Disney+ The Star Wars Universe

ik vind het tbh wat minder, misschien te hoge verwachtingen?

eerste ep was gewoon een tegenstrijdige Obi Wan. Tegen Owen gaan prediken dat Luke moet getraind worden als een Jedi, maar dan die andere Jedi in de steek laten "want de Jedi hebben verloren, laat ons alles opgeven" :unsure:
tweede ep was beter, maar ook al weet ik dat Leia nog een grotere rol gaat spelen in Star Wars als volwassene, ik verwacht toch dat Obi Wan haar elk moment puur uit frustratie lightsaber kan doen vreten. hoe fucking irritant is dat kind, zeg?

dan vind ik de inquisitors nog de betere kant van de reeks.
 
ik vind het tbh wat minder, misschien te hoge verwachtingen?

eerste ep was gewoon een tegenstrijdige Obi Wan. Tegen Owen gaan prediken dat Luke moet getraind worden als een Jedi, maar dan die andere Jedi in de steek laten "want de Jedi hebben verloren, laat ons alles opgeven" :unsure:
tweede ep was beter, maar ook al weet ik dat Leia nog een grotere rol gaat spelen in Star Wars als volwassene, ik verwacht toch dat Obi Wan haar elk moment puur uit frustratie lightsaber kan doen vreten. hoe fucking irritant is dat kind, zeg?

dan vind ik de inquisitors nog de betere kant van de reeks.
De villains zijn toch altijd leuker in de star wars saga :p
 
Ben er ook niet helemaal weg van. Zeker niet slecht, maar ik ben nog ver van Weggeblazen worden.
 
Ik vind het momenteel ook nog geen hoogvlieger. Some things done right, some things done wrong.

De enige die er bovenuit steekt is Ewan McGregor. Hij speelt Obi gwn weer goed.

Het verhaal is nog niet echt meeslepend te noemen. De 'chases' zijn nogal stuntelig en rommelig in beeld gebracht.
De inquisitors zien er goed uit, maar geven maar een makke indruk. In't algemeen waren de afleveringen zelfs wat saai (hoe vaak moeten we Obi zien op- en afstappen van z'n rijdier), wat toch echt niet zou mogen in een amper 6-delige reeks.

Ep2 vond ik wel beter dan ep1. Vooral omdat we eindelijk eens van Tatooine weggaan. Die stad/planeet was een veel interessantere setting.
Beetje cyberpunk-stijl. Veel meer mogelijkheden ook om interessante dingen te doen.

Ik stoorde me niet aan kleine Leia :unsure:

De muziek vind ik eigenlijk niet memorabel. Er is geen enkele melodie die blijft hangen. Het lijkt 1 monotone sound van zware dramatische strijkers. Als je dat dan vergelijkt met The Mandalorian of zelfs Book of Boba Fett...

Dusja, het niveau MOET gewoon omhoog. Hopelijk gebeurt dat nog.
 
Ik vind de regie van Obi-Wan niet super. Op een gegeven moment was er in de eerste ep een overdreven shaky cam scene die me enorm irriteerde.
Achtervolgingsscènes zijn ronduit lachwekkend. Hoe zoiets uit productie geraakt snap ik niet.

Is het dus slecht? Nee, maar ik heb het gevoel dat er meer in zit.
 
inderdaad, het beeld ziet er geweldig uit, de audio is next level afgewerkt maar als ze niks goed filmen of editten dan maakt die kwaliteit het geheel er vreemd uit zien. de eerste achtervolgingsscene met leia schoot ik bijna in de lach.
 
Hier en daar zijn er toch verwijzingen naar die periode, ooit moeten ze daar toch iets mee doen zou je denken?
volgens de geruchten zouden er in de Acolyte-reeks meer verwijzingen naar Revan etc. zitten, maar een volldige reeks gewijd aan TOR? zal er niet komen.

ik vind het ook een gemis hoor, Daiyu had gemakkelijk Nar Shaddaa kunnen zijn... en waarom Korriban in Clone Wars ineens Moraband heet? het had dan tenminste Darth Bane wel...
 
volgens de geruchten zouden er in de Acolyte-reeks meer verwijzingen naar Revan etc. zitten, maar een volldige reeks gewijd aan TOR? zal er niet komen.

ik vind het ook een gemis hoor, Daiyu had gemakkelijk Nar Shaddaa kunnen zijn... en waarom Korriban in Clone Wars ineens Moraband heet? het had dan tenminste Darth Bane wel...

Mja het is een periode die natuurlijk niet heel erg "Disney" is. Alles omtrent de Darkhorse Tales Of The Jedi comic reeks was om van te smullen en eigenlijk schandalig dat zo iets naar Legends geduwd is.
 
Terug
Bovenaan