Wat was de rol van Flint voor de derde plaat of zat hij er toen nog niet bij?

Was er zeker al bij hoor,al vanaf het begin,maar is minder herkenbaar ;)
Hij heeft pas sinds The Fat Of The Land vocaal iets toegevoegd.
Zijn kenmerkend kapsel is er gekomen omdat hij op jonge leeftijd al acuut haarverlies had.
Was volgens mij de eerste keer te zien in de clip van Firestarter dacht ik en zorgde indertijd ook voor de nodige controverse.
 
Voor mij heeft The Prodigy een speciale plaats in mijn hart daarom ook mijn nominatie ervoor.
Allen bedankt om voor hen te stemmen.

Toen ik hen voor het eerst hoorde (No Good (Start the Dance)) ging er nieuwe wereld voor mij open.

Mijn eerste aankoop was Music For The Jilted Generation en de volgende was The Fat Of The Land.
Vond de mix electro met rockinvloeden zeer goed klinken en raar maar waar het is dankzij hen dat ik de metalscene heb ontdekt.
Ze bouwden toen eigenlijk een brug tussen rock liefhebbers en fans van electro.
Experience heb ik pas paar jaar later ontdekt want ik dacht lange tijd dat MFTJG eerste album was.
Op MTV vaak de clips van Smack My Bitch Up (dat pas na middernacht ongecensureerd werd uitgezonden),Breathe,Firestarter & No Good gezien.

Live hadden ze ook uitstekende reputatie.

Ik moet ook eerlijk toegeven dat na lange periode stilte Always Outnumbered... een seriezue teleurstelling was al vind ik Spitfire nog wel topper.
Had misschien te hoge verwachtingen,opvolgers Invaders Must Die & The Day Is My Enemy zijn imo wel beter maar halen ook het niveau niet vanuit hun glorieperiode.
Laatste nieuwe nog niet echt beluisterd,dus een mening daarover heb ik momenteel nog niet.
Blijkbaar komt er toch nieuw album uit,want vandaag hebben ze een audiofragment gelekt.

Weetje:
De rif die Liam Howlett in het geweldige Voodoo People gebruikt is eentje van Nirvana



Vind deze clips ook leuk.





wie herkent Keith ?

Ik vind het ook wel opvallend en leuk dat rock- en metal liefhebbers ook appreciatie hebben voor deze stijl.
Bewijs dat veel rock- en metal gerelateerde sites (loudwire bvb) berichtte over zijn overlijden en dat David Draiman van Disturbed hem ook in zijn lijstje zetje toen hij zijn speech deed op GMM 2019 voor een van die rustige nummers toont dat The Prodigy wel degelijk gerespecteerd wordt in de scene.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren Experience geluisterd. Dat klonk echt hopeloos verouderd. Nu bezig met Music For The Jilted Generation en dat klinkt al meteen een pak beter. Hoeft niet te verbazen dat dat dan hun breakthrough was.
 
Prodigy is/was basicaly punkmuziek, maar dan met elektronica
Nog geen tijd gehad, maar nu verwacht ik mij aan ATR?

I don't like reggae
Wuh... whut? :wtf:


Nooit in verdiept maar de hitjes die tot bij mij zijn geraakt vind ik echt niet fijn om te horen.

Mss dat iemand me kan overtuigen van het tegendeel met een album of the week. :unsure:
Wel zoals @clercqie zei is dat best wel een uitgebreid genre. Ik vind de statement "I don't like reggae" echt wel bizar. En bedoelt ge dan echt specifiek reggae of indeed ook (originele) ska, rocksteady,...

I'm shocked zuh... ik kan mij werkelijk niet voorstellen dat iemand luistert naar Toots (RIP godverdomme, FUCKING CORONA :angry:) , Marley, Tosh, Dekker, Burning Spear, Cliff, Romeo, Buster,... en dan zegt "I don't like that".

Ik ga waarschijnlijk bij mijn initiële keuze blijven, maar ik ben geneigd om nu Sweet and Dandy van Toots and the Maytalls te doen.
 
Wat een intrieste reactie Avondland, zo onnodig ook.

Kid C, het is het wel waard om zich in te verdiepen zoals anderen aanhalen heeft het enorm veel invloed gehad op andere genres en vooral dan in de UK.. Smith and mighty, Beres Hammond, rythm and sound, er is zoveel goeds te vinden maar zoals bij alles is het zoeken en eigen smaak.

 
Wat een intrieste reactie Avondland, zo onnodig ook.

Kid C, het is het wel waard om zich in te verdiepen zoals anderen aanhalen heeft het enorm veel invloed gehad op andere genres en vooral dan in de UK.. Smith and mighty, Beres Hammond, rythm and sound, er is zoveel goeds te vinden maar zoals bij alles is het zoeken en eigen smaak.

Maar 't was een mopje ... :unsure: Ik heb niets tegen reggae.
 
Ska-punk kan ik wel apprecieren maar verder heb ik toch ook weinig met reggae hoor, desondanks dat ik volgens mij alle grote nog in leven zijnde reggae artiesten al live gezien heb. Je moet iets doen op Dour overdag he :unsure:

Soit The Prodigy...Na The Fat Of The Land en Music For The Jilted kan ik al met zekerheid zeggen dat ik ze nooit meer ga opzetten na deze opdracht. Het doet me werkelijk niet al kan ik niet direct m'n vinger er op leggen waarom juist.
 
