Action PS5 PS4 The Last of Us Part II

Ik heb geen probleem met LGBT he. Maar dat zo een boodschap toch weer in een spel moet verwerkt worden. Kan een spel op de dag vandaag eens geen uitvlucht meer zijn van de realiteit zonder een politieke agenda bv -.-
Man het is pas een politieke agenda als het geforceerd in your face wordt gebracht genre The Matrix Ressurection. En dat is hier voor geen meter zo, enige dat je kan zeggen is
Dat het eerste punt dat Ellie moest inzien dat het beter was om terug te gaan, Dina haar zwangerschap, niet kon als Ellie hetero was.
en verder had Ellie haar geaardheid geen impact op deze game en is er geen boodschap aan buiten dat die 2 elkaar graag zien
 
Het feit dat je dit zegt, is wel degelijk een probleem. Er is namelijk geen boodschap. Gewoon twee vrouwen die elkaar graag zien.
Ik heb niets tegen 2 vrouwen die elkaar graag zien :D Abby die meer man lijkt als vrouw. Het zijn van die klein dingen doorgaans het spel die wat geforceerd aanvoelen naar mijn mening. Ma soit we zijn van een mug een olifant aant maken.

Ik ga het wel hierbij laten. Het punt dat ik wou maken is gewoon dat de story niet mijn ding was. / end of my story ^^
 
Het feit dat je dit zegt, is wel degelijk een probleem. Er is namelijk geen boodschap. Gewoon twee vrouwen die elkaar graag zien.
Het is eerder een samenloop van dingen, niet enkel die relatie. Homoseksuelen, biseksuelen, een transgender kind, mannen zijn slecht, vrouwen sterk en onafhankelijk, de boodschap is toch duidelijk aanwezig, en dat allemaal tijdens een apocalypse.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Er zit gewoon teveel lgb in het spel:
- eerst speel je met Ellie, die voor de vrouwen is. Geen probleem hiermee.
- daarna speel je met Abby. Ok, die is wat meer gespierd dan een andere vrouw, geen probleem hiermee. Maar dan komt daar een Lilly bij; iemand die denkt dat ze een jongen is.

Er zit dus bij beidde personage iets van lgb content en dat is teveel. Dat voelt te geforceerd aan.
 
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening. En tegenwoordig zie ik ook dikwijls films of series waarvan ik denk, damn de woke cultuur is weer sterk aanwezig, als het echt geforceerd over komt. Al probeer ik altijd gewoon het verhaal te volgen wat verteld wordt of me de situatie in te beelden. Een politieke agenda is het laatste waar ik aan denk. En eerlijk gezegd, ik heb er nooit bij stilgestaan in The last of us part 2. Niets voelde in mijn ogen geforceerd aan. Het was een samenloop van omstandigheden.
Toen de leaks vrijkwamen ben ik volledig dark gegaan i.v.m TLOU2. Ik heb het spel uitgespeeld en achteraf ben ik dan gaan checken waar alle commotie om was. En nogmaals, het viel gewoon op dat velen hun mening al hadden na de leaks. Maar zoals ik al zei, iedereen heeft recht op een eigen mening, maar feit is, als je op voorhand de leaks wist, is uw mening sowieso beïnvloed. Het grappige is dat 1 van de leaks was dat
Abby een transgender was
. En daar was dan ook al veel commotie over. En dan over Lev. Ik heb echt nooit of te nooit het gevoel gehad, allé zu, moet dat nu echt daarin zitten. Ik vond het meesterlijk gebracht eigenlijk.
Persoonlijk vind ik het een beetje raar dat mensen dan direct over politieke agenda beginnen. Soms maken ze dat er gewoon van he. Waarom niet gewoon het verhaal volgen dat verteld wordt, zonder daar al teveel achter te zoeken?
Maar swat. Het is gewoon spijtig dat er zoveel toxicity rond deze game was van in het begin. Hopelijk krijgt part III een eerlijk goede start zonder al teveel crap erom heen...
 
