Disney+ The Star Wars Universe

Why oh why zouden ze nu een nieuwe trilogie met Rey maken? Niemand geeft om dat mens… Geef het zelf geen kans meer met wat ik er nu al over gelezen, wordt waarschijnlijk nog erger dan de laatste trilogie.

Serieus Disney, wake up

ik vond Rey wel cool :unsure:
 

Eerste twee afleveringen Ashoka waren best OK vond ik, er is wel een stevige voorkennis nodig van Rebels, wil nu net lukken dat net die reeks nogal ver in het geheugen zat.

Gisteren ook nog eens naar The Last Jedi gekeken op VTM, godverdomme ik was vergeten wat voor een rotzooi het was.
 
Laatst bewerkt:
Eerste twee afleveringen Ashoka waren best OK vond ik, er is wel een stevige voorkennis nodig van Rebels, wil nu net lukken dat net die reeks nogal ver in het geheugen zat.

Ik voel inderdaad dat ik veel background mis om er meer uit te halen. De animatiereeksen van Star Wars spreken me gewoonweg een pak minder aan, ik kan er nooit doorkijken. 't Is een andere generatie die hiermee is opgegroeid.

Los van dat is de main plot wel goed te volgen. Maar
waarom toch weer zo'n domme 'mapquest'. Net zoals in de SW sequels houdt dat toch totaal geen steek. Waarom moeten die geheime locaties verstopt zijn in geheime objecten die dan NOG eens op geheime locaties verstopt zijn. Wat voor nut heeft dat in deze context? Thrawn is verbannen naar ergens. Laten we die info verstoppen in één of andere mystieke orb. Exegol all over again. Bleh.

Als ik dat opzij schuif vind ik het wel goed voor de rest. De productie is top en de personages bevallen me wel. Benieuwd waar het naartoe gaat.
 

Zelf deze samenvatting als de serie nog niet gezien.
Net dit en een andere samenvatting bekeken. Voor volgers van Rebels moet het redelijk epic hebben aangevoeld, maar er zitten toch wel veel belangrijke momenten in deze reeks. Ik stel me de vraag of het niet te ver gaat? zoveel 'belangrijke' lore in een animatiereeks gepropt, voor overwegend kinderen. Voor mij zijn de films steeds het belangrijkste Star Wars-format geweest. Al de rest zijn extra's, met hun eigen story en peronages, die vooral als doel hebben het universum meer body te geven. Maar Rebels?
Darth Maul in confrontatie met Obi-wan, Darth Vader/Anakin met Ahsoka, Yoda duikt meermaals op, 'Space whales' in hyperspace (die Grogu in The Mandalorian ziet) die een grote rol spelen in het verbannen van Thrawn, het onstaan van the rebelion, ...
Da's allemaal bijna onmisbare info om nog mee te zijn. Jammer dat je dat allemaal niet meekrijgt als je minder begaan bent met de animatiereeksen..

Het laatste seizoen van The Mandalorian steunde hier ook veel meer op, 1 van de redenen waarom het voor mij een pak minder was.
 
Laatst bewerkt:
Ik voel inderdaad dat ik veel background mis om er meer uit te halen. De animatiereeksen van Star Wars spreken me gewoonweg een pak minder aan, ik kan er nooit doorkijken. 't Is een andere generatie die hiermee is opgegroeid.

Ik ben met Rebels 'opgegroeid', maar dat genre heeft mij evengoed nooit aangesproken. Ik was wat te jong voor Clone Wars, maar als ik ooit 3 afleveringen heb gezien zal het veel zijn. Uiteindelijk mis je niet zo heel veel als je al die 'aftakkingen' niet hebt gezien. Je kan Ahsoka perfect volgen, ook al weet je amper iets over Ezra Bridger. Lees gewoon een samenvatting op fandom ofzo en je bent perfect mee.

Star Wars is uiteindelijk ook maar een eenvoudige verhaallijn om te volgen. Er zijn misschien 20 characters die van belang zijn, en al de rest is maar bijzaak. Dan is een Witcher of zelfs Game of Thrones/HOTD ofzo moeilijker om te volgen.

Ohja, eerste twee afleveringen gezien en vond ze wel cv. Niet wauw, maar dat vond ik van Mandalorian en Boba Fett ook niet. Het vet is na al die jaren wel van de soep.
 
Ahsoka geeft me ook weer een Star Wars gevoel dat ik mis sinds delen van het 2de seizoen van Mando.

Gisteren ook nog eens naar The Last Jedi gekeken op VTM, godverdomme ik was vergeten wat voor een rotzooi het was.

Ik heb me erbij neergelegd dat veel mensen dat vinden, maar begrijpen zal ik het nooit. Voor mij zal deze altijd beter zijn dan elke prequel.
In dat opzicht: Veel mensen discussiëren over het verschil in gedrag tussen de Ahsoka in Clone Wars en de Ahsoka nu. En dan komen er allerlei (terechte) uitlegjes over hoe ze veel heeft meegemaakt en mensen nu eenmaal veranderen doorheen zoveel jaren. Maar toen dropte iemand een "En toch allemaal janken over hoe Luke doet in TLJ". Gevolgd door stilte. En een smile op mijn gezicht :D Want dat is iets dat ik echt al jaren zeg... Er zijn inderdaad elementen in TLJ waarvan ik snap (maar zelf niet vind) dat mensen daar een issue mee hebben. Maar het issue met Luke zal ik echt nooit snappen. Meest logische van heel die film.

