Disney+ The Star Wars Universe

Het hele deel met Anakin was geweldig. De de-aging was perfect. Hayden has still got the moves. Maar los daarvan is er bitter weinig gebeurd eigenlijk. Die stonehenge set/planeet ben ik wel wat beu gezien nu. Hopelijk toch wat meer pace de volgende afleveringen.
 
Laatst bewerkt:
Ik vond er maar weinig aan eerlijk gezegd.

Ik ben ook niet zo heel overtuigd,
die droomsequentie over wat ging dat eigenlijk? Het paste totaal niet in het verhaal en we zijn er geen stap verder mee. Gewoon een excuus om Hayden nog eens op het toneel te krijgen. Stukje met de Purgils was leuk, ze hadden beter hierop de aflevering uitgebouwd, gezien de link met Rebels maar verder was het gewoon vooral filler, weinig killer.
 
Elk zijn eigen voorkeuren maar als dit niet meer spot on was, dan denk ik dat je nog weinig in de toekomst zal goed vinden in deze universe.
Ook spot on wat mij betreft. Nu ik kan begrijpen dat het voor sommigen niet zo aanvoelt als je bijvoorbeeld nooit Clone Wars en Rebels hebt gezien. Nooit gedacht dat ik een clone wars Anakin en Ahsoka in live action ging zien. En siege of Mandalore en Captain Rex in live action!
 
Wéér een ep waarin zo weinig substantieels gebeurt.
Mooie shots en veel actie. Maar er zit gewoon niks gewicht achter. Ik voel geen spanning en weet niet wie ik nu eigenlijk wil zien 'winnen'.

We zitten aan de voorlaatste aflevering en nog steeds is er bijna niets gelost over Baylan en Shin. Geef ons toch IETS om 1 fuck te geven om whatever deze personages doen. Deze reeks doet me steeds meer denken aan dat spel in South Park: Chasing the dragon.

De dialogen en interacties voelen vaak zo awkward aan.
Vooral die van Ahsoka met Sabine en Ezra op 't einde. That's not how people behave...
Moet ze niet pissed zijn op Sabine? Is ze niet extreem blij Ezra te zien en zou ze hem dan niet eerst begroeten? Is het niet raar hem daar ff te laten wachten en eerst wat raar te grijnzen naar de persoon die je verraden heeft? Moet Sabine zich niet een beetje meer schuldig voelen? Of dat op z'n minst dat meer tonen? Moet Ezra niet VEEL nieuwsgieriger zijn naar hoe de fok Sabine daar geraakt is en waarom ze alles verzwijgt?

En dan de actiescènes. Star Wars heeft altijd vol gezeten met slechte schutters etc, maar het was bijna lachwekkend hoelang Huyang die 3 fighters achter zich had. En tja, die stormtroopers hervielen al snel in oude gewoontes. Al de dreiging die ervan af straalde de vorige ep, is COMPLEET weg. Jammer. De 2de confrontatie van Ahsoka met Baylan betekende niks. We weten van beide maar 1 reason to fight: ze willen elkaar uitschakelen. Interessant.

Huyang steelt hier gewoon de show eigenlijk.

Korter gezegd: veel confrontaties, maar geen gevoel van dreiging/spanning/substantie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb kunnen genieten van de aflevering maar als je het scenario wat nauwkeuriger bekijkt zie je toch echt dat er heel wat misloopt hoor. @vloet beschrijft het mooi, er is eigenlijk nog niets gebeurd en we zitten volgende week al aan de finale. Zeker voor de kijker die Rebels gemist heeft, die moet zich ongelooflijk veel vragen stellen.

De background van de antagonisten is nog geen enkele keer verdiept, hoe kwam de samenwerking tussen Thrawn en de Nightsisters tot stand en wat is de motivatie van Skoll.

