The Lord of the Rings: The Rings of Power

The Lord of the Rings: The Rings Of Power

En kijken naar user reviews en filmpjes omdat ze jou zelfde mening hebben nee dank u, er zijn genoeg voorbeelden van films series op imdb of rotten die gewoon de grond in geboord worden omdat er iets in zit die hen niet aanstaat.

Iemand met meer kennis over storytelling dan jij of ik hebben, het gaat daarbij helemaal niet om de eigen mening bevestigd te zien.
Ook mooi genegeerd hoe Amazon deze persoon heeft geprobeerd om te kopen voor positieve reviews, iets waar ze bij anderen ongetwijfeld wél in geslaagd zijn.

House of thé dragon is nu ook geen hoogvlieger en thé expanse same.

elvendertig keer betere shows dan Rings of Power ooit zal zijn.

Edit Crew: ongewenst stuk weggehaald

Laatst bewerkt door een moderator:
@KnightOfCydonia ok dus je bent wel een fan en haat deze gifbeker niet echt en dat artikel van Martin gaat niet exact over wat zich hier al enkele paginas voltrekt? :hurrr:

Dat ik de makers hun zogezegde misdaad zou excuseren en vergoeilijken met wat theoracrafting rond de oorsprong van deze wights had niets met het design te maken waar je trouwens helemaal niet van kan zeggen dat ze stijl en visuals van PJs LOTR emuleren.

Een selectief gekozen afbeelding natuurlijk, het volstaat naar een paar promo-pers artikels te kijken en daar wordt de analogie zelf gemaakt:

Letterlijk een afbeelding van een nazgûl die erbij gehaald moet worden, om het enthousiasme voor Rings of Power aan trachten te wakkeren.

Lijkt me eerder midden oosters, misschien Rhun, waar we praktisch nog nooit iets van gezien hebben in geen enkele media.

Daar durf ik praktisch op wedden van niet, dat waren keuzes die de makers anders in het eerste seizoen al op andere vlakken ook had moeten maken.

Welk hotel boeken we?

Ik ga helaas niet op reis om kritiek te hebben op series of films.

Soit ik val in herhaling: ik vond de kritiek op de barrow-wights als een zoveelste emulatie van het succes van anderen hun adaptatie terecht, meer kan ik er niet aan toevoegen.

Een succesvolle serie zou op zichzelf moeten staan om fans enthousiast te maken voor een vervolg, net door storytelling, niet door visuals, laat staan visuals die teren op de nostalgie naar betere adaptaties door anderen. Je hebt letterlijk in deze thread mensen die uitkijken naar seizoen 2 ondanks dat ze erkennen dat het verhaal in seizoen 1, karakterontwikkeling en dialogen zwakke punten waren... dat zijn wat mij betreft echter net de essenties van een goede serie, niet de visuele bling.

Dat is wat mij betreft niet anders dan dat je mij ook niet vangt dat iets een goede Star Wars adaptatie is omdat er meer lightsabers inzitten (if anything zijn de grotendeels lightsaber-loze Disney Star Wars adaptaties (Rogue One & Andor) de beste dingen die ze nog gemaakt hebben).

Laatst bewerkt:
Niet alles hier gaat over jou. Dat was toch duidelijk niet aan jou gericht? Waarom altijd zo aanvallend?

Het gaat over de wraiths en ik deel concept art waarop ze zich baseren en een behind the scene foto van hun look nadat ik eerder al die cover deelde. Hoe is dat selectief? Daar gaat het hier toch over? Dat (slectief ;p) artikel dat je deelt trekt een parallel in dat zowel de wraiths als nazgul gecorrupteerde geesten zijn maar spreekt zich niet uit over wat jij aanhaalt; dat ze er hetzelfde uitzien als PJs nazgul want dat is ook niet het geval.

Ik wil overigens niet eens beweren dat ze op andere vlakken geen visuele elementen lenen van PJs LOTR en andere eerdere werken zoals die van Howe maar ik vind dat persoolijk niet erg. Het is immers ook dezelfde wereld, beiden gebaseerd op verwoorde en zelfs visuele designs van Tolkien zelf dus dat er heel wat raakvlakken zijn is normaal.

Laatst bewerkt:
Iemand met meer kennis over storytelling dan jij of ik hebben, het gaat daarbij helemaal niet om de eigen mening bevestigd te zien.
Ook mooi genegeerd hoe Amazon deze persoon heeft geprobeerd om te kopen voor positieve reviews, iets waar ze bij anderen ongetwijfeld wél in geslaagd zijn.

elvendertig keer betere shows dan Rings of Power ooit zal zijn.

Edit Crew: ongewenst stuk weggehaald
Ik lig echt plat van het lachen met je commentaar 🤣, soit ik ga echt niet mee in deze discussie met je anders zijn we weer vertrokken voor een paar pagina's.

Ik kijk er al sinds naar uit season 2, season was vermakelijk maar ook niet top dus ben benieuwd voor season2.

Niet alles hier gaat over jou. Dat was toch duidelijk niet aan jou gericht? Waarom altijd zo aanvallend?

Het gaat over de wraiths en ik deel concept art waarop ze zich baseren en een behind the scene foto van hun look nadat ik eerder al die cover deelde. Hoe is dat selectief? Daar gaat het hier toch over? Dat (slectief ;p) artikel dat je deelt trekt een parallel in dat zowel de wraiths als nazgul gecorrupteerde geesten zijn maar spreekt zich niet uit over wat jij aanhaalt; dat ze er hetzelfde uitzien als PJs nazgul want dat is ook niet het geval.

Ik wil overigens niet eens beweren dat ze op andere vlakken geen visuele elementen lenen van PJs LOTR en andere eerdere werken zoals die van Howe maar ik vind dat persoolijk niet erg. Het is immers ook dezelfde wereld, beiden gebaseerd op verwoorde en zelfs visuele designs van Tolkien zelf dus dat er heel wat raakvlakken zijn is normaal.

Ik ga het nog met één sprekend voorbeeld illustreren en dan kan ik er verder niets meer aan toevoegen want krachtiger kan ik het niet formuleren:

Peter Jackson's LOTR had hobbits, omdat hobbits de centrale figuren waren in het verhaal dat verfilmd werd.

Rings of Power heeft harfoots, omdat mensen die nooit de boeken gelezen hebben, dankzij de PJ adaptatie, hobbits associëren als iets essentieel voor Middle Earth, en Amazon/RoP willen dit succes emuleren, in plaats van op zichzelf iets opbouwen.
Harfoots zitten niet in Rings of Power omdat Tolkien er ooit uitgebreid over geschreven heeft als belangrijke personages in the 2nd age, dus jouw argument van gemeenschappelijke wereld houdt eigenlijk geen steek, sorry, want dat is niet hetgeen je effectief ziet.

De verhaallijn van de Harfoots is dan nog zo mogelijk één van de meest povere van het eerste seizoen, maar dat is weer een andere discussie.
Harfoots kan je hier nog vervangen door een hele resem andere zaken: van de looks van de balrog tot de heir of a lost kingdom...

Overigens kan je deze kritiek ook in kleinere vorm toepassen op The Hobbit trilogie, waar ze plots zomaar Nazgûl Theme theme recycleren voor Azog (die Orc) bijvoorbeeld, maar dat kan je tenminste nog enigszins verdedigen want dat waren tenminste dezelfde auteurs, etc., plus die Hobbit-trilogie waar ik overigens ook al niet warm voor liep, is een masterpiece in vergelijking met RoP.

Ik lig echt plat van het lachen met je commentaar 🤣, soit ik ga er echt niet mee in met je discussie anders zijn we weer vertrokken voor een paar pagina's.

Ik kijk er al sinds naar uit season 2, season was vermakelijk maar ook niet top dus ben benieuwd voor season2.

Een reactie die inhoudelijk even sterk en onderbouwd is als de kwaliteit van het verhaal in seizoen 1 van RoP. Proficiat.
Zeggen dat je niet in discussie gaat omdat je je daar te goed voor voelt is overigens ook allesbehalve een argument.

Ik heb er duidelijk niet zo'n aversie van als jij maar met kritiek op de harfoot verhaallijn ga ik dan weer grotendeels akkoord. En alhoewel ik de hobbit trilogie zelf wel iets lager inschat dan RoP vond ik die ook ietwat ondermaats. Common ground!

Klinkt wel belovend
Dacht ik ook over S1… en toch hebben ze op elk vlak qua lore / storytelling / character development de bal misgeslagen. Visueel zeer goed, maar voor rest… enorm teleurstellend.

Ik snap dat ze bepaalde rechten niet hadden om zo accuraat mogelijk te zijn qua lore but damn… ze hebben het wel vergezocht.

Zal S2 hoogstwaarschijnlijk wel kijken, omdat ik een giga Tolkien nerd ben, maar nu om te zeggen dat ik er naar uitkijk… dat niet.

Off topic
IGN is dikke boecht wat betreft nieuws / reviews :P

De showrunner vertelde ook dat ze de identiteit van The Stranger op het einde van dit seizoen zouden verklappen. Fingers crossed dat het niet Gandalf is!

De showrunner vertelde ook dat ze de identiteit van The Stranger op het einde van dit seizoen zouden verklappen. Fingers crossed dat het niet Gandalf is!
Lore gewijs is dat ook onmogelijk, dus laten we hopen. Heb een vermoeden dat dat 1 van de Blue wizards zal zijn.

Persoonlijk vond ik dat is het nu gandalf/sauron of niet van het eerste seizoen echt niet goed werken dus zou het jammer vinden moesten ze er nu een spelletje blue wizard/gandalf van maken.

De nieuwe trailer ziet er visueel wel weer smullen uit maar dat was in het eerste seizoen ook geen probleem. Op zich heb ik niet eens echt problemen met afwijkingen van de lore. Ben er bijvoorbeeld vrij zeker van dat ze verschillende Durins in deze gaan samenvoegen en ik snap best waarom maar als ze zelf nieuwe dingen toevoegen moet het wel gewoon goed zijn, zoals bijvoorbeeld die creatie van Mt Doom, maar daarin sloegen ze de bal ook wel vaak mis dus hopelijk hier meer on point. 🤞

Maar eerlijk, kreeg toch wel weer kriebels van deze trailer dus kijk er wel weer naar uit. :woohoo:

Persoonlijk vond ik dat is het nu gandalf/sauron of niet van het eerste seizoen echt niet goed werken dus zou het jammer vinden moesten ze er nu een spelletje blue wizard/gandalf van maken.

De nieuwe trailer ziet er visueel wel weer smullen uit maar dat was in het eerste seizoen ook geen probleem. Op zich heb ik niet eens echt problemen met afwijkingen van de lore. Ben er bijvoorbeeld vrij zeker van dat ze verschillende Durins in deze gaan samenvoegen en ik snap best waarom maar als ze zelf nieuwe dingen toevoegen moet het wel gewoon goed zijn, zoals bijvoorbeeld die creatie van Mt Doom, maar daarin sloegen ze de bal ook wel vaak mis dus hopelijk hier meer on point. 🤞

Maar eerlijk, kreeg toch wel weer kriebels van deze trailer dus kijk er wel weer naar uit. :woohoo:
Nee, inderdaad. Hoewel ik een liefhebber ben van de lore van het Tolkien-universum, begrijp ik waarom er bepaalde aanpassingen zijn gedaan. Toch zijn er grenzen, vooral als het om Gandalf gaat.

Trailer zag er inderdaad weer héérlijk uit!

Terug
Bovenaan