Ik voel inderdaad dat ik veel background mis om er meer uit te halen. De animatiereeksen van Star Wars spreken me gewoonweg een pak minder aan, ik kan er nooit doorkijken. 't Is een andere generatie die hiermee is opgegroeid.

Ik ben 43 en ben ab-so-luut niet opgegroeid met die animatiereeksen. En zowel Clone Wars als Rebels waren een "tough sell" aanvanklijk en hadden wel een serieuze kiddie vibe in het begin. Maar wanneer de lore erin begint te groeien, kunt ge als Star Wars fan echt niet anders dan bingen en bingen en bingen.
Ik zou toch opnieuw proberen en even doorbijten!
 
Voor degenen die weinig zin hebben om Rebels helemaal te zien kan ik deze "guide" aanbevelen.

455xi4gjmhua1.jpg


Zelf heb ik seizoen 1 helemaal gezien, maar kon er niet volledig inkomen om de rest ook volledig te zien en dus vanaf seizoen 2 enkel de afleveringen gezien die hier vermeld zijn. En ook al ben ik geen supergrote fan van de gebruikte animatie, maar die afleveringen bevatten echt wel de betere Star Wars content. Niet alleen over de Rebels crew of Ahsoka (een van mijn favoriete karakters in de hele SW franchise) maar ook qua pure lore over de Force enzo.
 
Ahsoka geeft me ook weer een Star Wars gevoel dat ik mis sinds delen van het 2de seizoen van Mando.



Ik heb me erbij neergelegd dat veel mensen dat vinden, maar begrijpen zal ik het nooit. Voor mij zal deze altijd beter zijn dan elke prequel.
In dat opzicht: Veel mensen discussiëren over het verschil in gedrag tussen de Ahsoka in Clone Wars en de Ahsoka nu. En dan komen er allerlei (terechte) uitlegjes over hoe ze veel heeft meegemaakt en mensen nu eenmaal veranderen doorheen zoveel jaren. Maar toen dropte iemand een "En toch allemaal janken over hoe Luke doet in TLJ". Gevolgd door stilte. En een smile op mijn gezicht :D
ik vind dat toch anders.
Ahsoka wordt nu vergeleken met de Ahsoka uit Clone Wars. Waar ze gewoon een "snippy" teenager was. en als ze ze nog eens vergelijken met hoe ze was aan het begín van de Clone Wars, waar ze eigenlijk nog geen grote levenslessen had geleerd, maar enkel gekeken had naar hoe "cool" Anakin was, dan is het contrast idd heel groot.
maar daar was ze een kind van 12, en nu is ze een vrouw van rond de 40 met een leven aan ervaringen die haar getekend hebben.

Luke is eigenlijk altijd een irritant character geweest, tbh. maar dat gedrag in het begin van TLJ was gewoon lachwekkend. Dat was een soort rivaliteit tussen de 2 regisseurs van TFA en TLJ, waar de trilogie in zijn geheel onder te lijden had. TFA draaide bijna helemaal rond het vinden van zijn verborgen locatie, de mythe die Luke was, en TLJ begint dan met "nah, we gaan daar niet in mee".
Ik ben 43 en ben ab-so-luut niet opgegroeid met die animatiereeksen. En zowel Clone Wars als Rebels waren een "tough sell" aanvanklijk en hadden wel een serieuze kiddie vibe in het begin. Maar wanneer de lore erin begint te groeien, kunt ge als Star Wars fan echt niet anders dan bingen en bingen en bingen.
Ik zou toch opnieuw proberen en even doorbijten!
Clone Wars en Rebells zijn idd heel goeie aanvulling voor de lore.
Resistance gewoon vermijden, wel.
 
Shin Hati tho 🔥🔥
Momenteel ben ik veel meer geboeid door haar en Baylan eigenlijk. Hij lijkt Anakin ook best goed gekend te hebben. En hij gedraagt zich niet als een pure sith lord. Shin Hati is niks minder dan mysterieus. Hopelijk zit daar allemaal een deftige story achter.

Ik zit eigenlijk steeds eerder te rooten voor de bad guys omdat die het plot vooruit duwen :unsure:
 

Anakin 🫡

Voor degenen die weinig zin hebben om Rebels helemaal te zien kan ik deze "guide" aanbevelen.

455xi4gjmhua1.jpg


Zelf heb ik seizoen 1 helemaal gezien, maar kon er niet volledig inkomen om de rest ook volledig te zien en dus vanaf seizoen 2 enkel de afleveringen gezien die hier vermeld zijn. En ook al ben ik geen supergrote fan van de gebruikte animatie, maar die afleveringen bevatten echt wel de betere Star Wars content. Niet alleen over de Rebels crew of Ahsoka (een van mijn favoriete karakters in de hele SW franchise) maar ook qua pure lore over de Force enzo.

Voor mensen die een volledig overzicht willen van de timeline:
Dit is de beste die ik al ben tegengekomen.

star-wars-timeline.png
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan