Goede 2de episode. De aanpassingen t.o.v. de game vind ik tot nu toe wat minder.

Liever dat ze afgaan op geluid e.d. i.p.v. het trappen op een schimmeldraad die een beetje verder de zombies die op de grond liggen triggered. En wtf was dat eigenlijk met Tess, staan muilen met een zombie. Ieder normaal denkend mens zal toch nog vechten/spartelen voor zijn leven. Dat vond ik ook wat minder. Hopelijk komen de gasmaskers toch nog boven en zijn sporen effectief besmettelijk.

Bella doet het wel goed. Los van het uiterlijk is haar intonatie en manier van doen gewoon spot on.
Amai, hoe hard kunt ge niet mee zijn :p

Clickers gaan nog steeds af op geluid, hoeveel keer moet Joel "Ssst" doen naar Ellie om dat te zien. (als ook doet hij het teken naar zijn oren om te tonen dat ze hun horen.) Ze zijn dus wel degelijk nog altijd blind en zeer sensitief voor geluid, Joel stapt bv niet op fungus, maar op gebroken glas waardoor die laaste Clicker komt afgesprint.

Het weg halen van de spores vind ik één van de beste aanpassingen die er is, want dit was het geen dat het minste steek hield in de games en het verhaal. Iedereen zou al lang dood geweest zijn na 20 jaar met besmetting via spores en luchtwegen. Als ook in de games kon Joel zien dat er spores waren en dan nog zeggen "ah zet under masker op!". Die had al 100 keer moeten besmet zijn tegen dan.

De manier hoe nu mensen de "zieke" overdragen vind ik dat veel beter omdat het inderdaad veel meer controleerbaar en geloofwaardiger is dat je dit 20 jaar lang overleeft. Je kan je effectief afschermen en beschermen in dorpen op deze manier. De toevoeging van die fungus connectie is iets dat mss niet moest maar ook niet per sé iets af doet aan het origineel, dit kan nog voor leuke dingen zorgen.

Tess spartelen voor haar leven terwijl ze eigenlijk al ten dode opgeschreven is, de kus scéne had voor mij ook niet gehoeven tbh, was een beetje shockeren om te shockeren... Maar op zich is dat echt iet miniem waar ik me niet aan ga storen, de hele aanpassing van die Scéne met Infected ipv FEDRA was sowieso een pak beter. In de game komen die daar random toegestormd met wagens terwijl daar nergens nen auto door kon vanwege dat water en alle blokkades. Dat er een horde infested komt aangestormd vind ik dan veel spannender als ook logscher.
 
Laatst bewerkt:
Amai ik was dat al vergeten van die sporen in de game. Ja dan is de aanpassing voor mij ook geslaagd. Komt de connectie met de characters ten goede als ze niet continu een gasmasker moeten opzetten

Ik heb eigenlijk maar 1 minpunt (en da ligt aan mezelf). :D In afl 2 ben ik nog altijd bezig met Ellie, hadden ze nu echt niemand beter kunnen casten. Hoewel aan haar acteerprestatie ligt het niet -.-

51c03bea8ec13783463c5c48ce08e132a4b2cfa3.jpg


This cute face i want :( Eigenlijk wel grof naar Bella Ramsey toe. -.-
 
In de making off van episode 2 zeggen ze dat besmetting via sporen niet in de serie het geval zal zijn. Dat sporen zo gelokaliseerd kunnen blijven is niet realistisch geven ze aan. Ik kan het wel begrijpen. Als je daar door loopt hangen je kleren nog altijd vol als je er uit komt dus een masker daarna afzetten gaat weinig doen.

Hetzelfde met het netwerk van schimmel, dat is wel degelijk iets dat bestaat. Hoewel ik moet zeggen dat ik ook nog geen fan ben van dat gegeven.
De keuze om niet via spores te gaan, is vooral voor de gasmaskers. De acteurs zouden dan teveel met gasmaskers moeten rondlopen.
 
Andere subtiele toevoegingen die ik echt goed vind waren:

Dat Joel zijn broer wou gaan zoeken, dit zorgt er ten minste voor dat Joel en Tess een deftige reden hebben om deze escort missie aan te gaan. In het spel zijn gewoon hun wapens gestolen en doen ze Ellie weg in ruil voor wapens... Iets waarvan ik vaak toch dacht is dat het nu waard? En waarom willen ze wapens? Terwijl hier willen ze iets dat meer tastbaar is en voor de kijker ook meer verstaanbaar is. Ze zoeken een batterij en werkende wagen om zijn broer te zoeken, wanneer dit in het water valt en de Escort Ellie quest de enige oplossing is momenteel voor mogelijks zijn broer te gaan zoeken en redden, dan heb je een veel tastbaarder oorzaak gevolg met een goeie reden.

Hetzelfde had je in episode 2 waarbij Ellie een tweede keer gebeten wordt. Dit zorgt ervoor dat Tess haar overtuigingsspeech meer impact heeft. In het spel waren ze beide zeer sceptisch over Ellie en haar immuun zijn, tot plot Tess in eens out of nowhere 100% keerde en dit het belangrijkste aller tijden vond en er helemaal in geloofde. In de serie gebruiken ze de beet van Tess en Ellie als vergelijking om nog maar eens aan te tonen en te bewijzen dat Ellie echt wel speciaal is, want Tess haar nek is al volledig aant verrotten terwijl je bij Ellie niks ziet. Dit geeft haar veel meer motivatie om te geloven dat Ellie echt iets waard is en dat dit wel eens heel belangrijk kan zijn. Als ook maakt dit het makkelijker om Joel te overtuigen zijn leven helemaal op het spel te zetten hiervoor en niet zo maar omdat Tess het zo lief vraagt op haar sterfbed.
 
^ (spoiler over episode 2 en vergelijking met spel)

Over die wapens, het kan goed zijn dat alle wapenfabrieken niet meer werken, dus wapens en kogels stijgen in waarde wegens geen aanmaak van nieuwe wapens en kogels. Dat is wat ik dacht toen ik ze al die moeite zagen doen om die wapens terug te krijgen.

Maar uw redenering om de escort missie aan te gaan is inderdaad beter. Zelfde met die beet.

Ik zat me deze episode af te vragen of ze het opzettelijk zo deden, in de zin van "wel eigenlijk is dit een betere reden dan hoe we het aanpakten 10 jaar geleden met het spel". De keuze om infected in dat museum te laten binnenstormen ipv het leger (zoals het spel) was ook beter imo, het leger trok zich al terug aan de rand van de stad toen ze clickers hoorden. Waarom zouden ze dan opdagen bij dat museum, da's al te ver om de moeite waard te zijn. Maar het gaf wel reden om te sluipen.

De serie lijkt een tweede take van het spel te zijn.
 
Amai, hoe hard kunt ge niet mee zijn :p

Clickers gaan nog steeds af op geluid, hoeveel keer moet Joel "Ssst" doen naar Ellie om dat te zien. (als ook doet hij het teken naar zijn oren om te tonen dat ze hun horen.) Ze zijn dus wel degelijk nog altijd blind en zeer sensitief voor geluid, Joel stapt bv niet op fungus, maar op gebroken glas waardoor die laaste Clicker komt afgesprint.

Het weg halen van de spores vind ik één van de beste aanpassingen die er is, want dit was het geen dat het minste steek hield in de games en het verhaal. Iedereen zou al lang dood geweest zijn na 20 jaar met besmetting via spores en luchtwegen. Als ook in de games kon Joel zien dat er spores waren en dan nog zeggen "ah zet under masker op!". Die had al 100 keer moeten besmet zijn tegen dan.

De manier hoe nu mensen de "zieke" overdragen vind ik dat veel beter omdat het inderdaad veel meer controleerbaar en geloofwaardiger is dat je dit 20 jaar lang overleeft. Je kan je effectief afschermen en beschermen in dorpen op deze manier. De toevoeging van die fungus connectie is iets dat mss niet moest maar ook niet per sé iets af doet aan het origineel, dit kan nog voor leuke dingen zorgen.

Tess spartelen voor haar leven terwijl ze eigenlijk al ten dode opgeschreven is, de kus scéne had voor mij ook niet gehoeven tbh, was een beetje shockeren om te shockeren... Maar op zich is dat echt iet miniem waar ik me niet aan ga storen, de hele aanpassing van die Scéne met Infected ipv FEDRA was sowieso een pak beter. In de game komen die daar random toegestormd met wagens terwijl daar nergens nen auto door kon vanwege dat water en alle blokkades. Dat er een horde infested komt aangestormd vind ik dan veel spannender als ook logscher.
Ik dacht dat het duidelijk was dat ik het over hordes en gewone infected had wat betreft lawaai vs. schimmeldraad. Clickers zijn uiteraard een ander verhaal, maar blijkbaar was je daar hard niet in mee.

In de game stoorden de spores mij totaal niet. Voor mij leek het erop dat spores niet zo besmettelijk waren, maar je moet er ook geen kwartier in rond dansen. In weinig verluchte ruimtes waar al tijden geen mens meer geweest was, gaf dat toch altijd spanning wanneer de gasmaskers boven kwamen. Spijtig dat dit achterwege gelaten wordt. Een trap op een schimmeldraad waardoor er in de verte een hoop zombies een kieteltje onder hun nagel voelen vind ik maar vreemd.

