Aflevering 3 weer top! Zeer goed in beeld gebracht. Al vind ik één zaak toch echt jammer
dat we het heen en weer gekibbel tussen Bill en Ellie nu niet hebben kunnen zien. Dat geeft me toch een dubbel gevoel. Al vond ik de aflevering heel goed.
 
Het wordt een fysieke en mentale uitdaging voor Ramsey om Ellie vorm te geven voor het tweede deeL. Ook héél benieuwd wie ze zullen casten voor de rol van Abby. Ik vond Part2 nog beter dan het eerste, de verwachtingen liggen heel hoog... :unsure:
Ik vond part 2 ook even goed of beter als part 1. Van mij mogen ze exact de games volgen. Enkel zitten ze met een probleem wat betreft de oudere Ellie. Ramsey er ouder doen uitzien is 1 ding, maar daardoor is ze nog niet groter.
 
Aflevering 3 weer top! Zeer goed in beeld gebracht. Al vind ik één zaak toch echt jammer
dat we het heen en weer gekibbel tussen Bill en Ellie nu niet hebben kunnen zien. Dat geeft me toch een dubbel gevoel. Al vond ik de aflevering heel goed.
Is inderdaad een grappig stuk in het spel, maar er gaat tbh wel niks verloren door dit te knippen. In een serie/film is het gewoon prioriteit dat de essentie als eerste verteld wordt, maar als je al aan 80 minuten zit, dan snap ik wel dat ze dat geknipt wordt, uiteindelijk aan het verhaal zelf veranderd het toch niks.
 
Is inderdaad een grappig stuk in het spel, maar er gaat tbh wel niks verloren door dit te knippen. In een serie/film is het gewoon prioriteit dat de essentie als eerste verteld wordt, maar als je al aan 80 minuten zit, dan snap ik wel dat ze dat geknipt wordt, uiteindelijk aan het verhaal zelf veranderd het toch niks.
Totally true! 🙂
 
Ok prachtige aflevering!
Totaal niet zoals het spel.
Wel 1 minor ergernis.

Die shootout met fedra is zoooo onrealistisch. Laat ons even in het midden van de straat staan, in line of fire om wat in het wilde weg te schieten. Tijdens het gevecht zorg je voor je partner, de aanvallers verdwijnen magisch (akkoord fence is onder high voltage) en de volgende scene is iedereen weer fris en monter (buiten frank dan)
 
Ik vond het ook een zeer mooie aflevering, ook al wijkt het zo hard af. Al moet ik wel zeggen dat ik het misschien wel wat jammer vind dat ze zo hard afwijkt. Het "nieuwe" verhaalt op zichzelf is prachtig, maar een paar zaken die ik dan eerder cruciaal vond qua story gaan hier nu wel verloren.

En voor mij creëert het wel de eerste flaw in het verhaal ook.

Joel en Tess beslissen in de eerste aflevering akkoord te gaan met Marlene om Ellie te vervoeren in ruil voor suplies, een batterij en een wagen. Het doel is om met die wagen zijn broer te gaan zoeken/redden. Maar nu wanneer Tess sterft vraagt ze Joel toch door te zetten met die missie en naar zijn broer te gaan want die heeft connecties met de fireflies (wat hij dus sowieso al wou doen, naar zijn broer gaan). En hoe doen ze dat? Joel denkt er aan om Bill te vragen voor hulp en naar daar te geraken... Waarom kon hij dan niet van in het begin zeggen ej marlene fuck you, ik ga naar Bill voor hulp vragen om mijn broer te gaan zoeken CYA.

Granted, Joel kon niet weten dat hij Bill daar dood ging vinden en zo maar zijn wagen ging kunnen nemen... Mss ging hij er van uit dat hij genoeg voedsel, wapens en munitie ging mee krijgen of ergens een oud wrak om zo toch al een hele eind verder te geraken. Maar toch, ik vind het ergens raar dat Joel niet eerst naar Bill zou gaan om te kijken of hij hem kan helpen om zijn broer te gaan zoeken.
 
Ik vond het ook een zeer mooie aflevering, ook al wijkt het zo hard af. Al moet ik wel zeggen dat ik het misschien wel wat jammer vind dat ze zo hard afwijkt. Het "nieuwe" verhaalt op zichzelf is prachtig, maar een paar zaken die ik dan eerder cruciaal vond qua story gaan hier nu wel verloren.

En voor mij creëert het wel de eerste flaw in het verhaal ook.

Joel en Tess beslissen in de eerste aflevering akkoord te gaan met Marlene om Ellie te vervoeren in ruil voor suplies, een batterij en een wagen. Het doel is om met die wagen zijn broer te gaan zoeken/redden. Maar nu wanneer Tess sterft vraagt ze Joel toch door te zetten met die missie en naar zijn broer te gaan want die heeft connecties met de fireflies (wat hij dus sowieso al wou doen, naar zijn broer gaan). En hoe doen ze dat? Joel denkt er aan om Bill te vragen voor hulp en naar daar te geraken... Waarom kon hij dan niet van in het begin zeggen ej marlene fuck you, ik ga naar Bill voor hulp vragen om mijn broer te gaan zoeken CYA.

