Disney+ The Star Wars Universe

is pretty standard bij die streaming services, heb ik al ondervonden. precies of ze nemen daar stagaires aan, die puur op gehoor moeten vertalen.
 
komt er een 2de seizoen ? Had ergens gelezen dat het eindpunt van Mandalorian/Ahsoka/Boba Fett dan allemaal in films zou samenkomen ?
Er is idd een film die alles bijeen zou weven maar er moet eerst nog een derde seizoen van Mandalorian komen en blijkbaar denken ze toch aan een tweede seizoen:

Nu moet gezegd worden dat de besparingen ook Star Wars treffen en de lauwe ontvangst van de series (buiten Mandalorian) niet echt helpt om voluit te gaan voor nieuwe content. Ze lijken wat te zwalpen met half uitgedachte ideeën en slepende voeten qua motivatie.
 
Ahsoka en co zijn (raar genoeg) super chill onderweg naar e ontsnappende Thrawn. Hun schip crasht na een confrontatie, en ineens is 't dringend. Make haste! Hoe blijft zoiets toch in het script steken. Onbegrijpelijk.

En het grappige is

Je hoort Thrawn op een gegeven moment zeggen dat ze ze nooit meer kunnen inhalen, drie shots later arriveren ze aan de Star Destroyer :laugh:
 
Ik heb nu de serie helemaal uitgekeken en kan me ook wel vinden in wat er hier gezegd wordt.
Visueel is het de moeite, maar op het vlak van personages heb ik toch ook mijn bedenkingen;
Ashoka heeft zo'n irritante air over zich. In Clone Wars was ze wat speelser, in rebels weer wat wijzer, maar hier... te arrogant voor wat ik van het personage ken. Thrawn vond ik ook al zo'n vreemde casting. In Rebels was het nog een charismatische lieder, intelligent, vooruitziend en athletisch. De Thrawn hier straalt niets daarvan uit.
En ja, de hele reeks verwacht je op een climax.. een gevecht met Baylan en Shin. Uiteindelijk gaan ze beiden hun weg om in een cliffhanger te tonen waar hun toekomst ligt?
Gaat daar het tweede seizoen over gaan? Hoe Shin het Sabine en Ahsoka lastig maakt om te vertrekken van die planeet? En wat met Baylan? Nu Ray Stevenson er helaas niet meer is, gaan ze daar waarschijnlijk weer zo'n draai aangeven ofwel het gewoon compleet negeren.
 
Ik vind het wat vreemd en onterecht om Ahsoka met Andor te vergelijken. Star Wars is ondertussen zó groot van IP dat er zoveel verschillende soorten verhalen verteld kunnen worden, een politieke thriller vergelijken met een fantastical action-adventure is een beetje zoals de serie Chernobyl met The Witcher vergelijken :p
Enfin, ik overdrijf natuurlijk maae hoewel het hetzelfde universum is, en Andor een van de beste SW dingen is die ik de afgelopen jaren al gezien heb, maak ik gewoon niet graag de vergelijking.

That being said, objectief goed kan ik de serie niet noemen, ietd té veel lazy writing hier en daar, maar heb me toch geamuseerd met het te bekijken.
De referenties naar bepaalde dingen en het opentrekken van bijvoorbeeld die Nightsisters en The Father, The Son en The Daughter in live-action, en de talrijke coole scènes, outweighs the bad imo.

Toch hoop ik dat men dringend wat stopt met dat lui schrijven voor grote IPs. Ik weet niet of dat puur met talent te maken heeft of met krappe deadlines of te veel studio gemoei, maar het valt op bij Disney/Marvel dat ze wel vaker de kantjes ervan aflopen bij het eind project (en des te meer dat een reeks als Andor er dan met kop en schouders tussenuit springt, oei, kheb nu toch de vergelijking gemaakt!)
 