Best grappig dat een handvol bandieten lastiger waren dan drie garnizoen aan Stormtroopers. :laugh:

Nog een dingetje vergeten, wat een vreselijke acteer prestaties van Sabine Wren en Ahsoka, ze moeten de show dragen maar slagen er niet in om zelfs een banale conversatie oprecht te laten klinken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog niets van Ahsoka gezien omdat ik hier een paar pagina's geleden een afbeelding zag met wat je best kan gezien hebben voor je eraan begint.
Star Wars Rebels beginnen kijken en nu moet ik eerst alle afleveringen zien want amai ik vind dat echt een leuke en goed gemaakte serie!!
Zal dus nog ff duren voor ik aan Ahsoka toekom.
 
Thrawn, een icoon uit mijn jeugd, is hier toch maar weinig gebruikt. Zoals gezegd gebeurt er niet veel. De onbesataande motivatie en groei van de karakters. Het is echt maar zwakjes. Er gaan nergens dreiging van uit. Maar dat is bij alles in de Disney series wel.
 
Het probleem is imo dat ze in een timeframe zitten waar ze weinig kunnen aanvangen, aangezien binnen X aantal jaar na de serie The First Order toch gewoon opkomt en de New Republic kapotmaakt.
 
Thrawn, een icoon uit mijn jeugd, is hier toch maar weinig gebruikt. Zoals gezegd gebeurt er niet veel. De onbesataande motivatie en groei van de karakters. Het is echt maar zwakjes. Er gaan nergens dreiging van uit. Maar dat is bij alles in de Disney series wel.
Heb idd het gevoel dat ik meer een tienerserie aan het bekijken ben , zo weinig diepgang .
 
Finale nog niet gezien dus daarover kan ik niet oordelen. Maar in het algemeen over Ahsoka heb ik de indruk dat het "Marvel in het Star Wars universum" is. "Magische" artefacten (die kaart om Thrawn te vinden) plus die evil "heksen". Heel dat gedoe met artefacten is toch een copy-paste van wat je bij Marvel ziet? Bijster origineel is dat binnen Star Wars ook al niet, remember de kaart om Luke Skywalker terug te vinden (bleurgh!) en het artefact om naar Exegol te vliegen?

Mijn kinderen vinden het leuk (ha ja, die vinden Marvel ook leuk en hebben ook die Rebels en Clone Wars reeksen gekeken) maar mij zegt het bitter weinig. Andor was stukken beter.
 
De serie is een gemiste kans. Het was beter dan Boba Fett en grafisch top maar het verhaal is saai, generisch zoals @MisterV zegt en blijft ook eeuwig hangen als een soort set-up naar latere content.

Ik denk dat Rebels kijkers wss verscheidene keren hun vuist in de lucht werpen van "yes weer een cameo", maar dat is toch niet de manier om een serie te maken.
 
die evil "heksen"
De vergelijking met MCU kan niet maken maar de Nightsisters zitten wel al een hele tijd in Star Wars hoor.

Nu de aanweziheid van de Nightsisters was het enige lichtpuntje van deze reeks want deze finale heeft echt niets maar dan ook niets ingelost, het gaat zelfs verder dan dat. Er is uiteindelijk gewoon niets gebeurd doorheen deze reeks, acht afleveringen puur als een setup voor S2 maar dat heeft een zeer oninteressant S1 opgeleverd.
 
Finale gezien. Ontgoochelend. Geef mij maar Andor, daar zit veel meer rauwheid in dan in dit ding dat niet veel meer is dan een hoop knipogen naar Rebels & Clone Wars met daarover een sausje van zwakke plot. Cliché eenheidsworst zonder inhoud.
 
Allemaal correct hierboven.
Dat in combinatie met zaken die gewoon geen steek houden. 1 voorbeeldje:

Ahsoka en co zijn (raar genoeg) super chill onderweg naar e ontsnappende Thrawn. Hun schip crasht na een confrontatie, en ineens is 't dringend. Make haste! Hoe blijft zoiets toch in het script steken. Onbegrijpelijk.

En tja, de plot armor. Ze gaan echt te ver.

Grootste teleurstelling:

Weer bijna geen screentime voor Baylan en Shin. Het werd al snel duidelijk dat ze er nog snel een cliffhangertje gingen induwen op 't einde. Echt bizar hoe er is omgegaan met deze personages.
 
Terug
Bovenaan