The Road to the World Cup 2026

Ik zie een revenge tegen Argentinië ook wel zitten. Niet dat ik denk dat we nu meer kans maken als toen, maar toch.

Eerst maar eens kwalificeren :)
 
Ik begin ergens nog wel te hopen op plek 2.
Plek 1 wordt sowieso nog moeilijk (al ben ik er echt niet van overtuigd dat Egypte zomaar gaat winnen van Iran).

Want plek 1... voor hetzelfde geld krijg je daar dan Senegal of Uruguay. En misschien stopt het daar dan al. Daarna kom je tegen de VS die het voordeel van het publiek (en de scheidsrechter :unsure: ) hebben. Eruit geknikkerd worden door de VS lijkt ook zo roemloos. In de kwartfinale zal het sowieso wel stoppen tegen Spanje.

Ok, ze mogen dan op locatie blijven én hebben meer rust...

Maar plek 2 zie ik meer en meer zitten eigenlijk. Australië en Paraguay zijn beiden zeker haalbaar. Dan volgt er de match tegen Argentinië. Je bent dan sowieso de underdog, niks te verliezen en wie weet... zijn de RD wel verantwoordelijk voor de laatste internationale match van Messi... indien niet, is het ook geen schande om van de uittredende wereldkampioen te verliezen.
We verliezen gewoon tegen Nieuw-Zeeland. En we zijn uitgeschakeld.
 
Als we verliezen van Nieuw-Zeeland mogen ze de 26 spelers uitsluiten van alle toekomstige interlands.

En eventueel nadenken om enkel maar Belgen uit de Belgische competitie op te roepen. Zorgt er misschien voor dat er meer spelers zoals Vanaken in Belgie blijven wat de competitie en de teams alleen maar sterker zal doen worden.
 
Je kan ook anders naar de zaken zien en dan klinkt het ineens wél positief:
We hebben ons geplaatst voor de 32e finales en daarin krijgen we met Nieuw-Zeeland een (op papier) makkelijke tegenstander. Doorstoten en dan wellicht opnieuw een haalbare tegenstander in de 16e finales.
 
Snik heet te warm om iets te doen ideaal weer om in de zetel te kruipen en voetbal te kijken. 1e wedstrijden pas om 22u :cry:

Maar je kan via VRTMax altijd uitgesteld kijken naar Jordanië - Algerije of Tsjechië - Zuid-Afrika, indien je ze destijds gemist zou hebben. Enjoy!
 
Omdat het hier het 'quasi' offtopic hoekje van het WK is, en omdat het een typische WK song is hier een streepje muziek (of zal ik zeggen een ritmisch streepje muziek... ) Gast is wel nuts. Is beter als het origineel imo...
 
Afrika wel met een goede beurt. 7/10 teams door, en daar kunnen nog Algerije en DR Congo bijkomen, en dan wordt dat 9/10. Enkel Tunesië geëlimineerd

In Europa 11/16 door, daar komen wellicht Kroatië en mogelijk Oostenrijk bij. (13/16 dan?) Schotland heeft nog een waterkansje. Turkije en Tsjechië geëlimineerd.
In Noord-Amerika 3/6, enkel de 3 hosts
In Zuid-Amerika 5/6 door met Uruguay dat faalt
Oceanië is nu 0/1
En Azië is nog maar 2/9 door, met Japan en Australië. Dat kan nog 4/9 worden met Iran en Zuid-Korea - meteen ook de vier sterkste Aziatische teams op papier dus de uitslagen hier liegen niet.
 
Als Ecuador wint van Mexico spelen ze 1/8ste finale wel met een voordeel gezien Estadio Azteca op 2,200 meter ligt. Het thuisstadion van Ecuador ligt op 2,782 meter wat meteen ook de reden is waarom Ecuador zo een sterke thuisreputatie heeft en met een voordeel in de WK kwalificatiecampagne speelt. Tegenover Mexico wordt dat voordeel geneutraliseerd omdat beiden het gewend zijn en Mexico zal nog altijd wel het thuisvoordeel hebben met de fans.

Maar Engeland (indien ze de 1/16e finale winnen) zal daar een lastige tegenstander hebben in de 1/8ste finale hebben tegen beiden. En beide ploegen zijn verdedigend wel sterk en goed georganiseerd.

De Marokko 2022/Kroatie 2018 verrassing van het toernooi zit volgens mij ook aan de rechterkant (die van Argentinië, Brazilië, Engeland) dit toernooi. Al kunnen de VS (en evt. Senegal) misschien ook wel ver geraken gezien ze een vrij haalbaar pad hebben naar de kwartfinale.
 
Afrika wel met een goede beurt. 7/10 teams door, en daar kunnen nog Algerije en DR Congo bijkomen, en dan wordt dat 9/10. Enkel Tunesië geëlimineerd

In Europa 11/16 door, daar komen wellicht Kroatië en mogelijk Oostenrijk bij. (13/16 dan?) Schotland heeft nog een waterkansje. Turkije en Tsjechië geëlimineerd.
In Noord-Amerika 3/6, enkel de 3 hosts
In Zuid-Amerika 5/6 door met Uruguay dat faalt
Oceanië is nu 0/1
En Azië is nog maar 2/9 door, met Japan en Australië. Dat kan nog 4/9 worden met Iran en Zuid-Korea - meteen ook de vier sterkste Aziatische teams op papier dus de uitslagen hier liegen niet.