Ska-punk kan ik wel apprecieren maar verder heb ik toch ook weinig met reggae hoor, desondanks dat ik volgens mij alle grote nog in leven zijnde reggae artiesten al live gezien heb. Je moet iets doen op Dour overdag he :unsure:

Soit The Prodigy...Na The Fat Of The Land en Music For The Jilted kan ik al met zekerheid zeggen dat ik ze nooit meer ga opzetten na deze opdracht. Het doet me werkelijk niet al kan ik niet direct m'n vinger er op leggen waarom juist.
Waar zijn de tijden van het grote reggaepodium op dour! Prachtige plaats om in de vroege namiddag op die wei in de rook te gaan liggen na een hele nacht stampen, terwijl er daar 12 Jamaicanen op dat podium stonden waarvan er misschien 7 een instrument hadden en de rest gewoon mee was voor de sfeer en op een stoeltje zat te roken.
Die muziek doet mij ook zeer weinig maar de vibes waren in orde.

The Prodigy was voor mij een soort openbaring op mijn eerste Werchter als 16-jarig dutske dat nog nooit naar elektronische muziek had geluisterd. Heeft lang hoog op mijn beste-optredens-lijstje gestaan, en ik ben toen ook een paar jaar grote fan van de muziek geweest. Op den duur zijn ze uit mijn bibliotheek verdwenen en na nog eens te luisteren lijken ze helaas mijn muzikale evolutie niet echt overleefd te hebben. Alleen thuis zou ik hier nooit iets van opleggen. Blijft wel fantastische feestmuziek.

Sowieso een classic artist wel. Die eerste platen hebben een denderende impact gehad op verschillende genres en scenes.
 
Ik ken hen vooral via mijn vader en de typische fuiven.
De cd The Fat of the Land had mijn vader en heb ik regelmatig afgespeeld.
Nadien heb ik zelf Invaders Must Die gekocht en die heb ik letterlijk kapot gedraaid, boekje viel half uit elkaar, cd onleesbaar.
Ik denk dat ik geen enkel nummer daarvan echt slecht vind.

Iemand hier omschreef ze als elektronische punk.
Dat is de reden waarom ik ze ook zo goed vind
 
Euhm @mIrReN, zijt ge er niet wat teveel in aan het zoeken? Ik zie vooral een luchtig grapje met een (kleine) kern van links-rechts waarheid. Niks om u druk over te maken lijkt mij?
 
Dit is een muziek topic niet? Over muziek? Ik zal wel een zuurpruim zijn maar die politieke zever (gelijk welke strekking) hoef ik echt niet overal te lezen.
 
The Fat of the Land daarnet gespeeld en ik was vergeten hoe slecht ik Smack my Bitch Up wel niet vind. Mega overhyped nummer dat, imo, helemaal niet zo wauw is. Breathe blijft wel goed :)
De plaat an sich is toch ook niet zo super (ik vond de vorige precies beter) en ik werd vooral zenuwachtig van de muziek eigenlijk. Tis misschien mijn gevoel van de dag maar ik meen me te herinneren dat ik dat vroeger precies toch veel beter vond... En dit terwijl ik nu wel meer elektronische muziek kan appreciëren dan toen.
Ik ga vanmiddag waarschijnlijk de volgende nog een kans geven maar of ze allemaal nog haal deze week weet ik eerlijk gezegd niet.
 
Ik vind het ook precies moeilijk om er langere tijd naar te luisteren. Ik heb Experience ondertussen al beluisterd en was begonnen aan Music For The Jilted Generation maar na een paar nummers was de goesting wat over en nu zitten er alweer 2 dagen tussen. Experience was wel wat verouderd maar kon er mee door.

Dit is ook gewoon niet echt muziek om voor te gaan zitten. Ik heb ze ooit op Pukkelpop gezien (en Keith Flint zelfs een hand gegeven!) en dat vond ik toen een tof concert. In zo'n context vind ik het een betere band dan om echt actief naar te gaan luisteren in de zetel.
 
Ik vind het ook wel opvallend en leuk dat rock- en metal liefhebbers ook appreciatie hebben voor deze stijl.
Bewijs dat veel rock- en metal gerelateerde sites (loudwire bvb) berichtte over zijn overlijden en dat David Draiman van Disturbed hem ook in zijn lijstje zetje toen hij zijn speech deed op GMM 2019 voor een van die rustige nummers toont dat The Prodigy wel degelijk gerespecteerd wordt in de scene.
Japanse metal cover van 'Omen' op download 2014. Feel the energy
 
Ik prefereer wel de versie van The Prodigy.

Misschien wel interessant waar ze hun inspiratie vandaan haalden








Het zijn soms toch veel samples voor 1 track.

Er zijn teveel tracks die ik graag hoor,maar toch een paar van mijn persoonlijk favorieten door hun gehele carrière heen
Natuurlijk de hits:Firestarter,Smack My Bitch Up (legendarische clip wel zoals eerder hier aangehaald),Breathe
(ook wel straffe clip),No Good,Poison (werd ook gecensureerd),Voodoo people,Omen

Their Law


Ook wel legendarisch concert daar in Moskou,Breathe werd zelfs uitgezonden voor de MTV Awards.

Charly


Out Of Space



Warrior's dance (toffe clip)



Fuel My Fire


Diesel Power


Funky Shit


Spitfire


The Day Is My Enemy




en nog meer offcourse,maar het is duidelijk dat het in de beginperiode heel goed was.
 
Terug
Bovenaan