Een mens zal altijd vechten om te overleven, ook al is die ten dode opgeschreven, dat zit in onze natuur. Uiteindelijke overgave door zelfzeker den boel te laten ontploffen terwijl ze begint te schreeuwen had beter gepast dan overgave aan een infected die zomaar even haar mond komt binnen gekropen.
 
Toch sterk begin met de eerste 2 afleveringen, cinematografisch zit het er boenk op en waan je je zo in de games.

Ik moet wel wennen aan het uiterlijk van zowel Joel als Ellie, maar ze spelen beide wel fantastisch, vooral Ellie wordt goed neergezet met de juiste kracht en intonatie.

Dat ze wat afwijken van bepaalde zaken uit de game is logisch, want idd, in een serie zouden bepaalde onlogische of overdreven zaken of plotholes veel meer storen of opvallen dan in een game, goed dus dat ze daarvoor oplossingen hebben gezocht.
 
Als ze aankomen bij het firefly kamp geeft de camera een overzicht van de site om dan langzaam op de personages die in cover zitten in te zoomen terwijl die beginnen te praten. Precies zoals de start van een nieuw checkpoint in de game.

Zalig.
 
Het spel heb ik nooit gespeeld dus heel waarschijnlijk zal ik een hoop dingen missen.
Buiten dat vind ik het wel cava maar een wow gevoel heb ik voorlopig nog niet.
 
Het spel heb ik nooit gespeeld dus heel waarschijnlijk zal ik een hoop dingen missen.
Buiten dat vind ik het wel cava maar een wow gevoel heb ik voorlopig nog niet.
Hoog tijd om het eens te spelen dan :p
 
Het spel heb ik nooit gespeeld dus heel waarschijnlijk zal ik een hoop dingen missen.
Buiten dat vind ik het wel cava maar een wow gevoel heb ik voorlopig nog niet.
Na die eerste aflevering ok, maar die 2de was toch echt wel WOW. Mijn vrouw kent het spel helemaal niet en was fameus onder den indruk :D die heeft wel gigantisch veel schrik van de 'clickers' :D
 
toch verwarrend dat ze sommige set pieces letterlijk van de game hebben, maar dan bepaalde dingen net anders doen.
de clickers in de serie zijn beter gedaan dan die in de game, het geluid van de clickers plus de spannende ondertoon maakte het af.
de visuals voelen soms vreemd aan, realistisch maar er ontbreekt precies een afwerking op bepaalde scenes. alsof sommige stukken uitgesmeerd zijn. al ziet het er in 4k dolby vision zeker subliem uit.
 
toch verwarrend dat ze sommige set pieces letterlijk van de game hebben, maar dan bepaalde dingen net anders doen.
de clickers in de serie zijn beter gedaan dan die in de game, het geluid van de clickers plus de spannende ondertoon maakte het af.
de visuals voelen soms vreemd aan, realistisch maar er ontbreekt precies een afwerking op bepaalde scenes. alsof sommige stukken uitgesmeerd zijn. al ziet het er in 4k dolby vision zeker subliem uit.
Waar kan je in 4k Dolby vision TLOU zien?

Ik had geprobeerd een HBO max account in NL aan te maken met VPN meer werkte niet.
 
Waar kan je in 4k Dolby vision TLOU zien?

Ik had geprobeerd een HBO max account in NL aan te maken met VPN meer werkte niet.
niet op HBO en ook niet op belgische of vlaamse streamingservices, ook geen VPN.
Dat ze hier nog maar nipt full HD aanbieden is vervelend. zeker voor series als dit.
 
Ik heb het spel nooit uitgespeeld (ik stierf te vaak en had nooit genoeg ammo), maar aflevering 1 zit er wel boenk op. Goede opbouw van het verhaal ook, de chaos van de uitbraak vind ik al even beklijvend als in het spel. Ik kijk ernaar uit om de rest te zien en misschien het spel nog eens opnieuw te spelen.
 
De score is prolly een beetje overdreven maar het is echt wel goed tot nu. Vooral Ellie zit er boenk op maar Pedro doet dat ook best goed.
 
Hoho, tweede aflevering was goed! Sfeerzetting is heel geslaagd.

Dat stuk van Jakarta was niet in de game? Wel een heel boeiende aanvulling. Dat diept het geheel uit. Hopelijk meer van dat in het verdere verhaal. Het past er mooi bij zonder af te leiden.
 
Terug
Bovenaan