Niet alles hier gaat over jou. Dat was toch duidelijk niet aan jou gericht? Waarom altijd zo aanvallend?
Het gaat over de wraiths en ik deel concept art waarop ze zich baseren en een behind the scene foto van hun look nadat ik eerder al die cover deelde. Hoe is dat selectief? Daar gaat het hier toch over? Dat (slectief ;p) artikel dat je deelt trekt een parallel in dat zowel de wraiths als nazgul gecorrupteerde geesten zijn maar spreekt zich niet uit over wat jij aanhaalt; dat ze er hetzelfde uitzien als PJs nazgul want dat is ook niet het geval.
Ik wil overigens niet eens beweren dat ze op andere vlakken geen visuele elementen lenen van PJs LOTR en andere eerdere werken zoals die van Howe maar ik vind dat persoolijk niet erg. Het is immers ook dezelfde wereld, beiden gebaseerd op verwoorde en zelfs visuele designs van Tolkien zelf dus dat er heel wat raakvlakken zijn is normaal.
Ik ga het nog met één sprekend voorbeeld illustreren en dan kan ik er verder niets meer aan toevoegen want krachtiger kan ik het niet formuleren:
Peter Jackson's LOTR had hobbits, omdat hobbits de centrale figuren waren in het verhaal dat verfilmd werd.
Rings of Power heeft harfoots, omdat mensen die nooit de boeken gelezen hebben, dankzij de PJ adaptatie, hobbits associëren als iets essentieel voor Middle Earth, en Amazon/RoP willen dit succes emuleren, in plaats van op zichzelf iets opbouwen.
Harfoots zitten niet in Rings of Power omdat Tolkien er ooit uitgebreid over geschreven heeft als belangrijke personages in the 2nd age, dus jouw argument van gemeenschappelijke wereld houdt eigenlijk geen steek, sorry, want dat is niet hetgeen je effectief ziet.
De verhaallijn van de Harfoots is dan nog zo mogelijk één van de meest povere van het eerste seizoen, maar dat is weer een andere discussie.
Harfoots kan je hier nog vervangen door een hele resem andere zaken: van de looks van de balrog tot de heir of a lost kingdom...
Overigens kan je deze kritiek ook in kleinere vorm toepassen op The Hobbit trilogie, waar ze plots zomaar Nazgûl Theme theme recycleren voor Azog (die Orc) bijvoorbeeld, maar dat kan je tenminste nog enigszins verdedigen want dat waren tenminste dezelfde auteurs, etc., plus die Hobbit-trilogie waar ik overigens ook al niet warm voor liep, is een masterpiece in vergelijking met RoP.
Ik lig echt plat van het lachen met je commentaar

, soit ik ga er echt niet mee in met je discussie anders zijn we weer vertrokken voor een paar pagina's.
Ik kijk er al sinds naar uit season 2, season was vermakelijk maar ook niet top dus ben benieuwd voor season2.
Een reactie die inhoudelijk even sterk en onderbouwd is als de kwaliteit van het verhaal in seizoen 1 van RoP. Proficiat.
Zeggen dat je niet in discussie gaat omdat je je daar te goed voor voelt is overigens ook allesbehalve een argument.