Film The Matrix Resurrections

Wat vind je ervan?


  • Totaal aantal stemmers
    56

MiniJeffrey

Well-known member
Matrix-Resurrections-Neo-and-Trinity-poster-cropped.jpg


The Matric Resurrections (2021)

DIRECTOR
Lana Wachowski

WRITERS
Lana Wachowski
David Mithcell
Aleksander Hemon

STARRING
Keanu Reeves- Carrie-Ann Moss - Yahya Abdul-Mateen II - Jonathan Groff - Jessica Henwick - Neil Patrick Harris - Jada Pinkett Smith - ...
...


Return to a world of two realities: one, everyday life; the other, what lies behind it. To find out if his reality is a construct, to truly know himself, Mr. Anderson will have to choose to follow the white rabbit once more.
 
Misschien kan je een hele Matrix thread maken in plaats van gewoon deze film. Dat zou ook wel tof zijn. Het is een franchise ondertussen. We hebben van MCU ook een thread bvb. ook al is MCU groter en populairder dan de Matrix-universe.
 
Bweikes film voor fanboys.

Uitgemolken,super veel flashbacks naar de eerdere, maar past niet meer in de tijdsgeest.

CGI en beeld is wel goed. Maar erg overbodig deel..
 
Typical Wachowski flick. All over the place. De film heeft zeker en vast een hoop mankementen maar ook een hele hoop fantastisch momenten. Hun andere recente films (Cloud Atlas, Speed Racer en ja zelfs Jupiter Ascending) hebben dezelfde kuren.

De film is behoorlijk meta en lijkt bizar genoeg zichzelf te bekritiseren. Soms werkt dat, soms niet. Deze matrix bevat ook mede daarom een stuk meer humor omdat alles nogal tongue in cheek overkomt en hij zichzelf niet al te serieus neemt. Ook dat werkt soms heel goed en soms vloekt dat. Zelfs de actie, soms fantastisch in beeld gebracht, soms lijkt het eerder low budget tv special. Like I said. All over the place. Nogal moelijk om een oordeel over te vellen of aan te raden of niet. Which brings us full circle...

Unfortunately, no one can be told what the Matrix is. You have to see it for yourself.
 
Gisteren ook maar es gekeken.
Veel goeds kan ik er niet over zeggen want het geheel trekt op niet veel.
Teleurstelling van het jaar qua film.
 
het enige positieve wat je kan zeggen is, dat door die 4e film te bekijken,
opeens deel 2 en 3 , een heel stuk hoger stijgen in je ranking :D
 
Teleurstelling van het jaar qua film.
Ja, deze zit idd heel laag in de ranking, helemaal onderaan. Niks klopt hieraan, de pacing, de gevechten, een zwak plot. Die flashbacks blijven maar komen alsof ze de film langer moeten maken, na 30 minuten heb je het al door, het blijft maar duren.

Het is een pure cash grab van Warner Bros maar ik denk eigenlijk niet dat er zoveel mensen gaan kijken. Ik denk ook dat iedereen er wat tegen hun zin zit, Keanu Reeves, Carrie-Anne Moss en Lana Wachowski geven als crew toch die indruk.
 
Typical Wachowski flick. All over the place. De film heeft zeker en vast een hoop mankementen maar ook een hele hoop fantastisch momenten. Hun andere recente films (Cloud Atlas, Speed Racer en ja zelfs Jupiter Ascending) hebben dezelfde kuren.

De film is behoorlijk meta en lijkt bizar genoeg zichzelf te bekritiseren. Soms werkt dat, soms niet. Deze matrix bevat ook mede daarom een stuk meer humor omdat alles nogal tongue in cheek overkomt en hij zichzelf niet al te serieus neemt. Ook dat werkt soms heel goed en soms vloekt dat. Zelfs de actie, soms fantastisch in beeld gebracht, soms lijkt het eerder low budget tv special. Like I said. All over the place. Nogal moelijk om een oordeel over te vellen of aan te raden of niet. Which brings us full circle...

Unfortunately, no one can be told what the Matrix is. You have to see it for yourself.
Helemaal akkoord met dit. Even mijn tekstje van de andere thread kopiëren:
Matrix Resurrections ... moeilijk. Het idee is niet slecht en sequel-waardig, zelfs voor zo een grote franchise. Dat is al een verdienste op zich imo. Ik denk ook dat hier een goede film in verstopt zit. En ik heb me zowaar geamuseerd en zal hem nogmaals bekijken.

Maar ik heb toch wel redelijk wat problemen. En imo kan ik alles herleiden tot ... die Wachowskis kunnen eigenlijk toch echt niet regisseren hé:
  1. De uiteindelijke film is redelijk "muddled" in zijn doel. Een andere en strakkere cut zou het veel goed doen.
  2. De casting is archi-slecht. Niet dat de acteurs het noodzakelijk slecht doen, maar ze passen niet bij hun rollen (Morpheus en Architect op kop).
  3. De actie-scénes zijn slecht, en dat doet echt pijn voor een Matrix film. Lana blies nog hoog van de toren dat ze "geen 2nd unit nodig had". Well ... she clearly does.
  4. Zeer ZEER rare en storende stylistische keuzes (bvb overdreven gebruik van die flashbacks).
  5. De pacing trekt op niks
  6. Sommige zaken zijn echt wel cringy as fuck

Een beter director-editor-producer-writer team had hier echt wel een goede film van kunnen maken ... en dat is eigenlijk het meest jammer van al.


Seriously? Lijkt mij toch dat in een thread specifiek over de film, we ook spoiler-zaken mogen bespreken? Wie komt hier ook lezen als je de film nog niet gezien hebt? :wtf:
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Dus als ik het goed snap...

Door energieschaartse is er een oorlog uitgebroken onderling tussen de machines. Sommige machines hebben daardoor kant gekozen van de humans. Hierdoor is de vrede tussen machines - humans gebroken?
Neo terug in leven brengen was nodig om de nieuwe versie van the matrix stabiel te houden, maar Neo rendeert maar optimaal als Trinity ook in leven is?
Op één of andere manier beseft Neo in de simulatie wat er gebeurt en wat hij eerder meegemaakt heeft? Hij ontwerpt een programmatje om Morpheus terug te brengen om zo de circel opnieuw te starten (zoektocht naar Neo als the one om de humans de kans te geven te winnen van de machines)?

Correct?
 
Terug
Bovenaan