaats hebben.
* Het aanvallen van Elayne/Egwene/Nynaeve. Het begin van Liandrin die zwarte Ajah is en een van de sterktste mogelijke geleiders aan de Seanchanen wilde bezorgen? Maar ok: Nynaeve als Aanvaarde kon makkelijk met haar mee op pad zonder dat ze haar moest verantwoorden. Maar novices mogen dat niet, dus moest ze iets verzinnen om die mee te krijgen. Ge kunt dan zeggen: "Laat die daar, want wie gaat zich vragen stellen bij dat Nynaeve weg is met Liandrin. Ze mag immers weg". Maar misschien gaat het over dat er dan twee mensen zouden weten over Falme en dat wilde Liandrin wellicht niet (maar weet ze dat zelfs daar en dan dat Egwene dat weet?)

Nog één opmerking: Mijn vriendin als niet-RdT lezer blijft het alleszins een heel leuke serie vinden. Maar ze is wel iemand die AB SO LUUT niet tegen veranderingen in historische series of boek-series kan. Die snapt dus niet dat ik dit kan kijken :D Maar zelf is dat voor haar geen issue, gezien ze die boeken niet gelezen heeft.
 
Verzakers kunnen inderdaad gewoon doodgaan, maar het is inderdaad het dichtbij komen dat het probleem vormt. Uiteindelijk is enkel Demandred door een zwaard gestorven.
Maar in 1 van de boeken sprak een Verzaker iets van "are you less dead if you are stabbed by a barmaid in the back than when you are killed by the One Power" met als ondertoon dat het antwoord nee is.

volgens mij is dat gewoon gedaan opdat ze zich niet moeten gaan bezighouden met de reincarnaties want dat is wrs te moeilijk on dat deftig op tv te krijgen.

- Elders las ik dat Liandrin misschien eerder een samensmelting is van Liandrin en Alviarin, die ook Zwarte Ajah was en een spil in de uprising.
- Liandrin wil Egwene uitleveren aan de Seanchan, wat kan het haar schelen of die met permissie van de Toren weggaan?Zou dan beter geweest zijn als er effectief een scene inzat waarbij Egwene en/of Elayne niet wilden meegaan. Dan zou het wel een goeie actie zijn. Nu is het wederom iets anders als in de boeken :sop:

Het probleem met mijn uterr garbage punt is dat het al voor de 3e keer voorkomt, en dat begint gewoon zwaar te vervelen want het is nooit logisch opgezet.
 
Bon, we blijven doorzetten want ik blijf hopen op Falme.
En in dat licht zet deze episode weer een aantal goede stappen, met zelfs 1 heel specifieke opmerking van Ishy over hem vs Rand in Falme. Fingers crossed.

Sommige leuke dingen, sommige meh dingen. Niks echt slecht, al vroeg ik me toch af of het echt nodig was

om dat paard de keel over te snijden om Lanfear te beletten hun achterna te komen. Hallo, neem dat paard toch gewoon mee??
.

Toch een hele hoop dingen die rechtstreeks of voor 75% overgenomen zijn uit de boeken, dat was wel fijn.

De acteer prestaties van Sheriam en Verin vond ik wat awkward.

En Aviendha, de actrice deed het wel oke, maar de casting... Als er nu 1 volk is dat super hard in een hokje gestoken kan worden vanwege hun uiterlijk, zijn het de Aiel wel. Zelfs in de TV-show enkele episodes terug werd Rand in Cairhien aanzien als Aiel en ook door Loial in seizoen 1. En wie krijgen we dan als eerste echte Aiel? Iemand van Afrikaanse afkomst. Dat rijmt toch niet met mekaar man. Bon, afwachten. Veel meer Aiel gaan we dit seizoen niet zien, denk ik. Benieuwd naar de casting volgend seizoen voor Rhuarc o.a.
 
Terug
Bovenaan