Ook uitgezien maar voor mij werkte het jammer genoeg voor geen meter. Die finale was al helemaal bedroevend. Misschien als je al die animatiereeksen gezien hebt dat het duidelijker is maar ik zie hier ineens heksen en magie en zombie stormtroopers op het toneel verschijnen alsook speciale zwart rode zombie stormtroopers die met 2 onze helden bijna van kant maken. Had al vanaf de start een slecht gevoel toen ze weeral een verstopte mcguffin moesten ophalen die dan prijs geeft waar Thrawn zit en het is er eigenlijk nooit beter op geworden. Die Baylan Skoll was prolly nog het interessants en was best benieuwd naar wat die van plan was om de cycle te doorbreken maar daar kom je dan helemaal niets over te weten. Oh en als Thrawn imposant moest zijn, ook best een grote fail. Wat een klungelaar was me dat. Als dit de aanzet moet zijn naar een nieuwe langspeler met al deze personages... Dat komt niet goed peinzek.

Visueel idd bij momenten wel indrukwekkend maar dat alleen doet het hem al lang niet meer.
 
En dan kom je overal van die (promo)posts tegen met niets dan lof. En dan is de meerderheid het nog eens ook. Is er nog iets écht online? :unsure:


Op Reddit is het vooral fans die zich in allerlei bochten wringen en verklaringen uit hun duim zuigen om het slechte plot te verdoezelen :laugh:

Ik begrijp ook de adoratie naar Skoll niet, die man heeft gewoon geen verhaal gekregen, een paar vage geinsinueerde plotlijnen en een paar quotes maar verder niets. Ik zie net als bij de rest van de personages trouwens veel gemiste kansen.
 
Op Reddit is het vooral fans die zich in allerlei bochten wringen en verklaringen uit hun duim zuigen om het slechte plot te verdoezelen :laugh:

Idd, met verwijzingen naar diepe lore uit boeken/games/EU etc. Ik vind dat sowieso al irritant. Als uw reeks/film goed in elkaar zit dan heb je dat allemaal niet nodig, en voedt dat zelfs de interesse om zelf wat meer op ontdekking te gaan.

Ik had Clone Wars terug opgepikt (en die laatste seizoenen bevallen me wel) en was van plan Rebels nog een kans te geven. Maar na die finale is mijn goesting ook over. Beetje het 'Rise of Skywalker' effect.
 
Ik denk dat fans de (plot)gaten zelf maar invullen en aan anderen zeggen dat je het maar moet zien. Als je Rebels achter de kiezen hebt is het met allerlei name dropping makkelijker te doen, maar persoonlijk ben ik ook niet overtuigd.

Niemand noemt het een masterpiece als hyperbole, dat is mss iets.
 
Ook uitgezien maar voor mij werkte het jammer genoeg voor geen meter. Die finale was al helemaal bedroevend. Misschien als je al die animatiereeksen gezien hebt dat het duidelijker is maar ik zie hier ineens heksen en magie en zombie stormtroopers op het toneel verschijnen alsook speciale zwart rode zombie stormtroopers die met 2 onze helden bijna van kant maken. Had al vanaf de start een slecht gevoel toen ze weeral een verstopte mcguffin moesten ophalen die dan prijs geeft waar Thrawn zit en het is er eigenlijk nooit beter op geworden. Die Baylan Skoll was prolly nog het interessants en was best benieuwd naar wat die van plan was om de cycle te doorbreken maar daar kom je dan helemaal niets over te weten. Oh en als Thrawn imposant moest zijn, ook best een grote fail. Wat een klungelaar was me dat. Als dit de aanzet moet zijn naar een nieuwe langspeler met al deze personages... Dat komt niet goed peinzek.

Visueel idd bij momenten wel indrukwekkend maar dat alleen doet het hem al lang niet meer.
Het is moeilijk om dat wat los te zien want los van de films zijn er echt wel gigantisch veel tv series/boeken/games enz en als je daar iets van volgt voelt het net vreemd aan dat er nooit bvb naar die heksen gehint wordt.
Maar los daarvan, is het echt zo vreemd dat er in zo'n groot universum steeds meer en meer dingen ontdekt? Ik zou net veronderstellen dat heel het universum net klein zou aanvoelen en hetgeen wat ik zo jammer vond van de laatste trilogie is dat het net, zeker met episode 7 en 9, een te harde kopie van voorgaande werken wou zijn zonder het lef om nieuwe dingen te betrekken.