Granted, Joel kon niet weten dat hij Bill daar dood ging vinden en zo maar zijn wagen ging kunnen nemen... Mss ging hij er van uit dat hij genoeg voedsel, wapens en munitie ging mee krijgen of ergens een oud wrak om zo toch al een hele eind verder te geraken. Maar toch, ik vind het ergens raar dat Joel niet eerst naar Bill zou gaan om te kijken of hij hem kan helpen om zijn broer te gaan zoeken.
Wordt toch vrij duidelijk gemaakt dat die elkaar niet kunnen luchten? Joël zegt vorige aflevering denk ik zelfs meerdere keren tegen Tess dat Bill hem niet zal helpen en dat het een slecht idee is om naar hun te gaan.

Net de aflevering gezien, vond het een heel mooi verhaal. Verrassend dat er een hele aflevering aan gewijd werd. Hard afgeweken van de game waardoor er nu geen setpiece actiemoment is in deze aflevering. Misschien niet slecht vermits ze dat net gehad hadden eind aflevering 2 en omwille wat gaat komen (als ze de game nu volgen natuurlijk).
 
Wordt toch vrij duidelijk gemaakt dat die elkaar niet kunnen luchten? Joël zegt vorige aflevering denk ik zelfs meerdere keren tegen Tess dat Bill hem niet zal helpen en dat het een slecht idee is om naar hun te gaan.
For real? Amai da was ik wel al vergeten toch dan. Kweet niet wat het is dan, er voelt gewoon iets ongemakkelijk bij mij atm. Ondanks dat ik het wel echt een mooie aflevering vond.
 
Nu ik er aan denk, wat ik eigenlijk wat ongemakkelijk vond in de aflevering is Ellie die die geïnfecteerde doodde onder het puin. Dat lijkt me niet iets wat Ellie in de game zo vroeg zou doen.
 
Nu ik er aan denk, wat ik eigenlijk wat ongemakkelijk vond in de aflevering is Ellie die die geïnfecteerde doodde onder het puin. Dat lijkt me niet iets wat Ellie in de game zo vroeg zou doen.
Ook niet als je de backstory van haar uit het spel in gedachten houdt?
 
Is al weer even geleden maar niet dat ik me kan herinneren. Wat zou dat dan zijn?
Riley die dood is vanwege infected, zij werd op hetzelfde moment gebeten als Ellie. En zij leken wel gevoelens voor elkaar te hebben iirc., op een bepaalde manier.
 
Nu ik er aan denk, wat ik eigenlijk wat ongemakkelijk vond in de aflevering is Ellie die die geïnfecteerde doodde onder het puin. Dat lijkt me niet iets wat Ellie in de game zo vroeg zou doen.
DLC spoiler.

In de DLC, de stukken met Riley vonden plaats vóór TLOU en daar had ze al Infected neergestoken, ervaring had ze dus zeker al.

Wat mindere episode imo, was niet echt geïnteresseerd in de backstory van Bill en Frank.
Ok prachtige aflevering!
Totaal niet zoals het spel.
Wel 1 minor ergernis.

Die shootout met fedra is zoooo onrealistisch. Laat ons even in het midden van de straat staan, in line of fire om wat in het wilde weg te schieten. Tijdens het gevecht zorg je voor je partner, de aanvallers verdwijnen magisch (akkoord fence is onder high voltage) en de volgende scene is iedereen weer fris en monter (buiten frank dan)

Die shootout was met raiders, niet FEDRA. FEDRA zijn de militairen. Die aanvallers verdwenen inderdaad vanwege de fence, maar ook vanwege de vlammenwerpers + Bill hield ze niet meer onder schot. De volgende scene is niet de dag erna al he, der was weer enige tijd gepasseerd. Te merken aan Frank die in een rolstoel belandde en Bill die genezen was van zijn buikschot.
 
Ok, shame on me maar zover heb ik het spel nooit gespeeld dus ik kan niet vergelijken maar deze ep was wel top hoor als je niet weet hoe t in het spel ging.

Moet t nu echt wel is uitspelen eerlijk gezegd 😅
 
Fckn hell,
Offerman and Bartlett really flexing that (acting) muscle. Had het hier ook even moeilijk. Die overgang van die "evacuatie" into Bill introductie en daaropvolgend die van Frank. This is how you screenplay. Hoe die hun karakter evolutie doorweven is met organische en subtiele worldbuilding. Nuja het spel was daar natuurlijk ook heer en meester in en gezien de showrunner dus niet echt verbazingwekkend maar toch. 👌
 
Die shootout was met raiders, niet FEDRA. FEDRA zijn de militairen. Die aanvallers verdwenen inderdaad vanwege de fence, maar ook vanwege de vlammenwerpers + Bill hield ze niet meer onder schot. De volgende scene is niet de dag erna al he, der was weer enige tijd gepasseerd. Te merken aan Frank die in een rolstoel belandde en Bill die genezen was van zijn buikschot.

Juist maar dan nog is het....
onnozel om in het midden van de straat op 20 meter van een open hek een shootout te doen met 10 man. Zeker voor een prepper ende wapenliefhebber. Had gewoon veel realistischer geweest had hij vanuit dekking nog geraakt geweest was.
 
Heel krachtige aflevering, absoluut geen filler. Soms wat onlogisch en plotarmor zoals hierboven aangehaald, maar dat vergeef ik graag door het beklijvende verhaal van die twee overlevende geliefden. Zo krachtig kan televisie zijn en met een miljoenenbudget kan je ook gewoon een goed verhaal tonen. Soms wordt dat vergeten. De eerste die komt aandraven met "woke-zever" mag door een horde Ondoden worden aangevreten.

De kwaliteit van de serie gaat op in stijgende lijn. Door uit te kijken naar de volgende aflevering komt de lente sneller dichterbij.
 
Ik vond het een zeer goede episode, zoals ik gisteren al zei. Maar ergens had ik toch een beetje een dubbel gevoel. Na een nacht slapen even mijn kritische noot hier zeggen. Als stand alone aflevering dus echt top. Als zware last of us fan toch enkele bedenkingen. Al moet ik zeggen dat ik nooit een exacte 1 op 1 kopie verwacht en ook begrijp dat men dit niet gaat doen. Dit gaat gewoon niet. Dus no problem met aanpassingen/veranderingen voor het betere televisiewerk. En zoals hier ook al gezegd, uiteindelijk volgen we nog steeds hetzelfde verhaal. Maar toch, volgende zaken blijven toch na zinderen:
Eerst en vooral, de screen-time die zowel Bill als ook Frank krijgen tegenover Tess. We krijgen dus een hele episode die zich richt op Bill en Frank, terwijl Frank niet eens in de game zit. Totaal geen probleem mee. Dit maakt personages alleen maar beter. Maar om dan uiteindelijk Bill gewoon zelfmoord te laten plegen. Ik weet niet hoor. ik begreep het in de context van de episode wel. Maar niet de Bill die ik van de game ken. Plus we krijgen zoveel achtergrond om uiteindelijk gewoon zelfmoord te plegen? Terwijl Tess ook fucking awesome is. Super belangrijk personage, en die krijgt zelfs minder screen-time. Al kan die nog terugkeren in flashbacks. Dus Bill in de game, zaken zoals: "Once upon a time, I had somebody that I cared about. It was a partner. Somebody I had to look after. And in this world, that sort of shit's good for one thing: gettin you killed, so you know what I did? I wisened the fuck up. And realized it's gotta be just me!" Dus deze Bill gaat zelfmoord plegen? Maar ok, ik mag niet de Bill van de game vergelijken met de Bill van de show. Maar wij fans hadden ergens wel verwacht dat we de interactie tussen Bill en Ellie gingen krijgen. Zaken zoals:
Ellie:
So... why don't you fix one these cars?
Bill:
Oh my God, you're a genius. I mean the whole time, why on earth hadn't I thought about fixin' one of these cars?
Ellie:
Okay, don't be a dick...
😂
Ergens begrijp ik niet dat we zoveel achtergrond krijgen om dan in dezelfde episode zelfmoord te plegen. Dat blijft toch nazinderen bij mij. Ook het feit dat Bill in het midden van de straat gaat staan om te schieten zoals hier al gezegd is. What the fuck? Dat is ook zo'n moment, wie heeft dat goed gekeurd in de show? Dat is echt een dikke flater. Niemand doet dat, maar zeker niet Bill. Slaat absoluut nergens op.
En nog een kritische noot. Op het punt dat ze onderweg zijn met de auto(einde van deze aflevering dus) heb je in het spel meer sympathie voor Ellie dan hier in de serie. Op dat moment heb je al zoveel interacties gehad tussen Joel en Ellie, tussen Ellie en Tess, maar ook tussen Ellie en Bill. Ellie doet haar rol niet slecht in de show, zeker niet. Maar het gevoel dat je voor haar hebt op dit punt in het spel, is niet hetzelfde als op ditzelfde punt in de show.
Ma bon. Dit zijn maar zaken die toch in mijn hoofd blijven hangen. Ik heb nooit de verwachting gehad dat de show het spel kan evenaren qua ervaring. Tot nu toe heel blij met de show. Maar ik vind wel dat we kritisch moeten zijn soms. En de show moet uiteindelijk zijn doel bereiken. En degene die de game gespeeld hebben weten wat dit wil zeggen. En dan ga ik ook sowieso toekijken met een kritsche oog. Dus we zullen zien. Kan al niet wachten op de volgende aflevering! :)
 
Terug
Bovenaan