Er zit gewoon teveel lgb in het spel:
- eerst speel je met Ellie, die voor de vrouwen is. Geen probleem hiermee.
- daarna speel je met Abby. Ok, die is wat meer gespierd dan een andere vrouw, geen probleem hiermee. Maar dan komt daar een Lilly bij; iemand die denkt dat ze een jongen is.

Er zit dus bij beidde personage iets van lgb content en dat is teveel. Dat voelt te geforceerd aan.
Dat stuk met lilly is echt niet lang, de essentie van game gaat echt niet over lgb dat is gewoon zeuren om te zeuren dag van vandaag als er ook maar iets van lgb of woke in een serie of game zit word het als geforceerd aangehaald.
 
Maar dan komt daar een Lilly bij; iemand die denkt dat ze een jongen is.
Dat is een commentaar dat ik vaak gelezen heb maar klopt niet volledig volgens mij.

Ergens tijdens het spel zegt ze tegen Abby dat jonge meisjes in hun gemeenschap met oude mannen moeten 'trouwen'. Op mij komt dit dus over dat ze gewoon een jongen wilt zijn zodat ze dat niet zou moeten ondergaan.
 
Dat is een commentaar dat ik vaak gelezen heb maar klopt niet volledig volgens mij.

Ergens tijdens het spel zegt ze tegen Abby dat jonge meisjes in hun gemeenschap met oude mannen moeten 'trouwen'. Op mij komt dit dus over dat ze gewoon een jongen wilt zijn zodat ze dat niet zou moeten ondergaan.
Dat heb ik zelf gemist precies, interessant wel. Ik was zelf ook minder fan van dit deel, maar niet omwille van het personage ofzo, maar gewoon het was veel te langdradig, maar ergens waren ze wel verplicht hier veel tijd in te steken. Je kan moeilijk een zelfde band/gevoel maken zoals je met Joel en Ellie had, op 1 uurtje spelen. Der is genoeg tijd nodig om ergens toch een sterke emotionele band op te bouwen, alleen weet ik niet of dat allemaal wel nodig was. Mss konden ze Abby wel op een andere manier ook "softer" gemaakt hebben of haar een ander nieuw doel gegeven hebben ipv dit. Maja, als dit, als dat, als het geen, als als als,... het is niet per sé slecht, gewoon langdradig en wat het minste deel van het verhaal IMO.
 
Een pc versie is onvermijdelijk uiteindelijk. En met deze upgrade is al een gedeelte van het werk gedaan hiervoor. Ergens had ik gehoopt dat men factions ging integreren in deze PS5 versie. Want de laatste berichten daarrond klonken niet goed. Er is zelfs vrees dat factions geannuleerd is. Wat zeer spijtig zou zijn. Zoveel tijd, mankracht en geld dat daarin is gegaan. Zonde... Ma bon, 10 euro upgrade is wel zeer nice! Ik heb de diskversie, hoop dat het dan ook gaat.
 
Een pc versie is onvermijdelijk uiteindelijk. En met deze upgrade is al een gedeelte van het werk gedaan hiervoor. Ergens had ik gehoopt dat men factions ging integreren in deze PS5 versie. Want de laatste berichten daarrond klonken niet goed. Er is zelfs vrees dat factions geannuleerd is. Wat zeer spijtig zou zijn. Zoveel tijd, mankracht en geld dat daarin is gegaan. Zonde... Ma bon, 10 euro upgrade is wel zeer nice! Ik heb de diskversie, hoop dat het dan ook gaat.
Jep, gaat gewoon

53331940301_e1bcb5e8d6_b.jpg


Upgrades for disc copies of the PS4 version of the Last of Us Part II are only available if you have a PlayStation 5 console with a disc drive. Owners of PS4 disc copies must insert them into the PS5 every time they want to download or play the PS5 digital version.
 
Terug
Bovenaan