Enfin, ik vond de serie verre van perfect maar heb me toch erg geamuseerd :)
 
Het is moeilijk om dat wat los te zien want los van de films zijn er echt wel gigantisch veel tv series/boeken/games enz en als je daar iets van volgt voelt het net vreemd aan dat er nooit bvb naar die heksen gehint wordt.
Maar los daarvan, is het echt zo vreemd dat er in zo'n groot universum steeds meer en meer dingen ontdekt? Ik zou net veronderstellen dat heel het universum net klein zou aanvoelen en hetgeen wat ik zo jammer vond van de laatste trilogie is dat het net, zeker met episode 7 en 9, een te harde kopie van voorgaande werken wou zijn zonder het lef om nieuwe dingen te betrekken.

Enfin, ik vond de serie verre van perfect maar heb me toch erg geamuseerd :)
Ik heb geen probleem met nieuwe dingen te brengen, integendeel, maar wel met de manier waarop. Je krijgt 0 achtergrond mee (die zat blijkbaar elders) en er wordt dan nog eens bitter weinig mee gedaan. Misschien leuk voor de fans, en ik gun het je zeker, maar ik vond het vrij teleurstellend.
 
Ik heb geen probleem met nieuwe dingen te brengen, integendeel, maar wel met de manier waarop. Je krijgt 0 achtergrond mee (die zat blijkbaar elders) en er wordt dan nog eens bitter weinig mee gedaan. Misschien leuk voor de fans, en ik gun het je zeker, maar ik vond het vrij teleurstellend.
Maar niet alles heeft toch exposition nodig? Het is een groot universum, dan is dat toch helemaal niet zo raar?
Enfin soit, we kijken er gewoon anders tegenover aan. Ik vond het in deze context sowieso al leuk omdat ik het kende maar ook in andere films of series vind ik het leuk als er iets nieuw of vreemd op de achtergrond verschijnt, dat is meestal coole world building die niet altijd een verdere uitwerking nodig heeft.

Gewoon uit nieuwsgierigheid, indien je Mad Max Fury Road hebt gezien, daar heb je bijvoorbeeld ook een scene waar ze door een landschap rijden waar er vreemde mensen/creaturen op stilts rondlopen. Dat was ook nieuw en vreemd en werd verder niets met gedaan, stoor je u dan ook aan zo'n zaken? Ik vraag het gewoon maar omdat ik benieuwd ben waar de grens voor je ligt, het is geen kritiek
 
Die Witches of Dathomir zijn dus helemaal niks nieuws he. Dat je Clone Wars of Rebels nooit gezien hebt, dat kan, maar die Witches komen daar uitvoerig aan bod.
Dathomir komt ook voor in bvb Jedi: Fallen Order.

dat je daar specifiek over klaagt, omdat het "ergens anders zit en hier niet goed wordt uitgelegd"
dan heb je toch enorm veel van deze serie niet gesnapt? dan weet je niet wie Thrawn en Ezra zijn, waarom Sabine er zo hard naar op zoek gegaan is, waarom ze zelfs verdwenen zijn, en wat die walvissen erbij komen doen

heel deze serie vereist nu eenmaal heel wat voorkennis als je mee wilt zijn, imo.
 
Ik vind dat voorkennis nodig hebben niet eens het grootste probleem is van Ahsoka. Zoals ik zei, als er een deftig plot en uitwerking zou geweest zijn, dan had dat allemaal zelfs niet uitgemaakt.

Toch weer ff de vergelijking met Andor, omdat dat de andere kant van 't spectrum is :unsure:
Die reeks had nog steeds goed geweest als Andor een compleet nieuw personage was.

Baylan en Shin zijn nieuwe personages, maar ze zijn hetzelfde geschreven als de bekende koppen. Zonder deftige motivatie RELEVANT aan dit verhaal. I don't give a flying fudge wat ze mogelijks nog van plan zijn in andere reeksen/films. In DEZE reeks heb je iets nodig om er iets voor te voelen. Motivatie. En dat Geldt ook voor Ahsoka, Sabine,... Het zou allemaal niet te afhankelijk mogen zijn van de achtergrond en motivaties uit een andere reeks. En dat is wat er nu gebeurd is.
Wauw Anakin, oooh Thrawn. En dat moet dan maar genoeg zijn. Lol. Zeer lui is dit. Bij Mandalorian, Kenobi en BoBF maken ze er zich ook schuldig aan.
 
Ik vind dat voorkennis nodig hebben niet eens het grootste probleem is van Ahsoka. Zoals ik zei, als er een deftig plot en uitwerking zou geweest zijn, dan had dat allemaal zelfs niet uitgemaakt.