Laten we dat resultaat van Afrika aub niet over romantiseren. De prestaties van Zuid Afrika, Kaapverdie, Senegal, Congo, Algerije en Ghana waren tot dusver echt niet om over naar huis te schrijven. Vooral heel veel bussen parkeren en geluk dat andere ploegen het laten afweten. Er zijn maar weinig Afrikaanse ploegen die het op basis van hun eigen sterkte hebben afgedwongen.
 
Laten we dat resultaat van Afrika aub niet over romantiseren. De prestaties van Zuid Afrika, Kaapverdie, Senegal, Congo, Algerije en Ghana waren tot dusver echt niet om over naar huis te schrijven. Vooral heel veel bussen parkeren en geluk dat andere ploegen het laten afweten. Er zijn maar weinig Afrikaanse ploegen die het op basis van hun eigen sterkte hebben afgedwongen.
Dat kan je over 4/5e van de deelnemende ploegen op het WK zeggen.

Je geeft Senegal aan.

Maar Senegal speelt een uitstekende eerste helft tegen Frankrijk, alleen schieten ze niet goed op doel en ze winnen dan wel 5-0 van Irak. Oké, het is Irak. Maar dat kan je dan ook zeggen over ons en Nieuw-Zeeland bijvoorbeeld. Ik vind dat je dan toch te veel zwartkijkt. En de bus parkeren mag, je moet het ook nog kunnen. Je kan moeilijk zeggen dat Kaapverdië geen goed toernooi speelt of het niet verdient.

Ik weet wel dat ze de absolute topploegen ontbreken die een Zuid-Amerika of Europa wel hebben. Maar qua kwaliteit is die toch wel een stuk meer aanwezig in het algemeen dan in Azië bijvoorbeeld (en dan vooral in de breedte). Japan zal misschien niet moeten onderdoen voor Marokko maar verder heeft Azië niet veel diepgang (jammer genoeg).
 
Laatst bewerkt:
Dat kan je over 4/5e van de deelnemende ploegen op het WK zeggen.

Je geeft Senegal aan.

Maar Senegal speelt een uitstekende eerste helft tegen Frankrijk, alleen schieten ze niet goed op doel en ze winnen dan wel 5-0 van Irak. Oké, het is Irak. Maar dat kan je dan ook zeggen over ons en Nieuw-Zeeland bijvoorbeeld. Ik vind dat je dan toch te veel zwartkijkt. En de bus parkeren mag, je moet het ook nog kunnen. Je kan moeilijk zeggen dat Kaapverdië geen goed toernooi speelt of het niet verdient.

Ik weet wel dat ze de absolute topploegen ontbreken die een Zuid-Amerika of Europa wel hebben. Maar qua kwaliteit is die toch wel een stuk meer aanwezig in het algemeen dan in Azië bijvoorbeeld (en dan vooral in de breedte). Japan zal misschien niet moeten onderdoen voor Marokko maar verder heeft Azië niet veel diepgang (jammer genoeg).

Het feit dat je enkel 1 van de 6 gespeelde helften aanhaalt, en de rest negeert, spreekt boekdelen he. Ze waren matig tegen Noorwegen en slecht tegen Irak. Die eerste helft was om van te huilen, terwijl ze 30 minuten tegen 10 man gespeeld hebben. Tweede helft heb ik niet meer gekeken, maar goed, als je er dan eindelijk een paar int bakkie legt tegen 10 Irakezen is niets bijzonders.

Snap ook niet goed waarom je over Azie begint en daarmee vergelijkt, doet er toch niet toe. Mij ging het er enkel om dat je niet moet doen alsof die prestatie van de Afrikaanse ploegen zo uitzonderlijk is, das alles. Of anders gezegd, alsof het een meerwaarde zou zijn. Veel matchen van de Afrikaanse ploegen waren absolute snoozefests.
 
Het feit dat je enkel 1 van de 6 gespeelde helften aanhaalt, en de rest negeert, spreekt boekdelen he. Ze waren matig tegen Noorwegen en slecht tegen Irak. Die eerste helft was om van te huilen, terwijl ze 30 minuten tegen 10 man gespeeld hebben. Tweede helft heb ik niet meer gekeken, maar goed, als je er dan eindelijk een paar int bakkie legt tegen 10 Irakezen is niets bijzonders.

Snap ook niet goed waarom je over Azie begint en daarmee vergelijkt, doet er toch niet toe. Mij ging het er enkel om dat je niet moet doen alsof die prestatie van de Afrikaanse ploegen zo uitzonderlijk is, das alles. Of anders gezegd, alsof het een meerwaarde zou zijn. Veel matchen van de Afrikaanse ploegen waren absolute snoozefests.
Ik denk dat we fysiek wel gaan afzien tegen hun. Zowel qua intensiteit als qua uithoudingsvermogen.
 
Terug
Bovenaan