Baylan en Shin zijn nieuwe personages, maar ze zijn hetzelfde geschreven als de bekende koppen. Zonder deftige motivatie RELEVANT aan dit verhaal. I don't give a flying fudge wat ze mogelijks nog van plan zijn in andere reeksen/films. In DEZE reeks heb je iets nodig om er iets voor te voelen. Motivatie. En dat Geldt ook voor Ahsoka, Sabine,... Het zou allemaal niet te afhankelijk mogen zijn van de achtergrond en motivaties uit een andere reeks. En dat is wat er nu gebeurd is.
Wauw Anakin, oooh Thrawn.
zie, Thrawn komt (buiten boeken en comics) ook enkel maar voor in die reeks waar Sabine in voorkomt.
bij hem is het dan "Oooh Thrawn", bij Sabine is het dan "te afhankelijk van achtergrond en motivaties uit een andere reeks" - waar zij dan veel méér screentijd heeft dan Thrawn.

en volgens Filoni is Ahsoka eigenlijk Rebels season 5, dus eigenlijk ben je bijna verplicht dat als 1 geheel te zien (en dus de eerste seizoenen te kijken)

eigenlijk had dit seizoen dubbel zo lang moeten zijn. nu heb je die achtervolging naar de andere melkweg, en de return, zit de plot wat halverwege en is het seizoen gedaan. da's raar.
 
en volgens Filoni is Ahsoka eigenlijk Rebels season 5, dus eigenlijk ben je bijna verplicht dat als 1 geheel te zien (en dus de eerste seizoenen te kijken)

Maar was dit dan een goed 5de seizoen?
Zo niet, dan zijn ze gefaald op 2 fronten.

Rebels-kijkers: teleurgesteld.
Nieuwe kijkers: teleurgesteld.

Eigenlijk maken ze gewoon weer dezelfde fouten als met de Sequels. Somehow the emperor returns. Zelfs hij had een betere indroductie nodig he. Terwijl iedereen weet wie dat is, zelfs buiten Star Wars. In RoS had die totaal geen bestaansreden/achtegrond, en dus viel heel zijn verschijning zo plat als een pannekoek. Uiteraard het gevolg van meer problemen, maar hetzelfde resultaat.

't Is gewoon jammer om steeds diezelfde fouten te zien, en dat een grote groep fans zo snel tevreden is omdat er wat cameo's en easter egs in zitten.

Ik vond het alleszins ook geweldig om Anakin terug te zien. Hayden deed dat fantastisch. Die Ep5 was sowieso een hoogtepunt. Maar 't had ik principe niet het hoogtepunt van de reeks mogen zijn.
 
Ik vind dat voorkennis nodig hebben niet eens het grootste probleem is van Ahsoka. Zoals ik zei, als er een deftig plot en uitwerking zou geweest zijn, dan had dat allemaal zelfs niet uitgemaakt.

Toch weer ff de vergelijking met Andor, omdat dat de andere kant van 't spectrum is :unsure:
Die reeks had nog steeds goed geweest als Andor een compleet nieuw personage was.

Baylan en Shin zijn nieuwe personages, maar ze zijn hetzelfde geschreven als de bekende koppen. Zonder deftige motivatie RELEVANT aan dit verhaal. I don't give a flying fudge wat ze mogelijks nog van plan zijn in andere reeksen/films. In DEZE reeks heb je iets nodig om er iets voor te voelen. Motivatie. En dat Geldt ook voor Ahsoka, Sabine,... Het zou allemaal niet te afhankelijk mogen zijn van de achtergrond en motivaties uit een andere reeks. En dat is wat er nu gebeurd is.
Wauw Anakin, oooh Thrawn. En dat moet dan maar genoeg zijn. Lol. Zeer lui is dit. Bij Mandalorian, Kenobi en BoBF maken ze er zich ook schuldig aan.

Ik vond de nieuwe personages net de boeindste, nuja naast Anakin en Thrawn. Baylan bijvoorbeeld lijkt het toppunt van nihilisme en dat intrigeert me net om meer te weten te komen. Ik betwist niet absoluut niet dat er geen lazy writing in de reeks zit, maar ik vind dat gewoon niet bij de nieuwe personages, dat zie ik eerder als een van de grote pluspunten van de serie
 
Terug
Bovenaan